Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Храбрино-Смолян-Триград-Доспат-Якоруда (август 2009)

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Храбрино-Смолян-Триград-Доспат-Якоруда (август 2009)

    Все едно пъпът ни е хвърлен в Родопите. Само да ни изпусне човек за малко и вече сме се юрнали натам ...

    Този път реших да комбинирам познати места с некарани досега от нас маршрути. Една предварителна консултация с Владо (vnsh) ми спести набутване в участък, където било малце тесничко за АТВ-та с размери на малък камион ...

    След леко забавяне поради внезапно възникнали и неотложни семейни дела успяхме да стартираме близо час и половина - два след първоначално планираното време.
    По магистралата този път за разнообразие ни задминаваха само наистина бързащите коли. Патрулът си се носеше със съвсем прилична скорост. Е, естествено, че отговори на натиснатия педал със съответстващ апетит, ама то там пълното щастие ...

    Влязохме в гората над Храбрино.



    На места пътят вероятно става интересен при по-калничко време. Но на този сух терен трасето си беше направо софт.

    По някое време пред нас червеният на картата път, по който бях теглил маршрута, леко взе да прилича по-скоро на пътека.



    Не че другото разклонение на Y-образното кръстовище не беше като магистрала, ама то беше маркирано със синьо - за АТВ. А не! Трябва да има ред. Щом десният път е маркиран за 4х4, значи караме оттам ...

    Все пак, метнахме едно око напред за да вземем не се набутаме слепешката в някое приключенийце. Заключението беше, че става за линейки ...



    И си подкарахме. Очевидно беше, че този участък отдавна не е използван от джипове и гората беше взела да си го прибира обратно, ...





    което наложи малко навигаторски фитнес.



    Където може се заобикаля, а където не става си имаме разни играчки за разчистване на път ...



    Не след дълго отново си излязохме на горска магистрала, около която си имаше и някои екстри, бързо забелязани от зоркото око на навигатора ...



    Времето се опитваше да ни сплаши малко със сгъстяващи се от време на време облаци, но някакси не успя да ни впечатли.



    По някое време пред нас възникна леко баирче, на което се виждаха стълбовете на ски-влек. Я, това да не би да е прочутата писта на Бяла Черква с наклони над 45 градуса?



    Поне това, което ни беше на пътя, пропусна да ни впечатли с каквото и да било.

    С бодра разходкажийска стъпка се изнесохме нагоре и си продължихме по набелязания маршрут в посока Персенк.





    Приятно горско пътче ...



    а покрай него има какво? Малинааак! А малинакът е нещо, което не подминаваме току-така, ако сме излезли на разходка ...




    Хайде една дежурна снимка на шведското всъдеходче ...



    Прочетохме табелата за стария римски път, ама от форума имах смътен спомен за тема от ендуро разходка, в която се споменаваше, че пътят в един момент ставал възтесничък за джипове. Този път решихме да не проверяваме на място и хванахме другото разклонение.

    Тук GPS-ът ни сви един номер, който от версия 4.70 насам изглежда да му е от любимите. Като стигнеш до някое Т- или У-образно кръстовище, картата ти врътва маршрута в грешната посока, а след известно разстояние те кара да направиш обратен завой, да се върнеш до кръстовището и да продължиш вече в правилната посока.



    Ако си го набил на по-едър мащаб (примерно 80 м), в един момент гледаш, че на кръстовището маршрутът ти върви и наляво, и надясно, което е дразнещо, особено, ако кръстовището не е от по-забележителните и не си наясно предварително накъде е правилната посока.
    В случая му показахме комбинация от 3 пръста и продължихме по верния път.

    Малко по-нататък - приятно изглеждаща чешма с впечатляващ дебит ...



    за която благодарим на туристическо дружество "Хеброс" - Димитровград!

    В тази част на маршрута имаше доста такива участъци ...



    Стръскахме се яко. И не само ние, както се оказа след ден-два ...

