Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Секретен обект "А" - СЕВЕРЕН тунел

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    Пробвах акустиката

    В БГ пътната безопасност се решава със знаци 40 км/ч.

    Коментар


    • #17
      Първоначално публикуван от jordanov sv Преглед на мнение

      Най-вероятно остатък от дековилка - теснопътна жп линия.

      Браво, екстра експедиция, но защо така неподготвен?
      Мисля, че си е пълноразмерен ЖП-тунел. Или е имало някаква работна теснолинейка, за "подвозване" на материал, докато са строили?

      А неподготвени, щото спонтанно тръгнахме, в неделя по обед, нито знаехме дали ще го намерим, нито какво ще заварим, нито има някакви съвети из интернета за този вход на тунела - всичко се върти около южния вход при Кошарица, в Гугъл даже са смесени снимките - за северния вход дава снимки от южния. Само в този сайт има писано, но човекът е пешеходил от южния до северния вход. А то си има (все още) път.
      В БГ пътната безопасност се решава със знаци 40 км/ч.

      Коментар


      • #18
        Изоставен недовършен ЖП-мост от същата линия при с.Оризаре, общ. Несебър, от южната страна на Балкана (кадър от мой клип от "даш-камера" © отпреди... 10 години):

        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:ЖП-мост-1.png
Прегледи:482
Размер:414.9 КБ
ID:6996664

        За мен възникват следните въпроси:

        1. Защо това нещо не е довършено, така и така са потрошени луди пари, огромен човешки труд, а със сигурност и човешки жертви при строителството е имало?

        2. Дали защото военните в НеРеБея твърдо до последно са си го стискали като "заприходен актив" и "военновременен резерв" и дума не са давали да се изрече това нещо да стане цивилна ЖП-връзка, щото нали "може да потребва нявга при война, тогиз бРъже-бРъже че го довършим и ешелоните ще потеглят"?

        3. Дали защото наистина е допусната грешка при строителството и е установено в някакъв момент, че тунелите се / или ще се разминават?

        Защото да се прахоса залудо такъв ресурс (прави впечатление качеството на изработката на тунела и на съпътстващите го съоръжения, особено ако ги сравним със съвременните такива) и то не по традиционната причина "демокраСтията, дето всичко ни отне" © и да се изостави такова полезно нещо като пряка ЖП-връзка Варна-Бургас, по Таатов Златен Век ® ми изглежда пълно безумие?

        Клоня към версията, че тунелите са сбъркани, разминават се и е щяло да струва много повече от похарченото да се свържат или да се дълбае наново.
        В БГ пътната безопасност се решава със знаци 40 км/ч.

        Коментар


        • BatGeorgeone
          BatGeorgeone коментира
          Редактиране на коментар
          Ще дам пример с прогнилия запад и Англия, 99% от всичкото индустрия (суровини, материали + готова продукция) се транспортира по асвалт, има неща на влак, но според мен там са супер опасните товари и разни други специфични неща, останалото по асвалт, а не е като да няма развит ЖП транспорт в дъждоландия. Та в този ред на мисли, не мисля, че кой знае каква индустрия имаме в ЮгоИзточна България, която да не може без ЖП, щом до Банско има ЖП, а до секретните тунели няма, значи няма достатъчно нужда.

        • sek.1
          sek.1 коментира
          Редактиране на коментар
          Много по лесно и евтино се строи една съвременна магистрала от колкото съвременна двупосочна ЖП линия която може да носи колкото в Русия ; САЩ и Канада . Там нямат избор защото климата е такъв а шатите защото икономиката и селското им стопанство генерират огромни количества товари . При нашия умерен отиващ към топъл климат с никакви снеговалежи и икономика със символично значение да си поддържаме пътищата зимата в нормално проходимо състояние даже и за нашата държава не е проблем .

        • sek.1
          sek.1 коментира
          Редактиране на коментар
          Гагич доколкото продукцията на Лукоил е основно някакъв вид флуид то тя се транспортира по най евтиния възможен начин по тръбопровод . Такива има изградени от Бургас до почти всички големи български градове . Там проблема е да си защитиш съоръженията от кражби .

