Обява

Свий
Няма добавени обяви.

"GREEK SEAMANSHIP" REGATTA (03-04 май 2014) на морски клуб OTHAK

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • "GREEK SEAMANSHIP" REGATTA (03-04 май 2014) на морски клуб OTHAK

    Първо да кажа - всички снимки и видео клипове в тази статия са правени основно от Иван и Елмира Кехайови. Има и една-две снимки от Ивета Николова, която участваше във втората регата. Нейните снимки ще са основен материал за статията за втората регата. Разказът си е мой и съм го публикувал и на нарочния блог, който си създадохме - sea-dancer.

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:P5109924.jpg
Прегледи:1
Размер:150.3 КБ
ID:6057127Малко на шега стана цялата работа. Както споменах тук, направих цяла организация от нищото. Исках по това време да ходя на някой практически курс в Кавала, но то нямаше. Явно заради регатите. Като чух за тези регати, някак си се вдъхнових. Проучих всички възможности да се включа в някой екипаж, но все попадах на камък. Та затова се обадих на Стефан, който да ми даде телефона на Статис и му звъннах. За няколко дни всичко беше уредено.

    Само екипажа беше леко неясен. Пък и от всички, които предвиждах за екипаж, никой не беше наясно с ветроходните състезания и почвах да се чудя какво ще правим изобщо на тия регати. Е, звъннах на Стефан да го питам няма ли да дойде той да ни води. Стефан ме е учил за капитан, пък и едно учебно плаване направихме заедно с него, Румен и Джордж от Гърция до България. Беше много яко, пък и видях на живо Стефан в действие. Не, че имах нужда от доказателства за ветроходните му умения, той си е достатъчно известен и без това.

    Звъннах му, но той нали си купува нова лодка и точно по това време каза, че или ще е вече на нея или ще се занимава с формалностите около нея и няма да може. Но пък за сметка на това така се ангажира с "проекта", че не миряса, докато не ми намери най-доброто решение за нашето участие. Ама като казвам най-доброто, имам предвид, че се оказа определено най-доброто, за което даже и не съм се надявал. Решението се казва Николай. Състезател и треньор от много време. Няма да разказвам за постиженията му - само за първите му награди трябват пръстите на двете ръце на четири човека.

    Доста скептичен изглеждаше от началото. Пък и май до самия край си остана такъв с нашия лежерен екипаж Но се нави. Даже ходихме и до Кавала предварително, за да си видим лодката (Apodrasi) и да видим тоя генакер, дето сме го намерили да се състезаваме с него защо не става на тая лодка. Ами не ставаше наистина - не знам къде сме гледали, но ветрилото беше с около два метра по-дълго, отколкото мачтата.


    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC_0023_NEF_embedded.jpg
Прегледи:1
Размер:134.7 КБ
ID:6057128За сметка на това Николай набързо сглоби новия Melges на Статис. Melges са състезателни лодки, каквито в България има 3. Имало е 4, но едната по малко сложен път е стигнала до Статис. Всъщност Melges е името на дизайнера на тия лодки. Както и да е, цялата лодка (тази там беше Melges 24) тежи под един тон, като килът е към 300 кг. само.
    Натоварихме генакера в колата, примирихме се с изчезналото ремарке за лодки на Николай от яхт клуба, изядохме по един гирос на центъра на Кавала (не бяха много хубави) и си се върнахме да чакаме да дойде 1-ви май.

    1-ви май дойде и ние поехме (аз, Катя и Николай) към Кавала. С другите щяхме да се срещнем там. Поехме, но в леко изнервено настроение. Прогнозата се беше променила няколко пъти и то все пък по-лошо и Катя вече изобщо не беше убедена, че добре е направила, като се е "вързала" на тая идея. Да не кажа, че направо си беше убедена в обратното. Ще мръзнем, ще зъзнем, нищо няма да е приятно. Хубавото от всичко това беше, че резервира една хотелска стая за почти целия престой, та по време на тая регата бях редовно изкъпан.

    Първата вечер спахме на лодката. Духалката, която носех от София се оказа излишна, защото на яхтата си имаше такава. Загря перфектно и много бързо. Опасявах се от влагата, но ние греехме лодката при отворени люкове и нямаше никакъв проблем с влагата.

