Планувам пътуване от Пловдив до Хайделберг през София - Белград - Будапещта - Виена - Нюрнберг с една нощувка в Гьор. Всички сме ваксинирани, всеки ден се четат сайтовете на нашето външно министерство и европйския сайт, следя и трафика през сръбско - унгарските ГКПП - та на сайта на унгарската полиция и въпреки това ми се ще ако някой наскоро е минавал през този моршрут да сподели инфо от първо лице - какво гледат на границите, натоваренст на ГКПП - тата, състояние на трафика (слаб - силен) и др. особености.
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
До Хайделберг и обратно
Свий
X
-
Ако преди си го пътувал , същото е. Трафик и чакане на Сръбските граници . Ваканцията свърши , може да се преминават и по бързо . Унгария и Австрия безпроблемно , дори маски не се носят . Никой не се интересува доколко си обсебен от корона истерията . За Германия уж ти трябва тест , или да си ваксиниран , но също никаде не са ме проверявали . Като се прибираш , ще ти искат на Бг границата тест , или ваксина .
-
Пътувах по същото време през 2019 г. и си отвисяхме първо на Калотина после на Хоргош, та сега мисля да не минавам поне през Хоргош, а през Келебия или Бачки Виногради. Като наближа ще погледна пак сайта на унгарската полиция.Не бързай ако искаш да стигнеш
__________________________________
Discovery II TD5 10P
Коментар
-
Първоначално публикуван от Михаил Преглед на мнениеПътувах по същото време през 2019 г. и си отвисяхме първо на Калотина после на Хоргош, та сега мисля да не минавам поне през Хоргош, а през Келебия или Бачки Виногради. Като наближа ще погледна пак сайта на унгарската полиция.
Преди 3 месеца ми извъртяха номер на Бачки Виногради - след около 2 часа чакане и вече вижждайки КПП-то с Унгария дойде един сръбски полицай и виждайки БГ регистрация пита - За дека си? Казвам - за Германия.
Аааа от тук неможе. Никой друг не върна.
Айде обратно през Хоргош - още 5 часа.
Друга случка от Окотомври миналата година.
Пътуваме през Сърбия и на около 150 км преди Суботица ни задминава черно Ауди, от което ни свирка някакъкав тип и сочи към гумите.
Отбихме в аварийната лента - "самарянина" също спря малко преди нас. Слизам и започвам да оглеждам гумата /предна лява/ като мислех. че е спаднала. Докато се въртях оня довтаса и започна да ми обяснява, че гумата ми играела наляво-надясно. Пак започнах да оглеждам какво може да е.
През това врме "самарянина" се вмъкна под колата и след малко излзе и си показа ръката цялата в грес.
Направо ме утрепа.
И се започна - това е серьозен проблем, ще ти блокира колелото, ще катастрофираш и т.н и т.н,
Елате с мен - знам наблизо сервиз. Те ще оправят проблема.
Всичко се случва много бързо. Просто няма врме да осмислиш какво става.
1. Смених гумите 2 дни преди да тръгнем/летни-зимни/ и си помислих, че нещо не са затегнали.
2. Колата е Pajero II и отпред в ляво постояноо /не знам защо/ се къса вътрешния маншон на полуоската и омаслява - което и предположих.
Благодарих на "смарянина" и се приготвихме да тръгваме, но онзи продължава да ломоти, че сервиза затваря в 5 часа да се побързали и пр.
Зарярах го и потеглихме.
Караха около 20-та километра, но нещо ме гризеше и спрях на един паркинг.
Вдигнах последователно и двете предни гуми - не открих никакъв проблем.
НО
Отпред в ляво външния маншон беше дебело омазан с грес та чак се бе обмазал и калника. Първоначлно си помисли, че оня е пробил маншона, но се оказа само нацапотено.
Айде аз обслужвам някои неща по колата сам и си имам известни понятие за това оново. Но ако случката беше се случла на някой който не е наясно ?!? Представете си семейство с деца и пълна кола.
Все си мислех, че тези истории през Сърбия са за 90-те и Европа отдавна е взела превес в начина мислене и начина на живот.
Ама на.
Така че, никога вече през Сърбия.Последно редактирано от DimitarNikolov; 23-09-21, 19:14.Има ли файда, ако направя една диагностика? В смисъл, някакви показатели, които биха косвено показали наличието на проблем, имащ нещо общо със случая?
Бахти, как се изказах...
Коментар
-
Аз от години твърдя, че сърбите са педераси и редовно това се потвърждава, член съм на групи за пътувания по този маршрут и най-редовно, ама много редовно сърбежите ебават нас.
Съседа ми преди месец са го разкостили за проверка и после рекет 200 евра да мине, събрах си багажа, теглих им една мазна българска и обърнах и минах през Унгария-Румъния ми каза той.