    Май следващия път по това трасе няма да е скоро. От другата страна, покрай "Чудните мостове" и Глухите камъни май беше по-мекичко.

    Кой питаше за точността на картите?



    Ами, пътят си го има на картата, ама напреки му се е опнала ограда с порта и това - в по-лекия случай. Защото преградата може да е и във вид на картофена нива ...

    Този път не ни се налагаше да си търсим ново трасе. Просто констатирахме подробност от пейзажа.


    Караме си към Беден и гледаме какви са ги свършили тия хаирсъзи джипарите. Като надълбали едни коловози, като намятали едни дървета където и както им падне ...



    Че и едни улеи наиздълбали по склоновете - поне 6-7 за има-няма километър ...



    Има, разбира се, и далеч по-приятни гледки.





    И отново камъни ...



    Този път ги приемам по-спокойно, защото се вижда ясно, че с тях са запълнени доста дълбоките улеи, изровени от водата.

    Та така, лека-полека слязохме на асфалта под с. Беден и оттам бързичко се изнесохме към базовия лагер в хотел "Смилен" в Смолян.
    Ние не сме неутрални!

  • #2
    До: Храбрино-Смолян-Триград-Доспат-Якоруда (август 2009)

    Дръпнахме му един хубав освежителен сън и на следващия ден даже се поуспахме малко. Което стана повод за шеговити коментари с персонала на хотела, който предишната вечер се беше леко притеснил от молбата ни да ни спретнат едни задушени с масло сърнели, набрани от нас ...

    Този ден беше посветен на повторение (да не кажа римейк ) на един 15-17-километров маршрут. Миналата година си го спретнахме без да искаме, в търсене на Каньона на водопадите. Сега го подхванахме съвсем съзнателно и доброволно. ХОди после вярвай на приказките, че с годините хората били ставали по-разумни!

    Започваме прехода точно както преди година - изкачване в посока хижа "Перелик". Или по-точно към асфалтовия път за нея.



    Маркираното трасе е доста приятно, въпреки многото камъни.
    Има доста сенчица, защото върви през гора, а изкачването е доста плавно.



    Не е като убийствения увод към маршрута за Мусала от хижа "Грънчар" - едни 400 м денивелация като за добре дошъл!!!





    Както май съм споменавал и преди, пътеката върви донякъде по път, който очевидно е правен на времето. Настилан е с камъни, а на 2 места са правени мостчета от големи железобетонни тръби.



    Това ще да е разработка на военните!

    Ако не съм споменавал скоро, да взема пак да кажа, че пътечката е приятна.





    Не знам дали защото времето беше малко по-прохладно, с освежителен ветрец, или защото (след дълго канене) се бяхме въоръжили с по една щека, но този път ходенето някакси ни спореше повече.



    Е тая гума пък откъде се взе тук?!?



    Няма отърване от свинщината ей!


    Продължаваме нагоре. В един момент пътят свива вляво през поредното мостче ...



    а пътеката продължава направо по долината. Лека-полека се изкатерваме до един път. 50-на метра за почивка по равното и ни чака следващото, по-стръмно, изкачване - последен етап преди пътя за Перелик.

    Тъкмо коментираме, че предишния път този участък ни е поозорил и вляво над пътя виждаме малинак с разкошни добре узрели малини.
    Е, това ако не е повод да направим един шорткът по стръмния склон ...



    Включваме 4х4, бавни и т.н. и полазваме нагоре ...



    Ама си струваше де! Малините бяха наистина вкусни!

    След похапването - хайде пак нагоре.




    Горе, до пътя паркиран бус с немска регистрация. Явно хората си го ползват за кемпер.



    Доста чужденци щъкат по нашите планини. Миналия месец в Рила срещнахме туристи от Израел и Холандия. Сега в Родопите - немци, испанци и още някакви, с неустановена националност ...
    Последно редактирано от Чавдар (V93); 26-08-09, 08:18. Причина: Печатна грешка
    Ние не сме неутрални!

