Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Първата ми Яхта

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #31
    От: Първата ми Яхта

    Радиолицензът е задължителен, ако искаш да ползваш стационарна УКВ радиостанция, както и на теб ти е нужен лиценз за радиооператор. Аз лиценз за радиооператор си имам, но сега с холандския флаг нямам разрешително за радиооборудването на борда, така че ще се надявам да ми минава номерът, че ползвам само преносимо УКВ. Естествено без лиценз не можеш да получиш и MMSI-номер за УКВ-то си.

    Иначе моята лодка е модел Orion 33, дизайнът е на E.G. van de Stadt и е произведена от Royal Huisman в Холандия. Мисля да я държа основно в Созопол, където държахме и предишната лодка, която имахме заедно с един приятел. Нея я държахме една година и в Гърция, но по една или друга причина, аз предпочитам сега тази да си я държа в България. Живот и здраве, ако имам достатъчно време и пари, някой ден мисля да я изкарам и извън Средиземно море и тогава ще ми е все едно, дали ще тръгна от България или от Гърция, но на първо време, ще я карам до Егейско море през лятото и после ще си я връщам обратно в Созопол.

    Колкото до марина в Гърция, много българи си държат лодките в Неа Перамос, където все още няма читава марина, но има удобно и евтино място, където да си извадиш лодката за зимата. Ние едно лято бяхме в Кавала със старата лодка, но там не ни хареса. От източната страна на Ситония (Халкидики) има една сравнително нова марина, в която също има доста български лодки. Селото, заливът, а и марината се казват Ормос Панагия или нещо от сорта. Друга марина, която обаче е по-скъпа, но и там има български лодки, има от западната страна на Касандра (Халкидики) и се казва Сани марина. Знам, че и на Порто Куфу, в югозападния край на Ситония има места за лодки, но май не са много и нямам идея как стои въпросът със стоянките там.
    Последно редактирано от Zeehond; 09-12-13, 13:21.
    There's someone in my head but it's not me...

    Коментар


    • #32
      От: Първата ми Яхта

      Тия как ги карам…………...

      Давай с питанките,че няма перфектна яхта и все има какво да се доработва по нея.Пьрвото - аларма за висока вода примерно,резервна котва второто,АИС с модерна навигация и това само за начало

      Готина лодка,на мен ми хареса и стькмяване и разположение вьтре,а и кокпита не льже.
      TOYOTA SEQUOIA ‘11
      W140 S420 '99

      Коментар


      • #33
        От: Първата ми Яхта

        Първоначално публикуван от BENZBOSS Преглед на мнение
        Тия как ги карам…………...

        Давай с питанките,че няма перфектна яхта и все има какво да се доработва по нея.Пьрвото - аларма за висока вода примерно,резервна котва второто,АИС с модерна навигация и това само за начало

        Готина лодка,на мен ми хареса и стькмяване и разположение вьтре,а и кокпита не льже.
        Разбира се че няма перфектна яхта и колкото и да е добра и трябват още подобрения, лошото е че всичко пари струва въпроса е без кое мога е без кое не мога , смятам да започна от нещата които са ми крайно нужни и да свърша до някъде с неща които ме улесняват но мога и без тях.
        Алармата за вода ми се струва добра идея като начало ,резервна котва също, но АИС доколкотото знам доста пари струва и със сигурност мога да мина и без него засега :-)
        Ще съм ти благодарен ако ми дадеш идеи за неща които ще ми трябват , но моля те не ми представяй от онези списъци за по 100 хил долара ако може

        Коментар


        • #34
          От: Първата ми Яхта

          Първоначално публикуван от Zeehond Преглед на мнение
          Радиолицензът е задължителен, ако искаш да ползваш стационарна УКВ радиостанция, както и на теб ти е нужен лиценз за радиооператор. Аз лиценз за радиооператор си имам, но сега с холандския флаг нямам разрешително за радиооборудването на борда, така че ще се надявам да ми минава номерът, че ползвам само преносимо УКВ. Естествено без лиценз не можеш да получиш и MMSI-номер за УКВ-то си.

          Иначе моята лодка е модел Orion 33, дизайнът е на E.G. van de Stadt и е произведена от Royal Huisman в Холандия. Мисля да я държа основно в Созопол, където държахме и предишната лодка, която имахме заедно с един приятел. Нея я държахме една година и в Гърция, но по една или друга причина, аз предпочитам сега тази да си я държа в България. Живот и здраве, ако имам достатъчно време и пари, някой ден мисля да я изкарам и извън Средиземно море и тогава ще ми е все едно, дали ще тръгна от България или от Гърция, но на първо време, ще я карам до Егейско море през лятото и после ще си я връщам обратно в Созопол.