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_0154.jpg
Прегледи:1
Размер:78.1 КБ
ID:6057129И така, в крайна сметка основният екипаж се събра - даже и Кехайови дойдоха по някое време, въпреки, че беше взело да изглежда леко невероятно да се появят. И тяхното тръгване не беше съпроводено с най-доброто настроение за това, както личеше по всичко. Иван така и не разбрах доправи ли тая презентация, която готвНатиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_0110.jpg
Прегледи:1
Размер:173.7 КБ
ID:6057130еше от един месец за посещението на големия шеф, а Елмира не спираше да се тормози, че вместо да се занимава с глупости, трябва да си седи в София и да организира разрушаването на апартамента, който си купиха.
    Изобщо, страхотно начало. Само Румен не поднесе никакви изненади, но той си е стабилен. И да е имал някакви грандиозни проблеми, като нашите, никой не разбра

    Другите членове на екипажа няма и да ги споменавам, защото те бяха повече членове, отколкото екипаж. В смисъл, че не дойдоха. Е, единия дойде, колкото да се качи на лодката за половин час да ни види, преди да отплаваме за първата тренировка и повече не се весна. Другите трима даже участваха на едната гонка, но явно нещо не им хареса и изчезнаха. Като оставим настрана факта, че това промени доста всички финансови разчети, си беше ОК, че останахме само основните. Даже повече от ОК, защото с първото излизане в морето всичко си дойде на мястото.

    Първи ден - тренировка. Беше 2-и май, петък. Кехайов стана по някое време, леко с вид на буреносен облак. Елмира, както винаги беше приятна и позитивна, но той изглеждаше в ендо от най-ръбатите му настроения, които познавам. Ама нали си го знам... Пи кафе до обяд почти, но накрая успяхме да се организираме за отплаване за тренировка. Излизането от пристанището не стана мигновено, защото по неизвестни причини там се беше позиционирал тоя странен кораб от снимката и пръскаше с пълна сила. В отговор на това ферибота, който стоеше на пристанището поне от предната вечер, взе да свири неспирно. Изглежда течеше някакъв голям купон, който ние не можахме да разберем какъв е. Съмнявам се да е бил заради 1-и май, ама знае ли човек.
    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_0001.jpg
Прегледи:1
Размер:134.4 КБ
ID:6057131

    Тренировката мина много приятно, а пък си беше и силно необходима. Това с поворотите в състезателни условия не се оказа толкова проста работа и поне основните положения се нуждаеха от сериозно разясняване и трениране. Това не ни попречи на следващия ден на първата гонка някои от поворотите да ги изпълним по леко траги-комичен начин (това определение не е мое), но пък в крайна сметка човек се учи.

    Хубавото беше, че прогнозата се оказа абсолютно погрешна и вместо калпаво време с дъжд ни пече слънце през цялото време. Това, пък и морето, платната и всичко, подобриха много ситуацията. Настроението вече беше друго и лежерното напиване вечерта в кръчмата (Апико, препоръчвам я, само да не е вътре и с жива музика) поставиха прекарването на друга основа. Особено, след като си намерих на другата сутрин забравения вечерта фотоапарат и Иван върна каничката от вино и другата посуда, която беше задигнал предната вечер.

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:bbb.jpg
Прегледи:1
Размер:81.2 КБ
ID:6057132Малко за самата регата.
    2 дни се провежда - събота и неделя. 3-и и 4-и май. Първият ден има една гонка, която е технична и представлява в обикаляне 3 пъти с ляв борд на 2 вехи, разположени по посоката на вятъра на разстояние 1,5 миля една от друга. Първоначалният план, както се вижда и на снимката, беше вехите да са на разстояние 2 мили и да се обикалят 2 пъти, т.е. общо 8 мили. Но после го промениха.

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:oikona.jpg
Прегледи:1
Размер:142.0 КБ
ID:6057133Вторият ден се провежда етап, съставен от две гонки. Финалът на първата е директно старт на втората за деня гонка. Леко на запад от Кавала има два малки острова, близо до брега и втория ден се обикалят. По-малкият от двата острова, който е и по-близо до брега, си е направо скала. Мисля, че са близо до Ираклица. След като се обиколят тези острови, се ходи до една голяма оранжева веха, разположена точно пред вълнолома на търговското пристанище на Кавала. Тази веха се минава отново на десен борд, както и островите, и финишираме горе-долу там, откъдето сме тръгнали - пред пристанището на Кавала.




    Участващите лодки бяха разделени в два класа - със спинакер и без спинакер. В класа със спинакер имаше 6 лодки, а в нашия - 5. Ето и списък на лодките с техните коефициенти.