      • #19
        Гагич - защо такъв умен и начетен човек като теб е тръгнал из тия пустиняци? Защото то случайно няма как да стане - би трябвало целенасочено да го търсиш?
        Че и далеч от Софията ??
        Любопитен съм

        Коментар


        • #20
          Първоначално публикуван от mishomishev Преглед на мнение
          Гагич - защо такъв умен и начетен човек като теб е тръгнал из тия пустиняци? Защото то случайно няма как да стане - би трябвало целенасочено да го търсиш?
          Че и далеч от Софията ??
          Любопитен съм
          Заради това (тези, щото не е само едно):

          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_20250420_080248027~2.jpg
Прегледи:501
Размер:969.7 КБ
ID:6996681
          В БГ пътната безопасност се решава със знаци 40 км/ч.

          Коментар


          • Bogoljub Gagic
            Bogoljub Gagic коментира
            Редактиране на коментар
            Не се откриват източници, питах дори ChatGPT и Gemini Според тях причините са "комплексни" и най-вече икономически - липса на средства за довършването. Ама па 35 години да не се намерят средства, странно ми се вижда. Източници нямало, щото: било хем секретно, хем отдавна и "липсват дигитализирани архиви".

          • old tramp
            old tramp коментира
            Редактиране на коментар
            Офтопик,питаха ме за теб, ама май си забранил личните и не можах да ти пиша, т.е. писах, ама не стана...;–(

          • sek.1
            sek.1 коментира
            Редактиране на коментар
            Гагич нали из дън душа мразеше нашето лайноморие ?

        • #21
          И аз мисля че няма грешки тука, а наистина комплексни причини за стопиране на обекта и може би икономически. Някъде сигурно има и подробности, ама кой да знае къде...
          Личи си че е работено стабилно, както е било в ония години някъде по пътища, пристанища и гари и т.н., е не навсякъде...
          Теснолинейката е за докарване на материалите щото лесно се сглобява па има и някои други предимства, да - и после където трябва се минава на нормално междурелсие, нормална практика. Например такава е имало от едно странджанско село трийсетина километра до Ахтопол за извозване на дървен материал, Бургас-Поморие, към кариера Атия и много други места.

          Коментар


          • #22
            Света тогава се е "ракетизирал" , няма бомби, няма оръдия, само ракети ще летят ....и трябва да се крият и вадят когато потрябват и отсам и оттам концепцията е крие се, вади се, ама е тежко и на релси е най-лесно и.......остарява заради договорености и дотам
            0877 17 07 27 Понеделник - ден за почивка

            Коментар


            • #23
              Мисля, в такъв случай (ако не е грешка, водеща до разминаването в тунелите), че сме изправени пред чудесна поучителна илюстрация какво представляваше социализЪма, за който толкоз сА рИвье напоследък.

              Ентусиасти: Дайте да построим тунел!!!

              Капиталист:
              - Колко ще струва?
              - За колко години ще се изплати?
              - Ако / като се изплати, колко % печалба ще носи?

              Комунист / социалист:
              - Дайте да дадем! Да строим живота нов! Елате хиляди младежи! Партията нареди! Родина Мать зовет!!!!
              - Ъ-ъ-ъ-ъ, а-а-а-а, паре нема, действайте!
              - Ух, ох, от Партията спряха финансирането, нема мат`ряли, а и от Съюза не пращат!
              - `би му макята, заебавай сичко, паре нема! Важното е, че станахме герои на социалистическия труд!

              Съвременен БГ-политик:
              - Еми, така е, много ни отне демокрацията! Това, което по Таатово, пЪрдон, Вълко-Червенково време, сА построЙ, нимой го боядишеме! Ама 1954 г. ли е спрян проектът? Ясно! Костов е виновен!!!
              В БГ пътната безопасност се решава със знаци 40 км/ч.

