И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ
и летни, и зимни, железо, бели как си требва ми дадоха с колата... Човекът бил инвалид, починал и хората, децата му, които ми я продадоха много се притесняваха да не я дам на вторични, че баща им не би одобрил. Уверих ги, че я чака още дълъг живот и много километри..
Баща ми беше купил 2103 нова през 1976 г., като ми даваше да я карам гледах под кормилото, че бях пораснал....
Но спомням си, че имаше три превключвателя от лявата страна на дървоподобния ламинат от лявата страна на арматурното табло. Не мога да се сетя за какво служиха, но бяха 3 броя.
Миналата седмица карах такова чудо. Като изключим управлението(волана) надмина очакванията ми. Най-вече ме изненада двигателя, като за 1,5 82к.с. си е пъргав, макар и по-високооборотен от очакваното. Двама приятелия я имат на партия за кеф и работна кола, иначе единия кара Мерцедес, а другия БМВ и двете с В8 под капака .
Citroen C-Crosser 2.4 бензин ръчка 2009г.
Телефон - в профила!
Спомням си навремето като карах 2103 служебна, хиляди и хиляди километри обикалях по бензиностанциите из България, и в същото време си купих първото БМВ тройка, акула, моя лична и си помислих, ладата направо не е кола.. А сега, след много и различни по-съвременни коли които съм имал, карам дъртата таратайка с усмивка и хората ми махат и е яко... Остарявам сигурно..
По-добре е от УАЗ. Пред ладата за ежедневна кола бих предпочел стоков Самурай, смятай колко ми е харесала. Ако я сглоби японец може и да стане кола. Надмина очакванията ми просто защото бяха много ниски. Иначе всичко става за каране, ама и почти всичко е по-добре от ладата. С моите хора имам бас да дойдат до Козлодуй с ладата, но се ослушват. То и аз не се наемам пак да закарам на ход Самурая до Шумен.
С москвича с мама и тати стигнахме до Breege, спейки на палатка, а по късно през 1988 г. стигнахме и разгледахме акропола и после топнахме дупетата в морето до Пиреа пак с палатки, походна масичка и столове и консерви, че в капитализма скъпо...
Човешко е да се греши... Но това че грешиш, още не означава, че си станал ЧОВЕК!
"Когато някой не може да направи нещо, поради недостатък на сили, той вини за това случая."
Време е да напиша и за превозното средство. ВАЗ 2103, 1978 г. Моторът не можах да разбера какъв е, днес или утре ще мине на канал през КАТ и ще видим какво ще напишат в талона.
Какво съм направил по колата до момента - купих и странични огледала, хром, да са ориджинал. Разкарах всички стелки и покривки и балатуми и балатуми на балатумите под налатумите, общо към 20 броя. Махнах бензиновия клапан и бутилката, за да не се налага да реистрирам за сега газово. Като го обновя напълно, после ще го мисля. Смених волана с оригинален, махнах неоригинални въздухозаборници и и сложих нейните оригинални - въобще искам всичко да е много близо до оригинала, до експедицията няма нищо да променям по екстериор или интериор от оригинала. После и мисля някакви неща, но живот и здраве. Воланът се върти ужасно трудно и със скърцане, някой ако подскаже какво дапипам или да сменям. Другата седмица ще я дам за ревизия на ходова част и спирачки, всички помпи ще сложим нови и накладки. Всичко друго работи, всичко е в добро състояние предвид 42-те години. Вътрешните пана на вратите са в лошо състояние, след експедицията ще търся вариант или да ги сменя или да ги обшия с нещо. Таблото е напукано, но нищо фрапиращо, ще запълня с черен силикон за залепяне на прозорци, и после след експедицията мисля да го обшия цялото с кожа, да стане приятно, без да бяга прекалено много от оригинала. Малко снимки ще се опитам да кача.
Волана на тези коли по принцип се върти трудно. Но могат да се облекчат нещата. Слага се паразитен хебел от 2107, който е с лагер и се върти по-леко. Преглеждане на кормилната кутия - ако болта за регулиране на луфта е навит много, значи е износен механизма и от там се увеличава усилието. Нова е под 100 лв. Клеясали кормилни накрайници спомагат, както и шарнирите. Ако намеричш читави части, или гресираш сегашните карантии, ще се върти много леко волана.
Квото и да прави на лада волана е тих ужаст.
