Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Benvenuti Al Sud

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Benvenuti Al Sud

    Benvenuti Al Sud или Добре дошли на Юг!

    Всичко започна с този филм :



    Един пич се издънва в работата и за наказание го пращат да работи в Югът.
    Северняците италианци смятат южняците за прости, глуповати и опасни.
    Готина и лека италианска комедийка.Има я по торентите.
    Градчето в което се развива действието е Castellabate.

    Намерих го на картата къде е и се оказа, че е доста близо до Амалфийското крайбрежие,
    което отдавна искам да видя.

    Плане беше самолет до Рим с Уйзеър, кола под наем, 280 км на Юг и сме там.

    Хотела който си харесах беше в град Салерно. Удобно място за разходки в района.

    Колата - Фият Панда на 2000 км :



    Оказа се че хотела не е точно хотел, а Bed & Breakfast.
    Голям апартамент в жилищна сграда с няколко спални преустроени за настаняване на гости.



    Поне гледката е готина.



    Настанихме се и газ към старият град на Салерно да хапнем.
    Времето не беше много приятно. Преваляваше често.



    Но пък така малките улички изглеждат по уютни.



    Църквата.. все пак сме в Италия.





    Последва преяждане в малко семейно ресторантче и по креватите.

    На следващият ден по план беше Позитано и Амалфи.
    Хазяинътни препоръча да си отавим колата и да вземем от корабчетата таксита, а не да се бутаме по теснините крайбрежни пътчета.
    Това се оказа едно много добро предложение. Пътя е толкова тесен и с милиони завойчета, че 40 км може да се минават цял ден.
    Места за спиране само на платени паркинги и то доста скъпи - 3 до 5 евро на час.

    Тръгнахме към пристанището от което тръгват туристическите корабчета.
    Крайбрежната улица.





    Билет Салерно - Позитано около 10 евро.



    Градчетата започнаха да се нижат по стръмните склонове.





    Бърза спирка в Амалфи да се качат още пътници.
    Ние ще го гледаме на връщане.





    посока Позитано





    И самото него - Позитано :







    Малки красиви улички със приятни магазинчета.







    Това е пътя.. добре че не се дойдох с колата







    и от плажа :


    Готино и приятно местенце с хубава атмосфера.

    За 3 часа го обиколихме и зачакахме корабчето да ни откара до Амалфи.
    Както нямаше хора, така се изсипаха група със стотина корееца.
    Мислех ги за по-културни и възпитани, ама грешех.

    Ето го и Амалфи и прословутата им църква.









    Нещо не останах очарован от града. Стори ми се по-мръсно, по-населено, изобщо не ме изкефи.



    Колко италианеца трябва за да се смени една крушка ?
    Позната ли ви е картинката?



    Нещо не ме изкефи мястото и газ на обратно за корабчето и да си ходим. И без това вече беше към 18:00 часа.

    Понеже Неапол е близо, а там мафията е сериозна, масово колите се заключват така:



    Всяка втора кола беше със "бастун" и такава ключалка.
    Аз с тоя рентъл.. не спрях да го мисля.

    Това беше от първият ден в Юга.


    Всички снимки ТУК

    Следва - Кастелабате и Паестум.

  • #2
    От: Benvenuti Al Sud

    Благодаря! Очаквам "Следва".
    Човешко е да се греши... Но това че грешиш, още не означава, че си станал ЧОВЕК!

    "Когато някой не може да направи нещо, поради недостатък на сили, той вини за това случая."

    Коментар


    • #3
      От: Benvenuti Al Sud

      Пестум (Paestum; Pesto; Capaccio-Paestum) e археологичен град, включен в Списъка на ЮНЕСКО за световното културно и природно наследство.
      Намира се в община Капачио в провинция Салерно, Кампания, Италия. Намира се на 85 км югоизточно от Неапол.
      Градът е основан с името Poseidonia около 600 пр.н.е. от гърците от Сибарис.
      През 400 пр.н.е. е завладян от луканиите и те го наричат Paistos.
      През 273 пр.н.е. става латинска колония с името Paestum.
      През 11 век жителите се преселват заради заблатяването му и опасността от малария нагоре и основават Капачио.
      Това от уйкито.

      На около час път от Салерно, пътя не е нищо особено.
      Древният град е доста голям, а дори не е разкрит целия.
      Оказало се, че част от останките са заровени в частни имоти и хората не си ги дават.

      Храма на Посейдон:
      Построен е около 450-460 година преди новата ера.



      Наистина доста внушително



      До него е и храма на Хера, който е по-стар около 550 година преди новата ера.





      Това е от главната улица.



      Има ли са и басейн



      Поглед от жилищните сгради към храмовете:



      Разбира се и амфитеатър



      Разбира се и форум на който са водели политически дебати



      Малко по-нагоре е и храма на Атина - около 500та година преди новата ера.





      В музея има доста експонати, картини и т.н.



