Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Три пъти до връх Ком - през есента, пролетта и лятото на 2011

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    От: До връх Ком през есента

    Ето го разказа от юни тази година. Точна дата 04.06.2011. През седмицата валяха дъждове, така че се очакваше кал, реки и малко трудности. Маршрутът пак е София - Комщица - Ком - хижа Ком - София. Поне такъв беше за мен, защото не останаха да преспя в хижата, както направиха другите колеги.
    Всъщност малко предистория. Аз от една година съм запален по офроуда и си спретнахме мини офроуд клуб в ауди форума. Взех си скромна джипка, но както обикновено става започнах да го ъпгрейдвам, за да не ме оставя по средата на пътя както не веднъж се случваше в началото. Това ми бе първата разходка с членове на офроуд клуба и първата до връх Ком. Бе ми много интересно да видя как го правят хора с опит и точно откъде минава маршрута от Комщица.


    Както вече стана дума, днес се качихме до връх Ком. Откога го чаках този момент
    Тази разходка определено беше най-силната за мен до момента!

    От нашия форум (ауди форума) бяхме 4 човека:
    аз, Боби (Thug Lord), Страхил (Baholino A4 TDI) и Живко (Един_Луд).
    Джиповете:
    моят Jeep Cherokee 4.0 бензин, новата придобивка на Страхил - "белият мечок" Toyota Land Cruizer FJ80 4.0 бензин и Mercedes ML 230 бензин на Живко.
    Тойотата на Страхил е истинско чудовище - лифтната, с шнорхел и още подобрения, както и с хубави all-terrain гуми :respekt:

    Съвпадение бе, че в същия ден тръгваше и група от офроуд клуба в същата посока и със същата цел. Страхил синхронизира набързо нещата и се обединихме.
    Джиповете на колегите от офроуд клуба:
    Три Range Rover Classic, един от които с V8 двигател (3,9 литра) и два с турбо дизелови 2.5 литра. Два от Рейнджовете бяха добре пипнати - лифтнати, с лебедки, с кални и all-terrain гуми с подсилени брони...
    Големи животни са!
    Небезизвестната Toyota LJ 70 на Яро, която просто е образец как трябва да е оборудван един истински офроуд джип. Нов двигател 3.0 турбо дизел, супер лифт, кални гуми, шнорхел, брони, въздушен болаж на дифа и какво ли още не.
    Горе преди върха пък имахме среща с невероятен джип - Land Rover Defender, в който имаше наляти в офроуд екстри едни 40-50хил.лв. С Боби го разгледахме обстойно и нямам идея дали има какво да му се добави още. Има абсолютно всичко и е направен само от професионални части и фирми. Наистина е уникален!

    Срещата ни бе в 9.00 часа на ОМВ Люлин. Там се събрахме и потеглихме в колона към Годеч.








    Докато бяхме на хубавия асфалт към прохода Петрохан леките коли ни биеха по един ляв мигач и се опитваха да ни изпреваряват един по един, обаче след отбивката към Годеч и влошаването на пътя ситуацията се обърна в наша полза
    Много е готино движението в колона с джипове. Като някакви военни чудовища се движехме. Аз още не се вписвам с моя джип в тази графа, но скоро се надявам да стана и моят джипчо да порасне.
    Пътувахме към село Комщица, което е доста след Своге и почти до границата със Сърбия и атакува Ком от Запад.











    Джипът ми още чистичък....

















    Най-после край на монотонните зимни пейзажи , за сметка на красивата, разцъфваща и колоритна природата!
















    Точно ни бе писнало от асфалтови пътища (то един асфалт, ама хайде...) и наближавайки селото и набиирайки висоиона излезнахме на едно плато със страхотна гледка към Ком. Едни зелени и широки поляни и няколко чифта следи шерещи склона нагоре - красота!



    Моментално разбрах, че това е нашият път!!!
    Колегите от офроуд форума ме инструктираха как трябва да се движим в колона и какви правила да спазваме. Не ни позволяваха да се движим последни аз или Живко, защото видимо ние бяхме с най-слабо подготвените джипове. Първата и последната кола държаха връзка по радиостанции.





