Първо да кажа, че за всичко са виновни Benzboss и NIKSD. От тях двамата тръгна всичко, след като ме
повозиха в океана в началото на годината. От тогава и "Капитанско" си изкарах, четях всякакви пътеписи
и съвсем в рамките на нормалното се оказах част от екипажа на една яхта организирана за
плаване във флотилия от 7 яхти и 65 човека по северните гръцки острови.
Няколко седмици трескава подготовка (Подготовка за плаване) най-накрая дойде момента.
5ти Септември в 10:00 бяхме в Кавала,Гърция готови за отплаване.
Екипажа беше от 8 човека.
Опит имаше единствено шкипера, а пък той участва много по регати.
Та мързеливо плаване изобщо не се очертаваше.
Снимките не са много и предимно са правени в благоприятни условия.
На лодката имаше добри фотографи, та даже и екип на НоваТВ, та ще има и телевизионен репортаж.
Яхтите се зареждат с провизии
Дойде и нашата яхта - Аподраси.
Докато на другите яхти се зареждаше с минерална вода, суха храна и зеленчуци.
Но при нас се наблягаше на друго..
Готови за старт. Посоката е о.Самотраки. Очакват ни около 55 морски мили.
Не след дълго се появи и приличен вятър - около 15 възела с малки вълнички.
Точно колкото морската болест да натръшка екипажа.
Читави останахме само 3-ма. Мен мисля, че мерака ме държа.
По някое време вятъра утихна и трябваше да продължим на двигател.
След като се стъмни се появи и доста силен вятър на пориви, но предвид,
че екипажа няма никакъв опит, а и все още имаше хора с морска болест продължихме на двигател.
Вятъра се усили до 25 възела и започна да пръска сериозно.
Прибрах апарата, облякох си по-дебели дрехи, светло-отразителна жилетка и си сложих колана.
Останалите от екипажа малко ме хванаха на бъзик, че съм като от Чистотата.
Но усмивките им се скриха след като Капитана нареди всички да си облекат спасителните жилетки.
След няколко часа заливане и подмятане по вълните пристигнахме благополучно на завет в
пристанището на о.Самотраки. Последва търсене на прилична таверна и евентуално някакъв Интернет.
На лодка се спяло много добре. В употреба влезнаха и тапите за уши.
Почти всяка нощ купона беше близо до нашата лодка (защо ли )
На сутринта бърза разходка около пристанището в търсене на закуска.
След това имаше и кратка лекция по основи на ветроходството и основни маневри - Так(Tack) и Джиб(Jib).
Отплавахме към Южната страна на острова където вятъра беше по-слаб. И започнахме с тренировките на
основните техники на маневриране, изваждане и прибиране на платната и т.н.
Вечерта отново се прибрахме на марината.
Вечерната лекция се състоя в страхотен бар на върха на планината в малко, но красиво селце.
Управата на острова като разбра за нас веднага изправи зам. кмета на острова да ни поздрави.
Общината дори ни плати превоза с автобус от марината до селото, намериха преводач от гръцки
и т.н.
Изобщо навсякъде ни посрещаха много топло.
Зам.Кмета малко прилича на сервитьор, ама нищо.
Отново последва купон пред яхтата ни, но аз го пропуснах защото знаех, че ни чакат около 45 мили.
А и времето го даваха да е "състезателно".
Вятър с 25 възела "отзад" и вълни по 1.5 - 2 метра. Успя да ми прилошее, но хапнах малко
хляб и подремах 20тина минути и се събудих свежарка.
Последва каране в крен и постоянно наваксване с грот-а.
Късно следобяд стигнахме до о.Лимнос и акостирахме в един много приятен залив.
Разира се се пуснахме да завладяваме близката таверна.
След като хапнахме и се поизкъпахме се отправихме и към пристанището.
о.Лимнос се оказа изключително интересен и красив, но нямах много време да зяпам.
Моите покои.
На сутринта поехме към о.Тасос и нови 50 мили.
Организираха ни регата от залива предният ден , но носа на острова който ни е по-път към
Тасос. Дръпнахме добре, въпреки че бяхме с една от най бавните лодки.