      Едно от доказателствата, че гърците са открили секса, а доста по-късно римляните са включили и жени в него





      След като обходихме целият древен град тръгнахме и към Кастелабате.
      Междувременно времето се развали, взе да припръсква и дъжд.
      За самото село нищо не бяхме чели, единствената представа имахме от филма, но все пак е филм.
      Оказа се, че това беше една от приятните изненади.
      Градчето е на върха на хълма и е изключително красиво.

      Поглед от горе към Санта Мария.





      Самата крепост беше затворена защото бяхме по обедно време.















      Гледка от върха





      Намерихме и табелката от филма:



      За малко да не намерим площада от филма.
      Във филма там е пощата, но всъщност е сладоледаджийница.





      В дясно, (нямам снимка от там) имаше много приятно ресторантче.
      Време беше да заседнем и ние, че на гладен стомах не си е работа.

      Направо се влюбихме в това градче.
      Въпреки, че беше студено, припръскваше и духаше ужасен вятър - обстановката беше уникална.

      Слезнахме и до града долу.



      Еййй там горе е Кастелабате.











      Това беше от този ден.
      Страхотни места.

      Последва прибиране към хотела по магистралата, където ни валя и страшен дъжд.

      Всички снимки ТУК

      Следва другата приятна изненада, която за малко да я пропуснем - Равело.

      Коментар


      • #4
        От: Benvenuti Al Sud

        Бил съм по работа за две седмици в Кастелабате.
        Невероятна красота е!
        Завиждам ти!

        Доколкото си спомням, целия район е природен и архитектурен музей.
        Когато бях там, ни задържаха с колегата в местния участък.
        В района дотолкова рядко е имало пребиваващи чужденци, че не знаеха, че чужденец може да има италианска лична карта.
        Помислиха, че е фалшива.
        След справка ни пуснаха, разбира се.
        Това място, наред с езерото в Комо е едно от най-красивите места, където съм бил в Италия.

        Благодаря за чудесните снимки!


        Забравих да спомена, че филма е страхотна комедия.
        Препоръчвам!

        По времето в което аз бях там, едва имаше мобилни телефони, камо ли такива с камери.

        Кварталчето в което бях, се казваше L'ago di Santa Maria di Castellabate.

        Малко по на север в Battipaglia, правят най -вкусната моцарела, която съм ял през живота си.
        От биволско мляко.
        Биволи се отглеждат само в тази област на Италия.
        Последно редактирано от TigerHunter; 15-05-14, 19:30.
        Your conscience is all you can take to your grave.

        Коментар


        • #5
          От: Benvenuti Al Sud

          Денят всъщност се оказа Великден. И изобщо не бях сигурен какво ще работи, ще има ли къде да се яде и т.н.
          Затова решихме да се разходим с колата до Равело. Селце високо в планината и с не много информация по справочниците.
          Дори да се окажеше тъпо, имаше къде да бръмчим с пандата.

          Тръгнахме по крайбрежният път и веднага попаднахме за задръстване.
          Пътя е толкова тесен, че много често по пътя има светофари да регулират еднопосочното движение.

          Колите често изглеждат отчайващо, а аз треперя за моите 350 блокирани евра от рент-а-кар компанията в залог, че
          няма да върна колата така.



          След около 500 обратни завоя, предимно на 1-ва скорост се оказахме в едно страхотно приятно градче.

          Центъра:





          Основната атракция която имаше описана е Вила Руфоло.
          В началото нищо особено. Стара църква, тук там цветя..





          Докато не стигнеш до гледката











          След Руфоло се докато се моткаме видяхме табелка за другата вила - Cimbrone. Но за нея пък.. почти нищо.
          Тъкмо мислех да си ходим вече, че едва ли ще има нещо интересно.
          Пък и нови 12 евра на човек за вход не ми се даваха. В тая Италия за добър ден ти взимат 10тина еврака.

          Входа изглеждаше поддържан, затова се навих да погледнем



          Хубави декорации


          Оказа се, че това е много красива и поддържана ботаническа градина.











          Гледката от "Безкрайната тераса"







          Това завитото долу са лимони! По този край на всеки свободен квадратен метър гледат лимони.



          На тази тераса може да седиш с часове.





          Цялата градина е много красива и подредена.



          Часовника беше точен, но няма кой да го свери по лятното часово време, та изоставаше с 1 час









          Чаената стая





          Равело се оказа едно от най-красивите места които видях за това пътешествие.
          С мъка си тръгнахме. Е не много, след като платих 15 евра за паркинг.

          След многото завойчета до долу минахме отново през две готини градчета Minori и Maiori.



          Ей така се чака да се източи насрещният трафик.



          И някакви баровци.



          Това беше за този ден.
          Наистина останах поразен от гледките и природата.

          Всички снимки ТУК.


          И остана Помпей, но за него утре.

