Колеги здравейте.Неотдавна един колега/Горския/предложи да пробваме един път водещ към Бузлуджа,по който никой от нас не беше минавал.За съжаление друг наш колега който познава района добре спомена,че от там /особено сега когато всичко се топи/е невъзможно да се изкачим.И така изготвен беше друг марпшрут,който включваше изкачване до вр. Бузлуджа по друг маршрут и спускане обратно по въпросния път.
И така на 20.04.08год. /неделя/,групата която наброяваше 9джипа/и в последствие едно ендуро/,се отправихме към Ст.Планина.Още долу в равнината по маршрута ни се появи и първото/особено за някои/сериозно предизвикателство.Пътят ни минаваше в близост до р. Тунджа и не след дълго ни се наложи да я прекосим,което при доста придошлата река се оказа особено за ниските машини сериозно предизвикателство.





Всички преминахме успешно и скоро стигнахме с. Енина откъдето и навлезнахме в планината.Още от самото начало ни се разкри невероятна гледка,която ни съпровождаше през целия преход.


Пътят ни продължи нагоре като стана доста тесен,каменист и на места доста рисков за минаване/поне за широкия Патрол/.Лошото беше,че от дясно стръмния наклон беше само в много тънки дръвчета и храсти и при не дай боже проблем те не можеха да задържат дори и самурайче,пък камо ли тежките машини в групата.

Макар и бавно и внимателно скоро преминахме рисковия участък и излязохме на широка поляна от където се откриваше и идеална гледка към целта ни.

А това се виждаше назад.....

.....а красотата беше навсякъде.

Колоната потегли напред и скоро стигнахме до следващото екстремно хард предизвикателство.За него нашия водач ни предупреди още като тръгвахме,но ние нали сме куражлий/или пък много болни от заразата офроуд/,единодушно решихме че то ако е лесно....няма да е интересно.И така стигнахме до въпросното място,което освен с величествената си красота и изглед, много ми напомни за приключенията ни на римския път за които вече ви разказах.



Тъй като имаше три пътя за преодоляване на скалното препятствие,всеки направи оглед за най-добрия избор за своята машина.Най-голям избор имаха Самурайчетата като най-малки по габарит/при мен нещата не стояха така
/Ето и коланата в очакване на всеки да му дойде реда.


И така старта беше даден и машините започнаха една по една да се борят с екстрема.



Паджерото макар и с блокажи видя немалко зор.Камъните непрекъснато се разместваха и джипа пропадаше.


Все пак успя....за следващото Паджеро обаче се наложи лебедка/то нямаше никакви блокажи и преценихме да играем на сигурно/

Ето че дойде и моя ред.Насочих машината към препятствието и.....
....се започна едно копаене,местене на камъни/явно 2-та тона и задния блокаж си казваха своето/.В крайна сметка........



.......разминавайки се само със сериозен удар в дясната степенка Патрола изкочи и премина скалистия праг.


Препятствието въобще не беше за подценяване,дори и Г-то на Динко/което е с три блокажа/,не можа да го премине от първия път и го атакува 2-3пъти.

Самурасниците минаха съвсем леко и безпроблемно но по средния възможен път,където широките машини не можеха и да си помислят да се пробват.


А червената Витара пробва третата възможност ,но попадна на много шума и кал под нея,и комбинирано със скалите преминаването стана невъзможно без лебедка.


Скоро всички бяхме преодолели скалите и щом се насладихме за последно на невероятния изглед ........

........се насочихме към Бузлуджа.Тук е мястото да кажа че последващия етап от прехода ни макар че преминаваше през една страшно красива гора,на доста места се поизпотих защото широкия Патрол минаваше или на магия или с остъргване по дърветата и даже дълбоките и кални коловози дори и не ги забелязах.






Срещнахме и една сериозна пряспа сняг.....ние само обаче си мислехме че е сериозна,защото никой не предполагаше какво ни чака





Малко по-малко се придвижвахме по маршрута и не след дълго стигнахме в подножието на Бузлуджа.Тука спряхме за почивка и похапване.Решихме,че няма смисъл да се качваме до самия паметник,тъй като от тук и с кола можеше да стане това.


