Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Зад полярният кръг, „Белият ад“ или до Нокиан и обратно…

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • passenger007
    отговори
    Привет.
    Понеже съм живял малко по- на изток и на север от Ивало, т.е. в Мурманск (Русия) бих искал да споделя някои неща по темата :
    - Обикновенно зимата зад полярния кръг е полярна нощ (слънцето не изгрява), така че северното сияние се вижда навсякъде, но ако района е планински е по-интересно (в планината има повече движение на въздушните пластове). Колкото по- на север толкова по-добре. Тези 10 най-дори места са туристически хубав прийом. То само по себе си е толкова красиво, че като го видиш решаваш че това е най-доброто (едва ли някой е обиколил 10-те топ места )
    - Тестването на гуми на полигона и това, което сте виждали на клипчета като въртене, дрифт с бясна скрост и т.н. няма общо с градско (ежедневно) шофиране. Комуналните служби се справят много добре и често асфалта е чист и шиповете не са уместни. Ако се налага да караш извън града или малко встрани ... о, да ... това е.
    - В тон със статията, NOKIAN е номер едно на север, цената обаче също, много ги хвалят, но доколкото остах с впечатление (без да провервяам конкретно) доста по-скъпи.
    - Аз също в София и района зимата карам с Нокиан, но тук цената е съпоставима с най-хвалените марки;
    - Задължително е да имаш на автомобила обозначение (бял тригълник с червен кант и буква Ш в средата) ако караш гуми с шипове, не съм сигурен каква точно информация носи (т.е кому е нужна). Лятото обаче масово също карат с шипове, предполагм иносват старите гуми. Също така карат и с едни пластмасови оранжево бели колчета закатени вертикално на колите/бусовете/джиповете.
    - Видях как на две години се преасфалтира цялато платно, не само коловозите.

    Поздрави.

    Остави коментар:


  • NovemberCharlie
    отговори
    От: Зад полярният кръг, „Белият ад“ или до Нокиан и обратно…

    Коловози "санирани" миналото лято. Сега преасфалтират цялото шосе - 3 ленти в посока.
    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:20190518_174109(0).jpg
Прегледи:1
Размер:488.5 КБ
ID:5814214

    Остави коментар:


  • Yaro
    отговори
    От: Зад полярният кръг, „Белият ад“ или до Нокиан и обратно…

    Първоначално публикуван от Венцислав Петров Преглед на мнение
    Благодаря на всички!

    Твърдя каквото знам със сигурност, затова как е там през лятото да кажа направо, нямам идея...
    Попаднах в Хелсинки преди години в средата на май месец. Казаха ми, че времето е топло, като за сезона, по моя преценка не бе по-топло от времето на Черни връх в първата половина на Април. Почти всички автомобили, или със сигурност 2/3 от тях в града бяха с гуми с шипове, при липса на сняг. През май месец. Поснимах и се прибрах.

    Страхотен разказ, Венци. Помисли да попишеш пътеписи и малко travel photography.

    Остави коментар:


  • travelling
    отговори
    От: Зад полярният кръг, „Белият ад“ или до Нокиан и обратно…

    Много добър разказ! Веци, какви са ти били старите гуми с които сравняваш нокиана, предполагам гудрич АТ ? Гледам че шарката е много подобна на hankook dynapro at , също се появиха и китайски копия на тази шарка. И от ханкука и от китайските има добри отзиви във форума.

    Остави коментар:


  • cnc82
    отговори
    От: Зад полярният кръг, „Белият ад“ или до Нокиан и обратно…

    Първоначално публикуван от iv4o1983 Преглед на мнение
    И каде видя такива пътища и коловози във Финландия????
    Има има, и то много.
    И там последните години асфалтират само коловозите.
    Предполагам заради финансови причини. По-рано целите пътища оправяха наново.

    Остави коментар:


  • NovemberCharlie
    отговори
    От: Зад полярният кръг, „Белият ад“ или до Нокиан и обратно…

    На много места. Що? Следващия път ще снимам.