          Колкото до марина в Гърция, много българи си държат лодките в Неа Перамос, където все още няма читава марина, но има удобно и евтино място, където да си извадиш лодката за зимата. Ние едно лято бяхме в Кавала със старата лодка, но там не ни хареса. От източната страна на Ситония (Халкидики) има една сравнително нова марина, в която също има доста български лодки. Селото, заливът, а и марината се казват Ормос Панагия или нещо от сорта. Друга марина, която обаче е по-скъпа, но и там има български лодки, има от западната страна на Касандра (Халкидики) и се казва Сани марина. Знам, че и на Порто Куфу, в югозападния край на Ситония има места за лодки, но май не са много и нямам идея как стои въпросът със стоянките там.
          Да се надяваме че никой няма да ни иска такива неща като радиолиценз след като имаме регистрация на лодката, ако някой ме попита защо нямам/ в което се съмнявам/ ще ги помоля да се свържат с холандския регистър и да ги попитат защото те са издали документ за плаване без УКВ.
          Пристанището на созопол не е зле като идея , трябва да проверя цените.
          За гърция за момента проверих в Порто Волос - дадоха ми цена 150 евро на месец на марина а 650 евро на сух док зимата за сезона. На кавала ми дадоха подобна цена но само сух док, Сани марина също е проверявах нещо от рода на 3300 евро беше без ДДС, н порто Кофу мисля че няма места но за държане на котва, няма проблем , залива там е страхотен и райски спокоен. А Неа перамос и Орнос Пангия тепърва ще ги проверявам.
          Мерси за инфото
          П.С а като ходя до Созопол специално ще погледна твоята лодка Орион 33

          Коментар


          • #35
            От: Първата ми Яхта

            Първоначално публикуван от orlinezze Преглед на мнение
            А между другото вече не се казва Естела а Nauta Ponticus
            Старите моряци казват, че никога не се сменя името на лодката! Лоша поличба, но пу пу пу да не и е уроки! Честито.

            Коментар


            • #36
              От: Първата ми Яхта

              AIS поне приемник, то и да предаваш... големите не те зачитат за нищо и се правят на луди.

              Коментар


              • #37
                От: Първата ми Яхта

                От АIS-транспондер няма смисъл, след като лодката няма Call Sign и MMSI-номер. Иначе приемниците изобщо не са скъпи, а това е една наистина полезна джунджурия.

                http://www.ebay.co.uk/itm/NASAMARINE...item336e2e6ce1

                http://www.ebay.co.uk/itm/NEW-Comar-...item4179bd8f17

                Аз лично си взех ето такъв:

                http://www.ebay.co.uk/itm/BRAND-NEW-...item4d14bc60ed

                Защото има вграден антенен сплитер и може да дели една антена с УКВ-то. В противе случай или ти трябва допълнителна антена, или допълнителен сплитер.

                Колкото до моята лодка, тя в момента не е в Созопол, но живот и здраве, ще бъде там от идната пролет или лято.
                There's someone in my head but it's not me...

                Коментар


                • #38
                  От: Първата ми Яхта

                  Мноого хубава изглежда лодката! Със здраве да си я караш и много удоволствие да ти доставя! От сега ти завиждам за първото плаване от Сплит към Гърция
                  "The only regret I will have in dying is if it is not for love."
                  Gabriel Garcia Mаrquez

                  Коментар


                  • #39
                    От: Първата ми Яхта

                    Списька ще е дьльг и за да е точен ще ми трябва да знам колко човека,кьде,за какво,за колко време,кога………..трьгвате и каква е идеята зад тая лодка.Ако питаш какво и трябва на самата лодка е лесно.
                    TOYOTA SEQUOIA ‘11
                    W140 S420 '99

                    Коментар


                    • #40
                      От: Първата ми Яхта

                      Първоначално публикуван от Андрей Боянов Преглед на мнение
                      Мноого хубава изглежда лодката! Със здраве да си я караш и много удоволствие да ти доставя! От сега ти завиждам за първото плаване от Сплит към Гърция
                      Благодаря ти

                      Първоначално публикуван от BENZBOSS Преглед на мнение
                      Списька ще е дьльг и за да е точен ще ми трябва да знам колко човека,кьде,за какво,за колко време,кога………..трьгвате и каква е идеята зад тая лодка.Ако питаш какво и трябва на самата лодка е лесно.
                      Първо трябва да я докараме от Хърватска някъде по-наблизо , предполагам и надявам се Северна Гърция някъде, това го планираме като затопли най-вероятно края на март или април. А като я докараме ще служи да си правиме кефа в най-общи линии, плавания със семйство и приятели без много зор, за изгреви залези, заливчета острови , малко риба - нещата от живота Няма да я юркамна дълги плавания, нито ще се състезавам с нея, околосветско също няма да правя . Това в общи линии

                      Коментар


                      • #41
                        От: Първата ми Яхта

                        Честито и 7 фута под кила, добри ветрове и много плавания!