-
-
Първоначално публикуван от Михаил Преглед на мнениеПланувам пътуване от Пловдив до Хайделберг през София - Белград - Будапещта - Виена - Нюрнберг с една нощувка в Гьор. Всички сме ваксинирани, всеки ден се четат сайтовете на нашето външно министерство и европйския сайт, следя и трафика през сръбско - унгарските ГКПП - та на сайта на унгарската полиция и въпреки това ми се ще ако някой наскоро е минавал през този моршрут да сподели инфо от първо лице - какво гледат на границите, натоваренст на ГКПП - тата, състояние на трафика (слаб - силен) и др. особености.
Аз живях 10г в немско близо до Карлсруе което е на 50 тина км от Хаиделберг и аз също съм от Пловдив.
С уговорката че инфото ми е 10г старо -с ферито става почти същата цена ако си купиш билетите отрано –например аз купувах края на януари за края на април .Например Миноан даваха20 % за early booking ,има отстъпка че си СБА член и накрая стигах почти 50%от цената като аз винаги съм си купувал каюта.
Няма митници,тъпотий със братята сърби и т.н и отделно както казваш че планираш да пренощуваш –времето е същото.
От Бг се трагваше на обяд неиде ,леко спокино го Игуменица ,кораба тръгваше къде 23ч ,10 сутринта си в Италия и къде 18ч си бях в къщи .
От немско до БГ - хващах ферито в сряда- наи спокино е ,7 до 8 ч е от Карлсруе до Венеция като тръгна по малките часове се избягва трафика по 8цата в немско , Улм до Австрия е приказка ,после като се качиш на Инсбрук нататък е нанадолнище и наи късно 12 на обяд съм на пристанищато а ферито тръгва къде 15-16 ч.
Единственото педалко нещо което съм отнасял е от Анкона до Болония е една от наи натоварените жабарски магистрали-може да се случи задрастване и аз псувах много в такива случаи.
Сега какво е положението с корабите не знам но по идея септември се води LOW Season и цените са надолу само по тая причина
- 1 like
Коментар
-
Първоначално публикуван от Пламен Атанасов Преглед на мнениеАко преди си го пътувал , същото е. Трафик и чакане на Сръбските граници . Ваканцията свърши , може да се преминават и по бързо . Унгария и Австрия безпроблемно , дори маски не се носят . Никой не се интересува доколко си обсебен от корона истерията . За Германия уж ти трябва тест , или да си ваксиниран , но също никаде не са ме проверявали . Като се прибираш , ще ти искат на Бг границата тест , или ваксина .0899 шест5313нула
За всекиго по нещо
Коментар
-
Така, отидох мотах се доста в Германия и се прибрах, общо към 4600 км. На границите минах без проблеми, заобиколих Хоргош през Келебия на отиване. Сърбите са направили отличен обход на Суботица, но ГКПП - то е от времето на студената война, добре че нямаше коли, иначе маджарите пак си проверяват всичко, но не търсят сертификати. Инфраструктурата след пункта в маджарско е в лошо състояние, може да се поддържа средна скорост от 60-70 км/ч, но трябва да се търси веднага изход към магистрала. На границата м/у Унгария и Австрия имаше избирателни проверки, но само на лични документи, м/у Германия и Австрия понеже никага не е имало ГКПП са направили импровизирано доста навътре в немско, до едно почивалище, където бяха опънали палатка тип „сватбарска“ и имаше голямо струпване на полиция. Събраха ни в едно платно с 10 км/ч и пак спираха избирателно. В Германия без сертификат не можеш да влезеш вътре в заведение и навсякъде вътре е с маски, в Сърбия и Унгария никой не носи маски.
На връщане първата реална граница беше на Хоргош, нямаше коли минах бързо. Нашите на Калотина се пробваха да сканират с таблетите QRкода на сертификата, не успяха, но ни пуснаха.
Друг път ще пробвам маршрута през Румъния, а този през Игуменица - когата се пенсионирам и си купя кемперНе бързай ако искаш да стигнеш
__________________________________
Discovery II TD5 10P
- 1 like
Коментар
-
През Румъния не бих минавал, ако съм с цивилно возило и без стока. Реално, 500км (от София до Тимишоара) са двулентов път, голяма част от тях са в планински проходи, останалото - гъсто разположени села. Власите, разбира се, карат изключително рисково и ако държим да пристигнем, трябва да се пазим от тях. На прибиране към България е още по-неприятно, заради натрупаната умора от пътя в цивилизованите държави. Последно се прибрах от Германия преди седмица, разбира се - през Румъния.
На Хегешалом (австро-унгарската граница) вече избягвам да минавам в посока Австрия след епично чакане през зимата. Само като видя червена ивица около ГКПП на googleMaps, директна обиколка през Братислава - Берг.
Сертификатът за чипиране го показах само на една сервитьорка в традиционна селска кръчма в Бавария, извини се жената и каза, че присъства цялата селска власт в заведението, затова така. Никъде другаде не съм го показвал, а в конкретното пътуване бях 2 седмици в 5 града в две немски провинции. Според мен, хората вече напреднаха с ваксинацията и решиха да си отпуснат малко поданиците. Пък и на тях избори им предстоят....