От тук ни предстоеше/поне така си мислехме де/да хапнем и да се спуснем отново надолу по първоначалния път който бухме избрали.Но понякога една шкембе чорба/или по-скоро липсата на такава/,може да те вкара в такова приключение,че дори и не би си го помислил че може да ти се случи........
И така на 20.04.08год. /неделя/,групата която наброяваше 9джипа/и в последствие едно ендуро/,се отправихме към Ст.Планина.Още долу в равнината по маршрута ни се появи и първото/особено за някои/сериозно предизвикателство.Пътят ни минаваше в близост до р. Тунджа и не след дълго ни се наложи да я прекосим,което при доста придошлата река се оказа особено за ниските машини сериозно предизвикателство.





Всички преминахме успешно и скоро стигнахме с. Енина откъдето и навлезнахме в планината.Още от самото начало ни се разкри невероятна гледка,която ни съпровождаше през целия преход.


Пътят ни продължи нагоре като стана доста тесен,каменист и на места доста рисков за минаване/поне за широкия Патрол/.Лошото беше,че от дясно стръмния наклон беше само в много тънки дръвчета и храсти и при не дай боже проблем те не можеха да задържат дори и самурайче,пък камо ли тежките машини в групата.

Макар и бавно и внимателно скоро преминахме рисковия участък и излязохме на широка поляна от където се откриваше и идеална гледка към целта ни.

А това се виждаше назад.....

.....а красотата беше навсякъде.

Колоната потегли напред и скоро стигнахме до следващото екстремно хард предизвикателство.За него нашия водач ни предупреди още като тръгвахме,но ние нали сме куражлий/или пък много болни от заразата офроуд/,единодушно решихме че то ако е лесно....няма да е интересно.И така стигнахме до въпросното място,което освен с величествената си красота и изглед, много ми напомни за приключенията ни на римския път за които вече ви разказах.



Тъй като имаше три пътя за преодоляване на скалното препятствие,всеки направи оглед за най-добрия избор за своята машина.Най-голям избор имаха Самурайчетата като най-малки по габарит/при мен нещата не стояха така


И така старта беше даден и машините започнаха една по една да се борят с екстрема.



Паджерото макар и с блокажи видя немалко зор.Камъните непрекъснато се разместваха и джипа пропадаше.


Все пак успя....за следващото Паджеро обаче се наложи лебедка/то нямаше никакви блокажи и преценихме да играем на сигурно/

Ето че дойде и моя ред.Насочих машината към препятствието и.....

....се започна едно копаене,местене на камъни/явно 2-та тона и задния блокаж си казваха своето/.В крайна сметка........



.......разминавайки се само със сериозен удар в дясната степенка Патрола изкочи и премина скалистия праг.


Препятствието въобще не беше за подценяване,дори и Г-то на Динко/което е с три блокажа/,не можа да го премине от първия път и го атакува 2-3пъти.

Самурасниците минаха съвсем леко и безпроблемно но по средния възможен път,където широките машини не можеха и да си помислят да се пробват.


А червената Витара пробва третата възможност ,но попадна на много шума и кал под нея,и комбинирано със скалите преминаването стана невъзможно без лебедка.


Скоро всички бяхме преодолели скалите и щом се насладихме за последно на невероятния изглед ........

........се насочихме към Бузлуджа.Тук е мястото да кажа че последващия етап от прехода ни макар че преминаваше през една страшно красива гора,на доста места се поизпотих защото широкия Патрол минаваше или на магия или с остъргване по дърветата и даже дълбоките и кални коловози дори и не ги забелязах.







Срещнахме и една сериозна пряспа сняг.....ние само обаче си мислехме че е сериозна,защото никой не предполагаше какво ни чака




Малко по-малко се придвижвахме по маршрута и не след дълго стигнахме в подножието на Бузлуджа.Тука спряхме за почивка и похапване.Решихме,че няма смисъл да се качваме до самия паметник,тъй като от тук и с кола можеше да стане това.


От тук ни предстоеше/поне така си мислехме де/да хапнем и да се спуснем отново надолу по първоначалния път който бухме избрали.Но понякога една шкембе чорба/или по-скоро липсата на такава/,може да те вкара в такова приключение,че дори и не би си го помислил че може да ти се случи........
. Ама нека все пак да ви го кажа, може би на някого ще свърши работа.
.
. - После се оттичаше няколко часа от купето, а после съхна до другия ден. (Около минералните бани бяхме поизкъпали джипките.)

























Коментар