Обява

Свий
Няма добавени обяви.

На 4 колела до Края на Европа – Кабо да Рока, Португалия и всичко, което се случи и в

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • На 4 колела до Края на Европа – Кабо да Рока, Португалия и всичко, което се случи и в

    Ден 1
    Около Великденските/Майските празници си стана традиция последните няколко години да се замисля, планува и изпълнява по някое пътуване из европейските държави. За тази година дестинацията беше по-далечна и дните за изпълнение 16. Събрахме се групичка 4-ма човека за една кола и в 3:30 посред нощ на 27 Април натоварихме багажа и се понесохме по тъмното и осеяно с кратери околовръстно в посока Сърбия. Странно, но за пръв път багажа не беше натъпкван, трамбован и натискан с колена, лакти и какво ли не, за да се събере. Той просто си влезе сам. Долавяше се някаква оптимизация на нещата, които бяхме помъкнали. За днешния ден трябваше да минем 1350 км до езерото Лаго ди Гарда в Италия. На сръбската граница беше бързо, на хърватската поносимо, а на словенската ужасно. Говореше се, че имало и стачка и затова имаше някъде около километър задръстване. Отвисяхме си, ама няма как. Имаше и други българи, които пътуваха я до Германия, я до Франция или Италия. След влизане в Словения, тя се взима на един дъх. Много е приятна за пътуване. Хубави и разнообразни пейзажи се сменят около пътя и не ти доскучава, за разлика от Хърватска, която е много скучна в частта си от сръбската до словенската граница. На влизане в Италия с мъка си спомнихме, че поносимите цени на горивото, както и пътните такси бяха до тук. От тук нататък беше скъпичко, но избягването на магистралите не беше опция в нашия случай. Всичко се диктуваше от многото километри, които бяха пред нас и от ограниченото време. Около 18:00 ч стигнахме да мястото за нощувка. За жалост валеше и за втори път ни се размина разглеждането на езерото Ди Гарда.
    Ден 2
    За днес програмата беше прекосяване на останалата част от Италия, Франция и влизане в Андора, където да нощуваме. През този ден се скъса да вали. Преминавайки по т. н. лазурен бряг не видяхме нищо лазурно, ами само гъста мъгла, силен дъжд и вятър. Сякаш беше средата на Ноември, а не края на Април. Километрите се нижеха малко по малко, но до Андора си имаше не малко път. От езерото Ди Гарда до там бяха около 1250 км. Привечер вече далеч от магистралите, нейде из френските Пиреней заваля сняг, ама силен сняг, а отстрани имаше 20 см снежна покривка. До пътя тичаха елени с муцуни оваляни в сняг от ровене, за да се докопат до малко трева или мъх. Големи симпатяги бяха и гледаха подозрително от безопасно разстояние малкото коли, които минаваха оттук. Направихме няколко снимки преди да се мръкне и продължихме. Пътя беше стръмен и тесен, а се оказа, че същинското изкачване до 2060 м.н.в. тепърва предстои. Ами то всичко хубаво, ама с тия летни гуми по тия стръмни и снежни пътища не е много добре, но имаме ли избор. Кой би предположил тази картинка. Горивото също беше на привършване, защото на фона на скъпото във Франция, в Андора е 2,50 лв/л и естествено беше решено да се изцеди на макс и да заредим на по-народни цени. В крайна сметка стигнахме по живо по здраво най-високата точка на прохода само с едно прибоксуване по време на движение. Границата между двете държави е един тунел като разбира се те таксуват, за да минеш през него. От другата страна на тунела вече в Андора нямаше и помен от сняг. Отдъхнах си! До столицата Ла Вела имаше малко километри. То всъщност тук всичко е близо. Паркирах на улицата и намерихме хотела, където услужливите хазяи си бяха тръгнали, но бяха оставили напътстващи бележки как да се доберем до стаята си, къде са ключовете и т.н. Готини хора!
    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSCN4854.jpg
Прегледи:1
Размер:133.6 КБ
ID:6017323Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSCN4880.jpg
Прегледи:1
Размер:116.2 КБ
ID:6017324Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSCN4983.jpg
Прегледи:1
Размер:123.4 КБ
ID:6017325Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_9507.jpg
Прегледи:1
Размер:105.4 КБ
ID:6017326Натиснете снимката за да я уголемите

