Влязохме в музейната част, където са тези цветя, направени от... метал! Невероятно майсторство, подарък са от Китай. Повечето са неразличими от истински, дори да си залепиш носа на витрината:
Автомобилите от сбирката са ползвани както за официални пътувания така и за лични нужди на кралското семейство. Найзстарият автомобил в колекцията е Даймлер от 1900г, закупен от Едуард VII, въпреки че той сам не е шофирал. Червеното е специален цвят ползван за кралските возила:
От официалните лимузини на настоящата кралица има две Бентлита, три Ролса и три Даймлера. Бентлитата и Ролсовете са без регистрационен номер защото са държавни.
Дизайнът на кралското Бентли е уникален, като е правен са взети препоръките на самата кралица (която между другото е професионален механик с тренинг от втората световна война). Бентлитата са 6.22м дълги, което е с метър повече от стандартния модел. Задната врата се отваря наобратно (пантите са откъм багажника) и е направена така че кралицата да може да застане права преди да слезе от колата. Задните седали са от вълнен сатен, а останалите са кожени. Има разлика дори в килима на пода, който е светлосин пред задните седалки (за да и е красиво на кралицата) и тъмносин за предните (където се цапа повече).
Най-стария официален автомобил е Ролс Ройс Фантом IV от 1950г, 5.76л, ползван е от Елизабет когато е била още принцеса. Автомобилът още се ползва за някои събития, като посещението на конните състезания в Аскот.
Има дори едни умалени модели на астон мартин за малките принцове, но в момента не бяха там.
тук на шофьора ще му вали дъжд във врата
Ролс
отзад имаше нещо като резервоар и уред със скала 0-82, малко са ми странни цифрите и не се сещам какво трябва да е...
Ловен Даймлер от 1924г, 57к.с, специфично е че има спирачки на всички колела за да се кара удобно в полето. Правен е в Лондон за дядото на сегашната кралица. Само купето е дървено, а предницата е боядисана да прилича на дърво. Вози осем души, като има и дървена лавица за 12 пушки.
Ловен Армстронг Сидли, 6-цилиндъра, 30к.с., правен е през 1928г за бащата на сегашната кралица, който го ползвал за да ходи на лов за фазани в шотландското си имение Балморал.
Астон Мартин на принц Чарлз
Ровер 1963г, 3л, шофиран е от кралицата.
Пожарната кола е на лондонската фирма Мериуедър, които произвеждат парни пожарни и парни трамваи, а също и специални противопожарни корабчета. Парните им трамваи са изнасяни за Франция, Германия, Испания, Холандия и Нова Зеландия.
Фирмата става много популярна, след като техните противопожарни съоръжения (създаващи голямо налягане чрез пара) започват да се ползват на проблематични места като театрите, както и на пристанищата където тушат пожари на кораби (ползвани са за голям пожар на пристанището в Антверпен)
В началото на ХХв фирмата вече е синоним за британските пожарни, а пожарните им команда носи специфични лъскави шлемове.
Фирмата Мериуедър съществува от началото на ХIXв. Правят свой дизайн за бойлер, който да се монтира на платформа теглена от коне. Техният бойлер подобрява действието на пожарната, използва се парата за да има повече налягане в маркучите с вода, които гасят огъня. Бойлерът се напалва още като излезе пожараната от станцията при повикване, и докато стигне мястото на пожара налягането вече е готово.
Впоследствие ползват същият дизайн за вече самозадвижващите се автомобили-пожарни, като правят и малки пожарни машини които могат да се купят от частни лица и да се ползват вкъщи. Първата им моторизирана пожарна се появява 1904г.
по-стара пожарна помпа:
Съвременната пожарникарска фуражка, с кралска значка. На значката са инициалите на сегашната кралица EIIR (Елизабет II, R- идва от латинската дума за кралица). Маркировката на квадратчета е символ на всички спешни служби на Острова, защото лесно се забелязва отдалече, примерно полицейските автомобили и линейките са с квадратчета в жълто и зелено.
Посребреният шлем на на капитана на пожарната в Сандрингам, зад него е друга пожарна каруца:
Имението се ползва и за лов от кралската фамилия и съдържа ловни трофеи. Едуард VII дори е въвел нещо като свое лятно часово време, като е премествал всички часовници в имението с половин час напред, за да има повече дневно време за лов преди вечеря. Традицията за Сандрингамското време продължава цели 30г, докато следващият крал не я прекратил.
