От: Северен Кавказ и Крим - 2010г.
През ноща един невъзпитан чакал ни наду главите с крясъците си,
сигурно се бяхме настанили на мястото му.
Притесних се за Андрей и Вова, само те бяха в наземна палатка.
С моя черен хумор си представих картинка на сутринта,
как излизаме наспали се и подпухнали от палатките ни,
наоколо пълно с милиция, изследваща купчина оглозгани кокали в една палатка,
а ние трима брадясали българи с доволно сити физиономии се мъчим да обясним, че нямаме сестра.
После съм заспал...
На сутринта разбира се всички сме налице.
Даже имаме и нелегални пътници.

Закуска и напред към Гуамка.
Но преди това трябва да попълним запасите с вода и храна.




Внимание!! На снимката има продуктово позициониране!

Вече сме на паркинга под Гуамската клисура.
Веднага се набива на очи един технологичен Франкенщайн.
Какво може да се направи от "Виетнамка", "Газела" и две "Волги"?
Ето това:



Теснолинейката ни води към входа на клисурата.
Слънцето безмилостно пече и бързаме да се скрием в прохладата на речното корито.


И тук няма да се разминем с навалицата.
Дивия Кавказ е все по-опитомен и превърнат в декор носещ кинти.
Ще се наложи да се возим на влакче, няма избор, пеша - нельзя.



"Тепловоза" циркулира между две врати с бодлива тел.
Бизнеса е разделен на две - задължителен с влакчето до средата на клисурата и друг след спешаването на тълпата,
по желание с мутирал в мото-дрезина "Урал".



Пътеката се вие по линията, всъщност линията е прокарана по стара пътека.
Преди време е имала товарни функции, транспорт на дървен материал, продукти и работници.
Сега вече е само атракция.

Клисурата е красива и пренаселена.
Трудно може да се издебне момент за снимка без човек в кадър.





Да не мислите, че сме се строили за обща снимка?
Ммм не, чакаме влака.

На връщане забелязваме останките на стария локомотив на дъното на клисурата.
Преди години, още когато линията е била промишлена,
"леко" подпийнали, машинистите изпробвали колко може да вдигне влака по наклона.
Всъщност е вдигнал всичките си колела и е кацнал 50м. по-надолу.
Връщаме се на паркинга и с радост откриваме братя по оръжие.
Т.е. само оръжията.

С облекчение напускаме навалицата и поемаме по черен път с дълги 10-15 градусови изкачвания.
Скоро пак минаваме 1500м., целта ни е обаче над 2000м.
Пътя е изпитание за натоварените джипки с големите си наклони, но иначе много живописен.
Достигаме паметник, отбелязващ мястото на партизански бивак.


Нагоре нещата лекичко загрубяват на места.
Сещам се, че съм без предно, но не ми се спира да отварям хъба.
Ако се наложи ще сложа коланчето и ще ползвам жокер.




Тук вече не е за Теракана. Анатоли със съжаление остава при него.
Аз се ръгвам в калта и за маааалко да изляза само на задно, но отсрещния бряг много стърмен.
"Франкенщайн" си е играл тук.
Завързах си зелена панделка отпред и Андрей ме дръпна.
Гошко смело и технично успя да се омаже до покрива на палатката.



След още по-стръмно изкачване излизаме от дървесния пояс на открито.
И гледките отново ни връхлитат.




Тойотин връх!




Нели, не скачай, Нели!!



Някъде зад тези хребети е Черно море.



Не сме сами


Гуамка и клисурата са някъде далече долу.

Изкачваме се още по-нагоре.
Не много, че "забравихме" жените на предишния връх.





А, стопаджийки.
Да видим дали ще ги качи някой.

Обратно надолу отново трябва да минем през калните локви.
Вече е лесно.


Следва дълго спускане докато стигнем до този паметник наречен на галено "кукуруз".
Деня е към края си, изминахме доста километри по черно, вече сме под друг хребет, поемаме към Фишт и ПшехаСу.
Два скални масива украсени с 200м. водопад.

Срещаме колеги на Андрей, връщащи се от Грачевский перевал.
Пресни новини от тях - проходим е, те се връщат само с една счупена джипка.
Утре ние трябва да решим дали ще се пробваме.


Продължаваме, а аз стискам палци да стигнем преди залез, но уви.
Пътя е доста, колкото и да бързаме под Фишт ще сме в тъмно.
Жалко, защото масива гледа на северозапад и светлината от залязващото слънце щеше да е предпоставка за хубави снимки.
Утре ще снимаме срещу Слънцето, но каквото такова!
Решаваме да се ориентираме към бивак започне ли да се мръква, но възможно най-близо до Фишт.
Под мръкване да се разбира пълна тъмница, но ние сме подготвени.
Хапване, пийване и по койките.
На сутринта виждам, че бивака ни е много красив и уютен.

Имам си и фешън декорация по джантите /и не само/.