          Коментар


          • #6
            От: Benvenuti Al Sud

            Супер

            маправо не ми се мисли ако прегледаш пак Рамбо-Първа Кръв какво ни чака.

            Давай още
            TOYOTA SEQUOIA ‘11
            W140 S420 '99

            Коментар


            • #7
              От: Benvenuti Al Sud

              Очарователно място, темата много върви с чаша червено вино!

              Коментар


              • #8
                От: Benvenuti Al Sud

                Според много справочници за Италия (а и според мен самия) най-хубавата част от италианското крайбрежие е Costiera Amalfitana. Хубави снимки! Хубава разходка!
                P.S. На юг по калабрийския бряг също е пълно с много красиви малки закътани селца и градчета. Стръмни планини влизат в морето, страхотни заливи, тесен път с много завои и красиви гледки.

                Коментар


                • #9
                  От: Benvenuti Al Sud

                  Помпей е голям античен римски град, погребан под слой от вулканична пепел след изригването на Везувий през 79 г.
                  Градът е открит през 1748 г., когато са проведени и първите археологически разкопки. В момента е музей под открито небе.

                  През 62 г. силно земетресение разтърсва региона на Везувий и причинява значителни щети в Помпей,
                  който никога след това не успява да се съвземе напълно.
                  Епицентърът на земетресението е Помпей, съдейки по степента на разрушенията.

                  Вулканът Везувий изригва по обяд на 24 август 79 г. Съвременната наука възстановява фазите на изригването и събитията около него са добре описани.
                  Вулканът се събужда внезапно и не дава никакъв знак по време на дните преди самото изригване,
                  който да предупреди жителите на Помпей и да спомогне за избягването на човешки жертви.
                  Предхождащите земни трусове създават опасения за предстоящо земетресение.
                  Изригването започва с трясък от изхвърчането на тапата от втвърдена лава.
                  Изригването е придружено от изхвърлянето на огромни количества пепел, лава и газове в атмосферата.
                  Черните облаци са пренесени от вятъра в посока на Помпей. Скоро след изригването над града завалява пемза,
                  парчетата от която падат като смъртоносни куршуми със скорост около 200 km/h.

                  Когато след около 15 часа Везувий затихва, голяма част от жителите му са загинали от каменната градушка и задушливите газове.
                  Оцелелите скоро стават жертва на лавата и високите температури.

                  Повече информация ТУК

                  Първо за паркирането. Голям зор.
                  Местните като едни чисти неаполитанци се чудят как да те изработят. Измислят какви ли не номера - може да паркираш тук,
                  но трябва да обядваш точно в това заведение...

                  Точно покрай централният вход има голям къмпинг в който се спира спокойно, разбира се срещу 3 евро на час.

                  Опашката е километрична, но поне върви доста бързо.
                  Аз като видях за какво става въпрос и почти се бях отказал. Но за 20-30 мин минахме спокойно.





                  Това нещо е огромно! Не очаквах, че наистина толкова голям град и толкова запазен.

                  Имах си и книжка да ми показва какво е било и какво е сега
                  Удобно за хора без въображение като мен







                  Форума и вулкана на заден план.



                  Намерените останки







                  Наистина се усеща едно тягостно настроение. Чувства се трагедията която е застигнала хората и града.







                  Мелницата и пещта



                  Издълбаните коловози от тежките каруци си личат много добре.



                  Древните фрески



                  Така са затваряли улиците за каруци.
                  Предполагам и високите бордюри са пречели да се спира върху тях



                  Тук е било таверна. В дупките са държали гюмовете с храна.





                  Дълги и големи улици



                  И амфитеатъра.

                  Една интересна подробност за него е , че през 59 година е имало толкова жестоко сбиване между агитките на гладиаторите,
                  че тогавашният император Нерон забранява да се провеждат игри в Помпей за 10 години



                  Има ли са и хубав театър.



                  Тъжно. Помпей е много красив за времето си град.



                  Всички снимки ТУК

                  С Помпей обиколката ми в Юга приключи.

                  Един цитат от филма гласи:

                  "На Юг, човек плаче два пъти! Когато идва и когато си отива"
                  Много точно казано. Първото впечатление е за пълен хаос, хора и коли се движат неспирно и без особена логика.
                  Изглежда мръсно, хората мързеливи. Но ти трябват точно 2 дни, за да усетиш духа на юга.

                  Съжалявам за многото снимки, но едвам подбирам за да опиша впечатлението си.

                  Коментар


                  • #10
                    От: Benvenuti Al Sud

                    Прекрасен пътепис за любима дестинация, браво! Вдъхновяващо за пътешествия и романтично.

                    Коментар


                    • #11
                      От: Benvenuti Al Sud

                      Много точно пресъздадена атмосвера и лично душевно отражение. Не предполагахме, че Югът крие толкова красота!
                      Желаем нови пътешествия и _нови разкази.

                      Коментар

                      Активност за темата

                      Свий

                      В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                      Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                      Зареждам...
                      X