Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Чехия

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Чехия

    За четвърто поредно лято пътуваме из Европа с караваната. Тази година разполагаме с по-малко време и избираме по-кратък маршрут - Чехия. Това е доста посещавана дестинация, има доста писано, но ще представя и моята гледна точка.

    След обичайната подготовка тръгваме към Сегед. Знаем, че ни предстоят едни 11 часа пътуване и с известна досада потегляме късно - след 9 ч. През Сърбия пътуваме спокойно и почиваме разточително. Ремонтите по магистралата ни забавят. Едно глупаво объркване на пътя ни коства още около 40 минути. Доста отегчени от пътуването, наближаваме сръбско-унгарската граница и виждаме сериозна опашка от коли, която ще ни забави с няколко часа. Оказа се, че такава опашка се извива вечерно време, а през деня я няма. Затова, че се мотахме, сега ще чакаме. След три часа на опашката успяваме да минем границата, но вече е след полунощ. Отбивам се да обменя форинти(не приемат карти) и да си купя винетка – насочвам се към малка постройка с една разплута унгарка на гишето. При обмяната ми дава едра банкнота. Купувам винетка с форинтите(така е по-изгодно) и ми връща ресто с много на брой дребни банкноти. Преброявам ги старателно няколко пъти и резултатът е един и същ – по-малко са. Разочарованата касиерка набързо се коригира. Преглеждам внимателно винетката: номерът на колата е сбъркан – има една цифра повече. Това вече е притеснително. Служителката изнервено задрасква цифрата и слага подпис и печат. От какво пък толкова се изнерви? Потегляме към познатия ни къмпинг с очакването, че след двайсетина километра вече ще отдъхваме. Отново попадаме на ремонти по магистралата и не можем да следваме маршрута от навигацията. Новите отсечки на магистралата, които ги няма на картата, допълват картината и резултатът е: няколко пъти грешим пътя, обикаляме Сегед и накрая успешно пристигаме пред къмпинга(46 16' 18'' N, 20 01' 20'' E). Вратата е заключена, надписите са на унгарски, звънецът не предизвиква реакция. Решаваме да преспим пред къмпинга. Тъкмо нагласяме караваната между дърветата и пристига портиерът, за да ни каже, че няма проблем да влезем в къмпинга. Няма как – преместваме се в къмпинга, а входната врата остава широко отворена през цялата нощ. Най-после свърши този ден!
    На сутринта потегляме към Виена. Тук имаме отработен стандарт и отсядаме в къмпинг Виена Сюд. Вечерта се разхождаме из града. За пръв път ползваме градския транспорт, а не колата. За малко да изпуснем последните автобуси.
    На следващия ден – преход до Братислава. Градът се оказа голям и добре уреден. Настаняваме се в много приятен къмпинг на брега на езеро(48° 11' 18"N, 17° 11' 08"E).


    В Братислава съм идвал преди повече от 20 години и спомените ми са за безличен град. Сега е съвсем различно – модерна и голяма столица с магистрали, мостове... Над града има много странен дворец. Архитектурата му е някаква странна смесица от приумиците на всички, които са го стопанисвали. Забележителен е асиметричният мост над Дунав – Нови мост. Един носещ стълб, на единия бряг и опънати въжета към цялата дължина на моста. Разбира се носещият стълб е наклонен и отгоре има ресторант. Съкращаваме разходката из Братислава. В къмпинга също е приятно, тъй като е част от добре поддържано място за спорт, почивка и плаж край езерото.
    На другия ден пътуваме по магистралата към Прага. Знаех, че тази магистрала „друса”. Основата е от бетонни блокове, които вече създават проблеми с фугите. Мислех, че друсането ще е само в някакъв участък, но се оказа почти през целия път. Не е приятно когато сме с каравана, дори е притеснително, имайки предвид възрастта на караваната. Прага ни посреща с летен дъжд. Насочваме се към поредицата малки семейни къмпинги в квартал Troja. На улицата е забранено спирането. Не можем да огледаме предварително къмпингите и влизаме в един произволен - Campsite Fremunt(50° 07' 02" N, 14° 25' 39" E). Заемаме последното място за каравана. В къмпинга е малко тесничко. Струва ми се, че в съседния къмпинг е по-добре. Както и да е. Кварталът е много приятен. На 5 минути пеша е трамвайната спирка, откъдето за 15 минути можем да стигнем до най-важните места в центъра. На сутринта купуваме билети от собственичката на къмпинга и тръгваме на обиколка из Прага. Бях чул мнение, че разглеждането на Храдчани – парка и президентския комплекс, е загуба на време. Не се съобразяваме с това и отиваме там.


