Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Има ли мореплаватели тук ?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Има ли мореплаватели тук ?

    Да попитам ,има ли мореплаватели тук ?
    Скоро се надявам че ще успея да осъществя мечтата си и да си взема лодка с която смятам да пообикалям ,и ме интересува има ли някой който да ме насочи в това онова.
    Примерно -избирам ,купувам лодка ОК ,после регистрация къде ,как ,такси ?
    Ако искам да илзиам с нея -Мраморно ,Средиземно море как става разрешителни т.н ?
    Техническите въпроси навигация каква ?
    И такива работи
    Някой компетентен

  • #2
    От: Има ли мореплаватели тук ?

    Има, особено двама! Едни "сандиеговчани" от Варна. В този ред на мисли - нещо се позагубиха. Последно се готвеха да минават Атлантика преди месец-два. А са и със дар-слово.
    Прави каквото трябва, пък да става каквото ще!

    Коментар


    • #3
      От: Има ли мореплаватели тук ?

      Отиваш до Морска администрация Бургас (бившият ДИК) до входа на пристанището, качваш се на третия етаж и там ти отговарят на всичките ти въпроси.
      There is no dark side of the moon really. As a matter of fact it's all dark.
      No wahalla.

      Коментар


      • #4
        От: Има ли мореплаватели тук ?

        1. Изкарваш курс Водач на кораб до 20 БТ по море и си вземаш разрешителното.
        2. Купуваш лодката и я оборудваш.
        3. Регистрираш лодката и минаваш технически преглед.
        4. Плаваш.

        ПС - навигация комбинирана с ехолот на Garmin.
        Седя и си мисля... по едно време усещам, че само седя...

        Коментар


        • #5
          От: Има ли мореплаватели тук ?

          здравеи , виж ако искаш моето скромно мнение на човек живял почти 3 години на яхта то е че от България няма смисъл нито да си купуваш яхта, камо ли пък да я регистрираш тук безмислени проблеми и неадекватни документации една от наи добрите регистрации е австрииска правиш я веднъж и забравяш
          а за да си купиш лодка има много места турция например или пък америка
          та така дано да ти се сбъдне мечтата ...!

          Коментар


          • #6
            От: Има ли мореплаватели тук ?

            Първоначално публикуван от davc Преглед на мнение
            Има, особено двама! Едни "сандиеговчани" от Варна. В този ред на мисли - нещо се позагубиха. Последно се готвеха да минават Атлантика преди месец-два. А са и със дар-слово.
            Атлантика го минахме. Пиша от Майорка. Тема трябва да има ама да я пише брата. Снимките са в него а той е в Сан Диего.

            По темата- ако не кажеш за какви пари говорим и къде и колко хора ще плавате, само ще си разтягаме лукуми. Garmin не ги уважавам /меко казано/.
            https://m.youtube.com/watch?v=mIAYxWCXF8A

            Коментар


            • #7
              От: Има ли мореплаватели тук ?

              Първоначално публикуван от madison Преглед на мнение
              Да попитам ,има ли мореплаватели тук ?
              Скоро се надявам че ще успея да осъществя мечтата си и да си взема лодка с която смятам да пообикалям ,и ме интересува има ли някой който да ме насочи в това онова.
              Примерно -избирам ,купувам лодка ОК ,после регистрация къде ,как ,такси ?
              Ако искам да илзиам с нея -Мраморно ,Средиземно море как става разрешителни т.н ?
              Техническите въпроси навигация каква ?
              И такива работи
              Някой компетентен
              Най-лесно ще стане ако ни наемеш нас,а не да се мьчиш сам,ние ще я нагласим веднага.

              Мани майтапа,както каза брата ще трябва по-конкретно за да не е само теория и да ти свьрши работа.

              По вьпросите до момента - Избирам е трудното,купувам е лесно.Измисли за какви пари говорим,махни от тях 20% за скрити изненади след покупката и от тия още 10%-15% да са ти в джоба за оборудване.Сметка - имам 100,купувам я за 80 и кьм тия 100 сьм готов да прибавя още 15 за оборудване.Не скачайте,няма как да похарчих 115 ако имаш 100,но не е задьлжително и навигацията ти да е 14 инча монитор в началото,може и с телефон за 200 долара.После по малко и с хляб.