НО .. недоразбиране на правилата и къде точно е финиш линията се оказахме няколко мили в страни от нея.
И слизането към финиша ни коства доброто време, та се оказахме 4ти от 6.
Снимки от екшъна аз нямам, но се надявам някой друг да е снимал. Ще се разбере скоро.
Направих и доста тъпа грешка от моя страна и само ползването на ръкавици ми спаси палеца на лявата ръка
от сериозна контузия. При предишен так някой беше намотал въжето само на 2 врътки и то изпускаше.
Докато затягах реших да навия поне още една намотка в момент в който геноата беше о безветрена
и в момента в който отпуснах удари порив и пръста ми се оказа между намотките.
По радиото казаха състезанието продължава до Тасос и Капитана само и това чакаше.
скочихме отново на ветрилата и зор зор.. 10 мили.
Вятъра изчезна и останахме да се тътрим с 2 мили и да чакаме.
Въпреки липсата на вятър останалите лодки ни се отдалечаваха. Явно всички бяха на двигател.
И след като почакахме около час и половина и питах по радиото дали състезанието е отменено.
Никакъв отговор.
Така че пуснахме двигател и газ, че окъсняхме сериозно.
По някое време автопилота се загуби и идея нямаше къде се намираме, та дойде и моя ред до щурвала.
Окапах за 4 часа.
На Тасос пристигнахме към 23:00.
След 4 дни плаване , лодката беше заприличала на кочина.
На сутринта последва закриване на мероприятието. И ние трябваше да потегляме бързо към
Кавала, че лодката ни заминава веднага на чартър след нас.
Това е от мен.
Още снимки и видео се насявам скоро да мога да кача от другите участници.
Изключително много ми хареса, имаше от всичко - от екшън до гмуркане по заливчета.
Единственото което не ми хареса беше липсата на дисциплина на борда.
Трябва да се слуша Капитана и да се отнасят хората сериозно.
При нас единствено аз слушах и изпълнявах без да мрънкам (За което пак са виновни Братята )
повозиха в океана в началото на годината. От тогава и "Капитанско" си изкарах, четях всякакви пътеписи
и съвсем в рамките на нормалното се оказах част от екипажа на една яхта организирана за
плаване във флотилия от 7 яхти и 65 човека по северните гръцки острови.
Няколко седмици трескава подготовка (Подготовка за плаване) най-накрая дойде момента.
5ти Септември в 10:00 бяхме в Кавала,Гърция готови за отплаване.
Екипажа беше от 8 човека.
Опит имаше единствено шкипера, а пък той участва много по регати.
Та мързеливо плаване изобщо не се очертаваше.
Снимките не са много и предимно са правени в благоприятни условия.
На лодката имаше добри фотографи, та даже и екип на НоваТВ, та ще има и телевизионен репортаж.
Яхтите се зареждат с провизии
Дойде и нашата яхта - Аподраси.
Докато на другите яхти се зареждаше с минерална вода, суха храна и зеленчуци.
Но при нас се наблягаше на друго..
Готови за старт. Посоката е о.Самотраки. Очакват ни около 55 морски мили.
Не след дълго се появи и приличен вятър - около 15 възела с малки вълнички.
Точно колкото морската болест да натръшка екипажа.
Читави останахме само 3-ма. Мен мисля, че мерака ме държа.
По някое време вятъра утихна и трябваше да продължим на двигател.
След като се стъмни се появи и доста силен вятър на пориви, но предвид,
че екипажа няма никакъв опит, а и все още имаше хора с морска болест продължихме на двигател.
Вятъра се усили до 25 възела и започна да пръска сериозно.
Прибрах апарата, облякох си по-дебели дрехи, светло-отразителна жилетка и си сложих колана.
Останалите от екипажа малко ме хванаха на бъзик, че съм като от Чистотата.
Но усмивките им се скриха след като Капитана нареди всички да си облекат спасителните жилетки.
