Обява

Свий
Няма добавени обяви.

яз. Доспат-Сърница-Г.Беглик-Якоруда - 19.08.2007

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • яз. Доспат-Сърница-Г.Беглик-Якоруда - 19.08.2007

    Тази неделя с Кики (kikiracing) си спретнахме една хубава родопска разходчица, като за по-пряко си тръгнахме към София през Сърница - яз. "Голям Беглик" - Якоруда.

    Около 100 км почти изключително по черно. Маршрутът беше просто чудесен. Кара се почти непрекъснато през красиви местности, а пътят с малки изключения е интересен, въпреки сухото време. На мокър терен някои участъци може да са толкова интересни, че да не може да се вземе за един ден ...



    При всички положения ние сме си решили, че маршрутът заслужава да се мине поне още веднъж. Задължително, когато теренът е мокър ...
    Ние не сме неутрални!

  • #2
    До: яз. Доспат-Сърница-Г.Беглик-Якоруда - 19.08.2007

    В, коя посока маршрута би бил по-интересен (ако е дъждовно напр.)? В тази , която сте карали, или по-посока от Якоруда до Сърница. Питам , защото аз бях замислил нещо подобно, като от Сърница да се продължи през западния склон на Родопите до с. Ковачевица (там района е също много красив).

    Нали ще има и снимчици?
    Последно редактирано от Виктор Мечкаров; 20-08-07, 11:38.

    Коментар


    • #3
      До: яз. Доспат-Сърница-Г.Беглик-Якоруда - 19.08.2007

      Първоначално публикуван от Victor Преглед на мнение
      В, коя посока маршрута би бил по-интересен (ако е дъждовно напр.)? В тази , която сте карали, или по-посока от Якоруда до Сърница. Питам , защото аз бях замислил нещо подобно, като от Сърница да се продължи през западния склон на Родопите до с. Ковачевица (там района е също много красив).

      Нали ще има и снимчици?
      Мисля, че и в двете посоки ще е интересно. Има доста изкачвания и спускания, които, в комбинация с "рошав" терен, при калчица сигурно ще са доста интересни.
      Има и един участък от около километър, където път практически почти няма. Превърнал се е в нещо като речно корито. След по-обилни валежи там сигурно ще да е много интересно ...

      Иначе, като изключим въпросния участък, като е сухо няма проблем да се кара и с АТ гуми и не особено подготвен джип.


      Снимки има и вероятно довечера ще пусна. Лошото е, че както е известно, снимките доста лъжат. Особено, когато се снима от джипа е много трудно човек да получи истинска представа.
      Снощи например гледах на една от снимките - направо магистрала. А на практика е едно стръмно и дългичко изкачване, което при кал може и да не може да се преодолее без доста лебедки.

      За Сърница - Ковачевица:

      Миналата година го карах по маршрута, показан на прикачената картинка. По-голямата част от пътя в същност е от категорията на т.нар. "третокласни пътища". На практика е силно запуснат, но все пак е доста широк и застлан с камънак. Т.е. ще има доста друсане и, евентуално, прахоляк.
      На 1 място имаше паднал мост, та се минаваше през плитка рекичка (ако има по-силни валежи, може и хич да не е за минаване, но иначе ...)

      Лично аз този маршрут втори път не бих го карал, защото няма да ми е интересен (миналата година бях със съвършено неподготвения Галопер ...).
      Прикачени файлове
      Последно редактирано от Чавдар (V93); 20-08-07, 12:32.
      Ние не сме неутрални!

      Коментар


      • #4
        До: яз. Доспат-Сърница-Г.Беглик-Якоруда - 19.08.2007

        А снимките къде са , а

        Коментар


        • #5
          До: яз. Доспат-Сърница-Г.Беглик-Якоруда - 19.08.2007

          Първоначално публикуван от Митко/fulda/ Преглед на мнение
          А снимките къде са , а
          Снимките отдавна да са тук, но мизерниците от Евроком Кабел ме оставиха без нет 15 часа ...
          Ние не сме неутрални!