    Досега сме разглеждали Шьонбрун, Хофбург и Белведере във Виена; Мелк; Хелбрун, Мирабел и Хоен Залцбург в Залцбург; Херенхимзе, Нойшванщайн и Линдерхоф във Германия; Лувъра, Версай, Фонтенбло край Париж; Виландри, Шенонсо и Шамбор по Лоара; Дворецът на Дожите във Венеция; Дворецът в Монако; Бран, Пелеш и Пелишор в Румъния; Дворецът в Балчик и още толкова забележителни църкви и катедрали; няколко ботанически градини. Оказа се, че сме се преситили. Тук нищо не може да ни впечатли. Освен това на всяка вратичка има входна такса. Цените са западноевропейски. Набутваме се в туристопотока към „Златната уличка” – малка уличка със занаятчийски работилнички.



    Честно казано занаятчийската улица в Златоград е по-хубава, защото е по-истинска и е безплатно. Ориентираме се към Карловия мост.




    С наближаването на края на деня тук става все по-интересно. Това е мястото на уличното изкуство, на приятните разходки и на незабравимите гледки към залеза над двореца.



    Взимаме си дозата вечерна разходка и се прибираме в къмпинга. Къмпингът се заключва вечерно време и това може да е предимство, тъй като имаме ключ от пешеходната врата. Ако сме с колата обаче, ще бъде недостатък.
    На сутринта потегляме с колата на 80км. към Кутна Хора. В превод означава „прокопана планина”. Мястото е с множество сребърни рудници и около тях се е създало селище, дворец и голяма църква. Преди двайсетина години съм разглеждал този дворец и единственият ми спомен е от инвентара за мъчения. Всъщност в Чехия темата за мъченията е сериозно застъпена в музейните експозиции. Църквата е с много интересна архитектура – вместо кубета има нещо като шатри.



    Не влизаме вътре – вече сме се нагледали на църкви. Тук в Кутна Хора има и една църква, чийто интериор е от човешки черепи и кости. Това е уникално, но съзнанието ни не го приема като нещо, което трябва непременно да видим. Сигурно си заслужава да се влезе в сребърните рудници, но по стечение на обстоятелствата ги пропускаме. Не пропускаме, обаче наливната чешка бира. Избираме една кръчмичка в туристическата част и се настаняваме под сянката на дърветата.




    Карта на Кутна Хора


    На другия ден разглеждаме останалите забележителности в старата част на Прага, всъщност – мотаем се. „Градът на 100-те кули” – така е известна Прага. Гледайки отвисоко, не бих я нарекъл така. Попреситили сме се от градове. Стигнахме до такова заключение.


















    А това ни впечатли: кошче за боклук на пазара






    "Танцуващата къща"


    Замъкът Troja


    KIA Sportage 2000 TD - 2000г.

  • #2
    От: Чехия

    Чудесен пътепис и прекрасни снимки! Благодаря.
    0осем9осем7шест0осем7едно
    Миро

    Коментар


    • #3
      От: Чехия

      Забравих да спомена, че действието се развива през 2011година.

      На сутринта закачваме караваната и потегляме към Карлови Вари. Настаняваме се в много спокоен и зелен къмпинг на десетина километра от курорта - Autocamping Na Spici (50 16' 13'' N, 12 59' 40'' E). Имаме достатъчно време и отиваме с колата в Карлови Вари. Правим една панорамна обиколка по високото и слизаме в центъра.


      Пешеходната част е много приятна. На различни места има течащи чешми с минерална вода. Интересното е, че всички са с различен вкус на водата. Почиващите си купуват сувенирни чаши и си пият водата докато се разхождат. Вечерната разходка е релаксираща -чувства се хладният полъх от Татрите. В класацията на приятните вечерни разходки я нареждаме след Кан и Верона. Курортът е на високо ниво. Безкрайно много хотели – все нови и с подобаваща архитектура за региона. Огромната част от почиващите са руснаци.














      Чешки кристал




      Прибираме се късно в къмпинга.
      Следващият ден е отреден за пътуване до Чешки Крумлов. По пътя виждаме много замъци. Чехия е страната в Европа с най-много замъци на единица площ. Голяма част от тях изискват влагане на много средства за реставрация. Издръжката на един замък при такава гъстота е мисия невъзможна(все пак трябва да стане туристически обект). По средата на пътя се отбиваме в Пилзен. Знаем, че тук има музей на бирата. Почивен ден е и паркираме на един служебен паркинг пред полицията. Оказва се, че освен музея, можем да разгледаме старата пивоварна от другата страна на реката. По-интересно е в пивоварната и отиваме там. Влизането е на групи в определени часове. Ще се наложи доста да почакаме, но си заслужава.




