Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Нетипични проблеми при пътешествия с 4х4 извън България..

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Нетипични проблеми при пътешествия с 4х4 извън България..

    Като се замисля карам само офроудъри последните 15-ина години. Ще споделя някои нетипични проблеми които съм имал със тях, може би някой не се е замислял за тях.
    Първо да уточня, че ги подготвях за офф роуд и винаги съм пътувал със тях по Европа, правил съм какви ли не тигели - например:
    България-Гърция-Италия-Астрия-Грмания-Полша-Литва-Латвия-Англия-Франция-Белгия-Франция-Германия-Австрия-Унгария-Румъния-България. Само да уточня, че този трип не беше нон стоп каране, в повечето от изброените държави имам приятели и оставам да купонясваме по една две седмици.

    Та проблемите почват от границата с Гърция ''много е извън правилата за ДВП и т.н.'', после на ферибота го таксуват като лека кола но се влачих по някакви тесни за големите гуми улеи вътре в самия ферибот и ме заболя сърцето за гумите (такива улеи съм срещал само на един ферибот, на повечето няма). В италия си караш спокойно докато не те мернат че нямаш капак върху лебедката... после разправии. Преминаването на планините между Италия и Австрия с турбо дизел накачулен джип по перфектна магистрала е много лоша идея - за да не те смачкат тировете в най дясната лента се пробваш да държиш висока скорост и много скоро си с прегряване. В Австрия нормално. Германия, е ми ми там са ме гонили крипол (криминалните). Във франкфурт заведоха джипката на отчет със бг номерата (полицайте де, не данъчните) Издадоха ми специално разрешение да се движа една година с бг номера без брони и капак на лебедката и даже въжетата за клоните обсъдиха(това беше преди да ни приберат в ЕУ), за което въобще не съм ги молил. Та за германците едно голямо РЕСПЕКТ И МЕРСИ. После ме фащаха в насрещно движение точно в центъра, и да заобикалям катастрофа на пътя като минавам през остров и карам по трамвайна линия.само устно предупреждение. друго както знаете в центровете на големи европейски градове е неизбежно да паркираш на платени паркинги щото просто няма къде. Да ама висок джип не може да влезе във 90 процента от тях. Ползвал съм и пътна помощ и като ме качиха трееше да спуснат гумите,да свалят горната част на шнорхела, фаровете отгоре и решетката пред тях. и едвам минава от много места. Същото ми се е случвало и на автовоз, Полша какво да кажа, смех, ма и те са ни надминали с космически години. Гледаха ми паспорта под лупа кат тия от едно време в часовникарски магазин. В Литва не бяха виждали българин и в Латвия де та за Латвия освен запалените фарове (ма те май вече ще станат задължителни из цяла Европа скоро). През зимата ЗАДЪЛЖИТЕЛНО трябва да си със ЗИМНИ гуми., нема дълбочина на протектора и т.н. спират те гледат да пише зимни и ако има шипове по-добре (добре че бях с АТ и с големи букви имаше М+S), с МТ не минава номера щото си самоубиец. Те и с мен се опитаха да че не са зимни гумите ма чужденец и то от България та ме пуснаха. За Англия с ляв волан няма да разправям, ма аз си имам опит там.
    И НАЙ-ХУБАВОТО ОТ ТИЯ ТРИПОВЕ:
    НАВСЯКЪДЕ ОФРОДАЖИИТЕ ТЕ ПОЗДРАВЯВАТ ПРИ РАЗМИНАВАНЕ,СПИРАТ ДО ТЕБ,ГОВОРЯТ,А КАТО КАРАШ СЪС ТЯХ СЕ СТРЕМЯТ ДА СИ НАЙ-ПОДКРЕПЯНАТА МАШИНА.
    дават си колите да ги пробваш, (дадоха ми даже багер да пробвам веднъж та се посмяхме).
    та спазвайте законите на всяка държава.четете за обичаи и най вече за жестовете,че за някои нормални за нас в някой държави може да ви набият.
    и се пазете от педали в Белгия че не мое да се изпикаш без да ти надникнат над рамото...;-)
    висете отпуснато

  • #2
    До: Нетипични проблеми при пътешествия с 4х4 извън България..