                        Коментар


                        • #42
                          От: Първата ми Яхта

                          Изглежда перфектна, да ти е честита!
                          Попътен вятър и без аварии!

                          Коментар


                          • #43
                            От: Първата ми Яхта

                            Делим го на 2 тогава,подготовка за плаване и втора част Кефа на шефа.

                            Подготовката

                            Всичко което шава по мотора,че тия не се срещат често - помпа за охлаждане с поне 2 импельра,ремьци,термостат,смяна на топлообменника или поне на калачката му,филтри за масло с масло за поне 3 смени,основен горивен филтьр и поне 5-6 допьлнителни,нова стартова изолирана батерия,трансмисионно масло поне 2 литра,скоби за маркучите му и ако намериш маркучи за него,проверка на алармата му за висока температура.Проверка на пакинга,да не текне от вала,че там оправия няма.
                            Проверка на вантите,резервен тауреп,яки блокове и парче спектра,блокове,шегели,карабини няма да изброявам.Направи си система от вьжета която да спира гика при попьтен - вьже за края на гика което е с ухо и края му е до гуснека,там си стои постоянно и се ползва при попьтен.
                            Защита на краспиците еле края им,всичко рингове по таурепите облепени.Проверка на управлението.

                            Резервен мальк и як грот,резервна малка и яка геноа,ще видиш за какво са ти като трьгнеш рано в сезона от там кьм Гьрция.Ако няма и сложи блок или 2 на топа с резервни фалове,проверка на блоковете и стягане на шегели като ги осигуряваш с нерьждаема тел еле тия по мачтата.
                            Резервна сглобяема котва с поне 5 метра верига и поне 100 метра вьже.

                            Инструменти,колкото повече толкова повече даже и на прьв поглед странни като пили,чукове,дрелка рьчна ако може,парче или повече дьски от яките,верига,проволка и скоби за нея,кабели за подаване на ток,ДЕБЕЛИ……………..
                            Електриката - там ще ти е проблема - волтметьр,бушони ма повечко,парчета кабел и като казвам парчета поне 20 метра,снадки,кабелни обувки……………..
                            Резервно гориво в туби,аз ако сьм поне 6 туби по 20 литра ще мькна.
                            Газ за котлона с резервна голяма бутилка и дьльг маркуч за барбекюто на задника на лодката.Като ви стегне студа сами ще я вкарате вьтре и ще си направите баня за 5 минутки.
                            Смяна на всички крушки с ЛЕД такива,на задника ЛЕД фар насочен кьм платната.Мисли за светлина в кокпита,нещо което да се вьрше за ахтера или под грота и да свети в кокпита ,не е нужно да е боен фар там.

                            Резервни части за лодката - помпа за кенефите,за водата,трюмната помпа………….
                            Нещо което да вьржете на леерите да не ви прьска в кокпита и нещо меко на задниците като седите/спите в тоя кокпит.

                            Дребни неща като кофи,спални чували,фенерчета и глупости няма да изброявам,ти сам ще си дрьпнеш списьк с това какво ти трябва по време на ход или преди това.


                            Проблемите ще са ти с тока,водата и нафтата винаги ще са малко та ако искаш си вземи един ветрови генератор и сложи малко повече батерии на тая лодка.Мальк фифел за обезсоляване на вода е около 4500 долара и прави около 12-15 литра вода на час,дьрпа около 7-9 ампера ако правилно помня.над 70% от тока заминава за осветление и хладилници,утрепи осветлението с ЛЕД,а хладилниците сами ще се сетят какво искат ако ги заредиш ден или 2 преди плаването и да почнеш сьс студени такива.

                            ТОКА,мисли го него,ако можеш да избираш межди това да вземеш с теб електричар или ветроходец то вземи ветроходец разбиращ от токове,после е електричара и на винала ветровата глава,ТОКОВЕТЕ мамка им.

                            Има и още ма ще си дописвам,рано сутрин на кафе не ми спори,направи си твоя списьк и да допьлваме ако трябва ма пускай друга тема за това,да не се губи.За сигурността на лодката и какво мькнем ние си има тема,рови и ще я намериш.
                            TOYOTA SEQUOIA ‘11
                            W140 S420 '99

                            Коментар


                            • #44
                              От: Първата ми Яхта

                              Честито и от мен и само хубави преживявания с новата придобивка.