              Коментар


              • mishomishev
                mishomishev коментира
                Редактиране на коментар
                Абе прав си !!
                Ама точно сега "демокрацията" се оказа много много по зле.. За евроатлантическите "ценности" да не говоря...И ако продължи така - направо ще се затрием - просто изтока ще ни прегази започнал е вече...
                Специално в твоята област (а и не само в твоята).
                Има конкретно ясно видимо разделение на социалистическото поколение и сегашното евроатлантическо...
                -Предишното поколение юристи (учели и възпитавани преди) - отличават се с много широка обща култура - учили за всичко едно време - и най малкото са научени да учат - каквото не знаят - лесно се приспособяват и го научават за всичко стават.
                -Сегашното евроатлантическо (студентите дето излизат след 2022-23) - ужас ужас ужас ... С велико самочуствие защото могат да си напишат името без грешка, но с изключително нисък интелект не могат да четат с разбиране имат сериозни фундаментални пропуски

                По думите на един преподавател : Тия сегашните юристи просто не могат да напишат правилно някакъв юридически документ. Те имат сериозни проблеми с четенето и писането. Не могат да изразят ясно и категорично мисълта си писмено - оттам и самия документ става проблемен,неясен

                Гагич - в твоята сфера е малко по друго - но при моята често се сблъскваме челно с "изтока" и просто ни прегазват..със смазваща преднина.
                В момента демокрацията е толкова изродена че направо сме бананова република - ние се топим и затриваме...
                А в същото време "социалистическите" страни - процъфтяват . И тъй като са по умни (виж сравнението с хората) те са премахнали основните недостатъци на социализма...И се е получило нещо полусоциализъм - но е много много по ефективен...
                Туй нещо дето бягат хората на запад - вече не е валидно. Сега се бяга на изток.
                Последно редактирано от mishomishev; 24-04-25, 04:44.

              • sek.1
                sek.1 коментира
                Редактиране на коментар
                Мит е че такъв тип съоръжения са стрували много скъпо на държавата . В общия случай не са по скъпи и енергоемки от два три панелни блока . Нито бетона е повече и по скъп нито труда . Голяма част ползват вече изкопана тунелната система на мини и пещери .

            • #24
              old tramp коментира

              Офтопик,питаха ме за теб, ама май си забранил личните и не можах да ти пиша, т.е. писах, ама не стана...;–(
              И аз се опитах да ти пиша на ЛС, но не става. Реших, че може да ми е препълнена кутията, но успях да изтрия само изпратените съобщения, входящите не се трият.
              В БГ пътната безопасност се решава със знаци 40 км/ч.

              Коментар


              • old tramp
                old tramp коментира
                Редактиране на коментар
                А, става - рядко влизам тук, но вчера бях и видях, че една хламидия, която напъдих от Чернока, ме преследва и тук...пробвай на codreamer@abv.bg

            • #25
              Хубав пътепис и интересна дестинация.
              Благодаря!
              Спрете Земята, искам да сляза!

              Коментар


              • #26
                Преди време мисля, че доктора-Кент беше ходил до този тунел.
                По спомен се обсъждаше, че е трябвало да е директна линия между Варна и Бургас, но е зарязана заради много високата цена за изграждане и конкуренцията на автотранспорта .
                Между другото това е причината за ликвидацията на действащата теснолинейка до Ахтопол.
                Някакъв зам. министър решил, че е по-ефективно да вози дървения материал и дървените въглища с камиони и ликвидирали теснолинейката .
                Dacia Duster 1.5 dci 115Hp 4х4 - Екзотика на колела.

                Коментар


                • sek.1
                  sek.1 коментира
                  Редактиране на коментар
                  Това най вероятно го е решил пазара министъра само официално е сложил край на агонията . И в момента в БДЖ повечето им дейности са губещи но ако го ликвидират социалната цена ще е голяма за това го дотират до някакво полуживо състояние . В момента при един и същ разход нафта около 40 литра на 100 км. един съвременен 4 мостови самосвал вози средно между 2 и 4 пъти повече от един Камаз който беше най масов накрая . Просто рентабилността на автомобилните превози скочи с пъти поради факта че изискват много по евтина и лесно изградима инфраструктура .

              • #27
                Първоначално публикуван от Валери Недялков Преглед на мнение
                Преди време мисля, че доктора-Кент беше ходил до този тунел.
                ....
                Намерих му темата! От 2012 г., за съжаление повечето снимки са изчезнали. Били са подготвени, ботуши, челници и са влизали в двата тунела, жалко, че ги няма снимките. Странно как през 2012 г. реката (в края на моя клип в първото мнение) почти липсва и я минават с "Астра" Сега няма шанс, хем зимата не беше толкова "валежна".
                В БГ пътната безопасност се решава със знаци 40 км/ч.