    Тръгнахме да катерим първия склон по един чакълест път. Колоната се поразкъса, защото водачите переха здраво напред, но все пак се държахме в полезрение по един джип отпред и един отзад. На всеки 20-30 мунути водачът ни спираше и събираше колоната. На всяка една отбивка или разклонение по пътя седеше и ни изчакваше, за да ни покаже правилния път :respekt:
    Пътят освен каменист беше и доста вълнообразен на дадени участъци. Едни високи и остри гърбици, които караха джиповете да правят шпагати.





















    Водачът ни предупреди, най-вече Живко с неговия лъсквав Мерцедес с шосейни валяци, че нагоре се очаква кал и доста клони. Живко беше с цялото си семейство и реши докъдето прецени да се качи, пък после ако се наложи ще се върне.
    Не след дълго започнаха и първите локви. Видно беше валяло обилно през ноща и всичко беше подгизнало, но засега почвата беше камениста и нямаше гъста кал. Естествено не за дълго.....

















    Покатерихме се по-нависочко до едни хубави поляни.











    Все още боята свети...


    Единият колега с един от Рейджовете не го свърташе по пътя и шатреше из полетата ту отляво, ту отдясно, ту някъде по билото горе....досущ като наш Никола!
    Спряхме на първа почивка. Там стана ясно, че дотук е лесното. Предстояха ни локви, кал и пътеки сред дърветата с много клони.
    Живко реши да не си чупи джипа и да тормози семейството си и обърна.
    Групата продължихме напред. Точно след два завоя започнаха такива локви и таква кал, че даже се притесних с моите скапани гуми.















    Боби докато снима през прозореца даде "първа кръв"
    Ама аз раздавах повечко газ в някои случаи, че да не рискувам да затъна в калта. Гумите ми имат едни 5 секунди преди да се затлачат и ако не мина препятствието за това време рискувам да си остана в него.



    Това кафявото е чиста кал, а през нея се вижда и нашия път.....но вече зад гърба ни.




    Поредната почивка...в която стана ясно, че едната радиостанция е изпаднала на мястото, където се разделихме с Живко. Яро с яката тойота се върна през цялата кал да я намери и донесе.



    Намери се станцията и продължихме в колона






    Навлязахме в гората. Скоро се очакваше и участъка с яките клони. Дърветета покрай пътя сякаш се бяха протегнали едно към друго.




    Отвреме на време изкачахме на малки, но невероятно красиви полянки.
















    Пътят загрубя. Появиха се доста остри камъни и всичко бе потънало във влага. Навсякъде се стичаха поточета и просто се чудех къде ли ще имам проблеми














    Много е красиво по това време в планината. Заслужава си всяка минута прекарана там!








    По едно време колоната спря. Пътят поемаше рязко нагоре, по него се стичаше цяла река, която бе измила част от почвата и имаше доста едри камъни. На тях нашият водач (най-горе на снимката) се бе окантарил и закъсал.



    Спряхме да му помогнем и да се прецени положението. Аз като видях какви ями е издълбала водата и какви камъни са се оголили честно казано си помислих, че ще закъсам и няма да мога да продължа.


    Благодарение на него успяхме да намерим правилната траектория и начина на преминаване. Тук влезна в играта и лебедката на Рейнджа, която с лекота го изкара от камъните.
    Видях какво прави една лебедка и колко е ценна в такава ситуация, не само да излезнеш от нея, ами и да продължиш напред, а не да се върнеш.





















    Jeep Grand Cherokee 5.9 V8 - "Mountain Rambler" project
    0888/00-55-37

    Коментар


    • #17
      От: До връх Ком през есента













      Яро ни показва пътя по който да караме, за да не изпаднеме в ситуацията на Рейнджа




      Един по един джиповете започнаха да преминават трудния участък. Наклонът беше голям, в едната половинана пътя на течеше силна река, а другата беше осеяна с големи камъни. Правилният път е някъде там, посредата....




      Мойто скромно Чероки премина с лекота и искрено ме учуди, като знам как съм закъсвал в подобни ситуации....












