Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Нужда от специфична техническа помощ за предстояща интересна експедиция!

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Нужда от специфична техническа помощ за предстояща интересна експедиция!

    Участник съм в много интересен проект,за който подготовката в момента тече усилено.
    Нямам право да издавам много конкретни подробности,но смятам че и това което мога да споделя е достатъчно за да се опитам да получа малко съвети и препоръки касаещи основни проблеми.
    Основната идея е експедиция с добре поготвен 4х4 автомобил и теглещ офроуд ремарке или teardrop trailer,2-ма или 3-ма участници /единият от които ТВ оператор/ и около 12000-13000 км.Крайна дестинация на която са скандинавските страни.Целта на самата експедиция ще бъде изследване на паранормални явления /нещо като UFO Nunters/.Като заснетият по време на експедицията материал впоследствие ще бъде обработен и ще бъдат излъчени 20-ина епизода по една от Българските телевизии.Самото пътуване ще е основно по магистрали и първокласни пътища,но има и отклонения включващи черни пътища и лек офроуд.
    Нямам право да разривам подробности относно обурудването което е предмет на спонсорство и включва GPS-и,фото и видеотехника,комуникация - радиостанций и телефони,лаптопи,информационни носители,дрехи,къмпинг продукти,облекло и др.
    Но пък мога да говоря свободно за тези които са предмет на собственно финансиране / те май ще са и най интересни за участниците в този форум / а това са именно теглещият автомобил и това което ще тегли!С тях са свързани и проблемите за които се нуждая от помощ.Автомобила които в момента е в процес на подготовка е невероятна красавица почти нова Toyota LC HZJ 73 с два фабрични блокажа,климатик,печка,автопилот,допълнителен 2-ри резервоар за гориво,лифт.Много ми се искаше да е "по голямата и кака" HZJ 78 най вече заради обема,но докато се усетя и един от участниците в проекта ни изтреля тази "перла" от Брюксел.Тя причината за това е в мене,защото аз също карам такава 73-ка и от самото начало натисках за такава а и когато другите я видяха бяха очаровани от красивата и грубота според тях ,просто забравих да спомена за каката и докато се усетя всичко беше приключило.
    И така нека ви запозная с конкретните проблеми свързани с подготовката на автомобила.Те произлизат най вече от това че Тойотата е с пластмасова надстройка която е демонтируема.
    Първият проблем произтичащ от това е монтирането на багажник на покрива защото липсват водобранни лайсни по цялата дължина на покрива,такива има само странично над кабината и в задната част над багажните врати.Да знам че дори и така може да бъде монтиран багажник,като двете държащи лапи на който се хващат странично над предните врати,а другите две перпендикулярно на първите се монтират отзад над задните врати.Но при този монтаж багажника е меко казано лембезе,а пък и за roof tent отгоре му да не говорим.Виждал съм и друг много по удачен вариант,като отпред захвата на държащите лапи на багажника е отново на водобранните лайсни над вратите,но отзад вече държащите лапи представляват странични дълги тръби завършващи с пети,и слизат малко над задните калници където и се захващат директно за ламарините.В случая проблема е че не открихме нито единия,нито другия вариант да се продават фабрични за нашият модел автомобил.На мен специално ми е ясно че има много хора в България които могат да изработят въпросния багажник,но за всички доработки по автомобила другите отговарящи за проекта лица държат на TUV,гаранция,официалност и т.н все неща все още трудни за България.Та ако някои има информация от къде да се сдобием с такъв фабричен багажник - производител,сайт,магазин или каквото и да е,ще му бъда много благодарен - лично аз не открих такива!!!
    Вторият проблем е отново свързан с надстройката и багажника.Пластмасовите надстройки при LC HZJ 73 са няколко вида.При единия вид повърхността и отгоре е почти равна от край до край,при някои в задния край има малка надстройка над надстройката така да се каже ето снимка на този вид :
    а при третия вид тази надстройка над надстройката доста по висока - около 30 - 35 см.Е нашата надстройка е от третия вид /На личната ми Тойота също е от такава/.Ето снимки на тази високата:
    Отначало се зарадвахме защото в зания отсек на автомобила монтираме само една седалка за оператора която е особенна,доста висока,въртяща /като на кемпер/ето как изглежда:
    и тази седалка се пада под куполчето на надстройката което в нашия случай е прилично високо.Така возещият се на тази седалка избягва притеснението за удари на главата в тавана по време на движение.Но после бързо загряхме че точно това същото куполче ще усложни максимално монтажа на багажник.Куполчето на надстройката е около 30 см,а самата надстройка след областта на гредата в предния край на автомобила където започват предните седалки прави лека чупка надолу,или м/у най високия заден край и същия преден такъв разликата е около 50 см.По този начин багажника дори при монтаж с минимално ниво над купола в задния край на надстройката води до лапи около 50 -60 см в предния край.Първо от естетическа гледна точка е недопустимо,второ автомобила е лифтнат и дори без багажник е доста висок.А с багажника па и палатка ще стигне 3-те метра като нищо....ужас!Един колега с доволство обаче забеляза че ако оставим нещата с купола така и монтираме багажник,поне може да монтираме фаровете на покрива които сме приготвили под багажника хем да скрием и дупката така!Идеи някакви?
    Третият ни проблем касае избора на покривна палатка.Принципно в нея ще спи само един човек,в редки случай двама.Това свежда избора ни до по компактни модели,като конкретно сме се прицелили в такива тип черупка.С твърд капак и дъно,първо заради това че са по компактни и второ заради по високата им здравина.Самият аз съм имал мека такава която е много дебела в сгънато положение и нееднократно съм разпарял тук там като я закача - последният път на един улук .Повече обаче ни притеснява факта че ще се спи при минусови температури.Не сме наясно има ли модели пригодени за това,или са като палатките има си и всесезонни и летни и зимни.Също така има ли някакъв вариант за отопление в тези покривни палатки.Ето един модел който много ни допадна защото освен че е тип черупка се сгъва и е може би най компактния от този вид./Другите които разглеждахме бяха на Autohome/.
    И сега за това което мен специално ме притеснява най много ремарке,каравана или каквото там ще бъде.Варианта за офроуд ремарке отпадна много бързо след като от 3 места в Англия ни обявиха цена от около 20 000 паунда.А и никой неможа да ни каже какво е положението за използване в зимни условия.Почти всички ползващи такива обикалят из топлите места - Африка,Австралия и т.н но за Норвегия,Швеция,Финландия...Така този вариант отпадна още в началото.Имахме няколко добри преложения за каравани от официални вносители,но големината им ги прави крайно неподходящи.А и заради малкото офроуд който е наложителен на места.И най малката такава ни е много висока и непригодна за трудни терени иначе има модели които на тегло и височина го докарват.После някой подхвърли идеята за Teardrop trailer - капковиден симпатичен мелез м/у малка каравана и ремарке.Много са разпостранени в Америка и Англия.Лошото е че английски за офроуд почти няма,или трябва да се изработва по поръчка без дори да си я виждал.Америка пък е много далече и се усложняват нещата,а и там не се съобразяват много много с теглото.В крайна сметка издирихме и се спряхме на това:http://www.basoglu.com.tr/urunler_ca..._id-33-id-2660
    Има си всичко:хладилник,печка за отопление,дори душ и химическа тоалетна.Лека е,добре изглежда...Свързахме се с хората,ОК няма проблем изолация в повечко ще ни монтират,по принцип нямат амортисьори но ще ни сложат.Цвят,брандиране всичко е ок.За нас обаче се явява проблем с окачването.Теглича които ще се монтира на караваната е специален за офроуд,конструкцията му е такава че позволява брутално "чупене" и хоризонтално и вертикално спрямо теглича на теглещото МПС.Само дето теглича на Тойотата е с около половин метър по висок от този на караваната заради лифта.Вариант е да го смъкнем с планка но тогава се губи и офроуд ефекта на караваната.Размера на гумите на Тойотата е 265/75/16 имахме идея и караваната да е със същият размер гуми като по този начин намалим разликите във височината.Но стигнахме до извода че ефекта ще е нулев освен да разбием окачването на караванката,а и едва ли ще се съберат под калниците и,без да се преправя самото окачване.Шасито на караваната е ALCO,което е стандартно за много и различни каравани.Предполагам че е познато на някой от вас.На места в нета срещнахме дори и поставяне на мост от 4х4 барабар с ресьорите на подобна караванка но американска и не с АЛКО шаси а с брутално желязно такова.Моля за помощ всички способни да помогнат.За нас е почти ясно че окачването трябва да се преправя,но как?дали ще бъде достатъчно или ще трябва и шасито да се бутне?.....С две думи караванаката на която сме се спряли,ни убедиха че специално ще ни я бутнат по корава и изолирана и няма да има проблем с тегленето и по черни пътища и лек офроуд.Но самата тя не е офроуд ,и не притежава нужната ни височина това е и което е необходимо да се доработи ....Поне ние нямаме никакви конкретни идеи как да се случи това....
    Прикачени файлове

Активност за темата

Свий

В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

Зареждам...
X