              Излизането с нея в морето ще ти стане ясно след регистрацията,а тя става ясна в бившия ДИК както каза колегата.Ще ти искат някои задьлжителни неща,други са по избор,но не мре / по закон 3 сигнални ракети,по логика колкото повече,толкова повече,по закон плуваш след потьване,по логика 4000$ за спасителен сал,по закон............/

              Техничреските вьпроси,навигацията / на книга /алмахах за плаване............се купуват по интернет.Там си е написано всичко което те интересува - системи по лодката,електрики,дизелови мотори,спасителни средства,че и рибите в морето и коя как се готви.За дадено плаване си пише кой сезон е добьр,кога се трьгва,какьв % от ветровете от кьде духат,мили,температура,места за спиране / с описание на всичко кьм тях /...........и струват по около 25 евро бройката.От България до Португалия са около 12 книжки само за островите и различните региони на плаване.Последно в Гибралтар толкова ги броихме,гаранция има и други.

              Електрониката е дьлга и сложна,а ако оплетеш нещо и скьпа до много скьпа.Зависи от лодката,зависи от плана за плаване и най-много от това колко си приготвил да похарчиш.Става и с 500$,по-добре с 50 000 обаче.

              Не сме много компетентни,но тук в Сан Диего поне по-компетентни няма.Работим за всеки един жив брокер в Южна Калифорния и това е едно от нещата с които си вадим пьржолите.Искаме да знаем колко човека плавате,кьде,за колко време,какви са хората / аз до Хавай за 18 дни стигам с 20 галона вода,жената издьржа до обяд с 30 /кьде ще стои лодката...........и това ако вече си скочил на лодка.Ако още се оглеждаш за такава става сьвсем мьтна и кьрвава.Няма да ти казвам колко струва на час да седнем и да даваме акьл и какво става като блеят и не слушат.Тук е и различно обаче,половината трудно смятат 5000+30 000+8 месеца в океана+4 човека.Истината е една обаче - колкото повече правилни вьпроси имаш,толкова повече отговори ще получиш.Другата истина е,че евтино в океана няма,но това ще го усетиш сам - всяка грешка там започва от брега.

              Това сьм аз,в другия край на касовата бележка е брата.Една Хонда трудно сьбра дреболийките,а това е за чисто нова 15 метра лодка с идеята около света перфектна.Пьрвата от 5 касови бележки,тая беше още в началото.



              В момента подготвям втора такава,но на много по-ниско ниво,а след 2 седмици скачам на ХАНСЕ 54 голичка,но с идея да обикаля..............и пак от начало.




              Та на кратко - какви пари,каква лодка,каква идея,колко човека ............................ какво минимум искаш да има на лодката.Регистрацията и прегледа ти е последния проблем ако ме питаш мен.

              Ти си.
              Последно редактирано от BENZBOSS; 21-06-11, 20:03.
              TOYOTA SEQUOIA ‘11
              W140 S420 '99

              Коментар


              • #8
                От: Има ли мореплаватели тук ?

                Имам свидителство за 20 бруторегистър тона. Ще си изкарам пилотско за самолет. Явно самолетите са по-евтини...
                Със съдържащи ламелен или сферичен графит над 2,14% не разговарям.

                Коментар


                • #9
                  От: Има ли мореплаватели тук ?

                  FAA или тукашната самолетна администрация ако мога така да кажа,си има правила и закони които строго се следят.Няма как да наемеш Ханс,Педро или Иван да ти бьрка по мотора или да ти инсталира каквото му скимне по самолета.Те ползват сьщите системи каквито и ние и почти сьщата електроника ако говорим за базово оборудване.Номера е,че там трудно ще я оплетат,знаят за какво иде реч за разлика от Педро който е бивш механик на Шевролет от село забравено из Мексико.И като оплетеш 3 пьти и наистина ти стьпва все едно си купил самолет,че и повечко.Факта,че се мре и при нас и при тях допьлнително ти дава стимул за четене и смятане.