      Това бе едно от непредвидените препятствия, както се изрази водачът ни. Май непредвидени винаги има, само въпросът остава колко ли са.

      Тойотата прави шпагати...






      На места пътят бе доста тесен, минавайки на милиметри от остри скали и непрестанно под "прегръдките" на клоните на дърветата.








      Локвите край нямаха....


      Връх Ком...под завивките :hilezh:








      малко ни позапръска и дъжд






      Дизозаврите мастодонти






      Изглеждаше така, сякаш трудното е зад гърба ни. Вече в подножието на върха. Обаче колкото и да е странно трудностите не свършваха, дори теренът стана още по труден... :gruebel:
      Една буйна растителност, подгизнала почва, мокра трева, стръмни наклони и спускания, мочурливи участъци.














      Те това е поза.....










      Незнам как, но изведнъж се озовах пръв в колоната и се чудех накъде да карам. Из тия листа някъде отдолу има път, но и мочур. Стигнах до един раклон. Опитах се да хвана пътя нагоре, обаче не успях, свляках се налолу. Оказа се,че е и грешен.









      Това е едно добре известно проблемно място по пътя. Един изоставен краварник, покрай който вие пътя и там винаги е мочурливо и тинесто. Това бе едно от очакваните трудни места. Стигнах до една дълбока локва. Плахо потопих предницата до бронята и усетих как от тежестта джипа потъна още малко. набих спирачките и веднага задна. Отбих в страни и казах на другите, че има дълбока и дълга локва и имам чувството, че ще затъна в нея. Някой попита колко е дълбоко, а Яро чух само да каже - Има само един начин да проверим!


      Влезна е мочурляка с мръсна газ и продължи да прави коловизи още 20-30 метра. Толкова бе дълъг наводненият участък. Като видях как потъна тойотата и като разбута водата какви "мазни" коловози направи под нея в калта, реших че ще е добре да съм втори джип, преди тежката артилерия да премине оттам и да издълбае още повече.
      Яро ми каза само да не отпускам газта. Гмурнах се и натиснах педала. Минах големия гьол, но след него стана по-гадно, защото навлязох в тесни коловизи. По средата на пътя ми се видя нещо като камък и неволно отпуснах газта.....веднага закъсах. Пробвах да тръгна от място, но не успях. Като погледнах през стъклото колко бе потънал джипа, чак не можех да си отворя вратата, защото опираше в пръст острани. 100% дифовете бяха яко в калта, защото тя реално ми стигаше до праговете. Яро викна "Дай малко назад и с яко газ!
      Питах го дали няма някой камък, но ме успокои, че били малки и няма да ме спрат.
      Върнах малко назад и настъпих...набрах скорост и като стигнах до камъните джипа направо отскочи, но не се чу удар камък в метал, което беше добре.












      Определено това място най ме измъчи, но общо взето минах без проблеми. Чудовищата май и не усетиха за какво става въпрос, но с тези големи гуми и лифтове е нормално :respekt:



      Много яка снимка!


































      Навлезнахме и в облаците и стана малко трудно да се държим под око, затова по често се изчахвахме.












      На едно място объркахме пътя и пропуснахме една отбивка. Трябваше да се върнем малко обратно.


      Още по нагоре пътя изчезна. Всеки караше откъде намери за добре. Всичко беше подгизнало и трябваше да се правят по няколко опита и заход от всички. Бяхме се пръснали на голям периметър. Единият от Рейджовете откри продължението на пътя и всички се отправихме натам. И тук имаше доста търдности, защото беше адки мокро и подгизнало.




















      Я, гьолче.....Колегата с рейджа с кални гуми много му се израдва. Даже прекалено...










      Последно редактирано от verter; 07-11-11, 18:25.
      Jeep Grand Cherokee 5.9 V8 - "Mountain Rambler" project
      0888/00-55-37

      Коментар


      • #18
        От: До връх Ком през есента











        Стигнахме подножието на връх Ком, но до него така и не отидохме, заради гъстата мъгла. Тук се срещнахме и с колегата с Дифендъра. Уникалната машина, в която са вложени наистина много пари в допълнително оборудване.
















        Малко барбекю




        Времето ни отдели само само миг за тази гледка....




































