Обява

Свий
Няма добавени обяви.

През Северозападния пасаж с алуминиева яхта.

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • През Северозападния пасаж с алуминиева яхта.



    Еркан Гюрсои(Erkan Gursoy) е бил 25 годишен ковач, когато е напуснал родната Турция и е заминал за Британска Колумбия,Канада.



    Сега вече на 68 години се завръща по повече от интересен начин в Истамбул.
    Именно със собственоръчно направена 36 футова алуминиева яхта през един от най-опасните северни маршрути - Северозападния пасаж.



    Пътуването изобщо не е било безпроблемно.
    През Юли, внезапно застудяване го блокират в леда на 40 мили Североизточно от Barrow,Аляска.
    10 дни е прекарал заклещен с лодката си в ледовете, докато дойде Американската брегова охрана да го освободи.





    Освен леда, проблем са били и белите мечки.



    Три месеца по-късно докато пресичал между Гренландия и Ирландия го е "хванала" опашката на урагана Гонзало.



    "Беше нещо средно между летене и плаване" - споделя самият Еркан.
    За щастие Ирландската брегова охрана не се е наложило да го евакуира.
    След като е посрещнат като герой в Турция, Еркан има амбиция да започне да произвежда своите лодки на родна почва.



    Снимки:
    www.nationalpost.com
    www.sailor.bg

  • #2
    От: През Северозападния пасаж с алуминиева яхта.

    Много странна лодка. Нисък борд, високи надстройки, не знам подводната част каква ама ми изглежда плоско като леген. Туй като го духне вятъра и колкото напред, толкова и встрани. Явно човечеца е пекан. Като гледам и дингито е самоделка. Браво на него.

    Коментар


    • #3
      От: През Северозападния пасаж с алуминиева яхта.

      Прилича на рибарска лодка за сьомга с преправяния и надстройки. Като цяло тези не са правени за плаване в открито море... ма ей на - може.

      Коментар


      • #4
        От: През Северозападния пасаж с алуминиева яхта.

        И на мен като незапознат с тези МПС-та ми стана интересно какво е особеното на алуминиевите такива? Иначе знам за дървени; пластмасови (по-правилно може би стъклопластови); железни (предполагам - листове стомана); железобетонни...
        И също ми е любопитно как са направени двете снимки от урагана между Гренландия и Ирландия? Предполагам от хеликоптер, ама как са контактували с екипажа, щом не са го евакуирали???
        SUZUKI V-STROM 1000
        Jeep Cherokee 2.5CRD
        TOYOTA PREVIA 2.4 'youngtimer
        о889 525 о74 - Владо

        Коментар


        • #5
          От: През Северозападния пасаж с алуминиева яхта.

          аре и аз специялиста да се изкажа - алумина по-държи на близки срещи с дрЪве и лед.. и тук тамо някое паве. Предпочитан е за лодки за риболОвене в пасажите на по-северните тихоокенски райони

          Коментар


          • #6
            От: През Северозападния пасаж с алуминиева яхта.

            Тоя кътър риг и трети риф знае ли какво е?И да си беше сложил слайд на топа на тоя грот.

            Иначе такива ......... не ме впечатляват никак,от къде мине все го спасява някой.
            Последно редактирано от BENZBOSS; 26-02-15, 21:56.
            TOYOTA SEQUOIA ‘11
            W140 S420 '99

            Коментар


            • #7
              От: През Северозападния пасаж с алуминиева яхта.

              Смел човек е тоя Еркан. Да мине по този маршрут със самоделка, приличаща повече на каравана отколкото на яхта не е лесна работа. При това с алуминиев корпус. На времето си бях направил шверт от алуминий и за няколко години се разпадна. После научих, че трябва да има магнезий в материала за да е устойчив на солена вода. На времето Ален Кола загина с фабрично направен катамаран, проектиран от самия Табарли. Явно технологиите напредват, а спасителите по света надобряват.

              Коментар


              • #8
                От: През Северозападния пасаж с алуминиева яхта.

                По времето на Ален Кола и Манурева, хората вече отдавна са знаели как се правят алуминиеви лодки, така че технологиите оттогава не са надобрели кой знае колко. Помоему Еркан е избрал най-подходящия материал, имайки предвид маршрута, по който е минал, но дизайнът на лодката му определено подлежи на коментар Аз лично за пръв път виждам подобно нещо и не бих казал, че съм приятно впечатлен, но в края на краищата - кой ли ме пита. Важното е, на Еркан да си му харесва. Все пак, за този маршрут аз бих предпочел нещо ей такова:

                http://martin-bekebrede.nl/design_detail.php?ID=138
                Последно редактирано от Zeehond; 26-02-15, 21:40.
                There's someone in my head but it's not me...

                Коментар


                • #9
                  От: През Северозападния пасаж с алуминиева яхта.

                  За холандските яхтостроители може само хубави неща да се кажат. И моряците им са много корави. Не случайно нос Хорн е кръстен на някакво тяхно селище. Пък тогава нямало двигатели, gps и др глезотии. Тази яхта изглежда метална и с лонг кил-идеална за плаване в големи ширини. Между другото често бъркам френския и холандския флаг-много си приличат.

                  Коментар

                  Активност за темата

                  Свий

                  В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                  Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                  Зареждам...
                  X