    CLASS Yacht ToT
    Spinakker FOLIE A DEUX 1,0283
    Spinakker IPSIPILI 0,9906
    Spinakker STONEAGE 0,9661
    Spinakker PRINCESS OF LEMNOS 0,954
    Spinakker ILIANA 0,9245
    Spinakker ASSANTE 0,9174
    Non-Spinakker CARPE DIEM 0,8716
    Non-Spinakker OCEANOS 0,8372
    Non-Spinakker ALEXANDROS 0,8047
    Non-Spinakker APODRASI 0,8332
    Non-Spinakker KRISTY 0,6964
    Сега, тия коефициенти кой и как ги е смятал, не можах да разбера. Има си независими мерители, пък после самите коефициенти май във федерацията се смятат, но някои изглеждаха не съвсем обосновани. Ама няма да го дискутирам, да не се отплесвам.

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_0080.jpg
Прегледи:1
Размер:94.9 КБ
ID:6057134

    Първата гонка започна измъчено - чакахме доста време да духне вятър. Духна към 4 следобед, вместо към 3, когато трябваше да почне по предварителен план гонката. Ама по-лошото е, че след малко спря. Ние в нашия клас се движехме доста добре като за първи път. Пред нас бяха Александрос и Карпе Дием, зад нас имаше няколко лодки. Най-много ни интересуваше Кристи, заради добрия й коефициент. При това безветрие този коефициент работеше с пълна сила - 8 минути в час горе-долу печелеха пред нас. А ние доста постояхме. Добре, че накрая съкратиха гонката и я приключихме на втората обиколка. Но не беше добре това, че точно след като финиширахме духна здраво и изнесе Кристито за нула време до финала. И ни биха - финиширахме четвърти за деня, след Александро, Карпе Дием и Кристи.
    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_0095.jpg
Прегледи:1
Размер:126.5 КБ
ID:6057135
    Но това не беше повод за лошо настроение в никакъв случай. Вечерта беше купона в клуба. Бира и скара на корем, ди-джей, видео от гонката, добро настроение и приповдигнат дух.

    На другия ден Кристи не участваше в състезанието. Ние втората гонка изглежда я карахме доста добре, защото понастигнахме Александрос, коети пак бяха пред нас. Но явно не сме ги настигнали достатъчно, защото класирането си беше като предния ден, само без Кристи - станехме трети, след Александрос и Карпе Дием. Радвахме се много, защото купа при първо участие на регата си е за радост.

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_0163.jpg
Прегледи:1
Размер:153.8 КБ
ID:6057136



    По-важното беше, че всички останаха мнооого доволни. Нямаше и следа от тази лека изнервеност от ежедневните дертове у повечето от участниците. За Николай не разбрах много-много остана ли доволен, но поне изглеждаше в добро настроение. Няма го много по снимките, ама ...

    Румен си тръгна за София, другите останаха до 6-и, когато аз и Николай трябваше да поемем втората смяна. Само изчакахме Румен да запали колата и веднага отпрашихме към Тасос. Пак кръчма, отново препоръчана от Статис, който се слави (освен с другите си качества) и като голям познавач на кръчмите в региона. Рибената чорба беше много хубава, ама как се казваше таверната...






    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_0169.JPG
Прегледи:1
Размер:153.8 КБ
ID:6057137Сутринта станахме спокойно, обиколихме целия град, за да намерим най-романтичното кафе за закуска, което постави под известно напрежение тая част от екипажа, която очакваше по-бързичко да се добере до кафене със необходимата инфраструктура за сутрешен тоалет. Но за сметка на това снимката от романтичното кафе стана най-харесваната от всички снимки, публикувани на ветроходната ни страница.

    На връщане минахме през Керамоти, което с Катя много харесваме. Ходихме на страхотния плаж, дето го има там, пихме който каквото пиеше и обратно в Кавала за прощална вечеря.

    Останаха само хубави спомени и много емоция от това приключение със състезателен привкус.











    Още снимки съм публикувал в блога sea-dancer na blogspot.com









    "The only regret I will have in dying is if it is not for love."
    Gabriel Garcia Mаrquez

  • #2
    От: "GREEK SEAMANSHIP" REGATTA (03-04 май 2014) на морски клуб OTHAK

    Пускай ти пускай такива снимки па после жена ми що ме питала Това твоето работа ли е.........

    Добреее,кога е следващата регата?
    TOYOTA SEQUOIA ‘11
    W140 S420 '99

    Коментар


    • #3
      От: "GREEK SEAMANSHIP" REGATTA (03-04 май 2014) на морски клуб OTHAK

      6 и 7 юни, Северни Споради

      Коментар


      • #4
        От: "GREEK SEAMANSHIP" REGATTA (03-04 май 2014) на морски клуб OTHAK

        Първоначално публикуван от BENZBOSS Преглед на мнение
        Пускай ти пускай такива снимки па после жена ми що ме питала Това твоето работа ли е.........