    Коментар


    • #3
      До: Храбрино-Смолян-Триград-Доспат-Якоруда (август 2009)

      За разпускане след катеренето - горска магистрала






      Стигаме до началото на същинската екопътека и спираме за кратка почивка ...



      Гледката обаче малко ни разваля настроението. Току пред табелата за резерват - захвърлена торба с празни пластмасови шишета, хартии, кутии. Земята под сенчестото дърво - осеяна с фасове, люспи от семки и какво ли още не ...



      Поемаме по пътеката ...



      Сега си знаем пътя.










      Районът е буквално "заринат" от едри и сочни боровинки, които няма как да останат без внимание.




      Хубава и дива гора. Дано си остане такава по-дълго!





      Вече сме долу. Времето е напреднало, в гората започва да се смрачава, въпреки че горе небето е синьо и слънцето още грее. А героите са лекинко уморени ...



      Още малко в дивата гора ...



      и вече сме в по-посещаваната част на екопътеката.





      Пътьом даваме информация за пътеката на окъсняла българска двойка, после на двама чужденци и не след дълго вече сме затворили кръга. Даже и джипката е там, дето сме я оставили!

      За вечерта си носим малко пачи крак. Този път притесненията на готвача май са по-малко ...
      Ние не сме неутрални!

      Коментар


      • #4
        До: Храбрино-Смолян-Триград-Доспат-Якоруда (август 2009)

        Давай другите че ми стана интерестно.А отностно всъдехода ме е яд че колкото повече сняг има толкова по проходим става а ние с джипките не можем
        Със себе си съм имал повече проблеми,
        отколкото с всеки друг човек. Нямам по голям враг от самия себе си!!!!!!
        Да изградим Параклис: www.offroad-bulgaria.com/showthread.php?t=113508

        Коментар


        • #5
          До: Храбрино-Смолян-Триград-Доспат-Якоруда (август 2009)

          Вечерта видях във форума, че се готви разходка от Смолян до Чаирските езера. Ще е интересно да се запознаем с колегите и евентуално да покараме заедно. Обаче, срещата им е обявена за 10:30. Това, според опита, най-вероятно ще означава тръгване не по-рано от 11.
          А ние, освен дето сме на някой километър от центъра, сме планирали да тръгнем около 9. За съжаление, този път няма да се получи!

          Стартираме според плановете. В планината е още прохладно.
          Правим кратка спирка да се полюбуваме на гледките ...





          Въпреки че в далечината чуваме изстрел, този път (за разлика от миналата есен) по трасето не виждаме ловци.

          Има обаче други срещи. Въпреки неделния ден пътят ни е преграден от солидно дърво ...



          Механизацията обаче е на ниво и препятствието е отстранено за един светофар време.



          Наближаваме Триград ...




          Е на това място между Триград и Ягодина миналата година трябваше собственоръчно да си разчистваме пътя от отсечени дървета, довлечени до пътя от дървари. Следите от свличането на трупите ще има да си личат още доста време ...




          Правим дежурната спирка за овче кисело мляко със сладко от ягоди или боровинки в хотел "Ягодина".
          После се спускаме към Ягодинска пещера за да преминем към Буйново.
          Ей там беше най-големият проблем за всичките 4 дни.
          В неделния ден колите на мераклиите да посетят пещерата бяха толкова много, че бяха създали диво задръстване. Паркингите са малко и малки и не могат да поемат навалицата, колите започват да паркират където им дойде покрай и без това много тесния път и мазалото е готово.
          В дадени моменти ситуацията е патова - никой не може да помръдне на никъде. Слава богу, намират се 1-2 доброволни "регулировчици", които помагат някак да се разместим и разминем. Едни напират да ти се качат на главата, въпреки очевадната невъзможност да се мръдне, друг се запънал с дъртия си, но лъскав мерцедес и не ще да кара през място, откъдето току-що е минал цял "Спринтер", щото му било тясно. А бе, мила родна картинка ...

