Предполагам че не ви се слуша за пътешествия из съседна Гърция, затова ето един разказ за малко по-нестандартна дестинация.
Изтърколи се почти една година от последното по-голямо пътешествие из Шотландия и две години от по-нестандартното пътешествие из близкия изток, така че беше време отново да се поеме в по-неутъпкана посока. Идеята за тези места ни се върти от има няма три години, но визовата процедура в Алжир беше доста по-сложна и това ни караше да отлагаме. Сега е доста по-лека и след като се сдобихме с алжирски визи, резервациите за три ферибота бяха готови и стана време за тръгване. Дестинацията предразполагаше за по-ранно тръгване през годината и затова в последния четвъртък на март в ранния следобед се отправихме към ферибота от Игуменица за Бриндизи. Южната съседка ни посрещна с дъжд, който щеше да ни съпровожда през първите дни на пътуването. На пристанището в Игуменица бързо се ориентирахме във формалностите предвид, че преди 3 години хващахме ферибот оттук. За разлика от тогава сега беше много натоварено от камиони и колоната от коли за ферибота беше трудна за откриване. Отплавахме навреме и може да се каже, че пътешествието започна.
Ден 1
Акостирахме в Бриндизи по график и този път успяхме да се измъкнем от пристанището без да ни проверяват особено. Отправихме се към градчето Остуни, което бях набелязал като симпатично за разходка. Имахме мераци и за Лече, но стана ясно, че ще е препускане и решихме да заложим на по-лежерно пътуване. Иначе Остуни се оказа малко спретнато бяло градче с приятен център, в което интересното са атмосферата и спокойствието. Тук дъждът ни пощади, но малко след него в една маслинова градина, където спряхме за обяд, едрите капки дъжд ни накараха да се изнесем скорострелно яли-недояли.
![Натиснете снимката за да я уголемите
Име:20250328_104714 [1600x1200].jpg
Прегледи:201
Размер:407.4 КБ
ID:7000788](filedata/fetch?id=7000788&d=1748937692)
![Натиснете снимката за да я уголемите
Име:20250328_115241 [1600x1200].jpg
Прегледи:198
Размер:434.1 КБ
ID:7000789](filedata/fetch?id=7000789&d=1748937692)
![Натиснете снимката за да я уголемите
Име:IMG_20250328_111746 [1600x1200].jpg
Прегледи:198
Размер:497.0 КБ
ID:7000790](filedata/fetch?id=7000790&d=1748937692)
![Натиснете снимката за да я уголемите
Име:IMG_20250328_123654 [1600x1200].jpg
Прегледи:199
Размер:573.6 КБ
ID:7000792](filedata/fetch?id=7000792&d=1748937692)
![Натиснете снимката за да я уголемите
Име:IMG_20250328_110240 [1600x1200].jpg
Прегледи:199
Размер:598.0 КБ
ID:7000794](filedata/fetch?id=7000794&d=1748937692)
И оттук чак до Салерно валя ли валя. Дори се изсипа интензивна градушка и всички се евакуирахме под един мост като блокирахме движението. То така или иначе нищо не се виждаше и не ставаше за каране. За щастие нямаше щети от градушката. По-късно през деня едва успяхме да намерим прозорец от 10 минути без дъжд и спряхме на самата магистрала, за да си подготвим багажа за плаването до Тунис. Пристигнахме на фериботното пристанище, чекирахме се и зачакахме. Тук отварям една скоба, че пристанището, което Гугъл дава като фериботно за Тунис няма нищо общо с истината. През 2022-ра доста се въртяхме докато открием точното място и затова сега си знаехме. Граничните формалности бяха бързи, нямаше проверки на багажа и бързо се наредихме и зачакахме да се качим, после хайде в каютата и набързо заспахме.