След няколко часа заливане и подмятане по вълните пристигнахме благополучно на завет в
пристанището на о.Самотраки. Последва търсене на прилична таверна и евентуално някакъв Интернет.
На лодка се спяло много добре. В употреба влезнаха и тапите за уши.
Почти всяка нощ купона беше близо до нашата лодка (защо ли )
На сутринта бърза разходка около пристанището в търсене на закуска.
След това имаше и кратка лекция по основи на ветроходството и основни маневри - Так(Tack) и Джиб(Jib).
Отплавахме към Южната страна на острова където вятъра беше по-слаб. И започнахме с тренировките на
основните техники на маневриране, изваждане и прибиране на платната и т.н.
Вечерта отново се прибрахме на марината.
Вечерната лекция се състоя в страхотен бар на върха на планината в малко, но красиво селце.
Управата на острова като разбра за нас веднага изправи зам. кмета на острова да ни поздрави.
Общината дори ни плати превоза с автобус от марината до селото, намериха преводач от гръцки
и т.н.
Изобщо навсякъде ни посрещаха много топло.
Зам.Кмета малко прилича на сервитьор, ама нищо.
Отново последва купон пред яхтата ни, но аз го пропуснах защото знаех, че ни чакат около 45 мили.
А и времето го даваха да е "състезателно".
Вятър с 25 възела "отзад" и вълни по 1.5 - 2 метра. Успя да ми прилошее, но хапнах малко
хляб и подремах 20тина минути и се събудих свежарка.
Последва каране в крен и постоянно наваксване с грот-а.
Късно следобяд стигнахме до о.Лимнос и акостирахме в един много приятен залив.
Разира се се пуснахме да завладяваме близката таверна.
След като хапнахме и се поизкъпахме се отправихме и към пристанището.
о.Лимнос се оказа изключително интересен и красив, но нямах много време да зяпам.
Моите покои.
На сутринта поехме към о.Тасос и нови 50 мили.
Организираха ни регата от залива предният ден , но носа на острова който ни е по-път към
Тасос. Дръпнахме добре, въпреки че бяхме с една от най бавните лодки.
НО .. недоразбиране на правилата и къде точно е финиш линията се оказахме няколко мили в страни от нея.
И слизането към финиша ни коства доброто време, та се оказахме 4ти от 6.
Снимки от екшъна аз нямам, но се надявам някой друг да е снимал. Ще се разбере скоро.
Направих и доста тъпа грешка от моя страна и само ползването на ръкавици ми спаси палеца на лявата ръка
от сериозна контузия. При предишен так някой беше намотал въжето само на 2 врътки и то изпускаше.
Докато затягах реших да навия поне още една намотка в момент в който геноата беше о безветрена
и в момента в който отпуснах удари порив и пръста ми се оказа между намотките.
По радиото казаха състезанието продължава до Тасос и Капитана само и това чакаше.
скочихме отново на ветрилата и зор зор.. 10 мили.
Вятъра изчезна и останахме да се тътрим с 2 мили и да чакаме.
Въпреки липсата на вятър останалите лодки ни се отдалечаваха. Явно всички бяха на двигател.
И след като почакахме около час и половина и питах по радиото дали състезанието е отменено.
Никакъв отговор.
Така че пуснахме двигател и газ, че окъсняхме сериозно.
По някое време автопилота се загуби и идея нямаше къде се намираме, та дойде и моя ред до щурвала.
Окапах за 4 часа.
На Тасос пристигнахме към 23:00.
След 4 дни плаване , лодката беше заприличала на кочина.
На сутринта последва закриване на мероприятието. И ние трябваше да потегляме бързо към
Кавала, че лодката ни заминава веднага на чартър след нас.
Това е от мен.
Още снимки и видео се насявам скоро да мога да кача от другите участници.
Изключително много ми хареса, имаше от всичко - от екшън до гмуркане по заливчета.
Единственото което не ми хареса беше липсата на дисциплина на борда.
Трябва да се слуша Капитана и да се отнасят хората сериозно.
При нас единствено аз слушах и изпълнявах без да мрънкам (За което пак са виновни Братята )
Коментар