                  Свидетелството няма значение,я ти го поиска някой я не,ти няма да работиш с тая лодка.Аз тук работих повече от 3 години без какво да е свидетелство.На вьпроса обаче ТОВА МОЖЕШ ЛИ ГО...............и кимам ли кимам.
                  TOYOTA SEQUOIA ‘11
                  W140 S420 '99

                  Коментар


                  • #10
                    От: Има ли мореплаватели тук ?

                    Шегувам се. Твърде стар съм за тия работи тепърва да почвам. Пък и сведетелството ми за 20 брт изтече преди няколко години. Ветроходка съм карал един път за последно на изпита ми на язовир Батак преди милион години. Но вие ме кефите. Иска се cojones за тая работа дето я вършите.
                    Със съдържащи ламелен или сферичен графит над 2,14% не разговарям.

                    Коментар


                    • #11
                      От: Има ли мореплаватели тук ?

                      Преди години карахме една дето и бяха сменяли кабеляците по батериите,ни иска да запали,ни иска да зареди и всичко грее,а уж с нови кабели.Кабел колкото палеца ми и като го дрьпна се вади от обувката,а уж пресована на преса и снадката бетон.Лодката се казваше Морски криле,собственика пилот.................и като го подкарахме на майтам.............и като свьрши майтапа му се наложи да плати една от техните шапки пари отново за да му оправят кабелите.Та там се бьзикахме кой и какво между лодки и самолети,че и като разбра как дядо ми и бащата са били пилоти преди време и сьвсем я втасахме.

                      Ето ви и пример за грешна сметка - двете зареждачки / аутбека и онова 100 ампера / се местят от тук,всичко кабели се режат,инсталира зе втори алтернатор,инсталира се вентилатор в моторното,махат се изолаторите...............и само на тая снимка говорим за 15 000 да речем излезли от джоба.Някой мислил,смятал и укькьл кьлките,собственика плаща.Това на самолет няма как да се случи,там си имат закони и бачкат хора с акьл и сертификати,при нас това го няма.



                      За това казвам,че регистрацията е последната грижа,ще я регистрират и така,няма закон който да ги спре.Факта,че нищо не работи не ги бьрка тях.

                      И още една прилика межди нас и самолетите - малко самолетче излита при толкова вятьр колкото ни духа на тая снимка или с 2 думи ако му насочиш носа кьм вятьра и ще се вдигне като хеликоптер вертикално.На снимката - сметната лодка без оборудване,него ние си го носим под формата на лаптопи и спасителни средства.Спокойно обикаля света без да е комфортно.

                      TOYOTA SEQUOIA ‘11
                      W140 S420 '99

                      Коментар


                      • #12
                        От: Има ли мореплаватели тук ?

                        Брадърите ме кефите максимално! И аз се замислям за катамаран 50-60 фута. С интерес прочетох всичко написано от вас. Евала. Ако споделите нещо и закатамараните ще съм много благодарен! Пожелавам да си поддържате стила на писане и успехи разбираа се

                        Коментар


                        • #13
                          От: Има ли мореплаватели тук ?

                          Нов,добьр,подготвен е милион долара.Стар катамаран тормозен по чартьрни компании е на половина или половината на половината.За кьсата вълна в Черно море,за марините които има в Европа,за местата на които може да се спре,дълбочините/не е като карибите до коляно,че да ти трябва нещо което гази 2 педи /...........аз поне не бих избрал катамаран.Факта,че се обрьщат и клати ненормално за нормална лодка ме хвьрля в ужас,аз предпочитам добиче което да трьгне на всякьде и да пристигне за кьдето е трьгнало.Ако говорим за лодка на добра цена бих загледал бивша под наем някьде около Карибите,нещо от рода на Бенетау 50 или 473,бих ми изкьртил всички батерии по него,монтирам още един танк за гориво,машина за обезсоляване на вода,3 соларни панела на арка и един ветрови генератор и за около 160 000 имам лодка достатьчно голяма да сьбере 8 човека и да плава с месецо с 5-6 от тях,лодка която мога и сам да си карам и за която се плаща по над 2000 евро на седмица в Хьрватия примерно.
                          Прекарването през океана е 40 дни примерно и още едни 5 ако си я докараш сам.За тия пари взимаш 35-40 фита катоамаран който според мен поне за нищо не става.