    Остави коментар:


  • iv4o1983
    отговори
    От: Зад полярният кръг, „Белият ад“ или до Нокиан и обратно…

    Първоначално публикуван от NovemberCharlie Преглед на мнение
    Лятото ще водя децата до Рованиеми да се здрависат с Дядо Коледа, мисля и някоя ножка да купя на място от Мартиини. Сега, като се прибирах, снимах коловозите на нашата улица, но не стана хубава снимката - не си личеше добре различната зърненост на асфалта.

    П.П. Ето тук има снимки, от които да добиете представа https://www.google.com/search?biw=12...mg.4t3ekPkF3a4
    И каде видя такива пътища и коловози във Финландия????


    Остави коментар:


  • bushiDO
    отговори
    От: Зад полярният кръг, „Белият ад“ или до Нокиан и обратно…

    Споделеното преживяване е супер и PR-a e супер, но марката Nоkian е единствената марка чиито продукти съм виждал, как се разпадат на колите ни - даже бях пускал снимки в някоя от другите теми за гуми. Так че имайте го на ум, когато ги сипете със суперлативи!

    Остави коментар:


  • NovemberCharlie
    отговори
    От: Зад полярният кръг, „Белият ад“ или до Нокиан и обратно…

    Лятото ще водя децата до Рованиеми да се здрависат с Дядо Коледа, мисля и някоя ножка да купя на място от Мартиини. Сега, като се прибирах, снимах коловозите на нашата улица, но не стана хубава снимката - не си личеше добре различната зърненост на асфалта.

    П.П. Ето тук има снимки, от които да добиете представа https://www.google.com/search?biw=12...mg.4t3ekPkF3a4
    Последно редактирано от NovemberCharlie; 14-05-19, 20:12.

    Остави коментар:


  • Венцислав Петров
    отговори
    От: Зад полярният кръг, „Белият ад“ или до Нокиан и обратно…

    Благодаря на всички!

    Твърдя каквото знам със сигурност, затова как е там през лятото да кажа направо, нямам идея. Не ми направи впечатление по пътищата да има коловози, но това е крайният Север на Финландия и трафика не е нещо особено, така че нямам идея как е на по-натоварени места. За шумене при каране на шиповите гуми не знам какво да напиша. Със сигурност трябва да шумят повече, но имайки предвид автомобилите, които карах в интерес на истината се чуваше яко двигателя. На автомобил с по нормален двигател със сигурност ще се чуват други работи.

    Колкото до разликата шипове и без шипове... много е осезаема! Хубавите зимни гуми без шипове са много голяма екстра, незаменими са, но е нужно да се карат с внимание и въобще с всички навици за зимно кормуване. С шиповите гуми карането зимата е почти като с летни лятото... Особено се чуства разликата на мощен автомобил и най-вече по завоите... Тя тази дискусия е малко безсмислена по нашите ширини, така или иначе шипови гуми няма тук така, че все тая... Но усещането е незабравимо... ;-)

    По другият въпрос, за това че има разлика между гумите за Западна Европа и за Източна Европа:

    За други производители не знам и ме мога да коментирам. За Нокиан се подписвам лично с двете ръце, че такова нещо няма в никакъв аспект. Не само защото надълго и нашироко се разговорих с директора по производството. А защото всичко, което той ми каза се покрива на 100% с моите лични наблюдения от преди да имам каквито и да са контакти с Нокиан. В момента най-голямата им фабрика се намира в Русия, сега строят по-голяма в САЩ но още не е работеща доколкото знам. Преди година моите гуми, пристигнаха от Кьолн и бяха made in Russia.

    Всъщност в къщи отдавна сме купували и ползвали Нокиан гуми но не съм обръщал чак такова внимание. Преди година обаче стана време да се сменят на Тойотата (80-ката) гумите и започнах да се оглеждам за нещо различно. Не че не съм доволен от предишните, но основното което винаги ми е било проблем с 80-ката е срязването на "бузите" от остри камъняци. Аз отдавна съм се отказал от големи грайфери, файда никаква, ако е толкова тежък офроуда, си слагам вериги, вършат работа много по-добре от всеки грайфер, на кал включително. А на пътя си трябва нормален протектор иначе не мога да си докарам машината до в къщи през зимата.