Около трофеите се разхождаха няколко зорки лелки-уредници, защото неотдавна от друг музей беше откраднат препариран нос от носорог (за китайски илачи)
колекция екзотични пернати:
има и бизон:
африкански диванчета с кожи:
следва
Автомобилите от сбирката са ползвани както за официални пътувания така и за лични нужди на кралското семейство. Найзстарият автомобил в колекцията е Даймлер от 1900г, закупен от Едуард VII, въпреки че той сам не е шофирал. Червеното е специален цвят ползван за кралските возила:
От официалните лимузини на настоящата кралица има две Бентлита, три Ролса и три Даймлера. Бентлитата и Ролсовете са без регистрационен номер защото са държавни.
Дизайнът на кралското Бентли е уникален, като е правен са взети препоръките на самата кралица (която между другото е професионален механик с тренинг от втората световна война). Бентлитата са 6.22м дълги, което е с метър повече от стандартния модел. Задната врата се отваря наобратно (пантите са откъм багажника) и е направена така че кралицата да може да застане права преди да слезе от колата. Задните седали са от вълнен сатен, а останалите са кожени. Има разлика дори в килима на пода, който е светлосин пред задните седалки (за да и е красиво на кралицата) и тъмносин за предните (където се цапа повече).
Най-стария официален автомобил е Ролс Ройс Фантом IV от 1950г, 5.76л, ползван е от Елизабет когато е била още принцеса. Автомобилът още се ползва за някои събития, като посещението на конните състезания в Аскот.
Има дори едни умалени модели на астон мартин за малките принцове, но в момента не бяха там.
тук на шофьора ще му вали дъжд във врата
Ролс
отзад имаше нещо като резервоар и уред със скала 0-82, малко са ми странни цифрите и не се сещам какво трябва да е...
Ловен Даймлер от 1924г, 57к.с, специфично е че има спирачки на всички колела за да се кара удобно в полето. Правен е в Лондон за дядото на сегашната кралица. Само купето е дървено, а предницата е боядисана да прилича на дърво. Вози осем души, като има и дървена лавица за 12 пушки.
Ловен Армстронг Сидли, 6-цилиндъра, 30к.с., правен е през 1928г за бащата на сегашната кралица, който го ползвал за да ходи на лов за фазани в шотландското си имение Балморал.
Астон Мартин на принц Чарлз
Ровер 1963г, 3л, шофиран е от кралицата.
Пожарната кола е на лондонската фирма Мериуедър, които произвеждат парни пожарни и парни трамваи, а също и специални противопожарни корабчета. Парните им трамваи са изнасяни за Франция, Германия, Испания, Холандия и Нова Зеландия.
Фирмата става много популярна, след като техните противопожарни съоръжения (създаващи голямо налягане чрез пара) започват да се ползват на проблематични места като театрите, както и на пристанищата където тушат пожари на кораби (ползвани са за голям пожар на пристанището в Антверпен)
В началото на ХХв фирмата вече е синоним за британските пожарни, а пожарните им команда носи специфични лъскави шлемове.
Фирмата Мериуедър съществува от началото на ХIXв. Правят свой дизайн за бойлер, който да се монтира на платформа теглена от коне. Техният бойлер подобрява действието на пожарната, използва се парата за да има повече налягане в маркучите с вода, които гасят огъня. Бойлерът се напалва още като излезе пожараната от станцията при повикване, и докато стигне мястото на пожара налягането вече е готово.
Впоследствие ползват същият дизайн за вече самозадвижващите се автомобили-пожарни, като правят и малки пожарни машини които могат да се купят от частни лица и да се ползват вкъщи. Първата им моторизирана пожарна се появява 1904г.
по-стара пожарна помпа:
Съвременната пожарникарска фуражка, с кралска значка. На значката са инициалите на сегашната кралица EIIR (Елизабет II, R- идва от латинската дума за кралица). Маркировката на квадратчета е символ на всички спешни служби на Острова, защото лесно се забелязва отдалече, примерно полицейските автомобили и линейките са с квадратчета в жълто и зелено.
Посребреният шлем на на капитана на пожарната в Сандрингам, зад него е друга пожарна каруца:
Имението се ползва и за лов от кралската фамилия и съдържа ловни трофеи. Едуард VII дори е въвел нещо като свое лятно часово време, като е премествал всички часовници в имението с половин час напред, за да има повече дневно време за лов преди вечеря. Традицията за Сандрингамското време продължава цели 30г, докато следващият крал не я прекратил.
Около трофеите се разхождаха няколко зорки лелки-уредници, защото неотдавна от друг музей беше откраднат препариран нос от носорог (за китайски илачи)
колекция екзотични пернати:
има и бизон:
африкански диванчета с кожи:
следва
Коментар