Повечето реки в Англия са плавателни още от римско време, а има и доста добре развита система от канали по които едно време са превозвали товари. От ХХв обаче вече остава само плаването за удоволствие. Настоящето пътуване е от източната част на страната, от т.н. The Broads (в превод по смисъл, "широките води"). The Broads са самостоятелна система от седем реки, над 60 езера и свързващи ги канали, разположени на обща площ 300кв.км. Плавателните пътища са с обща дължина 200км като не са свързани с тези от останалата част на страната, но имат излаз на море. Областта е "национален парк" със защитени области, където могат да се видят разнообразни водни птици.
Нашето пътуване обаче е из най-шумната част, корабчето тръгва от едно неголямо село което е най-голямото речно пристанище на областта. Движението по реката е почти толкова нагъчкано колкото и движението по пътя
Това обаче не смущава водните птици. Покрай лодки и туристи невъзмутимо щъкат лебеди, патици и гъски. Яхтите под наем се появяват 1878г като през 1980-те вече са 2400 на брой. През последните години броят им е намал наполовина, както защото има по-малко туристи, така и по екологични причини. Напоследък се насърчава и ползването на електрически яхти, като на няколко места са инсталирани места за зареждане.

Зад новият модерен мост е оригиналният тухлен мост, от 1619г. Както се вижда тухленият мост е изключително нисък, втори по трудност за минаване е в областта (има и един още по-труден
) По желание може да се ползват услугите на речен пилот, който да прекара лодката под мостчето. Големите лодки просто избират друг маршрут.


Мястото не е типично за областта, твърде туристическо (и шумно) е, и съответно твърде "модерно" в сравнение с останалата, "традиционна" част на този район.



Голямата червена лодка е от типа "лодка за пикник", обикновено се наемат от едно-две семейства и е нещо като каравана във водата.

Тези къщи са вили отдавани под наем.



Подтичваме за да уловим корабчето, макар че бързане няма. Пасажерите са предимно пенсионери

Нашето пътуване обаче е из най-шумната част, корабчето тръгва от едно неголямо село което е най-голямото речно пристанище на областта. Движението по реката е почти толкова нагъчкано колкото и движението по пътя

Това обаче не смущава водните птици. Покрай лодки и туристи невъзмутимо щъкат лебеди, патици и гъски. Яхтите под наем се появяват 1878г като през 1980-те вече са 2400 на брой. През последните години броят им е намал наполовина, както защото има по-малко туристи, така и по екологични причини. Напоследък се насърчава и ползването на електрически яхти, като на няколко места са инсталирани места за зареждане.
Зад новият модерен мост е оригиналният тухлен мост, от 1619г. Както се вижда тухленият мост е изключително нисък, втори по трудност за минаване е в областта (има и един още по-труден

Мястото не е типично за областта, твърде туристическо (и шумно) е, и съответно твърде "модерно" в сравнение с останалата, "традиционна" част на този район.
Голямата червена лодка е от типа "лодка за пикник", обикновено се наемат от едно-две семейства и е нещо като каравана във водата.
Тези къщи са вили отдавани под наем.
Подтичваме за да уловим корабчето, макар че бързане няма. Пасажерите са предимно пенсионери

Коментар