        Добреее,кога е следващата регата?
        Абе ще видим кога ще се класирам за регата пак. Ама ми се струва, че ще е тази година. Виж, някои вече са се записали за юни
        "The only regret I will have in dying is if it is not for love."
        Gabriel Garcia Mаrquez

        Коментар


        • #5
          От: "GREEK SEAMANSHIP" REGATTA (03-04 май 2014) на морски клуб OTHAK

          Първоначално публикуван от BENZBOSS Преглед на мнение
          Пускай ти пускай такива снимки па после жена ми що ме питала Това твоето работа ли е.........
          Добреее,кога е следващата регата?
          Правилно те е питала ... и е добре да се замислиш по въпроса ... Ако (някога) организирате, ти или БРАТО, "разходка с лодка" по наШто Средиземно море, пръв ще се запиша, ако не съм умрял де .
          ЪХ: "Парите си похарчих за пури, пиене и жени, а останалите ги профуках"

          Коментар


          • #6
            От: "GREEK SEAMANSHIP" REGATTA (03-04 май 2014) на морски клуб OTHAK

            Готин разказ

            Много яко, гръцка регата с предимно български екипажи

            Коментар


            • #7
              От: "GREEK SEAMANSHIP" REGATTA (03-04 май 2014) на морски клуб OTHAK

              Първоначално публикуван от Венци- малкия Преглед на мнение
              Готин разказ

              Много яко, гръцка регата с предимно български екипажи
              Ами от 11 лодки поне 5 бяхме българи... Те както се карат по балкански маниер двата съседни клуба в Кавала, нищо чудно да станем 80% българи
              "The only regret I will have in dying is if it is not for love."
              Gabriel Garcia Mаrquez

              Коментар


              • #8
                От: "GREEK SEAMANSHIP" REGATTA (03-04 май 2014) на морски клуб OTHAK

                Първоначално публикуван от trapper Преглед на мнение
                Правилно те е питала ... и е добре да се замислиш по въпроса ... Ако (някога) организирате, ти или БРАТО, "разходка с лодка" по наШто Средиземно море, пръв ще се запиша, ако не съм умрял де .
                отложи се,забави се строежа на една и ни я докарват тук,Европа ще почака.

                Мятай се на някоя от тия,като гледам не са се попотилиа за в бъдеще ще го мислим
                TOYOTA SEQUOIA ‘11
                W140 S420 '99

                Коментар


                • #9
                  От: "GREEK SEAMANSHIP" REGATTA (03-04 май 2014) на морски клуб OTHAK

                  ....мераклия съм голям, синия изтече а дупето сухо(няма да го върна), това гръцкото море ще го гледам отново от брега! Благородна завист ме притиска....

                  Коментар


                  • #10
                    От: "GREEK SEAMANSHIP" REGATTA (03-04 май 2014) на морски клуб OTHAK

                    Пишете за следващо подобно мероприятие, при случай и възможност бих дошъл, за да науча нещо и да се запознаем.

                    Коментар


                    • #11
                      От: "GREEK SEAMANSHIP" REGATTA (03-04 май 2014) на морски клуб OTHAK

                      Eто го и второто материалче, което написа Андрей:

                      "FAIR PLAY REGATTA" (10-11 май 2014) на морски клуб OTHAK

                      Повечето снимки и видео клипове в този разказ са на Ивета Николова. Друга част са на Станислав Георгиев (Стъни)

                      Това ни беше втората регата. Следващия уикенд след първата. Нова регата, нов екипаж. Аз лодката я бях наел за всичките дни между регатите, за да можем да тренираме и да се мотаем насам-натам.

                      На 6-и сутринта рано си тръгнаха Кехайови, малко по-късно - и Катя. Останахме аз и Николай да чакаме втория екипаж. Очертавахме се общо 5 човека. Аз, Николай, Джони, Елена и Стъни. Ивета както се нави от една приказка, така на другия ден беше размислила вече и каза, че не може да дойде. Тя дните до 6-и беше на круиз със страхотното ново Бенето 45 до Самотраки. Към обяд се върна и се запознахме, преди да отпраши обратно към София. Дотогава се бяхме чували само по телефона преди това.


                      Оказа се, че се познаваме виртуално и от офроуд форума, където не ти трябва да си виждал човека, за да знаеш доста за него. Венци от форума я познаваше също - бяха карали заедно курса за шкипера при Статис. Съжалих, че няма да дойде, защото ни трябваха хора, пък и двамата мъже от втория екипаж бяха без никакъв ветроходен опит. Ама като казвам никакъв - никога не се бяха качвали на ветроходна лодка.