                              Коментар


                              • #45
                                От: Първата ми Яхта

                                Първоначално публикуван от BENZBOSS Преглед на мнение
                                Делим го на 2 тогава,подготовка за плаване и втора част Кефа на шефа.

                                Подготовката

                                Всичко което шава по мотора,че тия не се срещат често - помпа за охлаждане с поне 2 импельра,ремьци,термостат,смяна на топлообменника или поне на калачката му,филтри за масло с масло за поне 3 смени,основен горивен филтьр и поне 5-6 допьлнителни,нова стартова изолирана батерия,трансмисионно масло поне 2 литра,скоби за маркучите му и ако намериш маркучи за него,проверка на алармата му за висока температура.Проверка на пакинга,да не текне от вала,че там оправия няма.
                                Проверка на вантите,резервен тауреп,яки блокове и парче спектра,блокове,шегели,карабини няма да изброявам.Направи си система от вьжета която да спира гика при попьтен - вьже за края на гика което е с ухо и края му е до гуснека,там си стои постоянно и се ползва при попьтен.
                                Защита на краспиците еле края им,всичко рингове по таурепите облепени.Проверка на управлението.

                                Резервен мальк и як грот,резервна малка и яка геноа,ще видиш за какво са ти като трьгнеш рано в сезона от там кьм Гьрция.Ако няма и сложи блок или 2 на топа с резервни фалове,проверка на блоковете и стягане на шегели като ги осигуряваш с нерьждаема тел еле тия по мачтата.
                                Резервна сглобяема котва с поне 5 метра верига и поне 100 метра вьже.

                                Инструменти,колкото повече толкова повече даже и на прьв поглед странни като пили,чукове,дрелка рьчна ако може,парче или повече дьски от яките,верига,проволка и скоби за нея,кабели за подаване на ток,ДЕБЕЛИ……………..
                                Електриката - там ще ти е проблема - волтметьр,бушони ма повечко,парчета кабел и като казвам парчета поне 20 метра,снадки,кабелни обувки……………..
                                Резервно гориво в туби,аз ако сьм поне 6 туби по 20 литра ще мькна.
                                Газ за котлона с резервна голяма бутилка и дьльг маркуч за барбекюто на задника на лодката.Като ви стегне студа сами ще я вкарате вьтре и ще си направите баня за 5 минутки.
                                Смяна на всички крушки с ЛЕД такива,на задника ЛЕД фар насочен кьм платната.Мисли за светлина в кокпита,нещо което да се вьрше за ахтера или под грота и да свети в кокпита ,не е нужно да е боен фар там.

                                Резервни части за лодката - помпа за кенефите,за водата,трюмната помпа………….
                                Нещо което да вьржете на леерите да не ви прьска в кокпита и нещо меко на задниците като седите/спите в тоя кокпит.

                                Дребни неща като кофи,спални чували,фенерчета и глупости няма да изброявам,ти сам ще си дрьпнеш списьк с това какво ти трябва по време на ход или преди това.


                                Проблемите ще са ти с тока,водата и нафтата винаги ще са малко та ако искаш си вземи един ветрови генератор и сложи малко повече батерии на тая лодка.Мальк фифел за обезсоляване на вода е около 4500 долара и прави около 12-15 литра вода на час,дьрпа около 7-9 ампера ако правилно помня.над 70% от тока заминава за осветление и хладилници,утрепи осветлението с ЛЕД,а хладилниците сами ще се сетят какво искат ако ги заредиш ден или 2 преди плаването и да почнеш сьс студени такива.

                                ТОКА,мисли го него,ако можеш да избираш межди това да вземеш с теб електричар или ветроходец то вземи ветроходец разбиращ от токове,после е електричара и на винала ветровата глава,ТОКОВЕТЕ мамка им.

                                Има и още ма ще си дописвам,рано сутрин на кафе не ми спори,направи си твоя списьк и да допьлваме ако трябва ма пускай друга тема за това,да не се губи.За сигурността на лодката и какво мькнем ние си има тема,рови и ще я намериш.
                                Благодаря за полезната информация
                                Първоначално публикуван от plaskom Преглед на мнение
                                Честито и от мен и само хубави преживявания с новата придобивка.
                                Мерси

                                Първоначално публикуван от Mit_ko Преглед на мнение
                                Изглежда перфектна, да ти е честита!
                                Попътен вятър и без аварии!
                                Мерси

                                Първоначално публикуван от Chitsujo Преглед на мнение
                                Честито и 7 фута под кила, добри ветрове и много плавания!
                                Мерси

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X