          С преголямо удоволствие оставям зад гърба си лудницата около пещарата и давам газ нагоре по тесния изровен асфалт, а след това бия десен завой и поемам към Чала. Отново в гората. Кеффффф!!!

          Тук ще правим първи курс по кормуване на по-крив терен. Навигаторката сяда зад волана, а аз заемам дясната седалка. Е, снимки няма по обясними причини. Хем трябва да внимавам какво става, да се шашкам и да давам ОЦУ-та, хем и двете ми ръце са заети да се държа, защото джипът се люшка здраво, а нагласяването на 4-точковите колани е нещо, което иска твърде много играчка и, съответно, не ми е от любимите занимания.

          Доста прилично се справи като за първи път, ама все пак ми стана по-спокойно като си седнах аз на мястото ...

          Познатото трасе го минаваме бързичко. Единственото забавяне е да заобиколим един участък от пътя, в който хора от Чала са заети да запълват изровените от водата места.



          Не след дълго стигаме в Чала. В окрайнините на селото кипят усилени строежи ...






          Тъй като сме доста подранили, а в Доспат няма какво толкова да се прави, решаваме отново да се отбием до Дяволския мост (ама не онзи на Арда).

          Речено-сторено. Пътят не е проблемен за джип. Виж, за лека кола, и особено ако е поваляло ...

          Тук за малко да си уредя малко приключенийце. Явно съм забравил какво е било положението миналата година и се насочвам смело и смахнато към моста, който уж изглежда достатъчно солиден ...



          И, в същност, той май си Е солиден, но това не може да се каже за подхода към него. Току пред моста чувам предупреждението на Стаси, а и с крайчеца на окото си мяркам нещо като ров точно преди моста. Набивам спирачки и усещам, че предните колела а-ха да се свлекат надолу. Бързо включване на предното, бавни и т.н. и се измъквам назад.
          Добре! Спрял съм съвсем навреме, защото пред моста почвата е пропаднала достатъчно за да хлътне и да се заглави 33-ка.



          Не че е толкова страшно, ама хич не ми се размятат джекове и лебедки.

          Закрепих някакси един колец да стърчи по средата на моста, та белким послужи за знак "Внимание", ако някой се засили да минава като мен.

          След това си минахме като хората отстрани през поточето и отидохме да си довършим разходката.



          След това вече по асфалта се изнесохме до Доспат.

          Вечерта завърши с тази гледка.



          За съжаление, персоналът на доста популярния ресторант на "Панорама" се поиздъни, меко казано.
          Наблюдавахме отстрани как един по-млад сервитьор демонстрира нервни изблици пред клиентите си, от кухнята след над половинчасово чакане ми сервираха най-жалкото подобие на виенски шницел, което съм виждал за 25 години стаж в сферата на туризма, а обслужващият ни сервитьор в един момент мина в нелегалност и в края на краищата решихме, вместо да поръчваме допълнително, просто да си поискаме сметката ...
          Ние не сме неутрални!

          Коментар


          • #6
            До: Храбрино-Смолян-Триград-Доспат-Якоруда (август 2009)

            Ден последен. Тръгваме сутринта от Доспат предимно по черно до Якоруда. Добре познат и каран не веднъж маршрут.

            За съжаление, и доста от гледките по него са също до болка познати.

            Хващаме пътя за Сърница по долния бряг на язовира. Докато караме по асфалтирания участък от пътя, на 100 - 200 м. виждаме кофи за боклук, които явно се чистят.
            За съжаление, точно между последните 2 кофи виждаме това ...



            После излизаме от асфалта и се зарежда познатият доспатски пейзаж.
            Купища торби и чували с боклук, изнесени край пътя. Къде още цели, къде вече разкъсани от животните ...



            Приближаваме към Сърница и отново започват да се появяват кофи. Тук обаче пейзажът напомня на познати софийски картинки



            Яка свинщина! От години наред ...