![Натиснете снимката за да я уголемите
Име:20250328_201820 [1600x1200].jpg
Прегледи:197
Размер:351.4 КБ
ID:7000791](filedata/fetch?id=7000791&d=1748937692)
![Натиснете снимката за да я уголемите
Име:IMG_20250329_110232 [1600x1200].jpg
Прегледи:198
Размер:508.0 КБ
ID:7000793](filedata/fetch?id=7000793&d=1748937692)
Ден 2
На следващия ден фериботът спира в Палермо за няколко часа да разтовари малко коли и да качи други. Това е време, в което може да седиш на палубата и да се наслаждаваш на пейзажите около града и да наблюдаваш градския ритъм. В следобедните часове рампата се вдигна и ферибота се отправи към африканския бряг, но предстояха изпитания. Скоро задуха почти ураганен вятър, което не предвещаваше плавно пътуване. Разрази се буря и ние се мятахме из леглата в каютата и се държахме да не изпаднем, а горкият кораб стенеше и скърцаше под напора на по-големите вълни. Постоянно се вдигаше и пропадаше, а ние изпитвахме чувството на безтегловност. Най-ужасното пътуване с ферибот, което някога сме имали след близо 40 ферибота за всичките пътувания през годините. Не можеш и да излезеш на въздух, защото всички изходи бяха отцепени и заключени, лицата на хората бяха пребледнели и изтормозени, а по ъглите се виждаха следите от върнатите обяди. И така в такова настроение и върхова форма акостираме в полунощ на пристанището в Тунис, но всички бяхме благодарни, че клатенето е свършило. Граничните формалности са сравнително бързи и в рамките на час и половина напуснахме пристанището. Честно казано си имахме едно наум след като през 2022-ра година тунизийците се отнесоха така грозно с нас и не ни допуснаха в сраната, а ни изстреляха обратно на ферибота без обяснение за причината. Бях резервирал хостел, който открихме лесно, събудихме рецепциониста, паркирах колата в гаража им и се настанихме в малките часове на нощта.
Ден 3
Яркото слънце ни събуди и макар хич да не ни се ставаше, се измъкнахме за закуска и за разглеждане на тунизийската столица. Хостелът се намираше на стратегическо място и за около 20 минути ходене стигнахме централната част с основните забележителности. Наблюдавахме живота в града, хората, архитектурата, колорита и мизерията. Контраст имаше и то много, но тук е така. Градът иначе е доста голям. Междувременно пак заваля и поспряхме близо до входа на т.н. „казба“ (стара част на града оградена със стени). Дъждът може и да не създаваше идеални условия за разглеждане, но поне благодарение на него нямаше много народ и по-лесно се разглеждаше из тесните сукаци на стрия град. Пазарите лично за мен не представляват особен интерес, но интересните порти, синьо-белите сгради и фасадите с цветя и спящи котки пред тях ми допадаха. След казбата се отправихме към по-модерната част на града и площада с часовниковата кула, а оттам обратно в хостела, за да вземем колата и се отправихме към Sidi Bou Said.
![Натиснете снимката за да я уголемите
Име:IMG_9462 [1600x1200].JPG
Прегледи:197
Размер:434.3 КБ
ID:7000795](filedata/fetch?id=7000795&d=1748937892)
![Натиснете снимката за да я уголемите
Име:IMG_9465 [1600x1200].JPG
Прегледи:198
Размер:478.7 КБ
ID:7000796](filedata/fetch?id=7000796&d=1748937892)
![Натиснете снимката за да я уголемите
Име:IMG_20250330_120247 [1600x1200].jpg
Прегледи:196
Размер:337.0 КБ
ID:7000797](filedata/fetch?id=7000797&d=1748937892)
![Натиснете снимката за да я уголемите
Име:IMG_20250330_121548 [1600x1200].jpg
Прегледи:195
Размер:290.7 КБ
ID:7000798](filedata/fetch?id=7000798&d=1748937892)
![Натиснете снимката за да я уголемите
Име:IMG_9475 [1600x1200].JPG
Прегледи:198
Размер:481.9 КБ
ID:7000801](filedata/fetch?id=7000801&d=1748937892)
Това е малко градче със синьо-бели сгради, кацнали във високото на фона на Средиземно море. Много приятно място, спокойно и с доста туристи. Напомни ми на мароканския град Chefchaouen. Там изкарахме остатъка от деня и малко преди мръкване се отправихме в посока границата с Алжир към най-северния граничен пункт между двете държави. Идеята беше да преминем сутринта на следващия ден. От дъждовете обаче всичко по пътя беше прогизнало и намирането на място за палатка беше сложна задача. Кал и тресавища навсякъде. Принудихме се да опънем палатката върху асфалта на някаква задънена отбивка на пътя, която си беше кофти място като цяло.