Име:RSCN4837.jpg
Прегледи:1
Размер:84.6 КБ
ID:6017327

    Ден 3
    Големите преходи от по над 1000 км на ден вече бяха останали назад и за днес имахме разглеждане на столицата Ла Вела плюс път до Барселона, която беше доста близо до Андора – сто и няколко километра. Времето беше намръщено и се напъваше да завали всеки момент, затова набързо хукнахме да разгледаме каквото можем в Андора. Столицата Ла Вела е спретнато градче с разни причудливи архитектурни арт изпълнения. Излизайки на улицата, накъдето и да се обърнеш и виждаш само планини. Сякаш се намираш в естествен природен казан. Андора е безмитна зона и се стичат какви ли не субекти, за да пазаруват. Влязохме в един голям магазин, където всички купуваха като за последно с претъпкани колички с какви ли не артикули. Вярно, че имаше какво да се купи на прилични цени, ама чак пък толкова. Следобеда заваля и се смрачи още-повече и беше време да се тръгва към Испания. Заредих евтин бензин до горе и хайде. В Андора се влиза без проблем, но на излизане се минава митническа проверка. Бях чел, че тарашели много, защото всички си претъпквали колите със стока, но ние минахме лесно и без проверка. На влизане в Испания заваля още по-силно. Такова време не беше предвидено. Трябваше да е жега, а беше 8 - 10 градуса. Дебели дрехи почти не фигурираха в багажа на никой, но за сметка на това летни колкото щеш. Май ще се обличат по пет тениски вместо дебела блуза и така ще е. В Барселона стигнахме късния следобед, настанихме се и трябваше да се търси къде да се паркира. Паркингите бяха с баснословни цени, на улицата в синя или зелена зона можеше само през нощта, така че мръднахме малко извън центъра, заврях се в едно тясно местенце, където да остане колата 2 дена и тръгнахме на опознавателна разходка из града, който както се и очакваше беше буден и кипящ от народ. Определено се усещаше южняшката обстановка и начин на живот. Тесни улички опасваха централната част, които погледнати от птичи поглед бяха като разровен мравуняк като хората бяха в ролята на мравките. На смрачаване старите архитектурни паметници светнаха и предложиха добра възможност за любителите на нощната фотография. Особено визирам архитектурните шедьоври на Гауди, с които града така се гордее. Вече ставаше късно, а и така или иначе същинската обиколка щеше да е на следващия ден, така че се отправихме към хотела.
    Ден 4
    Ранно ставане, лека закуска и следваше целодневно бродене по забележителностите на Барселона. Естествено всичко нямаше как да се види, но наблегнахме на основното – Триумфалната арка, Саграда Фамилия, Парка Гюел, разходка по Ла Рамбла, Пристанището, стария център. За моя изненада най-интересните творения на Гауди не бяха концентрирани в известния парк Гюел, а бяха из града. Трябва си туристическа карта или някой, който познава града, за да не пропусне човек нещо. Вечерта завърши със седене на пристанището и съзерцаване на морето. Там се намира и паметника на Колумб, който сочи към водата. За другия ден остана аквариума, който определено си заслужаваше.
    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_9514.JPG
Прегледи:1
Размер:430.4 КБ
ID:6017328Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_9517.JPG
Прегледи:1
Размер:358.9 КБ
ID:6017329Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_9524.JPG
Прегледи:1
Размер:431.1 КБ
ID:6017330Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_9554.JPG
Прегледи:1
Размер:431.2 КБ
ID:6017331Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_9569.JPG
Прегледи:1
Размер:415.2 КБ
ID:6017332Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_9581.JPG
Прегледи:1
Размер:305.7 КБ
ID:6017333Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_9582.JPG
Прегледи:1
Размер:478.2 КБ
ID:6017334Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_9592.jpg
Прегледи:1
Размер:131.4 КБ
ID:6017335Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_9632.JPG
Прегледи:1
Размер:386.9 КБ
ID:6017336Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_9651.JPG
Прегледи:1
Размер:269.9 КБ
ID:6017337Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_9681.JPG
Прегледи:1
Размер:275.0 КБ
ID:6017338Натиснете снимката за да я уголемите

Име:P4300042.JPG
Прегледи:1
Размер:523.6 КБ
ID:6017339Натиснете снимката за да я уголемите

