Днес беше първата офроуд лека разходка за мен и моето возило. След доста мотане покрай разни дребни и не толкова спънки, за които няма нужда да се споменава, се отправихме от Пасарел към Лозен, за да пробваме как са джипките. Групата се състоеше от три коли - гранда, една фронтера и една наистина добре подготвена дълга витара. Аз бях с АТ гуми, нови новенички, колегата с фронтерата беше с гуми за рядка мъгла, а витарата - със сериозни гуми за кал. Имахме идея да минем по маршрут(от долни Пасарел до Горни Лозен) - стар римски път, който съм минавал преди, с колело, но изпуснах едно отклонение и поехме по неочаквана посока, а именно към село Габра.
Пътя започна много добре - равен, много сух, тук там с чакъл и сухи листа за тръпка. След кратко поспиране за охлаждане на позагрялата фронтера, започнахме навлизаме в гориста местност, където по усойните места имаше и тук-там и калчица. Дои този момент никакви проблеми нямаше, дори с мъглявите гуми.
вече бяхме наясно, че сме изпуснали отклонението за лозен, но предпочетохме да не се връщаме а да проверим как е пътя до Габра.
Почти бяхме преминали същинската планина, когато една локвичка ми показа, че човек може да се окопае и на най леката разходка. Пробвах да мина без газ през калта, и съответно се пльоснах по корем с гордо въртящи се 4 колела които вдигаха приятни кални фонтани придавайки на гранда по-сериозен вид.
За щастие, колегата с витарата беше подготвен не само от към гуми - имаше правилното разтегателно въже, което като ластик издърпва колата от калта без дори да се усети, за което тук е писано предостатъчно.
Като на филм, леката витара се засили с около половината от дължината на въжето и ме изтегли без никакви удари и поражения. Даже не усетих първият път и набих спирачки. Интересен факт е, че стандартната кука за теглене на гранда е много тясна за голям и здрав шекел, та ползвахме един по-тънък, който за щастие удържа на напъна...
При втория опит за минаване с газ, автоматика на гранда избра да смен смени предавка от 1-ва на 2-ра (бях на бавни, с ограничение до 2-ра) точно когато навлезе в калта. Не това беше причината за последвалото окопаване, а струнния бряг на блатото, не по висок от бордюр. Гранда обаче излезе геройски с разклащане мръсна газ, като практически си изкопа свои коловози по стръмния бряг, от които после се възползва фронтерата, която мина без да закъса.
Витарата, но с гумите за кал, естествено мина като по алея, независимо че се опита да изгребе тинята от дъното с предните си носачи.
Пътя започна много добре - равен, много сух, тук там с чакъл и сухи листа за тръпка. След кратко поспиране за охлаждане на позагрялата фронтера, започнахме навлизаме в гориста местност, където по усойните места имаше и тук-там и калчица. Дои този момент никакви проблеми нямаше, дори с мъглявите гуми.
вече бяхме наясно, че сме изпуснали отклонението за лозен, но предпочетохме да не се връщаме а да проверим как е пътя до Габра.
Почти бяхме преминали същинската планина, когато една локвичка ми показа, че човек може да се окопае и на най леката разходка. Пробвах да мина без газ през калта, и съответно се пльоснах по корем с гордо въртящи се 4 колела които вдигаха приятни кални фонтани придавайки на гранда по-сериозен вид.
За щастие, колегата с витарата беше подготвен не само от към гуми - имаше правилното разтегателно въже, което като ластик издърпва колата от калта без дори да се усети, за което тук е писано предостатъчно.
Като на филм, леката витара се засили с около половината от дължината на въжето и ме изтегли без никакви удари и поражения. Даже не усетих първият път и набих спирачки. Интересен факт е, че стандартната кука за теглене на гранда е много тясна за голям и здрав шекел, та ползвахме един по-тънък, който за щастие удържа на напъна...
При втория опит за минаване с газ, автоматика на гранда избра да смен смени предавка от 1-ва на 2-ра (бях на бавни, с ограничение до 2-ра) точно когато навлезе в калта. Не това беше причината за последвалото окопаване, а струнния бряг на блатото, не по висок от бордюр. Гранда обаче излезе геройски с разклащане мръсна газ, като практически си изкопа свои коловози по стръмния бряг, от които после се възползва фронтерата, която мина без да закъса.
Витарата, но с гумите за кал, естествено мина като по алея, независимо че се опита да изгребе тинята от дъното с предните си носачи.
Коментар