На Видин също не го поискаха - направо решиха да ни карантинират и се изненадаха, като извадихме заплашително телефоните (да показваме сертификатите). Броя го за "показан".
За съжаление, в последните 20 години едва последното лято имах възможност да съм с личен багаж и лека кола и с удоволствие минах през Сърбия. За още по-голямо удоволствие си спестих Унгария и минах през Хърватия и Словения. Малко по-скъпо заради пътните такси, но именно заради тях, от Калотина до Австрия магистралите са полу-празни. Само около Любляна, Загреб и Белград се вижда живот. Нищо общо с М1 в Унгария.Човек се учи докато е прост!
- 1 like
Коментар
-
Късметлия си, аз всяка година имам няколко познати или колеги, които доста са си патили от сърбаците, най-добрия ми приятел преди години митничарите му лепнаха единия лаптоп, мръсна, долна сган по митниците и се държат с нас избирателно гадно, това чувам редовно за това избягвам този маршрут. Хора, които пътуват редовно, казват, ако си празен и в посока Запада, тогава минават през Сърбия.
-
Така де, командировка тип "разходка" - с леката кола, с по едно куфарче и толкова. На връщане - с по 10 бирички за раздаване на приятели. Ако бях с повече товар - задължително през Видин/Арад.
Пък и вече написах - сигурно е било преди Милениума последното ми влизане при сърбите. Все пак, и аз исках да видя магистралата към Пирот...
-
Те магистралите ги направиха и затвориха коридора до Солун, но реално ги плащаме ние и комшиите. Сега са се хванали да ги ремонтират, че бая дупки. Иначе Димитровград - Суботица 17 евро, а през Румъния е 3 евро.Не бързай ако искаш да стигнеш
__________________________________
Discovery II TD5 10P
Коментар
-
3€ вероятно имате предвид румънската винетка в посока....
+ 6,00€ за моста,
+150-200км път,
- 500km магистрала,
+ 4-5 часа изморително шофиране. Колкото да не стигнат да се вземе всичко наведнъж и да се наложи да се преспи някъде по пътя. +40-50€
Няма спор - най-доброто трасе е през Белград.
Проблемът е излизане/влизане в EU, в т.ч. сръбските гранични полицаи.
-
-
Пак ходих до там. Този път през Румъния. На отиване висене общо 2,30 часа на Калафат и Надлач. Объркаха ми целия ден. Румънците и нашите отваряха бусовете и гледаха под платформите, а тировете бяха затлачили двете платна. На Надлач трябваше да слезна и да мина през нормалния пункт, а не този на магистралата, но не го направих и съжалиж. В Австрия влезнах откъм Шопрон, много приятен град и никакъв трафик от Гьор до обиколната на Виена. В Унгария нафтата е 480 HUF фиксирана цена на всяка бензиностанция, независимо къде се намира. Унгарците знаят за кого да гласуват.
На връщане минах през основните магистрали и пак през Румъния, но се отклоних през Мако към Тимишоара, а на влизане в Сърбия през Железни врата и Брегово, трафик нямаше, но пътищата в Сърбия са зле.
Изводът за мен - през Сърбия е много по - бързо и по - евтино, но реших този път да мина през Румъния, защото сръбската политика никак не ми харесва, за което си платих естествено.Не бързай ако искаш да стигнеш
__________________________________
Discovery II TD5 10P
- 2 likes
Коментар
-
Що? Само ако "учиш" в Лесото или библиотекарския ли може да имаш мнение?
-
Мишо, тировете на много граници затлачват движението но НИКЪДЕ не трябва да чакаш зад тях, а просто да изпревариш спрялата колона и да се наредиш на опашката за леки автомобили.
Лятото няколко турски тира бяха блокирали Дунав Мост 2 и аз почнах да звъня на 112, след като ме отсвириха, отидох и на всеки тир помолих любезно да се премести и да освободи платното, което е за леки автомобили, отне ми около 15-20 минутки, някой се правиха на отворковци, тогава навих всички коли около мен да наиснат клаксона, дойде гранична полиция, включиха се български тирове в озвучаването, това ядоса граничните и след още 5 минутки всичко беше освободено, инак ни чакаше много часове висене щото няколко турчина решили, че са тарикати.
Инак, за сърбежите не си патил не си решил да зачеркнеш от картата си тази псевдодържава, която освен за истинска мръвка, естествени храни и банкети с хубаво пиене за друго не става
-
Знам че никъде на трябва да чакам тировете, но това на Дунав мост 2 беше вавилонско стълпотворение, имаше камиони с жив добитък, които не трябва да чакат, имаше и някаква специална колона с придружаващи коли с включени буркани. Имаше и гранична полиция, гледаща случващото се напълно безмълвно. Късмет, какво да кажеш.
А иначе съм завършил в ПУ преди повече от 20 г. и много отдавна съм се отказал да давам неискани съвети на когото и да е било. Споделих актуална инхормация. Всеки сам си избира от къде да кара.Не бързай ако искаш да стигнеш
__________________________________
Discovery II TD5 10P
- 1 like
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.
Коментар