На капитанския курс ни учиха как се пеленгова - по един видим обект, по три видими обекта...
Като говорих обаче с един приятел, който не ползва GPS, предполагам за да му е по-кеф, той каза, че си определя точките, в които прави поворот по следния начин. Тия точки му трябват, за да си нарисува действителния маршрут, като пристигне, за където е тръгнал.
Ето как го прави - знаейки курса, по който се движи, в момента на поворота определя ъгъла към даден видим обект с известно местоположение. Пресича двете линии и си получава собствената позиция.
Сега, той плава само по Хърватско, където постоянно има видими обекти, пък и според мен не ти трябва много-много да се пеленговаш, защото няма много начини да се загубиш, но въпреки това ми е интересно каква работа върши неговият начин? Дали действителната прокладка, която той прави по този начин има нещо общо с действителността?
Като говорих обаче с един приятел, който не ползва GPS, предполагам за да му е по-кеф, той каза, че си определя точките, в които прави поворот по следния начин. Тия точки му трябват, за да си нарисува действителния маршрут, като пристигне, за където е тръгнал.
Ето как го прави - знаейки курса, по който се движи, в момента на поворота определя ъгъла към даден видим обект с известно местоположение. Пресича двете линии и си получава собствената позиция.
Сега, той плава само по Хърватско, където постоянно има видими обекти, пък и според мен не ти трябва много-много да се пеленговаш, защото няма много начини да се загубиш, но въпреки това ми е интересно каква работа върши неговият начин? Дали действителната прокладка, която той прави по този начин има нещо общо с действителността?
Коментар