Очаква ни още един красив ден!
--------следва
През ноща един невъзпитан чакал ни наду главите с крясъците си,
сигурно се бяхме настанили на мястото му.
Притесних се за Андрей и Вова, само те бяха в наземна палатка.
С моя черен хумор си представих картинка на сутринта,
как излизаме наспали се и подпухнали от палатките ни,
наоколо пълно с милиция, изследваща купчина оглозгани кокали в една палатка,
а ние трима брадясали българи с доволно сити физиономии се мъчим да обясним, че нямаме сестра.
После съм заспал...

На сутринта разбира се всички сме налице.
Даже имаме и нелегални пътници.
Закуска и напред към Гуамка.
Но преди това трябва да попълним запасите с вода и храна.
Внимание!! На снимката има продуктово позициониране!
Вече сме на паркинга под Гуамската клисура.
Веднага се набива на очи един технологичен Франкенщайн.
Какво може да се направи от "Виетнамка", "Газела" и две "Волги"?
Ето това:
Теснолинейката ни води към входа на клисурата.
Слънцето безмилостно пече и бързаме да се скрием в прохладата на речното корито.
И тук няма да се разминем с навалицата.
Дивия Кавказ е все по-опитомен и превърнат в декор носещ кинти.

Ще се наложи да се возим на влакче, няма избор, пеша - нельзя.
"Тепловоза" циркулира между две врати с бодлива тел.
Бизнеса е разделен на две - задължителен с влакчето до средата на клисурата и друг след спешаването на тълпата,
по желание с мутирал в мото-дрезина "Урал".
Пътеката се вие по линията, всъщност линията е прокарана по стара пътека.
Преди време е имала товарни функции, транспорт на дървен материал, продукти и работници.
Сега вече е само атракция.
Клисурата е красива и пренаселена.
Трудно може да се издебне момент за снимка без човек в кадър.
Да не мислите, че сме се строили за обща снимка?
Ммм не, чакаме влака.

На връщане забелязваме останките на стария локомотив на дъното на клисурата.
Преди години, още когато линията е била промишлена,
"леко" подпийнали, машинистите изпробвали колко може да вдигне влака по наклона.
Всъщност е вдигнал всичките си колела и е кацнал 50м. по-надолу.

Връщаме се на паркинга и с радост откриваме братя по оръжие.
Т.е. само оръжията.

С облекчение напускаме навалицата и поемаме по черен път с дълги 10-15 градусови изкачвания.
Скоро пак минаваме 1500м., целта ни е обаче над 2000м.
Пътя е изпитание за натоварените джипки с големите си наклони, но иначе много живописен.
Достигаме паметник, отбелязващ мястото на партизански бивак.
Нагоре нещата лекичко загрубяват на места.
Сещам се, че съм без предно, но не ми се спира да отварям хъба.
Ако се наложи ще сложа коланчето и ще ползвам жокер.
Тук вече не е за Теракана. Анатоли със съжаление остава при него.
Аз се ръгвам в калта и за маааалко да изляза само на задно, но отсрещния бряг много стърмен.
"Франкенщайн" си е играл тук.

Завързах си зелена панделка отпред и Андрей ме дръпна.
Гошко смело и технично успя да се омаже до покрива на палатката.
След още по-стръмно изкачване излизаме от дървесния пояс на открито.
И гледките отново ни връхлитат.
Тойотин връх!

Нели, не скачай, Нели!!
Някъде зад тези хребети е Черно море.
Не сме сами

Гуамка и клисурата са някъде далече долу.
Изкачваме се още по-нагоре.
Не много, че "забравихме" жените на предишния връх.

А, стопаджийки.
Да видим дали ще ги качи някой.

Обратно надолу отново трябва да минем през калните локви.
Вече е лесно.

Следва дълго спускане докато стигнем до този паметник наречен на галено "кукуруз".
Деня е към края си, изминахме доста километри по черно, вече сме под друг хребет, поемаме към Фишт и ПшехаСу.
Два скални масива украсени с 200м. водопад.
Срещаме колеги на Андрей, връщащи се от Грачевский перевал.
Пресни новини от тях - проходим е, те се връщат само с една счупена джипка.

Утре ние трябва да решим дали ще се пробваме.
Продължаваме, а аз стискам палци да стигнем преди залез, но уви.
Пътя е доста, колкото и да бързаме под Фишт ще сме в тъмно.
Жалко, защото масива гледа на северозапад и светлината от залязващото слънце щеше да е предпоставка за хубави снимки.
Утре ще снимаме срещу Слънцето, но каквото такова!
Решаваме да се ориентираме към бивак започне ли да се мръква, но възможно най-близо до Фишт.
Под мръкване да се разбира пълна тъмница, но ние сме подготвени.

Хапване, пийване и по койките.
На сутринта виждам, че бивака ни е много красив и уютен.
Имам си и фешън декорация по джантите /и не само/.

Очаква ни още един красив ден!
--------следва

Коментар