    Темата е повече от интересна. Ще се радвам повече хора да добавят информация за това къде и какви проблеми са срещали при пътуване с 4х4 извън страната. Аз ще добавя че преди няколко месеца при преминаване през Гърция на няколко машини и то здраво подготвени нямахме никакви проблеми, дори не ни питаха за тях...
    VPetrov.photography

    Коментар


    • #3
      До: Нетипични проблеми при пътешествия с 4х4 извън България..

      пропуснах да напиша може би основно като изискване да нямате много проблеми:
      пластмасови някакви накрайници на броните или некви такива по ъглите на купето ако няма брони(някав шанс да минете метър за това).също така лебедката ако стърчи напред задължително пластмасов капак.абе много гледат да няма някакви остри ръбове необезопасени.да няма и открити големи болтове и те трее да са с капачки.ламарините ако са остри трее да имат гума върху тях.и в много страни е ЗАБРАНЕНО гумите да излизат извън калниците (заради което даже забраняват продажбата на джанти с такъв оффсет даже приятел немец ми разправя че си носи винаги и техническия документ ТЮВа за фланците и сички други подобрения защото често ги проверявали) та трябва некви разширители да закриват гумите.мойто мнение е че и нас дори тука в бг ще почнат да ни преследват за такива неща като част от евро изисквания.а и никога ама никога не светвайте некви допълнителни фарове, ще ви ''разцепят''.още един съвет потърсете в нета близки до вашата дестинация оффроуд клубове и влезте във връзка с тях.все пак сме крастави магарета та доброто посрещане ви е гарантирано!
      висете отпуснато

      Коментар


      • #4
        До: Нетипични проблеми при пътешествия с 4х4 извън България..

        В Швейцария, по планините, ако срещнете снегорин, трябва заден ход до близката отбивка , или да му осигурите безпрепятстено прминаване, въобще не спира и може да те ожули. Има някакво особено предимство, защото всички се отстраняват , безапелационно. Може би пазят скоростта.
        Не ми пука за лака , а за пропуснатите приключения ))

        Коментар


        • #5
          До: Нетипични проблеми при пътешествия с 4х4 извън България..

          сега се сещам още някои съвети за пътувания зад граница.
          винаги проверявайте за някви специални изисквания за допълнително оборудване в различните държави за да няма солени глоби.подреждайте багажа най-ценното най отдолу.определено не прекарвайте техника в оригинални кашони, така ставате мишена и на полицаи и на митничари и на крадци... зареждайте по възможност само на големи бензиностанции и по възможност в държави които са си официално с евро.съвсем сериозно колкото и невероятно да звучи случвало ми се е да зареждам в англия отвратителен бензин (той там като цяло май е по лош от германия например).ама идеята ми е заради няколко спестени евро не допускайте да останете на пътя.... не се заблуждавайте напримерно че горивото в унгария например е по-евтино от австрия, а в румъния още по тънко... (свалял съм горивен филтър). по евтино и добро гориво в европейските градове като общо правило може да намерите в бензиностанции в близост до хипермаркети , на магистралите е по-скъпо.винаги носете някаква добра добавка за гориво и спрей за стартиране (тия дет се пръскат в въздухозаборника,помагат много, изпитано!) ще ви спестят стотици евро при нужда...
          помагайте в пътната обстановка- напримерно десен мигач за да ви изпреварят безопасно, ляв за противоположното,аварийни за благодаря,отстъпвайте дясната лента на включващите се машини,пускайте такива пресичащи без предимство,намалявайте на пешеходци оттдалеч за да им дадете да разберат че могат да пресекат безопасно (ма 'що ли да не правим същото и у нас.аз се стремя...).може и да става отегчително ма дано на някой да помогне.за оборудването например в много държави трябва да имате пълен комплект резервни крушки. купете си най-добре аптечки с знак за одобрение от EU.
          висете отпуснато

          Коментар


          • #6
            До: Нетипични проблеми при пътешествия с 4х4 извън България..

            Една добавка за минаващите през Сърбия, с всякакво МПС, не само с 4х4 - Декември месец 2007 се опитаха да ни приложат един стар като света трик. Излизаме вече от Сърбия (към Унгария), и сърбина ми иска зелена карта. Давам му я, и хоп - "братко, що караш с невалидна застраховка?"

            Държавите в които НЕ важи застраховката са задраскани. Хубаво, но застрахователя като задрасквал, просто ги задраскал с химикал.