                      С Николай пихме кафе в много приятното кафене Апико, което си беше точно срещу лодката ни и освен много приятна атмосфера, любезен персонал и хубаво кафе и капучино, предлагаше и чиста и удобна тоалетна, което сутрин си ни беше важно. Пихме даже по повече от едно кафета, защото екипажът нещо се забави. Накрая дойдоха и много бързо отплавахме. От известно време беше излязъл хубав вятър и бързахме да не го изпуснем.

                      Както през повечето време посоката беше определена само ориентировъчно - Тасос. Ники беше харесал много Неа Лимена на Тасос и май искаше там да се върнем. Но някак си вятърът ни отвя към Калирахи - малко и спокойно пристанище от западната страна на острова. Николай беше видимо притеснен от това пристанище, защото в пилота беше нарисуван само вълнолом без пътека, по която да се стига до брега. Освен това дълбочините ги даваха притеснително малки. Аз обаче бях по-спокоен - нали Статис ни го беше препоръчал това място!

                      По пътя направихме първите повороти с новия екипаж - имаше надежда. Вятърът ни беше добър, чак до Калирахи.

                      Притесненията за пристанището бяха напразни - имаше изграден чисто нов кей покрай вълнолома, по който можеше да мине и тир. Имаше и плакати с европейската програма, по която е построено това нещо. Дълбочините също бяха хубави - 5-6 метра. Има плитчини, за които трябва да се внимава, но в общи линии пристанището е удобно и приятно. Заедно с нас в пристигна още една лодка - малка и синя, оказа се с двама немци на нея.

                      Вечерта мина много приятно. Дори и немците, които поканих при нас да пием вино, не можаха да
                      развалят приятната вечер с техните леко дезориентирани еко-миролюбиви-енергетични речи. Бяха донесли едно Каберне Совиньон от Кавала. Не бях чувал за вино от Кавала, но те имат принцип където ходят да опитват само местни неща. Виното никакво го нямаше, пък и както Ники отбеляза, най вероятно е от Сандански и в Кавала най-много да е бутилирано. Ама не знам, де.

                      Немците казаха, че предната нощ са били на Лименария и сутринта се опитали да обиколят острова в обратната посока - то източната страна, но ги е хванало време 7 по Бофорт (което още не ми се вярва) и се върнали обратно. След това тръгнали в другата посока и стигнали до Калирахи.

                      На сутринта, след обичайното кафе и донапазаруване (няма такива народни цени) продължихме обиколката на острова в същата посока. Пак имахме мъгляви планове докъде да стигнем, пристанищата от източната страна не ни се виждаха много надеждна защита, особено ако забръска някой вятър, поне малко приличащ на 7 по Бофорт. Но пак имахме хубав за плаване вятър. Е, по едно време изчезна и трябваше да попърпорим и на двигател, но после пак духна. Направо си се насочихме към Тасос (пак на Неа Лимена), за да ядем пак от гиросите им, които с предния път бяхме оценили високо. Минахме и покрай Вурву (май така се казва) - заливчето, над което има големи мраморни кариери, а на брега е онзи страхотен плаж, който е покрит с малки, бели и много гладни мраморни камъчета. Никой обаче не прояви ентусиазъм да се отбием.

                      Вечерта пак беше приятна, въпреки че тоя ден си стана доста студено. Някъде от планината слезе един пронизващ вятър, та добре, че Стъно изнесе одеяла. Иначе си имахме всичко - гиросите ги изядохме още на място. Топли бяха много по-хубави. Ние предния път с Кехайови и Катя си ги взехме "за из път" и ги ядохме, като спряхме на Керамоти.

                      Направо не мога да преброя колко гироси изядохме с втория екипаж!

                      На другия ден беше четвъртък и Николай беше казал, че трябва да направим поне 60 поворота. Този път имахме много по-ясен план - да идем до Керамоти, за да разгледаме пак лодките на конкуренцията на Статис. Предният път ни бяха обещали много хубави цени. Е, за връщане нямахме план, но то имаше и време дотогава. Духаше от северо-запад, и то доста прилично. Николай ме остави за заобиколим междинния остров Тасопула от източната му страна, на къде аз реших да се отправя, само за да ми обясни след това защо идеята не е била добра. Викам "Що не каза по-рано?", а той - "За да видиш сам"

                      Пак го разгледахме Керамоти, пак ходихме на прекрасния плажа, да пием кафе и бира, не пропуснахме да ядем и гироси в селцето.

