Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Индия, Делхи, Тадж Махал.

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    До: Индия, Делхи, Тадж Махал.

    И в най-беглите си представи не съм предполагал, че в Индия е така. Знаех, че е леш, но чак пък толкова. Бил съм в Мароко, но то е на светлинни години. Индийците живеят в 1000 пъти по-голяма мръсотия отколкото Европа е живяла в най-тъмните си векове. Дали идва от хората - столюпиново горе-долу го докарва.

    Коментар


    • #17
      До: Индия, Делхи, Тадж Махал.

      Ник, така и не разбрах "муфтата" за какво е послужила все пак, пропуснах ли го или още не си стигнал до там?
      ИСКАМ БЪЛГАРИЯ ЧИСТА!

      Коментар


      • #18
        До: Индия, Делхи, Тадж Махал.

        Тадж Махал, дворец светилище ... или американизиран ЩракБургер ?



        Муфтата в действие !

        Муфта на цигански, би трябвало да се преведе, като бонус в в европейските езици, или като допълнителна полза, на български.
        Не допусках, но доста българи не са чували и не знаят смисъла на звучната циганска думичка - " МУФТА".


        Ааристотел и Плаатон .

        По аналогия с http://www.britannica.com/EBchecked/...from-School-of
        или http://www.christusrex.org/www1/stanzas/Bbc-Atene.jpg за по добро изображение

        Импозантната Входна Порта.










        Първи поглед.


        Жега.


        Косачка за райграс със ръчно задвижване.






        Мрамор.




        Вътре в храма може да се ходи само бос.



        Или със специални предпазни гамаши, като в болница.







        Изходната порта отвътре


        И отвън


        Един последен поглед !


        Фотографирането вътре в сградите е забранено.

        Край !
        Последно редактирано от Nik Nikolov; 23-05-09, 01:35.
        Не ми пука за лака , а за пропуснатите приключения ))

        Коментар


        • #19
          До: Индия, Делхи, Тадж Махал.

          http://www.mfa.bg/bg/index.php?optio...579&Itemid=216
          Не ми пука за лака , а за пропуснатите приключения ))

          Коментар


          • #20
            До: Индия, Делхи, Тадж Махал.

            Първоначално публикуван от Симеон Преглед на мнение
            ....
            Тези ролбари на велосипедите от кормилото до предната ос за какво служат?
            Малко ми е неудобно, да се обяснявам пред господин Главния Инженер от металургичния комбинат в Дебелт,в основите на Механиката и Съпромата, но смятам въпроса за дружески шарж .

            Я да видим , дали с моите оскъдни познания, на компютърен инженер, изучавал механика, съпротивление на материалите, както и машинни елементи до II курс, ще мога да се справя ?

            Така : 1. Да предположим , че нормалният велосипед, поема натоварване до 100 килограма. Това означава, разпределено натоварване върху двете оси по 50 килограма, до 70, 80 , при каране прав.
            При рикшата, това натоварване с 4 човека препълнен товар, ще се равнява на 300 килограма, а товарните, поемат до ТОН, както виждаме. Тоест, върху предната вилка, ше се окаже натиск от 150, до 300 килограма.. Това е БЯЛ Кахър. Предната вилка може да поеме такова, натоварване - статично.
            2. Динамично, нещата стоят по друг начин , обаче !
            При ударена спирачка, векторът на силата натоварваща предната вилка, вече не е насочен нагоре а изменя ъгъла назад и размера си, вследствие на инерционните сили, стремящи се да запазят равномерно праволинейно движение на рикшата. Резултантният вектор на натоварването в точка на оста може да се разложи на два съставни вектора, - хоризонтална съставна и вертикална съставна.
            3. Ако спирачното усилие, което може да изработи спирачката е да кажем 300 приравнени килограма и натоварването върху предната ос е било 300 килограма , без спирачка, това означава 600 килограма, върху предната ос. По здрава ос, по здрави лагери - "дробинки и чашки " според колоездаческата терминология и ...сякаш проблема е решен .
            Да - ама Не !
            4. Драмата се пренася в горната част на Вилката, под основата на кормилото, в точката на съединение между вилката и рамата. Тези 600 килограма, или 300 килограма хоризонтален вектор, умножени по 0.5 метра рамо, вече се оказват непосилно хоризонтално натоварване за вилката. Тя лагерува на два лагера в тръбата на рамката, като долния лагер е натоварен с хоризонтално усилие, обратно на посоката на движение, а горният лагер е натоварен с равно по направление и големина, но противоположно по посока усилие.

            Следователно, свързвайки горната част на вилката над присъединителната към рамката тръба, непосредствено с предната ос на рикшата, затваряме усилието в лагерите на присъединение.

            Получавам ли зачот ?
            Или да обяснявам защо са криви, като зъби на слон ? Има си причина, вероятно.