                Коментар


                • #28
                  sek.1 коментира
                  Днес, 06:03
                  Това най вероятно го е решил пазара министъра само официално е сложил край на агонията .
                  Пазар при ахтополската теснолинейка иди-дойди, ама при ВОЕНЕН обект, по СТАЛИНОВО време?
                  Дайте да закрием т.нар. "Летище Граф Игнатиево", щото със сигурност е на загуба и никакви пари за държавата не носи?
                  В БГ пътната безопасност се решава със знаци 40 км/ч.

                  Коментар


                  • sek.1
                    sek.1 коментира
                    Редактиране на коментар
                    До колкото на територията на летище Граф Игнатиево се намира ВРЗ Летец вероятно носи някаква печалба на държавата . Като военно летище ( военен обект ) още не е с отпаднала необходимост като въпросния обект въпреки че и това вероятно ще стане . Най вероятно няма да е във времето на нашето поколение но това което дойде като самолет Ф 16 блок 70 ще е последния пилотиран от човек боен самолет .
                    Последно редактирано от sek.1; 25-04-25, 10:21.

                  • sparkybg
                    sparkybg коментира
                    Редактиране на коментар
                    Летища и на безпилотниците им трябват.

                  • sek.1
                    sek.1 коментира
                    Редактиране на коментар
                    Най вероятно ще са с вертикално излитане .

                • #29
                  Така... Да споделя, че днес се срещнах с бая възрастния мой чичо (брат на баща ми), като припомням:
                  Първоначално публикуван от Bogoljub Gagic Преглед на мнение
                  От: 3 (+1) водопада около "Централно Черноморие" (или Източна Стара планина)

                  ....Вкратце - дядо ми си построил вила, за да скрие семейството си от бомбардировките, каквито предвиждал, че ще почнат рано или късно да се сипят над София, през 1939 г. Баща ми и сестрите му прекарвали по половин година там. Ходели да играят с местните деца на интересни места - подводна пещера на нос Св. Атанас, където били снимани сцени от "Петимата от Моби Дик", въпросната "Майска поляна", станала "Първомайска" след паметния 09.IX. , за речни раци и риба по поречието на река Двойница...
                  Беше видял споделени в "Гугъл Снимки" кадри от тунела. "Ама как защо не е довършен?" - вика - "Цял Обзор и околностите знаят защо - ТУНЕЛИТЕ СЕ РАЗМИНАВАТ! РАЗСТРЕЛЯЛИ са двама от ръководителите на строежа за тази издънка..."
                  В БГ пътната безопасност се решава със знаци 40 км/ч.

                  Коментар


                  • sek.1
                    sek.1 коментира
                    Редактиране на коментар
                    Гатич това което са ми казвали знаещи хора . Някъде около 1950 и особено след априлския пленум е имало директива на ЦК за спиране на безпричинните арести и разстрели на инженерния състав не защото много са станали верни на партията а защото кадърните са били малко .

                • #30
                  Има доста снимки на тунела (не мои, разбира се, авторът си има лого) тук:

                  http://www.facebook.com/media/set/?s...8495948&type=3

                  Качвам три снимки оттам за който не ползва сурат-китап. Този мост (над р.Ахелой) бил "доста далече от тунела" (б.м. южната част), после в коментарите някой казва, че е при с. Александрово (Бс). Може би е това: https://maps.app.goo.gl/gTHXrHPQ89tnFpAr6

                  Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Most-1.jpg
Прегледи:304
Размер:1.02 МБ
ID:6996966

                  Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Most-2.jpg
Прегледи:296
Размер:984.0 КБ
ID:6996967
                  Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Most-3.jpg
Прегледи:294
Размер:803.1 КБ
ID:6996968
                  В БГ пътната безопасност се решава със знаци 40 км/ч.

                  Коментар

                  Активност за темата

                  Свий

                  В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                  Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                  Зареждам...
                  X