Рила и местноста около язовир Калин ме привлече отново. В буквален смисъл ме "дръпна" от пътя за Рилския манастир, към който бяхме тръгнали.
Това ми качване мисля е пето, като освен, че не ми омръзва, непрестанно откривам нови и интересни места и гледки.
Нещо повече, искам още идните месеци пак да дойда тук и да се разходя по билата над Рилските и Урдините езера, да преспя тук и да заснема залеза и изгрева на такива височини.
Би било страхотно изживяване.
Естествено въоръжен с фотоапарата, запечатах и това посещение. В момента там горе е пролет.
Все още се топят големи преспи, множество ручейчета изпълват със свежест и екот околоностите, минзухарите красят полянките, а свежо зелената трева буквално грее под слънчевите лъчи.
Температурата бе около 7-9 градуса и дъхът се виждаше, но когато си подгрял тази темература идва много приятно.
Очакваше се и заоблачаване в следобедните часове, което ни пречеше да спретнем някой по-дълъг пешеходен обход. Тук на 2500 метра надмосрска височина си буквално в сърцето на облаците, но евентуално и на бурята.
Въртяхме се в радиус от няколко километра от джипа и с готовност да се върнем бързо към него при нужда. Ставал съм свидетел на рязко влошаване на времето тук, което беше плашещо, дори в купето на превозното средство.
Маршрут:
Направих дежурните снимки на двата язовира - голям и малък Калин. Черните води на Карагьол също имат отредено място на моята виртуална лента.
Спретнахме един пешеходен тур (само около 3-4 часа), като се качихме първо на билото на връх Малък Калин, след него и на Голям Калин. Поглед към Калинини езера. Откриха ми се прекрасни гледки и към циркусите Голяма и малка Мокрица, които отводянват билата в околностите. Големи преспи захранват няколко водопада тук. В далечен план през облаците се виждаха откъсачно билата на Царев връх и Мальовица. Пирин със снежните си върхове също се забелязваше.
В следобедните часове не само, че времето не се влоши, ами дори се изчисти и ни откри още красиви гледки.
За пореден път - страхотно място, което те изпълва с удоволствие и ти дава сили за работната седмица.
Комично подминах с лекота отбивката за към язовир Калин и карах още 10км нагоре посока Рилския манастир
Каскада водопади - Дяволски води.
Спускат се по коритото на едноимената река. Виждат се от пътя за манастира, но са трудно достъпни, поради стръмнината и липсваща пътека.

Един от рилските исполини. Не се нагърбвам с точно име, защото не съм сигурен.

След като се върнах бързо обратно и подхванах верния път, запонах да обръщам внимания на дребните и цветни детайли.
Бих желал по-подробно да мога да огледам всичко наоколо, но ме притесняваше, че може по билата да паднат облаци и времето да се развали, което щеше да ни лиши от най-красивото.
Времето в планините почти винаги е ясно рано сутрин до към обед и след това се заоблачава и разваля. В момента на снимките беше почти пладне, така че не това е най-добрия час за качване, ако искаш да стигнеш нависоко и надалеч.
Цветната градина





Засега времето предполагаше към обещаваш летен ден в планината. Синьо небе, високостоящи пухкави бели облаци и безконечна зеленина и свеж аромат на иглолистна гора.

Тесният бетонен път е стар. Строен е някъде между 30-те и 50-те години на миналия век.


Високите била (над 2500 м.) разкъсваха облаците.


Неповториямият като изживяване път.


Красива Рила


Поглед назад: град Рила, село Стоб, с.Кочериново....


По това време от годината водата е в изобилие.


Най-красивата част от пътя - 12те обратни завоя, катерещи стръмно едната страна на лавинообразния склон.
На места все още се топят преспи.






На фона на обширните склонове и огромните скални късове, миниатюрна красота скромно изпъква.






Билната част, както винаги е дом на облаците, но така ти напомня, че си вече си на над 2400 метра височина.



Язовир Голям Калин. Разположен на 2394м. над.в. и задържащ 1 млн.куб.м. вода.

Връх Малък Калин - 2664м.

Поглед от близкото възвишение

Съседните била на Рила, отдясно на пътя за Рилския манастир, както и снежните северни била на Пирин на заден план.




Тук на места през зимата снегът достига 6 метра.