            Стигаме до вилно селище "Романтика" и там - изненада. Пътят преминава в мазен нов асфалт. Отдясно на брега на язовира се виждат новопостроени сгради. Сигурно ще да са поредните апарт-хотели.
            Няма майтап. "Цивилизацията" идва, а с нея багерите и бетонът ...

            Минаваме през Сърница и хващаме гората. Пътят нагоре към Г. Беглик си е поизровен, но безпроблемен. Слава богу, нямаше срещи с дървовози.

            Тъкмо подкарвам покрай Беглика и М-тел ми съобщава да пропуснати повиквания. Гледам, търсил ме е Румен (Cartest). Видял ме човекът като минавам покрай Доспат и викал от лодката, ама как да го чуеш ог шума на мотора и тракането в купето ...

            От Беглика до Каратепе на твърде много места срещнахме такива гледки.



            Цели хармани разорани от складирането и товаренето на трупи ...

            Цяло селище от бараки ...



            а пред него някой и друг декар разоран кален "плац" с разпилени трупи.


            По пътя отново трупи и колиби ...



            След Каратепе досами асфалта отново се е опнал циганският катун и циганията е пълна ...

            Набиваме се пак по-навътре в гората ...







            Много приятна гора, но въпреки липсата на по-големи населени места наоколо, следите от човешката простотия са твърде на гъсто - цялата гора е осеяна с пластмасови бутилки и полиетиленови опаковки и пликове ...




            Продължаваме на запад ...







            По едно време отдясно при артикулации започва да се разнася яко блъскане на метал в метал. Спирам и оглеждам. От калта, с която е омазано всичко отдолу, не е като да виждам нещо. Е, освен това, че заден десен амортисьор е целият в масло и очевадно е предал Богу дух.
            Несполучливо излезе това усилване на окачването отзад. За цялата минала година - ни един изпуснал амортисьор. Сега, за няколко месеца таман 2.
            Както и да е. Настроението леко спада, както и скоростта на придвижване.

            Продължаваме с леко разходкаджийско темпо.
            Гледам тази ярко зелена трева, гледам разликата с тази наоколо и се чудя на тема "екологично чисто мляко" ...



            Бавно, но сигурно и тази родопска разходка приближава към края си




            Това отсреща е Рила.



            Не след дълго се спускаме в Якоруда, а оттам остава скучното прибиране по асфалта ...
            Последно редактирано от Чавдар (V93); 27-08-09, 07:37.
            Ние не сме неутрални!

            Коментар


            • #7
              До: Храбрино-Смолян-Триград-Доспат-Якоруда (август 2009)

              Много приятна разходка сте си спретнали, описанието също е на ниво, както винаги!

              Чавдаре,
              Можеш ли да постнеш трака че маршрута си заслужава.
              2022' JEEP JL Wrangler Rubicon , 33 Yokohama Geolandar G 015 AT

              LZ3STO

              Коментар


              • #8
                До: Храбрино-Смолян-Триград-Доспат-Якоруда (август 2009)

                Първоначално публикуван от redex Преглед на мнение
                ... Можеш ли да постнеш трака че маршрута си заслужава.
                Ами той в една част се припокрива с този, който ти бях дал преди твоето пътуване.
                Участъкът от Персенк до с. Беден не бих карал скоро отново. Много камънак, много нещо!!! С твърдото окачване ни се разказа играта.

                За разлика от предишни разходки, участъкът от Г. Беглик до Каратепе също не ми допадна особено. Прекалено на много места имаше разорани от дърварите площадки.

                А, и да знаеш, че "човекът с УАЗ-а" от Чала те е поизлъгал за състоянието на участъка Чала - Ягодина. Нищо си му няма на пътчето. Поизровено е в рамките на приличието и не представлява никакъв проблем за джип.
                Просто за пореден път се потвърждава, че местните хора много често дават неточна информация за проходимостта на пътищата.
                Последно редактирано от Чавдар (V93); 26-08-09, 08:43.
                Ние не сме неутрални!

