Идеята е интересна и се присъединявам с моя проект.
Възстановяване и доработка на TOYOTA BJ 75 с двигател 3B.
Модела като цяло си е доста подходящ за експедиционен автомобил, но има какво да се пипне. Започнах с пълна ревизия на мостовете, карданите и окачването.
Този модел е с 9” диференциали и се оказа че не никак лесно да се намери 100% въздушен блокаж за тях. За задния диференциал поръчах от САЩ ARB а за предния TJM от фирма Ликон. Новите касети са не само оборудвани с въздушен блокаж ни и са с усилени предавки между планети и сателити.Монтирането на такъв тип диференциали изисква и монтаж на въздушна система, при мен тя се захранва от двуглав компресор с капацитет от 150 литра в минута и ресивър(бутилка), с които и безпроблемно бих ремонтирал разбортирала се гума. След тази доработка неизменно на тази дълга база е необходимо и монтирането на ново окачване +2”, колкото нагоре толкова и настрани затова сложих и фланци 38мм. което позволява безпроблемно да се качи колата на 35” гуми, така просвета е чувствително завишен, но на мен не ми стигна и добавих и бодил лифт 6см. комбиниран със подрязване(скъсяване) на праговете.
Като почнах да режа и не се спрях, реших че купето ми е прекалено голямо и то също бе скъсено, преработено в пик ап. Причината за да го направя е, че исках да имам външно „мръсно” пространство за калните колани и такелажи към лебедките и другото оборудване което никак не е малко а не искам да е вътре при мен а именно.
Колани за теглене минимум 10метра 12тона 2 броя, шегели 4бр, колани за дърво 2бр. котва за лебедка, резервно въже и куки за лебедка, военна кирка и лопатка за по 2лв. пътеки, крик 60” 2бр, кит за ремонт на спукана гума, пълен комплект звездогаични ключове, комплект гидория.Това е оборудването което според мен е минимума който трябва да е налице дори за малка разходка в гората. Избора на предна лебедка е Т-Мах 12 500Lb с безжично дистанционно управление монтирана в подсилена броня тип ARB, естествено ще е нужна и задна лебедка, там реших да е по-малка VROMOS 9500Lb и двете са на 24V толкова е и волтажа на ел. инсталацията на автомобила. Монтирахме и по 2 усилени точки за теглене и вдигане с джак .Преместихме и резервната гума на стойка над задната броня. Експедиционен багажник също ще има заради нуждата от палатка. Шнорхела също е много важен елемент не само за водни препятствия, но и за силно запрашени горски пътеки. Външните доработки включват и монтаж на допълнителни светлини отпред дълги и работни а отзад само работни. Стъклата според мен е задължително трябва да се фолират с UV защитно фолио. Моята TOYOTA нямаше климатик и такъв и беше присаден заедно с електрически вентилатори управлявани с прекъсвач на таблото. Вътрешните доработки тепърва предстоят, но вече знам какви ще са те. Най важното е инвертор 24V – 220V и 24V – 12V и двата ще се монтират „скрито” само контактите ще издават тяхното присъствие. Също много важно е и наличието на хладилник и резервоар за вода с 12V преносим душ. Оборудване като навигационна система, телевизор, музика и други такива ги оставям за накрая.
Ето това творя в момента вече 6 месеца и резултата все повече ми харесва.
Целия процес можете да проследите тук
Възстановяване и доработка на TOYOTA BJ 75 с двигател 3B.
Модела като цяло си е доста подходящ за експедиционен автомобил, но има какво да се пипне. Започнах с пълна ревизия на мостовете, карданите и окачването.
Този модел е с 9” диференциали и се оказа че не никак лесно да се намери 100% въздушен блокаж за тях. За задния диференциал поръчах от САЩ ARB а за предния TJM от фирма Ликон. Новите касети са не само оборудвани с въздушен блокаж ни и са с усилени предавки между планети и сателити.Монтирането на такъв тип диференциали изисква и монтаж на въздушна система, при мен тя се захранва от двуглав компресор с капацитет от 150 литра в минута и ресивър(бутилка), с които и безпроблемно бих ремонтирал разбортирала се гума. След тази доработка неизменно на тази дълга база е необходимо и монтирането на ново окачване +2”, колкото нагоре толкова и настрани затова сложих и фланци 38мм. което позволява безпроблемно да се качи колата на 35” гуми, така просвета е чувствително завишен, но на мен не ми стигна и добавих и бодил лифт 6см. комбиниран със подрязване(скъсяване) на праговете.
Като почнах да режа и не се спрях, реших че купето ми е прекалено голямо и то също бе скъсено, преработено в пик ап. Причината за да го направя е, че исках да имам външно „мръсно” пространство за калните колани и такелажи към лебедките и другото оборудване което никак не е малко а не искам да е вътре при мен а именно.
Колани за теглене минимум 10метра 12тона 2 броя, шегели 4бр, колани за дърво 2бр. котва за лебедка, резервно въже и куки за лебедка, военна кирка и лопатка за по 2лв. пътеки, крик 60” 2бр, кит за ремонт на спукана гума, пълен комплект звездогаични ключове, комплект гидория.Това е оборудването което според мен е минимума който трябва да е налице дори за малка разходка в гората. Избора на предна лебедка е Т-Мах 12 500Lb с безжично дистанционно управление монтирана в подсилена броня тип ARB, естествено ще е нужна и задна лебедка, там реших да е по-малка VROMOS 9500Lb и двете са на 24V толкова е и волтажа на ел. инсталацията на автомобила. Монтирахме и по 2 усилени точки за теглене и вдигане с джак .Преместихме и резервната гума на стойка над задната броня. Експедиционен багажник също ще има заради нуждата от палатка. Шнорхела също е много важен елемент не само за водни препятствия, но и за силно запрашени горски пътеки. Външните доработки включват и монтаж на допълнителни светлини отпред дълги и работни а отзад само работни. Стъклата според мен е задължително трябва да се фолират с UV защитно фолио. Моята TOYOTA нямаше климатик и такъв и беше присаден заедно с електрически вентилатори управлявани с прекъсвач на таблото. Вътрешните доработки тепърва предстоят, но вече знам какви ще са те. Най важното е инвертор 24V – 220V и 24V – 12V и двата ще се монтират „скрито” само контактите ще издават тяхното присъствие. Също много важно е и наличието на хладилник и резервоар за вода с 12V преносим душ. Оборудване като навигационна система, телевизор, музика и други такива ги оставям за накрая.
Ето това творя в момента вече 6 месеца и резултата все повече ми харесва.
Целия процес можете да проследите тук
Коментар