Обява

Свий
Няма добавени обяви.

За окачването и другите агрегати на експедиционен джип

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • За окачването и другите агрегати на експедиционен джип

    Тъй като напоследък ми идват едни порочни мисли за такова чудо, но нито бързам, нито пък искам да взема нещо и да си избистрям концепциите след това, много внимателно обмислям всеки детайл, за да разбера точно какво ми трябва. Една от противоречивите ми теми е именно тази. Като гледам всички проекти в подфорума, на пръв поглед изглежда лесно - на каквато и да е от много малкото подходящи машини може да се смени с тунингово. Точно тук обаче идва голямото НО, което мисля че може да прерастне в интересна дискусия.

    Предимствата на хубавите тунингови окачвания са безспорни. Особено в гората. Притеснява ме друго. Колкото и да е здраво, не счупваеми неща няма. И докато гледаме, че сервизи на Тойота и Нисан има навсякъде, а изключим ли Америките и на Ленд Ровър, то далеч не така седи въпроса с такива на TJM или ТрайлМастър . Същото важи и за всеки друг тунингов аксесоар, заменящ важен заводски агрегат(това не включва лебедки, брони, шнорхели и т.н., но включва например други мостове, турбини и т.н).

    В този ред на мисли възниква въпросът, не е най-добре за такъв тип машина(пригодена за дълги пътувания в чужбина, а не за обилколки по родните гори) да се остави оригиналното окачване, естествено след подмяна на всичко по него, но с оригинални или съответстващи на оригиналните части. Губим височина, най-вероятно и възможност за значително по-големи гуми, ходове, стабилност... но пък печелим ремонтопригодност. Да, разбира се - няма пълно щастие. Въпросът е кое от двете е по-важно и защо ...

    Също можем да обсъдим и за другите жизнено важни агрегати, които подлежат на замяна с тунингови.

    П.П.: Е, винаги го има варианта да сложиш старите в багажника и при нужда да ги смениш всичките, но това първо че е неприложимо например за ресьори и мостове и второ все пак така или иначе се предполага, че сме зле със свободното място. Пък и минем ли на заводско, най-вероятно ще трябва да сменяме и всички гуми, включително и резервните...
    Последно редактирано от Тодор (Zaarin); 04-06-08, 16:50.
    Грамотността е прозорец към интелекта, ако човек не може да усвои дори майчиния си език, то потенциала му за нещо повече е под въпрос.

  • #2
    До: За окачването и другите агрегати на експедиционен джип

    Не става оригиналното окачване... по чисто тривиални причини... Сериозен проблем на всяка експедиционна машина е нейната товароподемност... Няма стандартно окачване което да позволява дори лебедка отпред... въобще не говорим за другите много важни неща като допълнителен резервоар за гориво и прочие... Към момента понеже имаме една и правим втора експедиционна машина всъщност проблемите са ни как да им задържим теглото (общото) в границите на до 3.5 тона...

    Само давам малък списък от съвършено необходимите неща и техните килограми:

    1. Предна броня ~ 50кг.
    2. Задна броня ~ 55кг.
    3. По-големи гуми ~60кг. в повече
    4. Резервоар допълнителен с гориво (167литра) ~160кг.
    5. Вода минимум 50-70 литра ~80кг.


    ~= 400кг... си в плюс а още не сме почнали да товарим... списъкът е дълъг...

    Истината е че всяка голяма експедиция трябва задължително да има поддържащ екип който да има готовност да прати каквото е необходимо от важните детайли с DHL до най-близкото населено място...
    VPetrov.photography

    Коментар


    • #3
      До: За окачването и другите агрегати на експедиционен джип

      Аз мисля че в Казакстан ( примерно ) еднакво трудно ще намериш обикновенна част за западна машина или тунингована .

      Коментар


      • #4
        До: За окачването и другите агрегати на експедиционен джип

        Аз въобще смятам че да се разчита на местни доставки на части в "интересните" райони, най-малкото е страхотна загуба на време... То ако идете в Тойота България повечето части ще ги поръчате и ще дойдат след 10-15 дни та какво остава за някакъв затънтен край...

        Правилната стратегия е, всичко от особена важност да се носи, а другото да стои в резерв на място, от което след телефонно позвъняване да бъде веднага изпратено...
        VPetrov.photography

        Коментар


        • #5
          До: За окачването и другите агрегати на експедиционен джип

          Мдааа... Точно това с товароподемноста го пропуснах в разсъжденията
          Грамотността е прозорец към интелекта, ако човек не може да усвои дори майчиния си език, то потенциала му за нещо повече е под въпрос.

