Като се замисля карам само офроудъри последните 15-ина години. Ще споделя някои нетипични проблеми които съм имал със тях, може би някой не се е замислял за тях.
Първо да уточня, че ги подготвях за офф роуд и винаги съм пътувал със тях по Европа, правил съм какви ли не тигели - например:
България-Гърция-Италия-Астрия-Грмания-Полша-Литва-Латвия-Англия-Франция-Белгия-Франция-Германия-Австрия-Унгария-Румъния-България. Само да уточня, че този трип не беше нон стоп каране, в повечето от изброените държави имам приятели и оставам да купонясваме по една две седмици.
Та проблемите почват от границата с Гърция ''много е извън правилата за ДВП и т.н.'', после на ферибота го таксуват като лека кола но се влачих по някакви тесни за големите гуми улеи вътре в самия ферибот и ме заболя сърцето за гумите (такива улеи съм срещал само на един ферибот, на повечето няма). В италия си караш спокойно докато не те мернат че нямаш капак върху лебедката... после разправии. Преминаването на планините между Италия и Австрия с турбо дизел накачулен джип по перфектна магистрала е много лоша идея - за да не те смачкат тировете в най дясната лента се пробваш да държиш висока скорост и много скоро си с прегряване. В Австрия нормално. Германия, е ми ми там са ме гонили крипол (криминалните). Във франкфурт заведоха джипката на отчет със бг номерата (полицайте де, не данъчните) Издадоха ми специално разрешение да се движа една година с бг номера без брони и капак на лебедката и даже въжетата за клоните обсъдиха(това беше преди да ни приберат в ЕУ), за което въобще не съм ги молил. Та за германците едно голямо РЕСПЕКТ И МЕРСИ. После ме фащаха в насрещно движение точно в центъра, и да заобикалям катастрофа на пътя като минавам през остров и карам по трамвайна линия.само устно предупреждение. друго както знаете в центровете на големи европейски градове е неизбежно да паркираш на платени паркинги щото просто няма къде. Да ама висок джип не може да влезе във 90 процента от тях. Ползвал съм и пътна помощ и като ме качиха трееше да спуснат гумите,да свалят горната част на шнорхела, фаровете отгоре и решетката пред тях. и едвам минава от много места. Същото ми се е случвало и на автовоз, Полша какво да кажа, смех, ма и те са ни надминали с космически години. Гледаха ми паспорта под лупа кат тия от едно време в часовникарски магазин. В Литва не бяха виждали българин и в Латвия де та за Латвия освен запалените фарове (ма те май вече ще станат задължителни из цяла Европа скоро). През зимата ЗАДЪЛЖИТЕЛНО трябва да си със ЗИМНИ гуми., нема дълбочина на протектора и т.н. спират те гледат да пише зимни и ако има шипове по-добре (добре че бях с АТ и с големи букви имаше М+S), с МТ не минава номера щото си самоубиец. Те и с мен се опитаха да че не са зимни гумите ма чужденец и то от България та ме пуснаха. За Англия с ляв волан няма да разправям, ма аз си имам опит там.
И НАЙ-ХУБАВОТО ОТ ТИЯ ТРИПОВЕ:
НАВСЯКЪДЕ ОФРОДАЖИИТЕ ТЕ ПОЗДРАВЯВАТ ПРИ РАЗМИНАВАНЕ,СПИРАТ ДО ТЕБ,ГОВОРЯТ,А КАТО КАРАШ СЪС ТЯХ СЕ СТРЕМЯТ ДА СИ НАЙ-ПОДКРЕПЯНАТА МАШИНА.
дават си колите да ги пробваш, (дадоха ми даже багер да пробвам веднъж та се посмяхме).
та спазвайте законите на всяка държава.четете за обичаи и най вече за жестовете,че за някои нормални за нас в някой държави може да ви набият.
и се пазете от педали в Белгия че не мое да се изпикаш без да ти надникнат над рамото...;-)
Първо да уточня, че ги подготвях за офф роуд и винаги съм пътувал със тях по Европа, правил съм какви ли не тигели - например:
България-Гърция-Италия-Астрия-Грмания-Полша-Литва-Латвия-Англия-Франция-Белгия-Франция-Германия-Австрия-Унгария-Румъния-България. Само да уточня, че този трип не беше нон стоп каране, в повечето от изброените държави имам приятели и оставам да купонясваме по една две седмици.
Та проблемите почват от границата с Гърция ''много е извън правилата за ДВП и т.н.'', после на ферибота го таксуват като лека кола но се влачих по някакви тесни за големите гуми улеи вътре в самия ферибот и ме заболя сърцето за гумите (такива улеи съм срещал само на един ферибот, на повечето няма). В италия си караш спокойно докато не те мернат че нямаш капак върху лебедката... после разправии. Преминаването на планините между Италия и Австрия с турбо дизел накачулен джип по перфектна магистрала е много лоша идея - за да не те смачкат тировете в най дясната лента се пробваш да държиш висока скорост и много скоро си с прегряване. В Австрия нормално. Германия, е ми ми там са ме гонили крипол (криминалните). Във франкфурт заведоха джипката на отчет със бг номерата (полицайте де, не данъчните) Издадоха ми специално разрешение да се движа една година с бг номера без брони и капак на лебедката и даже въжетата за клоните обсъдиха(това беше преди да ни приберат в ЕУ), за което въобще не съм ги молил. Та за германците едно голямо РЕСПЕКТ И МЕРСИ. После ме фащаха в насрещно движение точно в центъра, и да заобикалям катастрофа на пътя като минавам през остров и карам по трамвайна линия.само устно предупреждение. друго както знаете в центровете на големи европейски градове е неизбежно да паркираш на платени паркинги щото просто няма къде. Да ама висок джип не може да влезе във 90 процента от тях. Ползвал съм и пътна помощ и като ме качиха трееше да спуснат гумите,да свалят горната част на шнорхела, фаровете отгоре и решетката пред тях. и едвам минава от много места. Същото ми се е случвало и на автовоз, Полша какво да кажа, смех, ма и те са ни надминали с космически години. Гледаха ми паспорта под лупа кат тия от едно време в часовникарски магазин. В Литва не бяха виждали българин и в Латвия де та за Латвия освен запалените фарове (ма те май вече ще станат задължителни из цяла Европа скоро). През зимата ЗАДЪЛЖИТЕЛНО трябва да си със ЗИМНИ гуми., нема дълбочина на протектора и т.н. спират те гледат да пише зимни и ако има шипове по-добре (добре че бях с АТ и с големи букви имаше М+S), с МТ не минава номера щото си самоубиец. Те и с мен се опитаха да че не са зимни гумите ма чужденец и то от България та ме пуснаха. За Англия с ляв волан няма да разправям, ма аз си имам опит там.
И НАЙ-ХУБАВОТО ОТ ТИЯ ТРИПОВЕ:
НАВСЯКЪДЕ ОФРОДАЖИИТЕ ТЕ ПОЗДРАВЯВАТ ПРИ РАЗМИНАВАНЕ,СПИРАТ ДО ТЕБ,ГОВОРЯТ,А КАТО КАРАШ СЪС ТЯХ СЕ СТРЕМЯТ ДА СИ НАЙ-ПОДКРЕПЯНАТА МАШИНА.
дават си колите да ги пробваш, (дадоха ми даже багер да пробвам веднъж та се посмяхме).
та спазвайте законите на всяка държава.четете за обичаи и най вече за жестовете,че за някои нормални за нас в някой държави може да ви набият.
и се пазете от педали в Белгия че не мое да се изпикаш без да ти надникнат над рамото...;-)
Коментар