                      По някое време се обади Ивета - ако има все още място на лодката, да дойде. Обеща на другия ден (петък) да се обади, за да потвърди. Аз й се зарадвах. Пет човека бяхме достатъчни да караме лодката на състезанието, но един повече нямаше да е излишен, особено някой с повече опит.

                      На връщане към Тасос беше доста забавно, с леки елементи на изнервяне. Предния ден бяхме вдигали спинакера и беше голям кеф. По едно време Николай пак реши да го вдигаме. Бяхме някъде по средата между Кавала и Тасос отишли. Хубаво, ама тамън го вдигнахме и вятърът спря. Видяхме, че по към Тасос има вятър и тръгнахме натам. Той, разбира се, ни беше точно насрещен, ако искахме да се върнем на Тасос. Но за сметка на това си духаше добре - към 8 възела. Ние, разбира се, не се предадохме и решихме да се качим срещу вятъра на двигател, само и само да отворим след това спинакера на попътно към Тасос. И така пердашихме може би към един час, като за пореден път установихме, че фериботите не ни броят предимството за нищо. Ще си минат през нас като стой та гледай, ако не се мръднем.

                      И тамън се изкачихме достатъчно, за да се приберем на спинакер, извадихме го, вдигнахме го и вятърът спря! Спинакерът висна като прани гащи и тъй като беше доста тежичък, беше голяма борба да го вдигнем, но без някакъв успех. Така че се прибрахме безславно на Тасос, за да изядем поредните гироси.


                      Руснакът, който миналия път ни предупреди да не акостираме до основната алея, защото идвали едни големи рибарски лодки, се оказа прав. Катя тогава реши, че той си пази мястото за някого, още повече, че неговата яхта беше там. Но човека си е бил искрен. Осъзнах го на сутринта, когато, излизайки в кокпита, се намерих под носа на нещо с доста прилични размери. Зад него имаше още един такъв кораб спрял.

                      Вече беше петък - официалния ден за тренировки и за техническа конференция вечерта. След неминуемото сутрешно кафе се отправихме към Кавала. Решихме да минем по маршрута от втория ден - да обиколим двата острова, след което да отидем и до вехата пред търговското пристанище (поне така си мислех от началото). Денят отново беше чудесен за плаване. Не мина без множество повороти. Момчетата вече доста задобряваха. Не мина и без опити със спинакера След островите се отправихме директно към Кавала - вехата никого не интересуваше явно. Пък и на връщане от Тасос нали бяхме минали покрай нея, а и от предната регата много добре си я знаехме.

                      Прибрахме се привечер. Ивета се беше обадила, че тръгва от София. Нещо не бях разбрал кога тръгва и кога ще дойде. Едната ми версия беше, че ще дойде към 5-6 вечерта, но се оказа, че другата е вярната - към 5-6 е тръгнала от София. Това го осъзнахме, след като не се появи до конференцията в 8.

                      Взехме, че се изкъпахме, преди да почнем да мислим за яденето. Не само, че вече си имахме нужда от къпане, но и резервоара за водата трябваше да се изпразни. Оказа се не толкова невъзможно да се изкъпе човек в тая баня, където всяко маневриране е цяло приключение. Точно вече бяхме решили да се отправяме към кръчмата, когато се появи Статис и ни припомни, че трябва да отиваме на техническа конференция. Нямаше как - нали трябваше да запишем екипажа за регатата и да си платим таксата, която включваше и съботното парти в яхт клуба. Аз и Николай отидохме, другите решиха да превземат крепостта на върха на стария град, след което да се отправят към кръчмата, където да ни чакат.

                      Статис обаче се беше развихрил, отдели много време за дискусия на правилата. Даже накара Николай да превежда (неясно защо, тъй като всички българи добре разбираха английски). Хората обаче нямаха много желание да слушат допълнителните обяснения на Николай, което на някои им изигра лоша шега на другия ден.

                      Някак си свърши техническата конференция, раздадоха ни правилата за състезанието - пак на гръцки, което не попречи на Николай да им намери техническа грешка - бяха объркали датите на регатата. Намрихме нашия екипаж в кръчмата, където ни сервират на български и проведохме вече познатата програма - люти чушки за мене и Стъни, спагети за Камен, Митос и т.н.

                      Ивета се появи към 12 и половина, беше минала през Неа Перамос да остави част от екипажа на Folie à deux. Запознахме се (аз вече я познавах, де), пихме бира и май още нещо, тя каза, че по принцип спи в кокпита с чувал, пожелахме си лека нощ и легнахме да събираме сили за утрешното състезание. Ако само знаехме какво ни чака!