Име:zDSCN5373.JPG
Прегледи:1
Размер:297.2 КБ
ID:6017340

    Ден 5
    Напуснахме хостела, взехме колата и се отправихме към аквариума. За щастие този ден паркирането беше безплатно, защото беше празник, но пък и навалицата беше голяма. Намерих едно тясно местенце за паркиране в старата пристанищна част, където децата играеха футбол на средата на едно кръстовище, защото то предлагаше най-широкото място в околията. Вдигайки поглед нагоре се виждаше надвиснало пране отвсякъде и малък процеп небе. Не е много готино да живееш тук. Запомних добре къде точно паркирах в лабиринта от малки улички и хайде в аквариума, където имаше безкрайна и обезкуражаваща опашка, но за щастие се оказа, че върви бързо. На два пъти ми се е разминавало да вляза в такъв аквариум и не ми се щеше и сега така да стане, а и този се води един от най-хубавите в Европа. Като изключим лудницата и врещящите екзалтирани деца мястото е страхотно и си заслужава. Особено тунела, през който се минава, а наоколо плуват всякакви рибоци. Има и няколко вида акули. Който отиде да не го пропуска! След аквариума в ранния следобед тръгнахме към Мадрид. До там имаше около 600 км. Испанските магистрали са хубави и празни(както и португалските). Сякаш на никой не му се дават пари и минава по второстепенните пътища, но контраста с Италия и Франция е огромен. Там магистралите са претъпкани или поне тези, по които минахме. След Барселона в посока Мадрид пейзажа се смени многократно. От равнинен и зелен, през полупустинен с червени пясъци и кактуси до леко планински. В столицата пристигнахме по залез. Имахме запазен апартамент в центъра, където гъмжеше от пияни младежи и съмнителни субекти. За паркиране и дума не можеше да става. За колело трудно би се намерило място, а какво остава за кола. Спряхме пред един паркинг, но след като ни съобщиха сумата от 28 евро за нощ си тръгнахме моментално и тогава се случи неприятен инцидент. Уцелих едно от ниските метални колчета, които пречат на паркиращите. Удара беше при тръгване и не беше силен, но резултата беше с лоши последствия – огънат и счупен радиатор. Охладителната течност се лисна като из ведро и беше ясно, че започва ходене по мъките. Следващите няколко часа бяха свързани със звънене в посолството, от които не получихме дори и съвет какво е най-добре да предприемем. После имаше сцена с гонене на полицейска патрулка, в която единия полицай говореше английски и имаше желание да помогне, но лошото беше датата 1 май. Всички сервизи били затворени следващите 4 дена. Това не влизаше в плановете. Още по-малко като се замислих и за всичките резервации, които трябваше да се отменят и за проваленото пътуване. Е, лоши работи се случват. Явно така е трябвало да стане, но важното е да се намери оптимално решение в така създалата се неприятна ситуация. И така осланяйки се на крилатата фраза „Утрото е по-мъдро от вечерта“, избутахме колата на паркинга за 28 евро, качих се заедно с багажа в патрулката като затворник, за да ни закарат полицайте до резервирания апартамент и със смесени чувства от случилото се легнахме да спим и да чакаме утрото. Благодаря на испанските полицаи за времето, което ни отделиха. Имаха желание да помогнат, а и помогнаха с бутането към паркинга.
    Ден 6
    Мислехме да търсим сервиз в интернет, но за късмет точно в този момент интернета в апартамента не работеше. Излязохме и тръгнахме да търсим някакъв интернет в кафенетата, но междувременно звъннахме до България, където брата на Ирина пусна запитване в няколко форума, ако някой има познати в Мадрид и идея да помогне. Оказа се, че това беше най-правилното решение. Само след няколко часа се намери българин, който има сервиз в Мадрид, а има и пътна помощ да вземе колата. Същия ден към 17:30 ч, човека беше на адрес, качи колата и се отправихме към сервиза му на 20 км от центъра в един от крайните квартали. За 20 минути той разглоби предницата и щетите бяха констатирани – бронята е ясна, ама тя е козметичен проблем. Следваше радиатор, гредата под него и крив рог. Оставаше само да чакаме и да се надяваме всичко да мине добре. Междувременно през деня имаше и известна обиколка из забележителностите на столицата, но някак на никой не му беше до забележителности пред неяснотите, които ни бяха налегнали. Минахме и покрай стадиона на Реал Мадрид – Сантяго Бернабеу, за да видим как изглежда на живо.

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSCN5523.JPG
Прегледи:1
Размер:452.1 КБ
ID:6017341Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSCN5559.JPG
Прегледи:1
Размер:431.5 КБ
ID:6017342Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSCN5614.JPG
Прегледи:1
Размер:335.8 КБ
ID:6017343Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSCN5624.JPG
Прегледи:1
Размер:508.3 КБ
ID:6017344Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSCN5629.JPG
Прегледи:1
Размер:222.9 КБ
ID:6017345Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSCN5755.JPG
Прегледи:1
Размер:510.8 КБ
ID:6017346Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_9688.JPG
Прегледи:1
Размер:433.2 КБ
ID:6017347Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_9689.JPG
Прегледи:1
Размер:359.1 КБ
ID:6017348Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_9696.JPG
Прегледи:1
Размер:438.8 КБ
ID:6017349Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_9701.JPG
Прегледи:1
Размер:289.5 КБ
ID:6017350Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_9704.JPG
Прегледи:1
Размер:434.9 КБ
ID:6017351Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_9732.JPG
Прегледи:1
Размер:394.7 КБ
ID:6017352Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_9737.JPG
Прегледи:1
Размер:394.4 КБ
ID:6017353Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_9769.JPG
Прегледи:1
Размер:429.1 КБ
ID:6017354Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_9791.JPG
Прегледи:1
Размер:462.6 КБ
ID:6017355Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_9793.JPG
Прегледи:1
Размер:393.5 КБ
ID:6017356
    Ден 7
    Целия ден обикаляне по забележителностите на Мадрид и очакване на обаждане от Галин, който търсеше частите, необходими за колата. От забележителностите особено ми хареса Plaza Mayor и парка Ретиро – чудно и спокойно местенце, което е като оазис в забързания и натоварен град. Галин се обади и се оказа, че има известни трудности с намирането на радиатор точно за този модел. Всички налични били за кола с климатик и са малко по-големи. Привечер обаче телефона звънна и добрата новина, че всичко е налично повдигна настроението на цялата група. Галин каза, че ще работи до късно и ще я направи още същия ден. Влезе ни в положение човека. Ако трябваше да чакаме испанците да се напразнуват и тогава да се свърши работа щеше да е доста неприятно.
    Ден 8
    Станахме не много рано и се изстреляхме към покрайнините на града, за да вземем колата. Всичко беше оправено без козметичните корекции, които трябваше да се направят на бронята. Благодаря и да си жив и здрав, Галине! Върнахме се в апартамента, натоварихме се и тръгнахме към Португалия, но не по царския път, а по второстепенен, който пресича границата на север от Лисабон. Целта беше разглеждане на средновековното градче Монсанто, за което знаех, че е направо приказно. И беше! Минахме границата с Португалия. Ето на това място вече се почувствах далеч от България. Може би защото беше последната държава от континента и защото най западната точка на континентална Европа беше тук. Монсанто се намира близо до границата. Спира се на паркинг и после безплатен автобус за 5 минути те качва до портите на града, който се намира на хълмче сред равнината наоколо, а гледката е изключително панорамна от там горе. Още от входа на града те облива средновековна атмосфера и миризма на печено агне. Улучихме някакъв фестивал. Имаше и местни музиканти, облечени в интересни одежди, който пееха на незнаен език. Целият град е от камък – улици, къщи, стълбища. Дори има огромни канари, които служат за стени на къщите или пък под канарите са построени къщи. Въобще много е интересно, а и различно от нещата, които съм виждал досега. Трябва да се види. Трудно е за описване. За жалост нямахме много време, защото вечерта трябваше да стигнем до Лисабон, но тук определено бих постоял повече, ако можех. Котките, които бродеха по улиците и позираха като манекенки по сивите камъни допълваха пейзажа.
    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSCN5928.JPG
Прегледи:1
Размер:287.9 КБ
ID:6017357Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSCN5937.JPG
Прегледи:1
Размер:245.9 КБ
ID:6017358Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_9802.JPG
Прегледи:1
Размер:325.0 КБ
ID:6017359Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_9810.JPG
Прегледи:1
Размер:365.3 КБ
ID:6017360Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_9822.JPG
Прегледи:1
Размер:450.5 КБ
ID:6017361Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_9825.JPG
Прегледи:1
Размер:345.6 КБ
ID:6017362Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_9826.JPG
Прегледи:1
Размер:375.7 КБ
ID:6017363Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_9832.JPG
Прегледи:1
Размер:398.3 КБ
ID:6017364Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_9859.JPG
Прегледи:1
Размер:447.9 КБ
ID:6017365Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_9860.JPG
Прегледи:1
Размер:378.1 КБ
ID:6017366Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_9865.JPG
Прегледи:1
Размер:442.8 КБ
ID:6017367Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_9870.JPG
Прегледи:1
Размер:439.0 КБ
ID:6017368Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_9872.JPG
Прегледи:1
Размер:492.5 КБ
ID:6017369Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_9879.JPG
Прегледи:1
Размер:489.6 КБ
ID:6017370Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_9881.JPG
Прегледи:1
Размер:385.9 КБ
ID:6017371