единствено на космич се търпеше и то 1360 и по стари
И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ
Волана е тежък, щото в кормилната кутия е на червяк. Иначе както каза някой, ако се гресира всичко добре, има ефект. Също и хебел на лагери. На мен ми отлежава една седмица 2107, от 3-4 години. Изкърпил съм купето, и някои неща по движока. Но все не ми остава време и финикийски знаци. Иначе съм й приготвил много неща. Разпредвал от нива - 213. По-нататък и колянов вал с 84мм. ход. за по-голяма степен на сгъстяване. Предницата иска переборка. Дълъг диф 3,9 и 5ск. КПП от нива. Намерил съм панти от шкова фелацио, да направя предния капак да се отваря назад. По-широки огледала, и още и още... Някой ден ще си я стегна и подкарам. На дневен ред са ми други борби в жуотя на мравките....
За коляновия вал и степента на сгъстяване няма да се разберем.
Тя не зависи от вала а от обема на горивната камера. Ако сложиш вал с по-голям ход на блок предназначен за по-малък-просто няма да имаш двигател. Буталата ще се показват над блока, а там е главата, та няма да могат да достигнат ГМТ.
Има разни тунинги дето се вкарва буталото в главата-именно за компресия, но са само за разни бегачки и дрифтачки. За ежедневно каране май не стават, то режимите са съвсем други, и са специализирани само за състезателни цели.
Поне така си мисля де, може да си в час с тези неща. Ако знаеш кое-как и защо-дай повече информация. Не тук, да не разваляме хубасвата тема, може да направиш друга в раздела за двигатели или където там...
Ше се разберем, на 2103-2106 движока (ход на буталото 80мм.), буталата не достигат до блока около 1,8-2мм. И точно тези милиметри се обират с 84мм. колянов вал. Мотовилките остават същите, всичко останало си е същото, само коленвала се сменя.
Квото и да прави на лада волана е тих ужаст.
единствено на космич се търпеше и то 1360 и по стари
Преди седмица карах Нисан Мурано. Миииии не тих, ми жив ужас. Лада в час е по-добре. Маневри по паркинг с една ръка на волана е тегаво, набирам се здраво. Пък съм 130 кила, не е да съм хилав. На Ладата зора е въртене на място, което с малко тренировки се избягва. Има ли леко движение не е толкова зле. Курсовете навремето карах на 2107, всичко смазано и гресирано, само на място можеш да разбереш, че няма хидравлика. Космич карах само веднъж, и то две маневри да го прекарам на 500 метра. Май беше по-добре с волана от ВАЗ-а.
Вчера я видях в КАТ. Дано всичко да е минало както трябва, че беше отделена отстрани...
Но си е много добро попадение - чудесен екземпляр!
Да, отделили са я за канал, за да попълнят в талона целия номер на рамата, че едно време са слагали само последните пет цифри. Вече е при мен с двата талона и ако работят сервизите идната седмица, започваме малко по малко да освежаваме окачването и да сменим всичко по спирачките.
Много бодро върви на бензин, само оборотите в ниските се клатят и не държат, явно заради това, че е била последните двайсет години на газ Не знам дали да върна газовото или да правя профилактика на горивната система за да работи добре на бензин. Колата ще е изключително събото - неделна, и икономията не е цел, но пък така спокойно и меко работи на газ... Следващата експедиция може да е някъде надалеч, мазохизъм в чужбина, така че ще я мисля още за газта, а и е по-екологично..
Според мен си оправи газовата уредба.
Така избягваш занимавката с капризен прибор като карбуратора.
Да-добавяш изпарител и клапан за хазта, но те са достъа по-лесни за оправяне, и не са никак капризни.
И понеже темата не е за ВАЗ-а, а за експедицията, мисля вече е време да си подредя маршрута, за да може ако има хора запознати да дават идеи за интересни места.
Мислим да тръгнем на 1 Май сутринта, от Видин, от парка баба Вида, по маршрут - Видин, село Цар Симеоново, римски град Рациария, Арчар, Лом, Козлодуй, Оряхово, Остров, и някъде около Остров да търсим къмпинг или подходящо място за палатка и спане.
Ще снимаме всичко по пътя, ще правим и видео блог, Скоро ще направим малко видео и от подготовката на колата.
Имаме вече и първия спонсор - ще го обявим, когато се договорим финално, но е магазин за инструменти и ще ни даде инструменти за из път, а ние ще залепим стикери на колата.
Не търсим финансова помощ, финансираме се сами, то и не струва кой знае колко цялото пътуване, но няма да откажем помощ за гориво, инструменти, къмпинг оборудване, фото и видео оборудване и всичко свързано с едно такова познавателно пътуване. В замяна предлагаме реклама във видео блога, стикери и надписи
Иначе си имаме всичко за видео, фото и въздушни снимки, но ако има нещо за тест и реклама - няма да откажем.
И аз, и двамата ми синове - тримата сме техноманиаци, радваме се на всяка нова техника
Коментар