Още един поглед към яз. Голям Калин

На заслон Винчето - 2550м. Пътят слизащ до язовир Карагьол, очаквано е потънал в няколко метрови преспи.

Язовир Карагьол (Черното езеро) оправдава името си.
Разположен е на 2364 метра надморска височина. Водният обем е 2 млн.куб.м.


Поглед към обширният циркус "Голяма мокрица", където е разположена и хижа Иван Вазов.

Огромен снежен къс плуващ във водите на черното езеро

В далечината свенливо се прокрадва контурът на връх Мальовица.

Близкият връх - Малък Калин, до който решихме да се разходим.






Вече сме на върха - 2664м. Страхотни гледки във всички посоки дават повод за много хубави снимки.
Поглед към язовир Голям Калин.


И към малкия му събрат - язовир Малък Калин.


Отдругата страна подобният на канал оток от едно от Калинкските езера. Точно покрай него минава и пътеката за хижа Вазов.

Пътят ни продължава по ръба на скалите към съседния връх - Голям Калин.



Тук в момента пролетта е в своя разцвет и очаква лятото, което ще дойде съвсем за кратко, преди всичко отново да изсъхне и потъне за повече от половин година под сняг.
Тези красиви високопланински цветя имат съвсем малко време да изпъкнат и бъдат забелязани.









Връх Голям Калин - 2667м.


Страхотните зъбери спускащи се отвесно от върха. Под тях целогодишно се крият преспи сняг, които захранват Калинските езера.




На връх Голям Калин, на който за първи път стъпвам се открива панорамна гледка.

Страхотен водопад се спуска полегато стотици метри.

Високите била (връх Варла 2593м. в центъра на кадъра) все още са покрити в пастелни цветове, очаквайки свежият зелен цвят да ги залее и тях.

Общ план на връх Варла и преспите под него даващи сила на този красив "водосток"

Двата върха Калин. Този на който сме е по висок само с 3 метра от по-малкия си брат.

Снимка и към циркуса "Голяма Мокрица", който е наречен така, защото отводнява почти целия район.
хижа Вазов се откроява с ярък червеникъв цвят.

В центъра на снимката е дерето "Малка Мокрица"




Още един водопад озвучава това огромно пространство.

Простор и величие






Това ми качване мисля е пето, като освен, че не ми омръзва, непрестанно откривам нови и интересни места и гледки.
Нещо повече, искам още идните месеци пак да дойда тук и да се разходя по билата над Рилските и Урдините езера, да преспя тук и да заснема залеза и изгрева на такива височини.
Би било страхотно изживяване.
Естествено въоръжен с фотоапарата, запечатах и това посещение. В момента там горе е пролет.
Все още се топят големи преспи, множество ручейчета изпълват със свежест и екот околоностите, минзухарите красят полянките, а свежо зелената трева буквално грее под слънчевите лъчи.
Температурата бе около 7-9 градуса и дъхът се виждаше, но когато си подгрял тази темература идва много приятно.
Очакваше се и заоблачаване в следобедните часове, което ни пречеше да спретнем някой по-дълъг пешеходен обход. Тук на 2500 метра надмосрска височина си буквално в сърцето на облаците, но евентуално и на бурята.
Въртяхме се в радиус от няколко километра от джипа и с готовност да се върнем бързо към него при нужда. Ставал съм свидетел на рязко влошаване на времето тук, което беше плашещо, дори в купето на превозното средство.
Маршрут:
Направих дежурните снимки на двата язовира - голям и малък Калин. Черните води на Карагьол също имат отредено място на моята виртуална лента.
Спретнахме един пешеходен тур (само около 3-4 часа), като се качихме първо на билото на връх Малък Калин, след него и на Голям Калин. Поглед към Калинини езера. Откриха ми се прекрасни гледки и към циркусите Голяма и малка Мокрица, които отводянват билата в околностите. Големи преспи захранват няколко водопада тук. В далечен план през облаците се виждаха откъсачно билата на Царев връх и Мальовица. Пирин със снежните си върхове също се забелязваше.
В следобедните часове не само, че времето не се влоши, ами дори се изчисти и ни откри още красиви гледки.
За пореден път - страхотно място, което те изпълва с удоволствие и ти дава сили за работната седмица.
Комично подминах с лекота отбивката за към язовир Калин и карах още 10км нагоре посока Рилския манастир
Каскада водопади - Дяволски води.
Спускат се по коритото на едноимената река. Виждат се от пътя за манастира, но са трудно достъпни, поради стръмнината и липсваща пътека.