    Потегляйки към Лисабон стана ясно, че няма как да стигнем до 22:00 часа и се наложи да звънна на домакините да ни изчакат до към 0:00 ч. Времето не стигна, въпреки че спечелихме още един час заради часовата разлика с влизането в Португалия. Тук е с 2 часа по-рано от България. В тази страна на някои участъци от по-новите магистрали плащането е много шантаво. Трябва или да имаш специална предплатена машинка, която се слага на стъклото или в някоя поща да си съгласуваш кредитната карта с номера на колата и при преминаване на определени участъци автоматично ти се дърпат пари. Шантава работа. Ние нямаше къде да направим това, влизайки от второстепенния граничен пункт, така че карахме на късмет. На по-старите участъци си имат по-човешка система с плащане кеш или с карта. Към 0:00 ч пристигнахме в старата част на Лисабон и след известно лутане намерихме апартамента, където любезните домакини имаха търпението да ни изчакат и да ни обяснят това-онова за града. Първото ми добро впечатление беше, че паркирането е безплатно в тази част, която си е баш центъра. Е друг е въпроса, че места трудно се намират, но извадихме късмет.
    Ден 9
    Лисабон! В Португалия веднага авто парка се приближи до нашия като години на производство и разнородност на МПС-тата. Е, руски класики не се мяркаха, но всичко останало беше налице. И така града е пръснат на няколко хълма, има и равнинна част, има си и голяма река. Абе бая е хубав, а със старинния трамвай, който катери из стръмните улички атмосферата се допълва. Изключително много прилича на Сан Франциско в щатите. Дори има и мост, който е досущ като Golden Gate. Разходката ни започва от един от хълмовете, където се намираме. Само след 10 минути ходене и се разкрива чудна гледка от една от терасите на града. В съседство се вижда и крепостта Сейнт Джордж, която е неизменна спирка на всеки турист. Плаща се вход, но пък гледката към ниските части на града и река Тежу си струва. Има и много пауни, които бродят из двора на крепостта и огласят с шумните си крясъци. След известно време прекарано тук слязохме в крайбрежната част и се отправихме към Паметника на първооткривателите и после към кулата Белем. Оказа се, че мащаба на картата, която имахме ни изигра шега и походихме около 2-3 часа до там, но пък разходката по крайбрежната алея е приятна, а за колело е супер, за който има. Опитахме и местен рибен специалитет, който не беше лош. Имаше и рок концерт, който смущаваше иначе спокойната част на града. Залезът започна да наближава и обагри делтата на Тежу в червеникави краски. Явлението щеше да е още по-красиво от някой от хълмовете, така че ако някой идва насам може да си планира така времето. На връщане към центъра хванахме влакче, за което не успяхме да си купим билет и минахме гратис. Оказа се обаче, че за да излезеш от гарата ти трябва билета и се наложи да правим циркове, за да излезем. След залез слънце отидохме до най-близката тераса да изпием по една бира, да направим нощни снимки на града и да се полюбуваме на осветения град.
    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_0002.JPG
Прегледи:1
Размер:435.4 КБ
ID:6017373Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_0039.JPG
Прегледи:1
Размер:244.8 КБ
ID:6017374Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_0060.JPG
Прегледи:1
Размер:368.0 КБ
ID:6017375Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_0070.JPG
Прегледи:1
Размер:213.9 КБ
ID:6017376Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_0079.JPG
Прегледи:1
Размер:362.1 КБ
ID:6017377Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_0080.JPG
Прегледи:1
Размер:360.4 КБ
ID:6017378Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_0084.JPG
Прегледи:1
Размер:369.6 КБ
ID:6017379Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_0085.JPG
Прегледи:1
Размер:364.1 КБ
ID:6017380Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_9940.JPG
Прегледи:1
Размер:388.8 КБ
ID:6017381Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_9952.JPG
Прегледи:1
Размер:333.4 КБ
ID:6017382Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_9953.JPG
Прегледи:1
Размер:429.1 КБ
ID:6017383Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_9957.JPG
Прегледи:1
Размер:393.1 КБ
ID:6017384Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_9968.JPG
Прегледи:1
Размер:383.3 КБ
ID:6017385Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_9992.JPG
Прегледи:1
Размер:468.5 КБ
ID:6017386Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_9995.JPG
Прегледи:1
Размер:542.8 КБ
ID:6017387

