Обява

Свий
Няма добавени обяви.

През зимата с джип в планината

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #31
    От: През зимата до Ком

    Злати, най-накрая каза за какво става въпрос всъщност. Там не говорим за 10-20 или 70см сняг, а за навявания от над два метра.
    И те седят до края на Май. Със същия успех може да се качи Ботев през зимата. Не е въпроса в джипки, а че си трябва ратрак.
    А относто 40 цоловите гуми с малък грайфер, трябва да е ясно, че вървят само по равно, защото имат малко сцепление.
    За планинско каране в сняг си трябва сцепление и определено няма да стигнеш до никъде в Рила примерно.
    Същите гуми се използват и за блата и всякъкви терени със слаб грунт, на койте целта е да седиш от горе, но е равно.
    Subaru Forester 2.0 S Turbo + Autohome Columbus = 4x4 Light Fast Camper
    Drag Grand Canyon Daily
    Faction Prodigy + Secura Fix + G3 Alpinist
    LZ1JYM

    Коментар


    • #32
      От: Разходка около София 22.01.2012

      Първоначално публикуван от ВЕНЦИ КЛЮЧ Преглед на мнение
      Реалността е, че минахме 70км.в сняг като на Софийската група.Тракторката си е яка гума плюс заварка = самолет.
      Тракторки или не, като стигнеш до тук трябва да играе лебедка или лопата, или и двете.

      А и силно агресивната гума май си има цена

      Първоначално публикуван от ВЕНЦИ КЛЮЧ Преглед на мнение
      Остана ни последния баир нема и 200 метра и бехме горе ама Рокито пръсна предния деференциал ...

      Първоначално публикуван от Jimi Преглед на мнение
      ... А относто 40 цоловите гуми с малък грайфер, трябва да е ясно, че вървят само по равно, защото имат малко сцепление.
      За планинско каране в сняг си трябва сцепление и определено няма да стигнеш до никъде в Рила примерно.
      Същите гуми се използват и за блата и всякъкви терени със слаб грунт, на койте целта е да седиш от горе, но е равно.
      А ти не го приемай толкова буквално. Важен е принципът. Колкото по-малко потъваш в снега, толкова по-малко сняг ще буташ пред себе си, толкова по-късно ще закъсаш.

      Иначе е напълно ясно, че машина от типа на Arctic trucks трудно ще се движи по нашите планини и то не толкова заради проблем със сцеплението, а просто защото с тези големи балони няма как да се побере на тесните планински пътища.

      Освен това "не особено агресивна шарка" не е задължително да означава малък грайфер. Примерно един Wrangler MT/R го има в размери до 42". Cooper Discoverer STT e до 37". Стига да има на какво да ги сложиш и с какво да ги въртиш ...

      Малко примерче
      Последно редактирано от Чавдар (V93); 24-01-12, 10:48.
      Ние не сме неутрални!

      Коментар


      • #33
        От: Разходка около София 22.01.2012

        Първоначално публикуван от verter Преглед на мнение
        .............
        За Ком май единственият вариант е от Петрохан (поне е най близо) и после, ако се успее да се стигне до подножието на върха надолу все ще се слезне някак и по друг път. ..........
        До подножието на вр.Ком може и да се стигне, но от разклона към хижата - надали. Говоря за първите 200м и на още ено открито място.

        Първоначално публикуван от ВЕНЦИ КЛЮЧ Преглед на мнение
        ...Тракторката си е яка гума плюс заварка = самолет.
        Може ли малко уточнение за заварката. На дифа ли е?!
        За жалост продадох старото муле след 12 годишна езда. Утехата е, че отива при ловец.

        Коментар


        • #34
          От: Разходка около София 22.01.2012

          Първоначално публикуван от c_gul Преглед на мнение
          До подножието на вр.Ком може и да се стигне, но от разклона към хижата - надали. Говоря за първите 200м и на още ено открито място.


          Може ли малко уточнение за заварката. На дифа ли е?!
          Да точно електроди вежен и сичко на здрасти
          Луд не се мори,само се поти...и охлажда с бира 0884480846

          Коментар


          • #35
            От: Разходка около София 22.01.2012

            Първоначално публикуван от Пламен Ковачев (zaiko1234) Преглед на мнение
            Да точно електроди вежен и сичко на здрасти
            Вандали!
            За жалост продадох старото муле след 12 годишна езда. Утехата е, че отива при ловец.

            Коментар


            • #36
              От: Разходка около София 22.01.2012

              Първоначално публикуван от c_gul Преглед на мнение
              Вандали!
              Ми това е евтиния върянт 4 електрода и ток и жица иначе откъде 1500 лева за блокажи.
              Луд не се мори,само се поти...и охлажда с бира 0884480846

              Коментар


              • #37
                От: Разходка около София 22.01.2012

                Първоначално публикуван от Чавдар (V93) Преглед на мнение
                А ти не го приемай толкова буквално. Важен е принципът. Колкото по-малко потъваш в снега, толкова по-малко сняг ще буташ пред себе си, толкова по-късно ще закъсаш.

                Иначе е напълно ясно, че машина от типа на Arctic trucks трудно ще се движи по нашите планини и то не толкова заради проблем със сцеплението, а просто защото с тези големи балони няма как да се побере на тесните планински пътища.

                Освен това "не особено агресивна шарка" не е задължително да означава малък грайфер. Примерно един Wrangler MT/R го има в размери до 42". Cooper Discoverer STT e до 37". Стига да има на какво да ги сложиш и с какво да ги въртиш ...