                      Първата гонка
                      Прогнозата за събота беше за дъжд. Не, че до момента се беше сбъднала прогнозата за който и да било от дните, но тоя ден даваше вид да се сбъдне. Стартът ни беше обявен за 2 следобед. Прекарахме сутринта в приятно мотане, кафета и почивка. Излязохме към 1. Правихме кръгчета и се любувахме на другите лодки до към 2, когато вятърът взе, че спря. Кавалска работа - много непредвидимо време. Чак към 3 взе да подухва и организаторите побързаха да дадат старт, след като два пъти бяха пренаредили вехите заради променящата се посока на вятъра.

                      Нашият старт беше отново много добър. Всъщност само първият старт от първата регата не ни се получи много добре, но Николай, освен всичките си други умения, се показа и като голям специалист по стартовете. Явно няма празно при него от към ветроходни и състезателни техники. Още по време на старта усетих такъв адреналин, какъвто не бех чувствал дотогава!


                      После беше по-спокойно, поне в началото. Докато не духна здраво и не взе да вали. То ни валя и докато висяхме на безветрието преди старта, де, но тогава си бяхме пуснали тентата и стояхме на сухо. Сега обаче нямаше тента. Само якета, качулки и непромокаеми панталони. Вятърът се колебаеше между 15 и 20 възела. Ту вдигахме и двете платна, ту карахме само на геноа. Движехме се супер добре и това се усещаше и по време на самата гонка. От нашия клас нямаше никой пред нас, с лодките от другия клас се задминавахме едни-други. На последното качване към първи знак задминахме едни гърци, които се наредиха на борда да ни ръкопляскат. На известно разстояние пред тях бяха български екипаж с лодката Iliana. Ники взе да става нервен, че ще минат преди нас на вехата и ще ни накарат да ги изчакаме, с което да се забавим. Докато не взехме да ги настигаме здраво и доста преди вехата Николай обяви, че сме се свързали. Те изглежда не бяха отчели различните курсове на лодките или пък като цяло не бяха отчели това със свързването, но не искаха да ни осигурят място за си направим маневрата около вехата.

                      Целият номер с това свързване е следния. Лодките са свързани, ако в зоната на вехата, която е три дължини на лодката, най-предната част на едната лодка попада пред линията, прекарана перпендикулярно на най-задната част на другата лодка. И понеже Iliana беше под такъв ъгъл, спрямо нас, че й виждахме доволно левия борд, то перпендикуляра на лодката, прекаран през кърмата й, пресичаше нашата лодка доста рано.

                      Ако лодките са свързани, дори твоята лодка да има предимство по правилата, трябва да остави на другата лодка място да си направи маневрата около вехата. Това беше цялата работа. Но Iliana не смяташе, че трябва да ни дава такова място.

                      И в такова неразбирателство си пердашехме и двете лодки към вехата, като ние между Iliana и вехата. Стана много напечено и аз на руля се чудех какво ще правя в следващия момент, ако все пак не отстъпят след всичките викове и тропане по палубата. Накрая бяхме на такова разстояние, че почти можехме да пипнем борда на другата лодка с ръка, и всичкото това при вятър малко под 20 възела. Дадохда ни път, с което тяхната маневра стана доста по-бавна, отколкото ако се бяха съобразили по-рано. Тогава можеха спокойно да ни минат още на вехата.

                      То въпросът е, че с тях бяхме в различни класове. Т.е. нито ние имахме интерес да им пречим, нито те на нас. Но това упражнение около вехата доста ги изнерви, та след това взеха да настояват да ни задминат от наветрената страна. Ние, естествено, нямаше как да им го позволим, но те бяха толкова упорити, че стигнаха до обезветряне на геноато в опитите си да ни надкачат.

                      В това време конкурентите им - лодката с гръцкия екипаж, Assante, паднаха о вятъра зад кърмите ни и ги отрязаха. Ние от цялата работа загубихме ценни секунди, които се оказаха ог голямо значение - след преизчисляване на времената според коефициентите, Александрос ни биха с 37 секунди на тази гонка и станахме втори!

                      Но гонката беше толкова изключителна, че не ми интересуваше изобщо къде сме класирани. От другите лодки участниците не пропуснаха да ни поздравят за доброто състезание - явно не само ние го бяхме оценили.

                      Iliana ни се сърдиха дълго време. На купона вечерта успях да поговоря с тях и се надявам да сме поизгладили отношенията. Но колкото и пъти да я премисляме и анализираме ситуацията, бяхме си в правото и определено това, което ни помогна най-много беше перфектното познаване на правилата от Николай.