          Коментар


          • #6
            До: За окачването и другите агрегати на експедиционен джип

            Аз също съм се замислял над този проблем и решението което съм взел за себе си е тунингово окачване или по скоро елементи вложени така , че монтажа им да съответства на този на оргиналните или най-малкото да може бързо с подръчни средства да се възтанови оргиналния крепеж. Например използване на планки, конзоли и други конструкции лесни за демонтаж, както и при всяка възможност да се избягват заварки или рязане и нарушаване на целостта на оргиналните монтажни точки. За мен плюса е, че при необходимост можеш лесно да замениш елементи с еквивалент на оргинала от достъпната в момента фирма и да използвш при търсене модел или каталожен номер, както и в авариини ситуации да прибегнеш до втора употреба части. Според мен най-големият плюс на това решение ще проличи ако експлоатираш джипа в регион където моделът е силно разпространен.
            Аз съм на мнение,че от чисто икономическа гледна точка повечето производители не влагат възможно най-качествените, съответно скъпи материали но за сметка на това разполагат с огромни конструктурски екипи и възможности да тестват за да вземат правилното техническо решение. В повечето случай заводските конструктури търсят максимална универсалност на машината с оглед повишаване на броя продажби, а тъй като аз също в никакъв случай не се нуждая от тясно специализирана машина ,а от такава която да отговаря на разнообразните ми нужди предпочитам да не излизам далеч от параметрите на тяхното решение. Разчитам тунинговите елементи да превъзхождат оргиналните основно в качество на изработката и използваните материали съответно да получа по-голяма сигурност и да увелича срока на експлоатация.
            Тунинговите фирми специализират по-силно своите продукти което довежда до проблемът с правилният подбор на окачването спрямо целите и преобладаващите терени или съответния агрегат спрямо личните необходимости. За мен и за мойте джипове това е процес които протича в 99% по метода проба - грешка. Искренно завиждам на колегите с популярни модели и готови решения за тях.

            Коментар


            • #7
              До: За окачването и другите агрегати на експедиционен джип

              Извинете ако ви прозвучи като "изказване на неподготвен" но не е ли по-удачно тези допълнителни, задължителни и минимални 500 кг да се дърпат вместо да се носят...

              Идеята ми е, че има ремаркета под 150 кг лично тегло, които няма да се затруднят и с 750 кг товар, а от физиката знаем, че да дърпаш е по-лесно в пъти от колкото да носиш...

              Щадейки по този начин всички агрегати, намалявайки разхода за гориво и т.н...

              Венци малкия бе пуснал тема с едни прекрасни идеи за "високопроходими" ремаркета...

              Много поздрави,
              Бъдете живи и здрави!

              Коментар


              • #8
                До: За окачването и другите агрегати на експедиционен джип

                Георги, и аз смятам че тръгнеш ли "някъде надалеч" ремаркето е добра алтернатива за големия багаж. Разбира се има си и недостатъци, като по малка маневреност, грижата и съобразяването с още " две колела " зад теб, допълнителни разходи и такси, и други за които сега не се сещам.
                За съжаление обаче допълнителния товар като брони, лебедка, допълнителни конструкции, джек, инструменти, екипировка, по големи гуми, още една резервна, и сигурно още други, нямя как да не наложат усилване на окачването и повдигане.
                Мисля си че ако се наложи ремонт на окачването не е проблем, това им е хубаво на класичеслите джипки че "носят" на флекс и електрожен. Няма цивилизовано място по света, където да няма пружини, ресори, амове, както и стругари и заварчици.

                Коментар


                • #9
                  До: За окачването и другите агрегати на експедиционен джип

                  Ремаркетата са много подходяща алтернатива но само за сравнително равни терени... Не случайно са много разпространени в Австралия... Искаме ли обаче да правим машина която да пътешества в Евразия + Африка това не е алтернатива... За горски терени не става въобще..., за пътищата в Русия още по-малко...
                  VPetrov.photography

                  Коментар


                  • #10
                    До: За окачването и другите агрегати на експедиционен джип

                    Първоначално публикуван от Венцислав Петров Преглед на мнение
                    Ремаркетата са много подходяща алтернатива но само за сравнително равни терени... Не случайно са много разпространени в Австралия... Искаме ли обаче да правим машина която да пътешества в Евразия + Африка това не е алтернатива... За горски терени не става въобще..., за пътищата в Русия още по-малко...
                    За горските терени е ясно.
                    Като се замисля, Русия и Африка не са особенно планиннски (преобладаващо де). Може би имате впредвид липса на пътища?

