Обява

Свий
Няма добавени обяви.

По следите на Прехода от Борино до Ягодинска пещера (снимки)

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • По следите на Прехода от Борино до Ягодинска пещера (снимки)

    Тъй като в понеделник имах възможност да мина само отсечката "Широка поляна" - Борино, днес решихме, като водим щерката
    на посещение в Ягодинската пещера, за по-пряко да минем по следите на прехода от понеделник, т.е. по трака на Събин от Борино до въпросната пещера.

    Речено - сторено.
    До тук - проблеми никакви

    Шосе, пък било то и тесничко.
    Интересното започна след излизане от Чала









    Маршрутът, който Събин е подбрал, беше наистина интересен. Определено по-интересен от предишната отсечка
    (яз. Широка поляна - Борино) и хич не ми даде да скучая.
    Твърдо имахме и късмет с времето през тази седмица.
    Ако беше валяло, изкачването на места със сигурност щеше да ми създаде сериозни проблеми.

    Както и друг път обаче съм установявал, слизането често
    се оказва по-трудно. Освен това, както си имам навик, си
    създадох проблем да един от по-лесните участъци.

    Ей тук:

    виждайки надрани следи върху камънака, реших да го
    избегна като взех по-вдясно (вместо обратното - да обходя
    отляво). На всичкото отгоре, приех за дадено, че треволякът вдясно не крие никакви изненади.
    Груба грешка! Оказа се, че там (изненада-а-а-а)
    имало голям камък, по който дясната предна гума се отби вдясно извън пътя и чух стържене на метал (а може би и камъкът е поддал по наклона и е щръкнал в единия край, който е задрал отдолу).



    Веднага спирачка и назад. Е да, ама не! Оказа се, че ш***ното украшение, наречено булбар, в първия момент е прескочило
    камъка, но при връщането назад го е качнало като кука орловка. Ей така:





    И при това Галоперът се отмести допълнително вдясно.
    В резултат на което дясна предна се оказа извън пътя, пък и предна лява малко нещо нямаше особено добър контакт.





    След оглед на ситуацията и почесване по главата стигнах до гениалния извод, че при липсата на поне още една джипка
    или поне хай-лифт и лебедка, опитите за самостоятелно измъкване
    от ситуацията биха могли да завършат плачевно и ще е далеч по-разумно да отида "за трактор".

    Слава богу, вече бяхме преминали голяма част от маршрута и след половинчасова разходка излязох на пътя Ягодина - Буйново,
    а след още пет минути налетях на 3 камиона, товарещи дървени трупи.
    Меракът на юнаците да изкарат някоя пара ми затри близо час,
    в който паднаха големи дискусии къде е по-вероятно да има МПС, което да може да помогне - при някакви дървосекачи, в Буйново
    или Ягодина. В един момент в тях се включи и друг местен човек, който отиваше с колата и семейството си към Буйново. От него чух,
    че:
    а) в Буйново може и да имало някоя УАЗ-ка, която да свърши
    работа, ама никой нямало било да се навие, щото било далече (?!?!) и
    б) тоя път (който вече бях преминал къде с джипа, къде пеша)
    бил отнесен от дъждовете и бил непроходим.

    В резултат на всичко ми писна и тръгнах към Ягодинската пещера, където беше така добър да ме закара един шофьор на дървовоз.
    След като стигнах там, нещата се развиха вече много бързо.
    Едно симпатично и оправно моме - сервитьорче в заведението при входа на пещерата - звънна един телефон на някакъв човек.
    След като му беше обяснена ситуацията същият каза "Чакай там, до 15 минути ще дойде човек с УАЗ-ка или виетнамка".
    И вярно, доде изпия една кола, откъм Ягодина пристигна една пораздрънкана виетнамка, като шофьоът водеше и помощник - сина си (момче на 15-на години).
    За нула време се изнесохме на местопроизшествието и пристъпихме към спасителни действия:


    Газ на задна, с едно леко дръпване от виетнамката и Галоперът се върна на пътя. Жертва падна само една от долните тръби на булбара


    Огледът не установи други поражения


    и бяхме в състояние да завършим маршрута, както трябва - на собствен ход и без други произшествия.
    Даже успяхме да се включим и в работното време и да
    разгледаме наистина красивата пещера, след което да се завърнем безпроблемно в базата.