    Ден 10
    Тръгнахме към Кабо да Рока (най-западната точка на континентална Европа). Намира се на 30-40 км от Лисабон и е сборище на пътешественици от близо и далеч. Мястото представлява висока скала с фар и каменна плоча, която удостоверява къде се намираш. Растителността в района е много интересна и различна, а гледката към океана – мащабна и величествена, не ти позволява да отлепиш поглед. Слизането от тук до водата е свързано с известни усилия, време и умения на планинска коза, но пък накрая усилията се възнаграждават като стъпиш на каменистия плаж. Поседяхме известно време там да послушаме плисъка на вълните и да хапнем някакви налични по раниците храни. Не ми се тръгваше от това място. Самото име е притегателно – западния край на Европа, но няма как. После ти остава щастието, че си бил тук, че си се докоснал макар и за малко до това красиво кътче.
    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSCN6487.JPG
Прегледи:1
Размер:370.7 КБ
ID:6017388Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSCN6536.JPG
Прегледи:1
Размер:386.0 КБ
ID:6017389Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSCN6666.JPG
Прегледи:1
Размер:351.1 КБ
ID:6017390Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_0094.JPG
Прегледи:1
Размер:465.4 КБ
ID:6017391Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_0095.JPG
Прегледи:1
Размер:329.7 КБ
ID:6017392Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_0109.JPG
Прегледи:1
Размер:437.6 КБ
ID:6017393Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_0111.JPG
Прегледи:1
Размер:184.0 КБ
ID:6017394Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_0128.JPG
Прегледи:1
Размер:302.9 КБ
ID:6017395Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_0132.JPG
Прегледи:1
Размер:385.0 КБ
ID:6017396Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_0136.JPG
Прегледи:1
Размер:418.6 КБ
ID:6017397Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_0139.JPG
Прегледи:1
Размер:318.0 КБ
ID:6017398

    Върнахме се в Лисабон, за да се качим на градския лифт, който минава по една част от плажната ивица. Намира се в новата част на града близо до лисабонския аквариум. Та повозихме се на лифта и в късния следобед отворихме платната в посока старата столица – Порто, която отстои на около 330 км от Лисабон (по спомен май бяха толкова). Пътя до там е пуста магистрала с непрекъснато изкачване или спускане. Почти нямаше равно трасе. Разбира се и заваля. Време беше. Дъжда ни следваше неизменно почти през цялото пътуване, но за щастие предимно докато пътувахме. Привечер в Порто времето беше кофти и не ставаше за вечерна разходка. Оставихме я за следващия ден.
    Ден 11
    За късмет времето беше подходящо за опознаване на града. Облачно, но без валежи. Отправихме се като начало към старата жп гара, която беше уникална по рода си със своите стени, облицовани с изрисувани плочки. Цялата гара беше произведение на изкуството и туристическа атракция. Който отиде там да не я пропуска. После пътя сам си води към старата част до реката с известните разноцветни къщички, които са символ на града заедно с прочутото вино „Porto“. Имаше какви ли не плавателни съдове с реклами на вино. Голяма гордост е за местните. Много е приятно да седнеш до реката и просто да гледаш как се движат тихите води на фона на стария град на отсрещния хълм.
    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSCN6869.JPG
Прегледи:1
Размер:233.4 КБ
ID:6017399Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSCN6993.JPG
Прегледи:1
Размер:481.7 КБ
ID:6017400Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_0157.JPG
Прегледи:1
Размер:440.2 КБ
ID:6017401Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_0167.JPG
Прегледи:1
Размер:475.1 КБ
ID:6017402Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_0178.JPG
Прегледи:1
Размер:400.5 КБ
ID:6017403Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_0180.JPG
Прегледи:1
Размер:487.0 КБ
ID:6017404Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_0196.JPG
Прегледи:1
Размер:463.9 КБ
ID:6017405Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_0237.JPG
Прегледи:1
Размер:353.5 КБ
ID:6017406Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_0240.JPG
Прегледи:1
Размер:397.0 КБ
ID:6017407Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_0254.JPG
Прегледи:1
Размер:425.2 КБ
ID:6017408Натиснете снимката за да я уголемите