                    Коментар


                    • #11
                      До: За окачването и другите агрегати на експедиционен джип

                      Първоначално публикуван от Andro_Pajero Преглед на мнение
                      За горските терени е ясно.
                      Като се замисля, Русия и Африка не са особенно планиннски (преобладаващо де). Може би имате впредвид липса на пътища?
                      Конкретно за Русия имам в предвид наличието на сериозна кал + много реки които трябва да се преминават... с ремарке там не става... В Африка криво ляво става но пък фериботите до там с ремарке ще излязат доста "солени" и не смятам че си заслужава...
                      VPetrov.photography

                      Коментар


                      • #12
                        До: За окачването и другите агрегати на експедиционен джип

                        Първоначално публикуван от Венцислав Петров Преглед на мнение
                        Конкретно за Русия имам в предвид наличието на сериозна кал + много реки които трябва да се преминават... с ремарке там не става... В Африка криво ляво става но пък фериботите до там с ремарке ще излязат доста "солени" и не смятам че си заслужава...
                        Да така е.
                        Сега направих аналогия с Втората Световна Война, непроходимите кални пътища, и затъналите всякакви машини. Казват че затова Хитлер е загубил.
                        За мен най голям проблем когато тегля ремарке е допълнителното психическо натоварване което получавам от непрекъснатото следене (постоянно гледам назад), и липсата на контрол и усещане на това което теглиш отзад.
                        Абе както казах, още една грижа.

                        Коментар


                        • #13
                          До: За окачването и другите агрегати на експедиционен джип

                          Най-малкият проблем при подготовката на една експедиционна машина е окачването откъдето всъщност тръгна и разговора... Много са компромисите които трябва да се обмислят и освен това е задлжително стиковането между машините участващи в една експедиция като оборудване за да не се возят еднакви неща... Също така е много желателно машините да са от една и съща марка и модел за да е ефективно носенето на резервни части, подбора на инструмент и прочие... Всъщност отклоняваме се от темата... За да се върнем на въпросът... За експедиционните машини тунинговото окачване е задължително и то такова което е съобразено с предвидените килограми в повече... Към момента за Тойота 80 сме се спрели на такова с +250кг отзад и +150кг. отпред... т.е. тези килограми добавени поставят окачването в стандартен режим "празен автомобил"... все едно със стандартното окачване без никакъв товар...
                          VPetrov.photography

                          Коментар


                          • #14
                            До: За окачването и другите агрегати на експедиционен джип

                            Да, аз също експериментирам в тази "област", така че разбирам за какво става въпрос.

                            Коментар


                            • #15
                              До: За окачването и другите агрегати на експедиционен джип

                              Първоначално публикуван от Венцислав Петров Преглед на мнение
                              Конкретно за Русия имам в предвид наличието на сериозна кал + много реки които трябва да се преминават... с ремарке там не става...
                              С ремарке е перфектно в Русия, стига да е ремаркето на Урал или Краз, в което да си натовариш джипа, за да минеш реките, които и без това няма как да ги минеш само с джипа.

                              Майтапа на страна, мисля, че Венци ги е написал нещата. Всичко зависи от характера на експедицията - по-лека или по-тежка. При по-тежка, се налагат резервоарите, водата, и 100 хиляди други неща и няма как да се избегне окачването и някой други модификации. Ако не ги направиш тези неща, и си останеш с фабричните компоненти, ти отпадат някой рискове, но се появават други.

                              Всичко е въпрос на това какви рискове персонално можеш да поемеш в контекста на точно определена експедиция.
                              Аз за себе си съм решил, че предпочитам да имам съвсем близка до оригиналната машина и свързаните с това рискове да закъсам някъде или да обикалям по нормален път, да ми е неудобно, да спя на земята и да пия топла вода (а не от хладилника) и т.н., но да не правя сериозни модификации, защото нито имам знанията, нито възможностите да ги направя. А и риска да си поправям сериозно тунингованата кола по път е много по неприятен от другите за мен, защото просто съм неграмотен по въпроса.
                              Освен всичките тези компромиси, се налага и да се съобразявам къде ходя и за колко време - т.е. за Тунис, Мароко, Турция, Сирия или Казахстан може и да нямам проблеми, но полуостров Таймыр например засега не ми е в списъка.

                              DHLа обаче, както Венци е написъл е неизменна част от всяка експедиция, било то лека или тежка - това е 100%.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X