    Та на въпроса, преди година почнах да търся алтернатива и това съвпадна с появата новите Нокиан Rotiva AT. Водят се официално като летни гуми, но са си истински АТ. Имат си и снежинката и тогава направо си ги купих.
    Питах го аз главният конструктор защо така, той ми обясни че според тях не отговаряли на техните стандарти на 100% зимни гуми. Казах му да си ревизират стандартите, то универсална AT гума джипова, която да е равна на чисто зимна нормална гума още не съм виждал. Аз обаче ги карам вече една зима и спряма предишните са по-добре на лед и сняг. Много съм доволен но когато ги избирах причината беше друга. А именно новата технология на Нокиан за усилване на борда на гумата с арамидни влакна. Досега проблеми никакви, надявам се така да продължи.

    А за Финландия надявам се да имам възможност да видя как е през лятото но още от сега се опитвам да организирам едно сериозно пътуване през средата на януари в най-северните части. Като имам идея този път да е дълго + видео и много снимки... А и да посетя няколко известни финландски ножари, а ако успея и няколко сериозни рок банди...

    Остави коментар:


  • Пенчо
    отговори
    От: Зад полярният кръг, „Белият ад“ или до Нокиан и обратно…

    Чуден пътепис!
    Само не разбрах какво да правим през времето когато не сме на полюса, а в тропиците. А то май е 90% от годината.

    Остави коментар:


  • Juiced
    отговори
    От: Зад полярният кръг, „Белият ад“ или до Нокиан и обратно…

    Много добре написано, и грам не ме бъркат гумите а се радвам на разказа за преживяното. Да се докоснеш до друга култура е безценно.

    Остави коментар:


  • NovemberCharlie
    отговори
    От: Зад полярният кръг, „Белият ад“ или до Нокиан и обратно…

    Аз карам Гуудиър Ултрагрип без шипове и не съм имал проблеми вече 3 зими, с изключение на един-единствен случай, при който на споменатия по-горе "черен" лед имах проблем да спра толкова бързо, колкото колата пред мен, която беше с шипове на гумите. Все пак спрях без проблем, но беше притеснително за момент. За сметка на това нямам усещането, че карам сред рояк пчели и след 3 часа каране не ме боли главата. Карал съм коли с шипове и си е неприятно. Шиповете имат оправдание само там, където населениeто е малко, и поддържането на пътищата в чисто състояние е неизгодно, а разрушаването на пътищата от шиповете е ограничено от макия трафик. В Естония коловозите, образувани от шиповете, се режат и преасфалтират на всеки 3-5 години. В сериозен дъжд дълбочината на водата в коловозите може да стигне 2-3 см. и усещането, че ти олеква волана е много гадно. За това се кара извън коловозите, а и там асфалта е по-гладък и е по-безшумен.
    Последно редактирано от NovemberCharlie; 14-05-19, 15:30.

    Остави коментар:


  • Stbd
    отговори
    От: Зад полярният кръг, „Белият ад“ или до Нокиан и обратно…

    Зимните гуми са разделени на "европейски" и истински още от някъде 2000 година. Имаше гудиър ултрагрип, ако не греша, тогава, първо поколение и бяха добри на сняг.
    Сравнението на летни, зимни за източна Европа и гуми с шипове отстъпва като съдържание на едно друго - зимни истински (без шипове), зимни европейски и зимни за задния дво... за източна европа, искам да кажа.

    Остави коментар:


  • Scrapheap
    отговори
    От: Зад полярният кръг, „Белият ад“ или до Нокиан и обратно…

    Добър PR.

    Остави коментар:

Активност за темата

Свий

В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

Зареждам...
X