Спортните съоръжения не съм ги снимал,а и нямах много време честно казано.Що се касае до чистотата тя е навсякъде,иначе хора и коли си има достатъчно,но града се почиства много добре.Ние бяхме в почивните дни и може би за това исе виждат малко хора.Комплекси има по покрайнините,но до колкото разбрах има някаква правителствена програма,според която старите къщи се премехват,а жителите им се местят в нови многоетажни блокове.
Вярно ли е, че повечето жители там, изпитват гордост да се наричат българи?
Вярно ли е, че повечето жители там, изпитват гордост да се наричат българи?
Ми те са си българи. Въпреки че като гледам колко е чисто е трудно да се повярва.
И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ
Бях там преди десет години, още нямаше метро, направи ми впечетление за чистотата, а сега след тези снимки изумявамсе, че е същото дори след построяване на метрополитена
Поздравления !! Супер! Аз бях наскоро в Ростов на Дон, но там картинката е съвсем друга.... за жалост, прилича повече на София. А от къде минахте за да стигнете до там ако не е тайна??
Ако може аз ще дам моята версия за път до Казан. Този път е минаван десетки пъти от мен, по всевъзможни маршрути и като най-оптимален за мен бих посочил следният вариант на пътуване, с малко обяснения:
България - Румъния - Украйна - Беларус - Русия.
А сега и малко подробности. България се напуска през дунав мост, плаща се такса мост от 12лв за лека кола и се преминава на Румънска територия. И двете държави са ЕС и затова формалности почти липсват, на Бг пункта, ако няма коли дори и не се спира, Румънският също се минава за няколко минути. При влизане в Румъния, на 200м от границата се намира бензиностанция на Петром, откъде си купувате задължителната винетка. Плаща се с Леи или кредитна карта. Може да се купи и на границата, но само ако е там продавача и имате леи или излишни евро, тъй като ресто или нормален курс няма, а и не го знаете. Румъния се минава през Букурещ - Бузеу - Фокшани - Бакеу - Сучава - Сирет. Кара се задълително с къси светлини. Пътят е повече от добър, без вълни и дупки. С прекрасна маркировка и указателни табели. Минава се леко и ненатоварващо целият път. Като особеност може да се отбележи само Букурещ, ако сте без ГПС по-добре го минете по околовръстното, ако сте с или го познавате добре, по-добре и интересно е минаването му през центъра. Във всеки голям град има Карфур, Метро и други големи вериги. Където може да се спре, почине и напазарува с кредитна карта. Полицията на пътя записва с камери, затова предпочтително е да се спазва скоростният режим.
Границата Румъния - Украйна се минава по-бавно, най-вече лятото поради голям наплив от туристически коли и по-бавната процедура на обработването на документи. Не се плаща никъде и нищо, БГ колите са със зелена карта която важи за цялата Европа. Ако карате ЛИЗИНГОВА кола, изисквайте в пълномощното да пише, че се разрешава управлението й и извън ЕС. Както е хубаво и да има превод на Руски език, никога не съм го правил, но понякога се мръщят когато четат на български. Дизелът е съществено по-евтин от Румъния-България, качестовото му е идеално на голямите бензиностанции, плаща се с кредитна карта.
Украйна се минава през Черновцы - Тернополь - Луцк - Ровно. Тук навлизаме в царството на вълнообразни пътища. Като цяло дупки няма по пътя, но самият асфалт определено не ви дава да се отпуснете и дремете зад волана. Липсва маркировка по пътищата или е инциндентна /има няколкостотин км и хубав асфалт де/ и което е най-гадното за мен, липсват указателни табели. Поради което минаването на трите големи града по пътя без ГПС е малко приключение и късмет. Най-сигурният начин, ако сте се загубили из градските преки, да се информирате е от таксиджия, досега винаги са били точни и отзивчиви. Предпочитам да не спирам из Украйна, с изключение на няколко супермаркета из Тернопиль, където /особенно на връщане/ си заслужава човек да си купи няколко будилки водка Немироф, Хортиця или др. както и да си попълни запаси от вода/храна, плаща се навсякъде с кредитна карта. Полицията по пътя е любезна и не създава ядове. Камери нямат и не записват, при нарушение се минава с малък рушвет без проблем. /официалният начин е да ти вземат талона, да си платиш в близката банка, и в РПУто да ти върнат талона/. Като забележителност по пътя си заслужава да се отбие до Почаевски манастир, хем да се разтовари от път човек, хем да види един от големите Украински, действащи манастири.