                      На купона се задържахме, колкото да чуем класирането. Тази вечер имаше бяло вино и сардина, опитахме ги, но предпочетохме да минем пак през кръчмата. Чак по средата на купона някъде почна да ме отпуска стомаха - така ми се беше свил от напрежение, че не мога да повярвам. Ивета остана до края на купона, щяла да участва в караокето. То нямаше караоке, де, но на нея явно й се стоеше. Тя се социализира доста повече от нас с останалите екипажи. Аз вече бях много доволен, че тя дойде, защото помогна много в състезанието. А пък сега си имахме и човек за връзки с другите лодки.

                      Втори ден

                      Този ден имахме нови поводи за емоции. Оказа се, че островчетата ще ги обикаляме в обратен ред - с ляв борд първо малкото, което е съвсем близо до брега, после по-големия. След това - вехата, пак с ляв борд. както и предната регата, на първата гонка финалната линия беше между малкото островче и брега. От там, без спиране и нов старт, направо започваше втората гонка. Всичко, хубаво - стартирахме отново страхотно, дръпнахме Александрос с много от началото, но тамън да стигнем до финала на първата гонка и вятъра.... спря. Отначало намаля доста, та Александрос бая ни понастигнаха, но преди самия финал спря тотално. Всички уреди на лодката показваха нула цяло и нула. И така мнооого време. Накрая взехме застрашително да приближаваме скалите на брега и взехме да се чудим още колко време да чакаме. В този момент обаче Ивета си събу обувките и както беше предрекла, вятърът дойде! Мерихме много внимателно времето от нашия финал до този на Александрос и ни се струваше, че са около 4 минути след нас. В крайна сметка, заради добрия им коефициент, в класирането ни водят тази гонка с 94 секунди.

                      Да не говорим, че при обикалянето на другия остров направиха много добра маневра близо до сушата и ни задминаха! След което започна бавното плаване към вехата. Александрос избраха да влязат по-навътре в морето, защото там изглеждаше да има повече вятър. Ние обаче в един момент решихме (Николай реши, де), да влезем по-близо до брега. Откъдето идва вятъра, там първо спира. Затова се надявахме вътре в морето да спре по-рано, отколкото при брега. За пореден път се оказа много прав и към вехата се насочихме почти едновременно с Александрос, който в последния участък взеха да се движат чувствително по-бавно. Но въпреки това продължаваха да са пред нас - по всичко личеше, че ще обиколят първи вехата. Обаче какво стана?! Вместо към тая веха, тръгнаха някъде към Керамоти! Взеха да питат по радиото състезателния комитет коя веха трябва да обикалят, те пак им обясниха. На нас поне ни стана ясно от обясненията им за коя веха става дума. Е, ние си обиколихме на спокойствие вехата и тръгнахме към финала. По едно време пак от Александрос се обадиха по радиото, да ни протестират, че не сме обиколили правилната веха Беше много смешно. Те май на предната регата бяха същия екипаж, как не я знаеха вехата?! Да не говорим, че тя си е означена на плана за състезанието с точните координати. Още повече, че преди нас лодките със спинакер (поне 3 или 4) я бяха обиколили и ние ги видяхме къде я обикалят. Това отначалото ни ориентираше накъде е тази веха, преди да почнем да я виждаме.

                      Както и да е, ни финиширахме 3 минути преди да ни изтече контролното време, което нямаме право да надвишаваме. Никоя от другите лодки от нашия клас не успя да се включи в това време и фактически само ние завършихме последната гонка. Бум! Първо място!

                      В еуфорията организаторите ни бяха дали по-малка купа, та снимката не е с истинската. Ето и с истинската - по-хубава е


                      Всеки един от тия, които участвахме, продължава да е под емоцията на това, което преживяхме тия няколко дни. Оказа се изключително! Сега мислим за по-нататък

                      Коментар


                      • #12
                        От: "GREEK SEAMANSHIP" REGATTA (03-04 май 2014) на морски клуб OTHAK

                        Първоначално публикуван от Chitsujo Преглед на мнение
                        Eто го и второто материалче, което написа Андрей:

                        "FAIR PLAY REGATTA" (10-11 май 2014) на морски клуб OTHAK

                        Писах го половин ден, ти му викаш "материалче"

                        Мерси за труда да го публикуваш тука, чудех се кога да намеря време. Беше яко, а?
                        "The only regret I will have in dying is if it is not for love."
                        Gabriel Garcia Mаrquez

                        Коментар


                        • #13
                          От: "GREEK SEAMANSHIP" REGATTA (03-04 май 2014) на морски клуб OTHAK

                          Proof

                          Коментар

                          Активност за темата

                          Свий

                          В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                          Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                          Зареждам...
                          X