Искам да разгледаме един конкретен аспект на вечния въпрос. И той е кое гориво е по-подходящо в районте където качеството му е силно съмнително. (Африка, Азия, Русия). Естествено разглеждаме класически здрави двигатели - Да кажем Nissan TD42 и TB42E. И двата вида гориво се очаква да не отговарят на никакви норми, за чистота включително. Според мен дизела и бензиновия инжекцион трябва да са сходни. Може би карбураторния (TB42) ще е още по-непретенциозен. Един от класическите проблеми е октановото число (в ненаселените райони на русия се продава единствено 76 и 86 все още). Това май се оправя с добавка лесно.
До какви проблеми може да доведе некачественото гориво и кое е по-малкото зло?
До какви проблеми може да доведе некачественото гориво и кое е по-малкото зло?
Най-лесно е за диагностика и ремонт. Освен това не случайно "там" се произвеждат още серийно машини с карбуратор. Не споменавам марки, защото хората тук станаха много чувствителни на тази тема. Към карбуратора можем да добавим и чукче - наковалня и двигател, конструкция от 50-те години на миналия век с малка компресия, долен разпределителен вал защото ангренажната предавка му представлява две колела, а не нежните и чувствителни ремъци и вериги. Там, където са лоши горивата, маслата са още по-лоши и само такъв двигател може да вирее.
Коментар