            Чичко сърбин като ми връща зелената карта - гледам и Сърбия задраскана. Извадил химикалчето и кръц - дай сега 160 евро глоба, ПЛЮС застраховка там от будката (120 евро ли беше колко беше), плюс ядове на обратния път с тази задраскана застраховка.

            Викам му "Поне като задраскваше - да беше задраскал със син химикал като другите, как така само Сърбия задраскана с черен, останалите със син?"

            Та "поспорихме" малко, и накрая ни писна и колегата бръкна в жабката и изкара не едно а три фотокопия на застраховката. На тях - Сърбия чиста и неопетнена, да и се ненагледаш. На чичкото само пяна дето не му излезе на устата, но видя че няма да мине номера.

            С две думи - ако застрахователите правят зелената карта пред вас - накарайте ги да си зачеркнат ненужните държави с печат, перфоратор, или поне да са черти с линийка.
            Носете си фотокопие на всички документи. На достъпно място. Няма болка да са в няколко екземпляра.

            И не на последно място - стигне ли се до спор - първо пробвайте да оправите работата нормално, и прибягвайте до фотокопията накрая - така им се разбива стереотипа в момента когато вече мислят че сте им в ръцете. Ако си изкарате коза в началото, ще намерят нещо друго.

            Настоявам да отбележа че сръбските митничари са тези с които винаги съм си имал най-малко проблеми. Този беше на унгарската граница, а от там не бях минавал от десет години. Има нещо на тази граница, поне за мен - никога не се е случвало да не се заядат, просто до сега бяха от унгарската страна.
            Издъних се на Тюринг теста

            Коментар


            • #7
              До: Нетипични проблеми при пътешествия с 4х4 извън България..

              Спира ме преди 3м. пътен полицай към Кикинда(Воеводина), и смеейки се ме пита, "Как е как е при вас като вече сте в EU", а аз отговарям "Абе още не е добре, ама ще се оправим". Оня вика "Затова пък при нас е добре. " След секунда две - " А бе можеш ли да дадеш 5-10 Евро за кафе?". На свой ред аз питам ама на висок глас-"Ми що, нали сте по-добре от нас?". Отсреща някакво мърморене от което нищо не се разбира. Явно бръкнах на едно потайно място с чадър, и отгоре на всичко с последния въпрос явно натиснах бутона за отваряне. Дадох ги! Под натиск на пътуващите с мен(за да не сме се бавили), въпреки че страшно ме дразни тоя тип изнудване. В Калафат, понеже Румъния е мнооого напред в материала, гранично ченге(не митничар) ми обърна 500кг багаж докато не получи 250гр унгарска наденица. От Австрия насам, най-добре съм се чувствал като премина нашата граница- никакви проблеми, добро отношение, и всичко както си му е редът. Може би причината е че винаги преминавам през пунктове в северозападна България, и служителите ги е страх, да не си загубят работните места - не знам. Но е факт че отношението е такова каквото трябва да е. Дай боже моста да стане по-бързо.
              В страните с винетни с-ми за събиране на пътни такси(включително и Австрия), вече проверяват за винетки като излизаш, така че никой да не си прави илюзията че може да мине метър.
              ВѢРНОСТЬ И ПОСТОЯНСТВО

              Коментар


              • #8
                До: Нетипични проблеми при пътешествия с 4х4 извън България..

                Аз искам да добавя за Гърция:
                По-скоро като карате там, не е нещо специфично за 4х4. Не се притеснявайте много за по-висока скорост от огранияението - за 18 години возене/каране там съм видял 2-3 пъти полицай с радар. Ако ви спрат - задължително и само на Английски. Мен като са ме спирали въпреки че знам гръцки се правя на много притеснен и на идиот и си казвам че съм сгрешил, но всичко на Английски. Онези понеже в 99% от случаите не могат да говорят те пускат - така съм спестил немалко пари.

                Като карате междуградско и сте по-бавни от другите - карайте максимално близо до банкета въпреки непрекъснатата линия - всикчки карат така и на еднолентов м/уградски пъ се пътува много приятно и бързо, защото не те притеснява толкова много задминаването. То разстоянието от непрекъснатата лента до банкета в повечето случаи е около метър, че на места и повече.
                Георги Гатев

                Коментар

                Активност за темата

                Свий

                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                Зареждам...
                X