            P.S. ВСЕ пак мисля, че тези връзки и размери, са постигнати вследствие на дългогодишен опит, по метода " проба - грешка ".
            Последно редактирано от Nik Nikolov; 23-05-09, 14:54.
            Не ми пука за лака , а за пропуснатите приключения ))

            Коментар


            • #21
              До: Индия, Делхи, Тадж Махал.

              Първоначално публикуван от Nik Nikolov Преглед на мнение
              Малко ми е неудобно, да се обяснявам пред господин Главния Инженер от металургичния комбинат в Дебелт,в основите на Механиката и Съпромата, но смятам въпроса за дружески шарж .

              Я да видим , дали с моите оскъдни познания, на компютърен инженер, изучавал механика, съпротивление на материалите, както и машинни елементи до II курс, ще мога да се справя ?

              Така : 1. Да предположим , че нормалният велосипед, поема натоварване до 100 килограма. Това означава, разпределено натоварване върху двете оси по 50 килограма, до 70, 80 , при каране прав.
              При рикшата, това натоварване с 4 човека препълнен товар, ще се равнява на 300 килограма, а товарните, поемат до ТОН, както виждаме. Тоест, върху предната вилка, ше се окаже натиск от 150, до 300 килограма.. Това е БЯЛ Кахър. Предната вилка може да поеме такова, натоварване - статично.
              2. Динамично, нещата стоят по друг начин , обаче !
              При ударена спирачка, векторът на силата натоварваща предната вилка, вече не е насочен нагоре а изменя ъгъла назад и размера си, вследствие на инерционните сили, стремящи се да запазят равномерно праволинейно движение на рикшата. Резултантният вектор на натоварването в точка на оста може да се разложи на два съставни вектора, - хоризонтална съставна и вертикална съставна.
              3. Ако спирачното усилие, което може да изработи спирачката е да кажем 300 приравнени килограма и натоварването върху предната ос е било 300 килограма , без спирачка, това означава 600 килограма, върху предната ос. По здрава ос, по здрави лагери - "дробинки и чашки " според колоездаческата терминология и ...сякаш проблема е решен .
              Да - ама Не !
              4. Драмата се пренася в горната част на Вилката, под основата на кормилото, в точката на съединение между вилката и рамата. Тези 600 килограма, или 300 килограма хоризонтален вектор, умножени по 0.5 метра рамо, вече се оказват непосилно хоризонтално натоварване за вилката. Тя лагерува на два лагера в тръбата на рамката, като долния лагер е натоварен с хоризонтално усилие, обратно на посоката на движение, а горният лагер е натоварен с равно по направление и големина, но противоположно по посока усилие.

              Следователно, свързвайки горната част на вилката над присъединителната към рамката тръба, непосредствено с предната ос на рикшата, затваряме усилието в лагерите на присъединение.

              Получавам ли зачот ?
              Или да обяснявам защо са криви, като зъби на слон ? Има си причина, вероятно.

              P.S. ВСЕ пак мисля, че тези връзки и размери, са постигнати вследствие на дългогодишен опит, по метода " проба - грешка ".
              Малко наспамихме, но в транспортните им средства има толкова полезни примитивни хитрини, че те забавляват със своята изобретателност. Личи си как рикши и велосипеди ще се преобразят в случай на дъжд...Единствено безполезни от европейски поглед са шарениите по автобуси и камиони. Но за тях сигурно е въпрос на престиж.

              Още от първите снимки заразглеждах нещо, което правя във всяка чужбина. Местото където улицата става тротоар. Качеството на бордюрите, наличието на сходове за велосипеди, после идват цокълите на сградите, качеството на облицовката или опърпаната мазилка - сигурно и тук кастовото (парично) различие е важно.

              Снимките не предават "ароматите" на тълпите и кравешките л..на по улиците. Сигурно местното население вследствие на естествен подбор е здраво имунизирано срещу всякакви зарази.

              А снимките са мнооого познавателни.
              Благодарности на момчето ти.(Не знаех че си женен:-)))

              П.П. А "муфта" си е АВАНТА.
              Последно редактирано от Симеон; 23-05-09, 15:32.

              Коментар


              • #22
                До: Индия, Делхи, Тадж Махал.

                Браво ! Пътеписа е интересен, навярно никога няма да посетя Индия, но се радавам да видя чисти снимки от там.

                Коментар


                • #23
                  До: Индия, Делхи, Тадж Махал.

                  Благодаря за чудесните снимки и описанието към тях. Донякаде от приятели и познати, били в Индия, имах изградена представа за тази страна (вероятно най-мизерната държава в света). Тези снимки просто затвърдиха мнението ми.
                  Поздрави

                  Коментар

                  Активност за темата

                  Свий

                  В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                  Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                  Зареждам...
                  X