    А поуките от горната история:
    - Отваряй си очите и внимавай и на по-лесните участъци.
    - Ако има начин - недей се завира в гората сам.
    - Булбарът е едно вредно украшение

    П.П. Искам да благодаря на Митко от Ягодина (човекът с виетнамката) за бързата реакция и оказаното съдействие.
    Благодаря също така и на Събин. Както за интересния маршрут, който е подбрал, така и за проявената загриженост.
    Докато чаках юнаците дърводобивници, аз го обезпокоих
    с молба да даде за всеки случай координати на някой в района, от когото мога да получа съдействие.
    Човекът се е опитвал да се обади, но аз вече съм бил извън
    обхват (май Глобул хич не е добър избор за почитатели на офроуд-а) и е продължил да ме търси, докато не успя да ме хване вечерта и
    да му кажа, че съм се оправил със ситуацията.
    Последно редактирано от Чавдар (V93); 26-01-18, 20:42.
    Ние не сме неутрални!

  • #2
    Еий сън не спа докато не му извади зъбите на тоя булбар.

    Коментар


    • #3
      Първоначално публикуван от kinex
      Еий сън не спа докато не му извади зъбите на тоя булбар.
      Че той що хапе дето не му е работа
      Ние не сме неутрални!

      Коментар


      • #4
        можеше и сам да излезеш... сваляш булбара и даваш назад...

        на Тойота Хай-лукс има една предпазна ламарина на раздатката, дето е баш като кука... какво ли става ако решиш да дадеш на заден ход явно не е предвидено да се връщаш
        помогнете да открием откраднатите двигатели http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=59117

        Коментар


        • #5
          Първоначално публикуван от Тедо /LJ73/
          можеше и сам да излезеш... сваляш булбара и даваш назад...
          И този вариант беше обсъден. Само че опитът с неуспешното сваляне на задната броня поради яко запечени от ръжда и мръсотия и/или деформирани болтове ми е твърде пресен. Затова реших, че няма да да губя време с такова упражнение.
          Ние не сме неутрални!

          Коментар


          • #6
            Дали нямаше да можеш да го извадиш тва паве ако го беше разкопал малко. То не че има значение щото вече е свършило и си се изкефил предполагам ама за друг път.

            Коментар


            • #7
              да бе да копае един час, само за да разбере, че долният му край не се вижда
              евентуално е можел да го прескочи с много газ и риск да строши нещо...
              помогнете да открием откраднатите двигатели http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=59117

              Коментар


              • #8
                Първоначално публикуван от kinex
                Дали нямаше да можеш да го извадиш тва паве ако го беше разкопал малко. То не че има значение щото вече е свършило и си се изкефил предполагам ама за друг път.
                Ами камъкът беше запънал между булбара и защитата на картера. Т.е. и джипката му лежеше отгоре. Ако го извадиш по някакъв начин - джипът неизбежно щеше да слезе надолу, а дясното предно колело и без това си висеше извън пътя. Нали видя снимките, направени отзад? Хич не ми се щеше да засилвам това висене извън пътя, щото склонът беше стръмничък ...

                Първоначално публикуван от Тедо /LJ73/
                евентуално е можел да го прескочи с много газ и риск да строши нещо...
                Това с прескачането (за целта трябваше да се качи дясната гума на камъка) ми мина през главата, ама се уплаших.
                Първо, че при напъването да кача висящото дясно колело върху камъка задницата можеше да поднесе и задно дясно също да се окаже извън пътя, което вече можеше да бъде крайно неприятно и

                Второ, че камъкът беше опрял в защитата на картера и не се знае, ако бях напънал напред, къде щеше да отиде и какво можеше да счупи.