                Коментар


                • #9
                  До: Храбрино-Смолян-Триград-Доспат-Якоруда (август 2009)

                  Мерси за инфото. Относно пътя след Чала, който заобиколих планирам втори поход и ще има реванш.
                  2022' JEEP JL Wrangler Rubicon , 33 Yokohama Geolandar G 015 AT

                  LZ3STO

                  Коментар


                  • #10
                    До: Храбрино-Смолян-Триград-Доспат-Якоруда (август 2009)

                    Първоначално публикуван от Чавдар (V93) Преглед на мнение
                    А, и да знаеш, че "човекът с УАЗ-а" от Чала те е поизлъгал за състоянието на участъка Чала - Ягодина. Нищо си му няма на пътчето. Поизровено е в рамките на приличието и не представлява никакъв проблем за джип.
                    Просто за пореден път се потвърждава, че местните хора много често дават неточна информация за проходимостта на пътищата.
                    Апсолютно.

                    Колкото пъти съм питал местни (особено ловци) отговорът винаги е - ооо - от там дори триоска не може да мине
                    Ама не знам що си мислят ще могат да уплашат куче с кремвирш
                    И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

                    Коментар


                    • #11
                      До: Храбрино-Смолян-Триград-Доспат-Якоруда (август 2009)

                      Ех, Чавдаре ... Живот си живееш ти .

                      Коментар


                      • #12
                        До: Храбрино-Смолян-Триград-Доспат-Якоруда (август 2009)

                        Завиждам ти, че си имал толкова свободно време.

                        Коментар


                        • #13
                          До: Храбрино-Смолян-Триград-Доспат-Якоруда (август 2009)

                          Първоначално публикуван от Чавдар (V93)
                          Стръскахме се яко. И не само ние, както се оказа след ден-два ...
                          Чудесна разходка с хубави снимки,от 2005г. си прекарвам малкото свободно време във форума и наистина релаксирам с твоите , преди и на Алекс Марков и на други участници от форума разходки с мно-о-о го снимки за разглеждане , благодаря за което ! А това което съм пейст-нал отгоре да не би скоро да е нова тема в друг раздел))
                          Поздрави!
                          Последно редактирано от Чавдар (V93); 27-08-09, 07:50. Причина: Корекция на цитат
                          подпис : Драги ми смехурко;))

                          Коментар


                          • #14
                            До: Храбрино-Смолян-Триград-Доспат-Якоруда (август 2009)

                            Първоначално публикуван от gena Преглед на мнение
                            Завиждам ти, че си имал толкова свободно време.
                            Май само така ти се струва! Други хора си взимат отпуск примерно за 2 седмици накуп и отиват някъде на почивка. Вместо това ние вместваме по 2-3 дни тук и там.

                            Първоначално публикуван от enev Преглед на мнение
                            ... А това което съм пейст-нал отгоре да не би скоро да е нова тема в друг раздел
                            Чак цяла тема едва ли заслужава. Въпреки, че не беше особено приятно.
                            Оказа се, че виновник за якото блъскане на метал в метал, което ни развали настроението и ме принуди да карам "на пръсти" е било ей това:



                            Това са полиуретанови тампони за преден носач. Сменени някъде в началото на юни и изкарали само 1 състезание и няколко разходки ...

                            Малкото парченце е тампон (по-точно остатък от такъв) от десния носач, откъдето хлопаше най-яко.
                            Старите, които смених, бяха в МНОГО по-добро състояние след повече от година, няколко състезания и много разходки ...
                            Последно редактирано от Чавдар (V93); 21-03-18, 20:25.
                            Ние не сме неутрални!

                            Коментар


                            • #15
                              До: Храбрино-Смолян-Триград-Доспат-Якоруда (август 2009)

                              Благодаря за страхотните - както винаги -снимки и разказ!
                              Женя Вълчанова 0888272565

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X