![Натиснете снимката за да я уголемите
Име:IMG_9504 [1600x1200].JPG
Прегледи:194
Размер:360.3 КБ
ID:7000799](filedata/fetch?id=7000799&d=1748937892)
![Натиснете снимката за да я уголемите
Име:IMG_9491 [1600x1200].JPG
Прегледи:196
Размер:531.1 КБ
ID:7000800](filedata/fetch?id=7000800&d=1748937892)
![Натиснете снимката за да я уголемите
Име:IMG_20250330_161442 [1600x1200].jpg
Прегледи:195
Размер:406.3 КБ
ID:7000802](filedata/fetch?id=7000802&d=1748937893)
![Натиснете снимката за да я уголемите
Име:IMG_20250330_161015 [1600x1200].jpg
Прегледи:197
Размер:498.9 КБ
ID:7000803](filedata/fetch?id=7000803&d=1748937893)
![Натиснете снимката за да я уголемите
Име:IMG_20250331_083538 [1600x1200].jpg
Прегледи:196
Размер:406.7 КБ
ID:7000804](filedata/fetch?id=7000804&d=1748937893)
![Натиснете снимката за да я уголемите
Име:IMG_20250330_160038 [1600x1200].jpg
Прегледи:196
Размер:414.4 КБ
ID:7000805](filedata/fetch?id=7000805&d=1748937893)
![Натиснете снимката за да я уголемите
Име:IMG_20250330_165003 [1600x1200].jpg
Прегледи:197
Размер:471.5 КБ
ID:7000806](filedata/fetch?id=7000806&d=1748937893)
Следва продължение...
Изтърколи се почти една година от последното по-голямо пътешествие из Шотландия и две години от по-нестандартното пътешествие из близкия изток, така че беше време отново да се поеме в по-неутъпкана посока. Идеята за тези места ни се върти от има няма три години, но визовата процедура в Алжир беше доста по-сложна и това ни караше да отлагаме. Сега е доста по-лека и след като се сдобихме с алжирски визи, резервациите за три ферибота бяха готови и стана време за тръгване. Дестинацията предразполагаше за по-ранно тръгване през годината и затова в последния четвъртък на март в ранния следобед се отправихме към ферибота от Игуменица за Бриндизи. Южната съседка ни посрещна с дъжд, който щеше да ни съпровожда през първите дни на пътуването. На пристанището в Игуменица бързо се ориентирахме във формалностите предвид, че преди 3 години хващахме ферибот оттук. За разлика от тогава сега беше много натоварено от камиони и колоната от коли за ферибота беше трудна за откриване. Отплавахме навреме и може да се каже, че пътешествието започна.
Ден 1
Акостирахме в Бриндизи по график и този път успяхме да се измъкнем от пристанището без да ни проверяват особено. Отправихме се към градчето Остуни, което бях набелязал като симпатично за разходка. Имахме мераци и за Лече, но стана ясно, че ще е препускане и решихме да заложим на по-лежерно пътуване. Иначе Остуни се оказа малко спретнато бяло градче с приятен център, в което интересното са атмосферата и спокойствието. Тук дъждът ни пощади, но малко след него в една маслинова градина, където спряхме за обяд, едрите капки дъжд ни накараха да се изнесем скорострелно яли-недояли.