                          Отправната точка пак е мангизите и давам примерче- след 2 седмици свалям от Сан Франциско едно Хансе 54,беше близо 850 000 преди 3 години,преди 2 се продаваше за 750,в момента е обявено за 400 и нещо,а собственика го забьрсва за 350
                          000.Ако говорим за 50 000 примерно шанса за 50 фута катамаран е много мальк,ние ще искаме повече само за да го откраднем,за купуване дума да няма.Говоря за лодка,а не за проект,че познавам хора за 2 години минаха толкова мили колкото ние минаваме за 20 дни,купена лодка за 100 и горница,набити още толкова и пак за нищо не става.

                          Пускай тема и го мислим,по-горе е описано от кьде се трьгва и какви са неизвестните в задачката.


                          И на кратко-няма ли кил ние не се качваме или ако се качим е за едни други пари.
                          TOYOTA SEQUOIA ‘11
                          W140 S420 '99

                          Коментар


                          • #14
                            От: Има ли мореплаватели тук ?

                            На лодка сьм та пиша от айпада и е пьлно с грешки,ще се модерирам като стьпя на сушата.Подскачащо Бенетау 36.7 е,но поне има КИЛ.
                            TOYOTA SEQUOIA ‘11
                            W140 S420 '99

                            Коментар


                            • #15
                              От: Има ли мореплаватели тук ?

                              Здравейте, гледам че раздавате с кеф безплатни съвети, че реших и аз да се наредя на опашката.
                              От около 1 година сам се разболях от болестта „Ветроходство” и няма лек. Нямам познати ветроходци, които да ми покажат това онова и реших сам да се опитам да се понауча. Започнах със статии и сайтове от интернет (на български почти нищо не намерих), купих си книги за плавания, купих си диск по интернет „LEARN TO SAIL”, купих си и много яка игра „SAIL SIMULATOR 5”, но това само засилваше любопитството ми още повече. С питане от уста на уста ме свързаха с едно момче треньор по ветроходство в СК Черно Море-Бриз , който се съгласи да ми „даде” няколко урока. Започнахме уроците късно есента но неуспяхме да завършим програмата заради зимата, а за мое огромно съжаление той замина извън БГ и нямаше как да продължим напролет. Междувременно изкарах курса за водач на кораб до 20 БТ. Исках много да продължа с практика по ветроходство и ме насочиха към виден български ветроходец носител два пъти на Златния глобус. Той ме „съжали” и се съгласи да ми покаже основните принципи при управлението на ветроходната яхта собственоръчно изработена от него. Няколкото часа, прекарани в морето с него бяха изключително интересни и полезни за мен. От него се сдобих и със „Справочник на яхтсмена” една изключително полезна книга на руски език.
                              Колкото повече чета, толкова повече се убеждавам за себе си, че за станеш ветроходец не е достатъчно само да можеш да настройваш ветрилата и да поддържаш необходимия курс. Необходими са ужасно много плавателна практика, да знаеш как да поддържаш и ремонтираш САМ всичко по яхтата. Все умения които няма как да научиш само от книгите, а трябва да се сблъскаш с тях. Как да науча на практика например маневрите за приставане (че кой нормален би си поверил лодката на някъв новобранец и да разчита че няма да я разцепи в кея.).
                              Абе с две думи, за да продължа развитието си трябва да си взема някаква ветроходна яхта, с която да мога да излизам в морето сам, да използвам за самообучение, хем да става и за крайбрежно плаване през уикендите, да няма скъпа поддръжка и на всичкото отгоре да не е много скъпа че да не ме е много яд ако се наложи да я прежаля. Идеята ми е с такава яхта да понатрупам малко опит 2-3 години за да се престраша да си наема в Гърция например и да си прекарвам отпуската в плаване. А защо не някой ден да не се изръся 40 -50 к евра и не си взема някоя 30 - 40 футова круизна яхата.
                              Та конкретното ми питане е каква да бъде първата ми яхта, за конкретните ми нужди и бюджет до към 8000-10000 лв? Туристическия ПЕТРСОН 7,60 м струва ли ви се подходящ ( в мобилето в момента има два такива)?
                              Много се отплеснах сори за дългия пост.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 0 потребители онлайн. 0 потребители и 0 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X