      В уречения час започваме обиколката на бирената фабрика. Разкарват ни с автобусче из новата фабрика и влизаме в цеха за бутилиране. За съжаление в този ден има профилактика и почистване на машините. Гледаме бездействащ цех. След това ни завеждат в старата фабрика, където има музейна част. Тук ни запознават с технологичните процеси при производството на пиво и виждаме оборудването на старата фабрика. Накрая слизаме в подземието, където отлежава пивото. Това е най-интересната част. Попадаме в мрежа от прокопани на ръка тунели с голяма височина и ширина, за да могат да се транспортират бъчвите. Температурата е около 15 градуса. Общата дължина на тунелите е около 19 км. Има релси за транспорта, има канали за оттичане на водата, има вентилационни отвори, има охлаждаща система – огромни зали, които се пълнят със сняг и лед през зимата и поддържат температурата през цялата година. Накрая ни наточват прясна бира от бъчвата – без стабилизиращи вещества. Леко е мътна, но е вкусна.


      Излизаме доволни от разглеждането. Заслужаваше си чакането.
      Продължаваме пътуването към Чешки Крумлов. Сметките показват, че ще стигнем в предвидения къмпинг не по-рано от 22 часа. Пътуването в тази част на страната е приятно. Южна Чехия има особен чар. Пътищата са добре поддържани, полетата са зелени, навсякъде има замъци. Малко са странни пътищата – гладко поле със съвсем лек наклон, а пътят се вие змиевидно с поредица от остри завои. Не го разбираме, но изглежда интересно, като на картичка. По късна доба влизаме в къмпинг Petraskuv dvur camp - няма врата или бариера(48° 49' 07"N, 14° 15' 59"E). Настаняваме се, на сутринта ще се регистрираме. Основният бизнес на собствениците е друг – това всъщност е соларен парк, като соларите са разположени на високи дървени конструкции, а под тях се паркират коли, каравани, опъват се палатки.
      На сутринта отиваме в замъка Хлубока. Това е много добре изглеждащ замък с поддържани градини. Възстановяването е извършено така, че изгрежда като новопостроен. Това не ме грабва. Имам усещането, че разглеждам нова сграда. Обхождаме го отвътре с усещането за „пресищането”, за което говорех.






      Това е селището под замъка:


      Това е в новата част:


      Продължаваме с разглеждането на Чешки Крумлов. Оказа се забележителен град. Старата част е добре запазена и много романтична – каменни улички, площадчета, дюкянчета, мостчета. Над всичко това се извисява замък с непристъпни стени. С основание това е една от дестинациите на туристическите агенции.


      Свърши батерията на "цъкалката", останалите снимки от това страхотно място са на лентовия. В Интернет можете доста да видите, но най-добре "на живо".
      Южна Чехия е много интересна. Релефът е приятно нагънат, зеленината е навсякъде, а селищата по нещо приличат на австрийските. Свикнали сме да отъждествяваме Чехия с Прага, но Чехия не е Прага. Разхождаме се до късно. Купуваме си trdelnik – кейк, характерен за Чехия, Словакия, Унгария и Трансилвания. Тук го правят по-хубав от унгарския, но най-вкусен сме яли в Синая-Румъния.
      KIA Sportage 2000 TD - 2000г.

      Коментар


      • #4
        От: Чехия

        На следващия ден пътуваме до Виена. Магистралата от Линц до Виена също е започнала да „друса”. Хубавото е, че нямаше никакви последствия за караваната от тези магистрали. Във Виена отделяме един ден за разглеждане на неща, за които не ни е достигало времето в предишни пътувания. Насочваме се към Музея по Естествена история. Лош късмет – в този ден не работи. Веднага променяме плана – Музея на каляските в Шьонбрун и Зоологическата градина. Каляските са интересни – човек може отблизо да се запознае с лукса, стила и конструкцията на тези превозни средства.










        Зоологическата градина е малка по площ, но е много хубава. В брошура е описано кое животно къде се намира и в кои часове го хранят. Впечатляващо е да видиш панда, жираф(„такова животно нема”), пингвини, мравояд(сбъркано животно), хипопотам, гигантка костенурка, орангутан, пирани, ферма за мравки и още какво ли не.










        Оставаме до затварянето на зоопарка. След това правим малка вечерна разходка из Виена:


        Накрая доволни се прибираме в къмпинга. Много пъти минаваме през Виена и все има още нещо за разглеждане.
        На сутринта потегляме към Сегед. Едно преспиване в познатия къмпинг и след това един ден път до София. Пътуването до Чехия беше сравнително кратко, но Ситония ни чака...
        KIA Sportage 2000 TD - 2000г.

        Коментар


        • #5
          От: Чехия

          Браво,чудесна разходка,а гледам вече си въоръжен и с подходяща техника за снимане!!!

          Коментар

          Активност за темата

          Свий

          В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

          Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

          Зареждам...
          X