Име:P5070292.JPG
Прегледи:1
Размер:497.2 КБ
ID:6017409

    Времето минава неусетно. Разходихме се още из стария град, накупихме няколко килограма плодове на учудващо ниски цени и след консумацията на голяма част от тях потеглихме на север към Испания. Границата не беше далеч, а целта беше град Сантяго де Компостела – така емблематичния за поклонници град. Естествено по пътя валя. Пристигнахме в късния следобед до хотела в старата част само на 3 минути пеша от Катедралата, която е символ на града. В старата част можеха да влизат и паркират само жители. И тук с паркирането ще е сложно… Упътиха ни към платен паркинг наблизо, но на мен не ми се предаваше толкова лесно. След кратко търсене намерихме място на 5 минути пеша от хотела в една задънена стръмна улица и не щещ ли изненада – безплатно е! Няколко пъти попитах,за да съм сигурен. Обикновено в Испания нещата с паркирането седят по следния начин: синя зона – платено паркиране; зелена зона – платено и често по-скъпо от синя, но разликата е че местните имат абонамент и спират на тези места; бяла зона – безплатно; жълта маркировка – абсолютно забранено. За зоните човек може да се ориентира по маркировката на пътя. Не бива човек да си прави експерименти и да разчита, че ще мине на късмет, защото вероятността да не мине е 99%, а глобите са солидни. Вечерта излязох сам на кратка нощна разходка. Отидох при катедралата, където имаше поклонници, който играеха странни танци и пееха. Малко по-настрани уличен музикант пееше испански песни и свиреше на китара. Поспрях да го послушам. Беше добър и свиреше с много чувство. На фона на музиката се замислих къде се намирам и приятно чувство премина по всички нервни окончания на тялото ми. Приятно чувство. Пуснах монета на музиканта, от негова страна се чу звучното „Gracias amigo“ и си продължих по пътя. Направих нощна снимка на Катедралата и се прибрах в хотела.
    Ден 12
    Разходка из Сантяго де Компостела! Първа спирка разбира се беше емблематичната Катедрала, която е огромна и е разположена на 4 площада. Пред главния вход имаше поклонници, които тъкмо бяха завършили „Пътя на Камино“ и попитаха дали може да ги снимам. Разбира се, приятели… никога не отказвам снимка на пътешественици. Личеше си че бая са походили. Бяха с изгорели от слънцето лица, разранени устни, изморени лица и овехтели дрехи, но бяха щастливи, което е най-важното. Аз също бях щастлив, че съм тук и имам възможност да се потопя и да усетя атмосферата на този хубав град.
    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSCN7101.JPG
Прегледи:1
Размер:569.0 КБ
ID:6017410Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_0260.JPG
Прегледи:1
Размер:483.4 КБ
ID:6017411Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_0265.JPG
Прегледи:1
Размер:301.5 КБ
ID:6017412Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_0273.JPG
Прегледи:1
Размер:452.7 КБ
ID:6017413Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_0276.JPG
Прегледи:1
Размер:461.1 КБ
ID:6017414Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_0286.JPG
Прегледи:1
Размер:577.0 КБ
ID:6017415Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_0289.JPG
Прегледи:1
Размер:416.1 КБ
ID:6017416Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_0290.JPG
Прегледи:1
Размер:502.0 КБ
ID:6017417Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_0299.JPG
Прегледи:1
Размер:615.3 КБ
ID:6017418

    Заради влажния климат и честите валежи, сградите бяха покрити със зеленикав мъх, който им придаваше още по-древен вид и ги украсяваше по свой си начин. И така…разходихме се, опитахме мазен, но вкусен местен вид сандвич, накупихме традиционни сладкиши за подаръци и се насочихме в посока близките планини, където щяхме да нощуваме следващата вечер. Местността е известна със селски туризъм. Нарича се Los Oscos. Мястото беше толкова малко и високопланинско селце, че дори в Google трудно го бях намерил., но пък беше истински рай. Каменни стари къщи, миризма на селски обор, нулев трафик, обраборваеми земи, кротко пасящ добитък и много любезни домакини. На фона на натоварените големи градове, през които минахме през последните десетина дни, това място беше като друг свят, но точно от това всички имахме нужда. Това си беше типично високопланинско испанско село. Много е интересно да видиш някоя държава отвъд облика на известните туристически обекти. Като да влезеш някъде през задния, а не през парадния вход и да видиш нещата с истинската им същност. Нашата бърлога беше къща от реден камък с калдъръмен двор, пейки самоделки, направени с няколко големи талпи и колела от каруци. Истински рай. Отвътре къщата беше идеално чиста, въпреки грубия си и автентичен вид. Времето беше хубаво за момента и се възползвахме за да направим разходка из местността. Е, вечерта пак заваля, но поне ни изчака да се приберем. Вечерята в калдъръмения двор на къщата за жалост отпадна и вечерта завърши с вечеря от подръчни останали храни и бутилка вино.

    Следва продължение.....
    Прикачени файлове
    И колко малко хора знаят за онзи чуден горе кът, а колко много долу скитат, невиждащи нагоре път!