        От върха тръгнахме обратно по пътя по който няхме дошли, като на едно място се отбихме към Хижа Ком. Времето се пооправи.






















        Пътят към хижата е особено красив!




















        Тук вече отмаряме на самата хижа. Даже с Яро се разприказвахме усилено за аудита, двигателите им и куатро системата. За пореден път оставам с проятното впечатление, че ауди се ползва с особена почит в офроуд средите, не само заради куатрото!

















































        Jeep Grand Cherokee 5.9 V8 - "Mountain Rambler" project
        0888/00-55-37

        Коментар


        • #19
          От: До връх Ком през есента

          А това са снимки от 23 юли пак тази година. Всъщност това ми бе първото истинско качване до Ком - на самия връх.


          Връх Ком в цялата му красота








          Това са гледките от върха. На север:


          На запад:


          На Изток:


          и на Юг:


          Много е красиво горе, заслужава си да се посети. Имаше и доста туристи. Голямо удоволствие е да видиш Българското знаме да се вее гордо и да слушаш хайдушки песни от туристите. Даже изиграха и едно хоро.






          Мойте щастливи псета
















































          Това е Берковица

















          Jeep Grand Cherokee 5.9 V8 - "Mountain Rambler" project
          0888/00-55-37

          Коментар


          • #20
            От: До връх Ком през есента

            Ей, страшен си! С кеф се върнах 5 месеца назад. Ама купон си беше, а ти въобще не трябва да се притесняваш, още тогава си караше добре и определено в реката избра по-правилна траектория от моята. Хиляди благоданости за тия прекрасни снимки, ако не възразяваш, ще сменя името на темата, защото вече не само за есента на Ком, а има снимки и от пролетта и лятото.
            LZ1LRE, Range Rover 300Tdi
            www.ADV-Bulgaria.com

            Коментар


            • #21
              От: Три пъти до връх Ком - през есента, пролетта и лятото на 2011

              Екстраординарно, както се казва!!!
              Със съдържащи ламелен или сферичен графит над 2,14% не разговарям.

              Коментар


              • #22
                От: Три пъти до връх Ком - през есента, пролетта и лятото на 2011

                Много добри снимки правиш - може да организираме една зимна разходка, че да изпълним темата с всички сезони
                Колкото повече книги четат децата ви, толкова по-малко ще слушат чалга!

                Коментар


                • #23
                  От: Три пъти до връх Ком - през есента, пролетта и лятото на 2011

                  И аз благодаря за прекрасните снимки! Много спомени ми навяха до като ги разглеждах. А от Комщица не съм се качвал никога и ще ми бъде интересно да мина от там.
                  Георги Танев (0+)
                  Land Rover Discovery 1 300 TDi
                  Land Rover Club Bulgaria
                  0887 930 238, 0878 797 768

                  Коментар


                  • #24
                    От: Три пъти до връх Ком - през есента, пролетта и лятото на 2011

                    Първоначално публикуван от Жоро Танев Преглед на мнение
                    И аз благодаря за прекрасните снимки! Много спомени ми навяха до като ги разглеждах. А от Комщица не съм се качвал никога и ще ми бъде интересно да мина от там.
                    И аз така, Жоре! Да не тръгнеш без мене!
                    edoors.bg- Джаджи за врати и врати

                    Коментар


                    • #25
                      От: Три пъти до връх Ком - през есента, пролетта и лятото на 2011

                      Първоначално публикуван от edoors Преглед на мнение
                      И аз така, Жоре! Да не тръгнеш без мене!
                      Няма Гена ще направим организация!
                      Георги Танев (0+)
                      Land Rover Discovery 1 300 TDi
                      Land Rover Club Bulgaria
                      0887 930 238, 0878 797 768

                      Коментар


                      • #26
                        От: Три пъти до връх Ком - през есента, пролетта и лятото на 2011

                        Много красота! Благодаря!
                        Женя Вълчанова 0888272565

                        Коментар

                        Активност за темата

                        Свий

                        В момента има 0 потребители онлайн. 0 потребители и 0 гости.

                        Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                        Зареждам...
                        X