          Коментар


          • #6
            До: яз. Доспат-Сърница-Г.Беглик-Якоруда - 19.08.2007

            Тази разходка започна, общо взето, като чисто "асфалтова".
            Компанията трябваше да е по-голяма, включително и с МПС, които не могат да се движат там, където ходят джипките.
            Само че стана така, че в крайна сметка участието се сведе до едно Паджеро и един Патрул ...

            Още от петък се изнесохме (по асфалта) до яз. "Доспат" и ранния следобед започнахме да търсим място за бивак. Многократно през последните години се убеждавам, че такива занимания почти винаги водят до силно влошено настроение и нерадостни мисли и заключения на тема "Простотията българска" ...

            Търсенето ни отне близо 2 часа, като започнахме откъм страната на пътя Батак - Доспат. Там обаче не можахме да си харесаме място. Подходящите места, които не бяха заети, бяха буквално заринати с купища боклуци, които просто нямаха изчистване.

            Българинът е свикнал все някой друг да му е виновен. Само че в този случай жестокото освинване на хубавата природа не беше дело на световния империализъм, българските политици или мангалите, а най-вече на средно статистическия Ганьо Балкански.
            Мисля, че гледката на това, което българинът прави с природата си, е напълно достатъчна за да обясни защо България е на това дередже, на което е ...


            Както и да е. След като не намерихме място от горната страна, минахме през Сърница и се прехвърлихме от другата, където имах на ум подходящ район.
            Там вече доста бързо уцелихме подходящо местенце



            Хубаво заливче, а над него - гора



            И това красиво място не беше пожалено от наш Ганьо, но свинщината беше по-малка, та един 120-литров чувал за отпадъци беше в състояние да ни осигури прилично разчистен терен, където да разпънем бивака ...







            Оттам нататък, за следващият ден и малко няма много за разказване. Наслаждаване на хубавата природа + салатката, ракийката, скарата, малко риболов (по-точно - "давене на червеи с цел отчитане на дейност) ...













            Единственият причинител на не особено приятни емоции, беше шумна компания от някой от близките бази за настаняване, която в събота рано-рано се изтресе на брега. Уж за риболов. Риба, че не хванаха - не хванаха, но още с идването издуха сръбска музика и озвучиха целия район с крясъците си. Че и като капак на звуковото оформление някаква кака през целия ден току подрусваше увиснали и безформени телеса в някакво подобие на кючек ...


            Като изключим това, до неделята си прекарахме добре. Но удоволствието хич нямаше да е пълно, ако просто си бяхме хванали асфалта обратно за София.

            Поради което предложих на Кики да пробваме едно маршрутче, на което се бях наточил отдавна, но преди това се бях въздържал да пробвам, тъй като бях решил, че няма да е особено разумно за карам 100-на километра по черно сам.

            Кики не е като да се нуждаеше от някаква агитация за това преходче ...
            Така че, като компанията се понаспа, малко преди 12 ч. събрахме бивака и поехме по трасето.
            За начало се качихме от Сърница към яз. "Голям Беглик".
            На излизане от Сърница за пореден път можах да се убедя колко неточна може да е преценката на местните хора за проходимостта на един път. Понеже се замотах по малките улички в покрайнините на градчето, спрях да попитам един човек откъде най-бързо да излезем на пътя за Беглика. Въпреки, че добре видя двата подготвени джипа, човекът беше зинал да каже, че пътят е едва ли не непроходим ...

            А пък пътят си е като слънце. Особено в това сухо време.





            Единствените задръжки бяха по причина на командата "Стой! Гъби!", подавана от моята навигаторка, която се пробва (както се оказа - успешно) да съчетае офроуда с бране на сърнели ...







