Да започнем с историята на това пътуване. Преди две години 3D групата направи първата Черноморска обилколка. Съществена част от нея тогава беше Кримският полуостров. В последствие, в пътеписа си, Димо отбеляза: ”Мисля, че Крим е достъпна, близка (за българите) и доста вълнуваща дестинация, която предстои да бъде откривана и преоткривана. В този смисъл препоръчвам на всеки, едно пътуване из полуострова, да речем за седмица ”. Тези думи ясно се запечатаха в съзнанието ми и дългосрочната цел тогава беше поставена, а две години по-късно - и реализирана.
Подготвяйки се, прекарахме доста време в четене на пътеписи и разучаване на карти. Маршрутът бе начертан предварително точно, включително с черните пътища до най-затънтените места. Километрите ги бях сметнал около 3500, но както винаги става, се оказаха повече - малко над 4000. Изразходваните горива – 450 литра газ и 100 литра бензин, което означава 14,5л/100 раход.
Офроудът беше не повече от 300 км, ако не броим всички по-малки украински асфалтирани пътища. Там скороста често не надминаваше 30 км/ч, докато на повечето черни пътища в кримската степ се караше спокойно с 60 км/ч. По първокласните пътища нормалната ни скорост беше 90-100 км/ч. Коловози от претоварени Камази и напречни вълни бяха често срещано явление, което доста увеличаваше умората от шофирането. Друг интересен факт е, че повечето украинци не включват фаровете си преди пълния мрак – карат на едва светещи габарити до последно, и когато ти се окажат в контражур си е истинско приключение. Няма да споменавам за Ладите, движещи се със 120 и Волгите с двуосни ремаркета, които ни подминаваха често и устремено…
Увлякох се... но спомените за безкрайните украински пътища са толкова ясно запечатани, че ми се иска още много, много да разказвам, но всичко по реда си.
Седмица преди да заминем бавно и усърдно започнах да пълня Тойотата с най-различни и всевъзможни неща. Ако някой гледаше отстрани, може би щеше да му се стори хаотично, но аз тайничко си отмятах всичко в нарочно направен списък със следното съдържание:
Aвтомобил
LPG 35l
брадва+лопата
хладилна кутия 12v 20L
туби за вода 20+35l
тубa за гориво 10l
крик HI-Lift 48’
инвертор (12-220V) 180W
колан 3м.
кабели
компресор
инструменти
верига Hi-Lift
Резервни части
разни
масло 3х1, спирачна течност,грес
Бивачна екипировка
маса + столове
примус + 4 бр. бутилки
палатка
дюшек + въглавници
одеало - 3 бр.
2 бр. чаршафи + 2 бр. калъфки
кърпи 2 бр.
шалтета
спални чували - 2 бр.
душ 12в + душ завеса
удължител 12в
усилени колчета
стягащи ремъци 4 бр.
резервна глава примус
обтяжни въженца
запалки 3 бр.
лепила
помпа
посуда
тента + сгъваеми колове
Храна
Индивидуална екипировка
дъждобрани
дрехи
аксесоари
книги
Електроника
Notebook HP + зарядно
GPS + зарядно + кабел
SPOT
Camera Lumix + зарядно + кабел
GSM + зарядно
Други
аптечка
пътни карти/ google карти
паспорти
документи за колата + копия
валути
В уречения ден и час тръгнахме за първата и последна спирка на българска земя – Русе. Приятно и кратко ни се стори пътуването, на фона на очакващите ни хиляди километри. Последни запаси, инструкции и семейна вечеря. През нощта колко спах, само аз си знам...
Подготвяйки се, прекарахме доста време в четене на пътеписи и разучаване на карти. Маршрутът бе начертан предварително точно, включително с черните пътища до най-затънтените места. Километрите ги бях сметнал около 3500, но както винаги става, се оказаха повече - малко над 4000. Изразходваните горива – 450 литра газ и 100 литра бензин, което означава 14,5л/100 раход.
Офроудът беше не повече от 300 км, ако не броим всички по-малки украински асфалтирани пътища. Там скороста често не надминаваше 30 км/ч, докато на повечето черни пътища в кримската степ се караше спокойно с 60 км/ч. По първокласните пътища нормалната ни скорост беше 90-100 км/ч. Коловози от претоварени Камази и напречни вълни бяха често срещано явление, което доста увеличаваше умората от шофирането. Друг интересен факт е, че повечето украинци не включват фаровете си преди пълния мрак – карат на едва светещи габарити до последно, и когато ти се окажат в контражур си е истинско приключение. Няма да споменавам за Ладите, движещи се със 120 и Волгите с двуосни ремаркета, които ни подминаваха често и устремено…
Увлякох се... но спомените за безкрайните украински пътища са толкова ясно запечатани, че ми се иска още много, много да разказвам, но всичко по реда си.
Седмица преди да заминем бавно и усърдно започнах да пълня Тойотата с най-различни и всевъзможни неща. Ако някой гледаше отстрани, може би щеше да му се стори хаотично, но аз тайничко си отмятах всичко в нарочно направен списък със следното съдържание:
Aвтомобил
LPG 35l
брадва+лопата
хладилна кутия 12v 20L
туби за вода 20+35l
тубa за гориво 10l
крик HI-Lift 48’
инвертор (12-220V) 180W
колан 3м.
кабели
компресор
инструменти
верига Hi-Lift
Резервни части
разни
масло 3х1, спирачна течност,грес
Бивачна екипировка
маса + столове
примус + 4 бр. бутилки
палатка
дюшек + въглавници
одеало - 3 бр.
2 бр. чаршафи + 2 бр. калъфки
кърпи 2 бр.
шалтета
спални чували - 2 бр.
душ 12в + душ завеса
удължител 12в
усилени колчета
стягащи ремъци 4 бр.
резервна глава примус
обтяжни въженца
запалки 3 бр.
лепила
помпа
посуда
тента + сгъваеми колове
Храна
Индивидуална екипировка
дъждобрани
дрехи
аксесоари
книги
Електроника
Notebook HP + зарядно
GPS + зарядно + кабел
SPOT
Camera Lumix + зарядно + кабел
GSM + зарядно
Други
аптечка
пътни карти/ google карти
паспорти
документи за колата + копия
валути
В уречения ден и час тръгнахме за първата и последна спирка на българска земя – Русе. Приятно и кратко ни се стори пътуването, на фона на очакващите ни хиляди километри. Последни запаси, инструкции и семейна вечеря. През нощта колко спах, само аз си знам...
Коментар