И оттук чак до Салерно валя ли валя. Дори се изсипа интензивна градушка и всички се евакуирахме под един мост като блокирахме движението. То така или иначе нищо не се виждаше и не ставаше за каране. За щастие нямаше щети от градушката. По-късно през деня едва успяхме да намерим прозорец от 10 минути без дъжд и спряхме на самата магистрала, за да си подготвим багажа за плаването до Тунис. Пристигнахме на фериботното пристанище, чекирахме се и зачакахме. Тук отварям една скоба, че пристанището, което Гугъл дава като фериботно за Тунис няма нищо общо с истината. През 2022-ра доста се въртяхме докато открием точното място и затова сега си знаехме. Граничните формалности бяха бързи, нямаше проверки на багажа и бързо се наредихме и зачакахме да се качим, после хайде в каютата и набързо заспахме.
Ден 2
На следващия ден фериботът спира в Палермо за няколко часа да разтовари малко коли и да качи други. Това е време, в което може да седиш на палубата и да се наслаждаваш на пейзажите около града и да наблюдаваш градския ритъм. В следобедните часове рампата се вдигна и ферибота се отправи към африканския бряг, но предстояха изпитания. Скоро задуха почти ураганен вятър, което не предвещаваше плавно пътуване. Разрази се буря и ние се мятахме из леглата в каютата и се държахме да не изпаднем, а горкият кораб стенеше и скърцаше под напора на по-големите вълни. Постоянно се вдигаше и пропадаше, а ние изпитвахме чувството на безтегловност. Най-ужасното пътуване с ферибот, което някога сме имали след близо 40 ферибота за всичките пътувания през годините. Не можеш и да излезеш на въздух, защото всички изходи бяха отцепени и заключени, лицата на хората бяха пребледнели и изтормозени, а по ъглите се виждаха следите от върнатите обяди. И така в такова настроение и върхова форма акостираме в полунощ на пристанището в Тунис, но всички бяхме благодарни, че клатенето е свършило. Граничните формалности са сравнително бързи и в рамките на час и половина напуснахме пристанището. Честно казано си имахме едно наум след като през 2022-ра година тунизийците се отнесоха така грозно с нас и не ни допуснаха в сраната, а ни изстреляха обратно на ферибота без обяснение за причината. Бях резервирал хостел, който открихме лесно, събудихме рецепциониста, паркирах колата в гаража им и се настанихме в малките часове на нощта.
Ден 3
Яркото слънце ни събуди и макар хич да не ни се ставаше, се измъкнахме за закуска и за разглеждане на тунизийската столица. Хостелът се намираше на стратегическо място и за около 20 минути ходене стигнахме централната част с основните забележителности. Наблюдавахме живота в града, хората, архитектурата, колорита и мизерията. Контраст имаше и то много, но тук е така. Градът иначе е доста голям. Междувременно пак заваля и поспряхме близо до входа на т.н. „казба“ (стара част на града оградена със стени). Дъждът може и да не създаваше идеални условия за разглеждане, но поне благодарение на него нямаше много народ и по-лесно се разглеждаше из тесните сукаци на стрия град. Пазарите лично за мен не представляват особен интерес, но интересните порти, синьо-белите сгради и фасадите с цветя и спящи котки пред тях ми допадаха. След казбата се отправихме към по-модерната част на града и площада с часовниковата кула, а оттам обратно в хостела, за да вземем колата и се отправихме към Sidi Bou Said.
Това е малко градче със синьо-бели сгради, кацнали във високото на фона на Средиземно море. Много приятно място, спокойно и с доста туристи. Напомни ми на мароканския град Chefchaouen. Там изкарахме остатъка от деня и малко преди мръкване се отправихме в посока границата с Алжир към най-северния граничен пункт между двете държави. Идеята беше да преминем сутринта на следващия ден. От дъждовете обаче всичко по пътя беше прогизнало и намирането на място за палатка беше сложна задача. Кал и тресавища навсякъде. Принудихме се да опънем палатката върху асфалта на някаква задънена отбивка на пътя, която си беше кофти място като цяло.
Следва продължение...
Коментар