                Така, както се развиха нещата, се отървах по най-лекия възможен начин. Малко счупен булбар и известна сума непредвиден разход за спасителната акция са нищо пред вероятността да се изтъркалям надолу или пък да потроша нещо важно отдолу.
                Ние не сме неутрални!

                Коментар


                • #9
                  право думаш! най-вероятно щеше да ти падне и задницата вдясно

                  е, сега ти се отваря фронт за тунинг - задната броня "на две строшена", а на булбара "люта рана"
                  помогнете да открием откраднатите двигатели http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=59117

                  Коментар


                  • #10
                    Сега видях дерето. Ама и ти белята си търсиш
                    А тва паве много правилно ми се вижда. Да не е някъв бетон.
                    Добре че е било там че да те спре. Аз един път висях така на спирачки един час докато доидат да ме дръпнат. Сигурно и при теб е било толкова интересно.

                    Коментар


                    • #11
                      Първоначално публикуван от kinex
                      Сега видях дерето. Ама и ти белята си търсиш
                      А тва паве много правилно ми се вижда. Да не е някъв бетон.
                      Добре че е било там че да те спре. Аз един път висях така на спирачки един час докато доидат да ме дръпнат. Сигурно и при теб е било толкова интересно.
                      За белята ...
                      Добре поне, че карах бавно на бавни, та при първия признак за проблем заковах на място. По-голямото изместване в дясно се получи при опита да се изтегля на заден, когато булбарът се запъна в камъка. Ако не беше той, най-вероятно щях да мога да се върна на пътя без особен проблем.

                      А пък за интересното ... интересно си беше. Ама май се уплаших по-сериозно чак снощи, като разглеждах снимките, направени отзад (Навигаторката си е запълнила добре времето, докато е чакала да доведа кавалерията ) В интерес на истината, на живо не ми се видя чак толкова страшно
                      Ние не сме неутрални!

                      Коментар


                      • #12
                        Да говори човек без да е бил на място не бива но аз от подобна ситуация съм се измъквал с помоща на обикновен крик. Подпрях стабилно задните гуми дигнах предницата от към наклонената страна като подложих под крика плосък камък за да се вдигне по високо и след това назад директно както е вдигната колата стана без проблемно.

                        Коментар


                        • #13
                          да и с повдигане + подлагане на трупчета под предна дясна гума би могло да стане... хем нямаше да счупи булбара... то като стане работата после акъли много
                          помогнете да открием откраднатите двигатели http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=59117

                          Коментар


                          • #14

                            Неможеш да паднеш надолу,дървото в дясно щеше да те спре в най-лошия случаи
                            [size=7][color=GREEN]EnDuRo[/color][color=blue] & [/color][color=green]OFF_rOaD[/color][color=blue] TeAm[/color][color=green] BiStRiCa[/color][/size]
                            [img]http://www.autonet.bg/Offroad/deso%20tuning.jpg[/img]

                            Коментар


                            • #15
                              Първоначално публикуван от Тедо /LJ73/
                              е, сега ти се отваря фронт за тунинг - задната броня "на две строшена", а на булбара "люта рана"
                              Той, тюнингът, си беше вече замислен Задната броня се очерта още миналия месец след Рилските езера. Пък то е грехота да смениш задната броня и да не пипнеш предната. А булбарът така или иначе беше вече пътник, защото като се сложи отпред една по-сериозна броня, той автоматично става тотално излишен.
                              Не че и досега не ставаше само за украшение де. Ама сега на практика установихме колко вреден може да бъде ...

                              Първоначално публикуван от Тедо /LJ73/
                              да и с повдигане + подлагане на трупчета под предна дясна гума би могло да стане... хем нямаше да счупи булбара... то като стане работата после акъли много
                              Де ще подлагаш, като предна дясна гума си висеше. Малко под нея май имаше някакво камъче, ама не бих заложил на него.

                              Първоначално публикуван от MAX BIAGGI
                              Неможеш да паднеш надолу,дървото в дясно щеше да те спре в най-лошия случаи
                              Би ме спряло при странично поднасяне на задницата и при положение, че предницата остане, където си е, а не се премести и тя вдясно.
                              Ние не сме неутрални!

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X