Един от рилските исполини. Не се нагърбвам с точно име, защото не съм сигурен.

След като се върнах бързо обратно и подхванах верния път, запонах да обръщам внимания на дребните и цветни детайли.
Бих желал по-подробно да мога да огледам всичко наоколо, но ме притесняваше, че може по билата да паднат облаци и времето да се развали, което щеше да ни лиши от най-красивото.
Времето в планините почти винаги е ясно рано сутрин до към обед и след това се заоблачава и разваля. В момента на снимките беше почти пладне, така че не това е най-добрия час за качване, ако искаш да стигнеш нависоко и надалеч.
Цветната градина





Засега времето предполагаше към обещаваш летен ден в планината. Синьо небе, високостоящи пухкави бели облаци и безконечна зеленина и свеж аромат на иглолистна гора.

Тесният бетонен път е стар. Строен е някъде между 30-те и 50-те години на миналия век.


Високите била (над 2500 м.) разкъсваха облаците.


Неповториямият като изживяване път.


Красива Рила


Поглед назад: град Рила, село Стоб, с.Кочериново....


По това време от годината водата е в изобилие.


Най-красивата част от пътя - 12те обратни завоя, катерещи стръмно едната страна на лавинообразния склон.
На места все още се топят преспи.






На фона на обширните склонове и огромните скални късове, миниатюрна красота скромно изпъква.






Билната част, както винаги е дом на облаците, но така ти напомня, че си вече си на над 2400 метра височина.



Язовир Голям Калин. Разположен на 2394м. над.в. и задържащ 1 млн.куб.м. вода.

Връх Малък Калин - 2664м.

Поглед от близкото възвишение

Съседните била на Рила, отдясно на пътя за Рилския манастир, както и снежните северни била на Пирин на заден план.




Тук на места през зимата снегът достига 6 метра.

Още един поглед към яз. Голям Калин

На заслон Винчето - 2550м. Пътят слизащ до язовир Карагьол, очаквано е потънал в няколко метрови преспи.

Язовир Карагьол (Черното езеро) оправдава името си.
Разположен е на 2364 метра надморска височина. Водният обем е 2 млн.куб.м.


Поглед към обширният циркус "Голяма мокрица", където е разположена и хижа Иван Вазов.

Огромен снежен къс плуващ във водите на черното езеро

В далечината свенливо се прокрадва контурът на връх Мальовица.

Близкият връх - Малък Калин, до който решихме да се разходим.






Вече сме на върха - 2664м. Страхотни гледки във всички посоки дават повод за много хубави снимки.
Поглед към язовир Голям Калин.


И към малкия му събрат - язовир Малък Калин.


Отдругата страна подобният на канал оток от едно от Калинкските езера. Точно покрай него минава и пътеката за хижа Вазов.

Пътят ни продължава по ръба на скалите към съседния връх - Голям Калин.



Тук в момента пролетта е в своя разцвет и очаква лятото, което ще дойде съвсем за кратко, преди всичко отново да изсъхне и потъне за повече от половин година под сняг.
Тези красиви високопланински цветя имат съвсем малко време да изпъкнат и бъдат забелязани.









Връх Голям Калин - 2667м.


Страхотните зъбери спускащи се отвесно от върха. Под тях целогодишно се крият преспи сняг, които захранват Калинските езера.




На връх Голям Калин, на който за първи път стъпвам се открива панорамна гледка.

Страхотен водопад се спуска полегато стотици метри.

Високите била (връх Варла 2593м. в центъра на кадъра) все още са покрити в пастелни цветове, очаквайки свежият зелен цвят да ги залее и тях.

Общ план на връх Варла и преспите под него даващи сила на този красив "водосток"

Двата върха Калин. Този на който сме е по висок само с 3 метра от по-малкия си брат.

Снимка и към циркуса "Голяма Мокрица", който е наречен така, защото отводнява почти целия район.
хижа Вазов се откроява с ярък червеникъв цвят.

В центъра на снимката е дерето "Малка Мокрица"




Още един водопад озвучава това огромно пространство.

Простор и величие







































Другото е измишльотина предполагам поради недостатъчните правописни свойства на латиницата.
, питането ми е към някой ако зане, кой кога и защо е строил пътя и бентовете?
)!
Коментар