  • #2
    От: На 4 колела до Края на Европа – Кабо да Рока, Португалия и всичко, което се случи

    Етои продължението

    Малко снимки от Лос Оскос
    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSCN7259.JPG
Прегледи:2
Размер:414.3 КБ
ID:5493736Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_0364.JPG
Прегледи:1
Размер:462.9 КБ
ID:5493744Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_0370.JPG
Прегледи:1
Размер:432.2 КБ
ID:5493746Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_0372.JPG
Прегледи:1
Размер:367.4 КБ
ID:5493747Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_0384.JPG
Прегледи:1
Размер:526.3 КБ
ID:5493748Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_0386.JPG
Прегледи:1
Размер:411.6 КБ
ID:5493749Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_0387.JPG
Прегледи:1
Размер:487.1 КБ
ID:5493750Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_0388.JPG
Прегледи:1
Размер:436.2 КБ
ID:5493751Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_0392.JPG
Прегледи:1
Размер:545.6 КБ
ID:5493752Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_0393.JPG
Прегледи:1
Размер:500.0 КБ
ID:5493753Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_0369.JPG
Прегледи:1
Размер:463.9 КБ
ID:5493745Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSCN7355.JPG
Прегледи:2
Размер:439.4 КБ
ID:5493737Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSCN7419.JPG
Прегледи:2
Размер:431.7 КБ
ID:5493738Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSCN7465.JPG
Прегледи:2
Размер:353.4 КБ
ID:5493739Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_0307.JPG
Прегледи:1
Размер:370.0 КБ
ID:5493740Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_0308.JPG
Прегледи:1
Размер:392.4 КБ
ID:5493741Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_0324.JPG
Прегледи:1
Размер:430.4 КБ
ID:5493742


    Ден 13
    Ранно тръгване в студената дъждовна утрин. На около 80 км се намираше град Рибадео и скалните феномени на плажа, разположен в близост до града, а именно – ‘Playa de las catedrales’.

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSCN7554.JPG
Прегледи:1
Размер:274.2 КБ
ID:5493754Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSCN7601.JPG
Прегледи:1
Размер:266.8 КБ
ID:5493755Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_0412.JPG
Прегледи:1
Размер:282.5 КБ
ID:5493756Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_0424.JPG
Прегледи:1
Размер:136.8 КБ
ID:5493757Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_0445.JPG
Прегледи:1
Размер:305.0 КБ
ID:5493758Мястото беше сборен пункт на пътешественици, както Cabo da Roca в Португалия. Времето беше мрачно и пръскаше, но няма как ще се разглежда в такива условия. Прилива тук беше налице и се наложи да хвърляме обувките и със запретнати крачоли да газим в океана, за да стигнем до най-хубавата гледка. Е, само аз и Краси де. Женската част не хареса особено идеята и реши да остане на известна дистанция от вълните. Всъщност то други желаещи да газят нямаше, макар че хора не липсваха. Уникално хубаво място възнагради газенето и мокренето в студената вода! Скалите от брега се спускаха надолу към плажа и водата, образувайки големи арки, подредени една след друга. По скалите на човешки ръст височина се виждаха множество миди в скалните ниши, останали от предишния прилив и седейки в очакване на следващия. Нямаше да чакат още дълго. Водата прииждаше и ни напомни, че е време да се омитаме, за да не се наложи да плуваме, ако се помотаем още. Няколко снимки и хайде на обратно. Посоката и целта за днес беше Билбао – баската столица, до която имаше може би към 400 км, а през 380 от тях разбира се валеше. Направо изтърках чистачките на това пътуване. Сигурно направиха почти толкова обороти, колкото и колелата:-) В Билбао стигнахме късния следобед. Градът ни посрещна с мрачно време, дъжд и оживен трафик. Хотелът, който бяхме резервирали предлагаше хубава гледка към реката, която минаваше през града, а разстоянието до центъра и прочутия музей Гугенхайм беше около 20 минути. Беше ясно, че дъжда няма да спре и ще се разглежда с чадъри. Гугенхайм е действително доста арт изпълнение. Много модерен и раздвижен отвън, а отвътре така и не го видяхме. Не можахме много да се разходим и да усетим града. Времето ставаше по-гадно и след бърза разходка из центъра се прибрахме в хотела.