            а също и поради 2 срещи с камиони, разминаването с които налагаше малко маневри. Един път на нас ни направиха място да минем



            После пък ние трябваше да покараме малко на заден, за да дадем път на тежко натоварен с трупи ЗиЛ ...





            Иначе, както вече съм писал, пътят при сухо време е направо лек и проходим за всякакви джипки, че даже и за по-височки леки коли ...




            След изкачване горе на билото, та до яз. "Г. Беглик" и покрай него пътят си е направо "магистрала"





            Караш и се любуваш на хубавите гледки ...




            Прави впечатление, че в този район доста от разкошните ливади край рекички са оградени. Явно хората си пазят хубавата сочна трева ...

            Имахме и такива срещи ...



            Говедото му с говедо много държеше да си излиже старателно копитото, преди да се разкара от пътя ...

            Аман от досадници бе!





            При Каратепе излязохме за кратко (около 2 км) на асфалт, след което отново хванахме гората. Оказа се, че точно в началото на черния път се е проснал цигански катун. За да можем да си продължим по маршрута трябваше малко да го заобиколим, но все пак минахме през периферията му.
            Е нЕма такава мръсотия и мизерия!!!


            Бързо оставихме циганията зад гърба си, а гората компенсира гадната гледка с красиви местности и интересно пътче ...












            Само може да се съжалява, че тазгодишната суша беше направило пътя твърде лесен. Иначе се намираха местенца, които можеха да бъдат интересни ...















            Много са красиви тия Родопи!!!












            Въпреки сухото време обаче, планината не ни остави съвсем да скучаем. На някои места си личеше, че пътчето не е използвано от доста време ...





            а, като стигнахме до мястото, където на картата е отбелязана някаква махала Върхари , пътят взе да придобива характер на пороище или речно корито ...






            На едно място имаше интересна комбинация от страничен наклон и изровен от водата улей в лявата част на пътя.
            С оглед на ширината на Патрула реших направо да си карам по улея, вместо да се пробвам отгоре и да чакам наклонът да ме свлече в него ...






            Като изключим това, че в един момент лявата степенка и задният ляв разширител взеха да орат в каменливата стена на улея - никакви ядове. Ама като тръгнах да излизам от улея и почвата отляво взе да поддава застрашително ...





            Поради което решихме, че е по-добре да играем на сигурно и да разпънем една лебедка, вместо да рискуваме Патрулът да се свлече вляво извън пътя и да си отворим много работа по ваденето, за възможните щети да не говорим ...



            Леко дръпване за да се изкара предницата от улея беше достатъчно ...

            Кики пък реши да се възползва от това, че Паджерото е малко по-тясно от Патрула и да мине отгоре, без да влиза в улея ...



            Добре избраната траектория ...



            и малко газчица в последния момент, когато задницата вече беше тръгнала да се свлича странично, му позволиха да мине през засадното местенце без проблеми ...




            Надолу пътчето продължи да е леко "рошаво" ...















            а това място беше най-интересното за деня ...





            Поради което се наложи малко да го позаобиколим ...















            След това вече беше лесно ...








            Нямаше и някакви сериозни засади. Поне не при сухия терен. Иначе имаше участъци като този ...



            На снимката изглежда като скучен равен път, а в същност е част от продължителен и доста стръмен участък, на който вероятно ще е достатъчен един хубав дъжд, който да разлигави прашния горен слой, и ще настане голяма веселба ...

            Продължихме през красиви местности ...



            като кратките спирки бяха било за снимка на този хубавец, който ни врътна презрително гръб, ...





            било по командата "Стой! Гъба!" ...




            Как пък не я домързя мойта да припне по този баир нагоре ...


            Отново имаше и среща с камион. Тук май умишлено ни навигираха в затрупани с отсечени борчета дълбочки улеи в пътя и после гледаха с подчертан интерес как ще минем ...