Границата Украйна - Беларус е малко по-стриктна от страната на Беларус. Митничарите проверяват за алкохол /не повече от 2 литра на човек, наднорменото количество се таксува 10евро литър/. Оформя се транзит на транспортното средство, но всичко е общо взето бързо, евтино и на едно гише.
В Беларус дизелът е малко по-евтин от Украйна /към днешна дата е около 1.10лв/ Газта а особенно метана не са разпространени като гориво. След преминаването на границата имате около 40км първокласен път / с маркировка, знаци и хубав асфалт/ до европейската магистрала. Идеален асфалт, три ленти прав път практически без завои до границата с Русия. Минавете през две платени КПП за магистралата /за лека кола с бг регистрация взимат 1 евро, ако е с куфар отгоре с височина над 2.50м се плаща 4евро/. Не се минава през градове, ако не искате примерно да се отбиете до столицата, която е на около 20км от магистралата, за да починете/напазарувате. Хубав европейски път, с релефна маркировка, която кара колата да вибрира ако излезнете дремейки от платното си, указателни табели, инфотабла с ваша скорост и температурата на въздуха и асфалта. Чистота и ред и 600км се минават за отрицателно време общо взето. Позволена скорост 120км, но реално полицаите стоят само на участъци с намален скоростен режим. Полицаите трудно взимат рушвет, ако сте нарушили и е по-добре да се плати по законовия ред. /дребните нарушения за скоростен режим, неспазване на маркировка се глобяват по милост с фиш за около 20лв/. При наличие на време е хубаво да се отбиете до Беловежская Пуща на границата с Полша и Брест. Маршрута се удължава с 60км, но може да видите Брестская крепост, откъдето е започнала Втората и световна и национален резерват със запазена марка на Беларус - зубр /европейски бизон, изключително красиво животно/.
Границата Беларус - Русия отново се минава бързо, а в Русия до Москва пътяте е нормален, а след това Русия е голяма и пътищата съответно са много. В Русия дизелът е още леко по-евтин от Беларус. Отново се плаща с карта и цената му,средно е 1лв по големите вериги бензиностании. Полицаите са стриктни, и примерно едно изпреварване с преминаването на непресечена осова линия ви лишава автоматично от книжката ви за срок от шест месеца. Скоростните режими, въпреки, че са понякога доста идиотски също е по-добре да се спазват.
Като основен разход при това пътуване се налага горивото, което ако се направи правилна сметка и се зарежда в украйна и Русия съответно намалява. През границите по принцип се разрешава прекарване до 5л туба пълна с гориво. По целият път от България до Русия се срещат бензиностанции Лукойл, като в съответните държави си има и собствени голями и сигурни вериги: Петром - Румъния, Авиас - Украйна, Белорусьнефть - Беларус, Славнефть - Русия. Липсват познатите ни ОМВ и ШЕЛ. Навсякъде се приемат кредитни карти.
Разстоянието от блока Враца до блока в Москва ми е точно 2500км. 150л дизел или 60л резервоар БГ дизел, и следващото зареждане ми е в Украйна, и средно излиза около 240лв + 12лв мост, 15 евро глоба /на ръка/ в Румъния за забравени светлини и 15лв в Минск за завой на дясно от средна лента . Това са разходи от пътуването през това лято.
Като време, с всички спирки и почивки, отбивки пазарувания и дремвания /но без спане/ е около 40 часа, ако бързате е реално да го направите за 30 часа, ако не спазвате скоростни режими и под. Като основен фактор за забавяне особенно на връщане през лятото е голямата навалица с туристи на границите.
Коментар