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSCN7737.JPG
Прегледи:1
Размер:342.3 КБ
ID:5493759Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_0446.JPG
Прегледи:1
Размер:355.1 КБ
ID:5493760Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_0451.JPG
Прегледи:1
Размер:335.9 КБ
ID:5493761Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_0454.JPG
Прегледи:1
Размер:336.8 КБ
ID:5493762
    Ден 14
    След закуска посоката беше Сан Себастиян с идеята да минем 150-те километра по второстепенни пътища, което беше свързано с натоварени пътища и изключително бавно придвижване. Явно повечето испанци, а съдейки по регистрациите и чужденци избягваха магистралите, а второстепенните пътища, минаващи през безброй населени места, не бяха пригодени да поемат обема трафик. Но тъй като се хванахме на хорото, изиграхме го до края и към обяд след около 2 часа и 40 минути тътрене влязохме в Сан Себастиян. Още от предградията оживеният град ни погълна. Оказа се, че това е един от най-известните испански курорти. Беше от рода на френския Сен Тропе. Скъпотия и фешания. Нещо не се чувствах на мястото си тук. Оказа се, че е по-вероятно да спечелиш от тотото, отколкото да намериш място за паркиране. Тесните централни улички бяха претъпкани и единствената опция беше платен подземен паркинг, където ни суровакаха със сумата от 25 евро на нощ, ама няма как. Мисля че французите в града бяха наравно с испанците, което е разбираемо. Френската граница беше на има няма 35 км. Времето беше хубаво и приятно за разходка. Града изглеждаше екзотичен. Реших даже да отбележа с едно изкъпване в океана, въпреки че болшинството хора във водата бяха с неопренови костюми. Още с влизането ми се изясни защо е така. Имах чувството, че влизам в някое от родните Рилски езера, а не тук. Гледайки палмите наоколо и усещайки ледената вода някак не ми се връзваха нещата. Изкарах около 2 минути във водата и излязох. Не беше особено приятно. После се качихме на един от хълмовете в града, откъдето се разкрива хубава гледка към залива и града. Има и статуя на Христос на върха. Много приятно местенце за релакс и наблюдаване на околността. В подножието на хълма се намира аквариум, който си спестихме, тъй като вече бяхме посетили този в Барселона. Мястото беше идеално за наблюдаване на залязващото слънце, скриващо се зад хоризонта и обагрящо водите на океана в онзи уникален цвят. След като се стъмни решихме да опитаме известните испански „Tapas“, който представляват нещо като хапки с хляб и отгоре всевъзможни комбинации. Имаше поне 50 различни вида, а всички заведения, които ги предлагаха бяха претъпкани. Оказаха се много сполучливи особено с чаша свежа сангрия. Сан Себастиян е известен с гастро туризма си и заведенията за хранене държаха на добрия вкус. Добър завършек на вечерта се получи, а и на пътуването като цяло. Беше време да се връщаме към България. От тук нататък предстоеше ранно ставане около 5:00 ч и към 1360 км до Верона за следващия ден.

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_0465.JPG
Прегледи:1
Размер:436.3 КБ
ID:5493763Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_0471.JPG
Прегледи:1
Размер:409.5 КБ
ID:5493764Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_0475.JPG
Прегледи:1
Размер:441.4 КБ
ID:5493765Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_0480.JPG
Прегледи:1
Размер:502.8 КБ
ID:5493766Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_0495.JPG
Прегледи:1
Размер:387.3 КБ
ID:5493767Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_0496.JPG
Прегледи:1
Размер:327.0 КБ
ID:5493768Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_0512.JPG
Прегледи:1
Размер:332.2 КБ
ID:5493769
    Ден 15 и 16
    Цял ден път. Във Франция на няколко километра от италианската граница мисля, че ме заснеха за леко превишена скорост в един тунел. Такава светкавица блесна, че освети тунела за секунда. Интересна беше спирката за хапване на една бензиностанция, която предлагаше страхотна гледка към Сан Ремо и морето. Тук май имаше и сбирка на ферарита и други подобни коли от същата порода. Бяха от близо и далеч и огласяха местността с рева си. Голяма показност, ама те ако не ги показват да привличат внимание за какво са им иначе. Вечерта по залез стигнахме до Верона и хотела в покрайнините на града. За разглеждане на града и дума не можеше да става. Добре че през 2010 го разгледахме. Верона е хубав град и принципно не е за пропускане. Хотела, който споменах заслужава специално внимание. Беше арт изпълнение, което се държеше от двама мъже (99% вероятност гейове), но това е без значение. По тавана имаше залепени отворени книги, грамофонни плочи красяха стените, а намачкани страници се подаваха от рамки вместо картини. Това беше само малка част от чудатостите. Но мястото беше много на ниво. На следващата сутрин специално единия мъж стана в 5:00 ч, за да ни приготви закуска. Беше облечен в сив фрак и препичаше филийки, докато ние ядяхме плодовата салата от 10 вида плодове. За останалите неща на масата няма да споменавам, но бяха бая. Собствениците искаха да накарат гостите да се чувстват като в 5 звезден хотел за сумата от 23 евро на нощ, а хотела се помещаваше в обширен апартамент в жилищна кооперация. Постараха се много. Името на това място е “Alle Torri B&B”, ако някой се интересува. След царската закуска се отправихме отново на път. Още 1000 и нещо километра и родните граничари ни поздравиха за добре дошли. Не им се занимаваше с нас и минахме за минути. Прибрах се със смесени чувства от това пътуване. Бях малко нещастен, че свърши, но също така и щастлив, че го имаше. И накрая малко информация за статистиката. Изминати километри 7860км за 16 дена. Бензин – 1050 евро. Пътни такси без паркингите 397 евро като успявахме на малко места да спестим магистрали. Останалото са разходи за нощувки, входни такси на няколко места, за храна и джобни за харчене. За друго не се сещам освен да пожелая на всички да отидат и да видят местата на живо, да не спират да пътуват и да се обогатяват с впечатления от широкия свят.

    Всички снимки тук:
    https://picasaweb.google.com/108953404266660892729
    Прикачени файлове
    И колко малко хора знаят за онзи чуден горе кът, а колко много долу скитат, невиждащи нагоре път!

    Коментар


    • #3
      От: На 4 колела до Края на Европа – Кабо да Рока, Португалия и всичко, което се случи

      Благодаря за споделеното!
      0осем9осем7шест0осем7едно
      Миро

      Коментар


      • #4
        От: На 4 колела до Края на Европа – Кабо да Рока, Португалия и всичко, което се случи

        Много красота ! Благодаря !

        Коментар


        • #5
          От: На 4 колела до Края на Европа – Кабо да Рока, Португалия и всичко, което се случи

          Коментар

          Активност за темата

          Свий

          В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

          Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

          Зареждам...
          X