            Ама, ако са очаквали гледка на закъсал, или поне затруднен джип, просто не бяха познали. И двата джипа си минаха като по асфалт ...




            И отново хубави родопски гледки ...







            и отново пътчета тип "изровен улей" в рамките на населено място ...




            Лека-полека, около 7 часа след тръгването от яз. "Доспат" пред нас се откри гледката на надвисналата над Якоруда Рила.




            Спуснахме се надолу по пътчето, по което се бяхме качвали през май с Алекс по време на прехода в Родопите ...




            и не след дълго бяхме на бензиностанцията на Лукойл в Якоруда - крайната точка на прехода "по черно" за деня.
            Оттам поехме към София по асфалта.
            Не че не можеше да се качим на Белмекен и оттам да се пробваме да прекосим Рила по обратния път на спускането, което направихме миналия месец, ама вече се стъмняваше ...

            Накрая още веднъж да повторя. Много приятен около 100-км маршрут, с много хубави гледки. Заслужава си да се мине поне още веднъж. Желателно, когато теренът е мокър ...
            Ние не сме неутрални!

            Коментар


            • #7
              До: яз. Доспат-Сърница-Г.Беглик-Якоруда - 19.08.2007

              Всички снимки и малко видео
              Ние не сме неутрални!

              Коментар


              • #8
                До: яз. Доспат-Сърница-Г.Беглик-Якоруда - 19.08.2007

                Както винаги Брилянтен репортаж!
                Но защо е тази "страст" по калта? и така сте се насладили на Прекрасни гледки, а като гледам и доста интересни "засадки" е имало, та няма защо да съжалявате

                Коментар


                • #9
                  До: яз. Доспат-Сърница-Г.Беглик-Якоруда - 19.08.2007

                  Първоначално публикуван от alex_markov Преглед на мнение
                  Както винаги Брилянтен репортаж!
                  Но защо е тази "страст" по калта? и така сте се насладили на Прекрасни гледки, а като гледам и доста интересни "засадки" е имало, та няма защо да съжалявате
                  Нали знаеш , че малко адреналин не е "излишен"... та от там идва и въпросната "страст".

                  Коментар


                  • #10
                    До: яз. Доспат-Сърница-Г.Беглик-Якоруда - 19.08.2007

                    Първоначално публикуван от alex_markov Преглед на мнение
                    Но защо е тази "страст" по калта? и така сте се насладили на Прекрасни гледки, а като гледам и доста интересни "засадки" е имало, та няма защо да съжалявате
                    Не че умирам да се омърлям, ама като е сухо е много (прекалено) лесно бе, Алекс! И става скучно. То на сухото и баба знае. Друго си е да се изпотиш и по г***, докато издрапаш през някоя "засада".

                    Отделно, дето (подсказват ми тук ) е и прекалено прашно.

                    П.П. Алтернативата на калчицата са камъните, ама те пък, за разлика от Господ, не прощават ...
                    Ние не сме неутрални!

                    Коментар


                    • #11
                      До: яз. Доспат-Сърница-Г.Беглик-Якоруда - 19.08.2007

                      Първоначално публикуван от Victor Преглед на мнение
                      Нали знаеш , че малко адреналин не е "излишен"... та от там идва и въпросната "страст".
                      Съгласен, НО какъв адреналин от Кал? Аз се "наси*ам" от страх като застана на някой ръб със Страничен наклон и 300-400 метра Нищо под мен, а в калта просто се цапаш
                      Друг източник на адреналин са гледките, а те са ги имали в големи количества, но както казват - Хора разни

                      Чавдаре, за Прахта и за жегата съм съгласен, но за това е и климатика, ти какво направи с твоя?

                      Коментар


                      • #12
                        До: яз. Доспат-Сърница-Г.Беглик-Якоруда - 19.08.2007

                        Първоначално публикуван от alex_markov Преглед на мнение
                        ... какъв адреналин от Кал? Аз се "наси*ам" от страх като застана на някой ръб със Страничен наклон и 300-400 метра Нищо под мен, а в калта просто се цапаш
                        Ха сега си представи, че страничният наклон е на кален терен и калта те пързаля към ръба ...