                Малко примерче
                Аз не го приемам буквално. Грайфера си е грайфер, и определено не трябва да е агресивен, ако искаш да се движиш по дебел сняг. Пак уточнявам не 20-30см, а 1-2м. Последното нещо което ще искаш е гумите да копаят, защото освен да легнеш по корем и да те вадят на пролет друго няма да стане.
                42'' на 0.5бара е добър размер за Самурай евентуално и двигателя колкото е по-лек по-добре. Руснаците на машините с големи балони слагат двигател от Лада, а не от Краз.

                Съвем друго е ако под пресен сняг имаш твърд грунд - там колкото повече коне и колкото по-агресивни гуми - по-добре. Защото целта е да изкопаш до твърдото и да разбуташ пресния сняг. Ама там реално движещ се от сцеплението на колелата, а не разбивайки с инерцията си джип е до към 50-70см сняг, като много зависи от джипа и гумите, наклона и т.н. Клипчето което си пуснал е такъв вариант.
                Subaru Forester 2.0 S Turbo + Autohome Columbus = 4x4 Light Fast Camper
                Drag Grand Canyon Daily
                Faction Prodigy + Secura Fix + G3 Alpinist
                LZ1JYM

                Коментар


                • #38
                  От: Разходка около София 22.01.2012

                  От сняг до сняг има огромна разлика 50 см пресен сняг не е проблем при 40 см тежък мокър сняг ставаш зрител.Иначе спора е излишен,всичко което има тракторки се движи останалите гледат.

                  Коментар


                  • #39
                    От: Разходка около София 22.01.2012

                    Първоначално публикуван от r_vardarov Преглед на мнение
                    ... Иначе спора е излишен,всичко което има тракторки се движи останалите гледат.
                    Това да си истина от последна инстация сигурно е хубава работа. Мога ли да знам кои са "останалите" - марка, модел, размер, на каква кола?
                    Ние не сме неутрални!

                    Коментар


                    • #40
                      От: Разходка около София 22.01.2012

                      Първоначално публикуван от r_vardarov Преглед на мнение
                      От сняг до сняг има огромна разлика 50 см пресен сняг не е проблем при 40 см тежък мокър сняг ставаш зрител.Иначе спора е излишен,всичко което има тракторки се движи останалите гледат.
                      И с 5 см. сняг и лед отдолу какво правим с тракторките..?!!

                      Коментар


                      • #41
                        От: Разходка около София 22.01.2012

                        Първоначално публикуван от Чавдар (V93) Преглед на мнение
                        Това да си истина от последна инстация сигурно е хубава работа. Мога ли да знам кои са "останалите" - марка, модел, размер, на каква кола?
                        То е като с жиповете - ужаз и всички останали
                        И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

                        Коментар


                        • #42
                          Първоначално публикуван от Марто (Мартин Христов) Преглед на мнение
                          И с 5 см. сняг и лед отдолу какво правим с тракторките..?!!
                          Идваме напролет да ги ползваме по предназначение - да си изорем нивата.

                          Първоначално публикуван от r_vardarov Преглед на мнение
                          Как пък с вас нямаше поне един джип с истински гуми щяхте да видите разликата.Джип с 12 тракторки е като Ратрак спрямо останалите,независимо от маркатаим и от силата на мотора.
                          Колега, вземи си отвори една собствена тема и направи един хубав репортаж със снимки и прочие кой от къде е минал, щото с тия гуми, и кой не е минал, и защо. Ще има повече полза, отколкото да се прехласваш по великите качества на тия гуми във всяка втора тема във форума. А тия гуми са строго профилирани и извън предназначението си са едно голямо шумно и ръбато нищо. Приеми че за някои (очевидно повечето) хора минусите им са повече от плюсовете, щом не са си купили и сложили от същите. За повечето народ проблема не е нито финансов, нито от друго естество. Просто не искат.

                          Много хора карат нещо повече от колхозна техника, и от време на време я карат и извън калта, с нормални за що-годе съвременен автомобил скорости, за които тракторките най-малкото не са правени, а и не са способни на добро поведение, нито пък дори на наченки на комфорт.
                          Последно редактирано от Чавдар (V93); 24-01-12, 14:01.
                          Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                          Коментар


                          • #43
                            От: През зимата до Ком

                            Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                            ... направи един хубав репортаж със снимки и прочие кой от къде е минал, щото с тия гуми, и кой не е минал, и защо. ...
                            Това не е лоша идея. Проблемче е обаче, че, за да са по-представителни резултатите от едни сравнителни изпитания, ще е добре да се тестват различни гуми на един и същ автомобил (поне една и съща марка и модел) за да се елиминират, доколкото е възможно, други фактори като напр. тегло, наличие/отсъствие на блокажи, мощност на двигателя.
                            Ние не сме неутрални!

                            Коментар


                            • #44
                              От: През зимата до Ком

                              NB Темата е за подходите към Ком през зимата!
                              За жалост продадох старото муле след 12 годишна езда. Утехата е, че отива при ловец.

                              Коментар


                              • #45
                                От: През зимата до Ком

                                Първоначално публикуван от c_gul Преглед на мнение
                                NB Темата е за подходите към Ком през зимата!
                                Ми то такава тема няма, оти с жип до Ком през зимата е малък абсурд
                                И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X