                        Първоначално публикуван от alex_markov Преглед на мнение
                        Чавдаре, за Прахта и за жегата съм съгласен, но за това е и климатика, ти какво направи с твоя?
                        Климатик в къщи си имам и даже го използвам (щото си мислих, че таман ще го сложа и жегите ще отминат съвсем ), а Патрулът климатик си няма и се чудя дали си струва разходите и разправията да му слагам такъв ...
                        Ние не сме неутрални!

                        Коментар


                        • #13
                          До: яз. Доспат-Сърница-Г.Беглик-Якоруда - 19.08.2007

                          Първоначално публикуван от V93 Преглед на мнение
                          Ха сега си представи, че страничният наклон е на кален терен и калта те пързаля към ръба ...



                          Климатик в къщи си имам и даже го използвам (щото си мислих, че таман ще го сложа и жегите ще отминат съвсем ), а Патрулът климатик си няма и се чудя дали си струва разходите и разправията да му слагам такъв ...
                          Според мен не си заслужава, защото в гората радиатора (на климатика) се набива с всякакви гадости и изисква особени грижи. Друг е въроса , колко би издържал изобщо при такава експлоатация. Един колега също с Нисан ми се "похвали", че на осмия месец го е изхвърлил. Предрече ми , че това ще се случи и с моя. Все повече започвам да му вярвам...

                          Коментар


                          • #14
                            До: яз. Доспат-Сърница-Г.Беглик-Якоруда - 19.08.2007

                            Първоначално публикуван от V93 Преглед на мнение
                            Снимките отдавна да са тук, но мизерниците от Евроком Кабел ме оставиха без нет 15 часа ...
                            Ама ти така кажи ! Дефендъра на един от собствениците е при мен ...
                            А иначе репортажа , както обикновенно е превъзходен !
                            За мое съжаление не успях да се присъединя към вас причини много ...

                            Коментар


                            • #15
                              До: яз. Доспат-Сърница-Г.Беглик-Якоруда - 19.08.2007

                              Първоначално публикуван от Victor Преглед на мнение
                              Според мен не си заслужава, защото в гората радиатора (на климатика) се набива с всякакви гадости и изисква особени грижи. Друг е въроса , колко би издържал изобщо при такава експлоатация. Един колега също с Нисан ми се "похвали", че на осмия месец го е изхвърлил. Предрече ми , че това ще се случи и с моя. Все повече започвам да му вярвам...
                              Викторе, Това вече "Изби рибата"
                              Аз имам климатик (в тази кола от 1 година, в предишната около 4-5 месеца) и няма разлика м-у неговит радиатор и този на колата (по отношение на потдръжката) че и на Интеркулера ако искаш. Сигурно за Истинските HardCore състезатели които искат да изтискат максимума от колата климатика е Излишен консуматор и тежест, те може и да му пукат, зацапват че дори и къртят радиатора, НО за Разходкаджиите (като мен) това е Аксесуар седящ в ЧЕЛНИТЕ редици по необходимост (Лично Мнение)

                              Първоначално публикуван от V93 Преглед на мнение
                              Ха сега си представи, че страничният наклон е на кален терен и калта те пързаля към ръба ...
                              Чавдаре, аз толкова фантазия май нямам - Шубе съм си и на някой места в определени условия просто не ходя (и другите не съветвам) защото "пътечката на Гандалф" която на скоро минавахте (м-у х. Тъжа и Ботев) ако е кална и хлъзгава вероятността да не може да споделиш преживяното (защото може да не си го преживял) е огромна (поне по спомени), пък и калта основно е в речните корита и деретата...

                              Май напоследък съм позанемарил "екшъна" - сигурно остарявам

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X