Transfăgărăşan или през Карпатите от Север на Юг
По едно време се бях зарибил да гледам разни неща на Top Gear в Youtube и от там научих за въпросния път:
Transfagarasan(в превод "през Фагарас") или DN7C е най-високият и най-драматичен асфалтиран път в Румъния. Построен като военен път със стратегическа цел, той представлява 90 километра шантави завои прекосяващи от Север на Юг най-високите части на Карпатите между най-високият връх в страната - Молдовяну(2544м.) и вторият по височина - Негою(2535м.). Пътят свръзва историческите региони на Трансилвания и Валачия, както и градовете Сибю и Питещи.

Пътят е построен между 1970 г. и 1974 г., по време на управлението на Никола Чеуческо. Той се появява в нещо като отговор на инвазията на Чехословакия през 1968 г. от Съветския съюз. И за това Н. Чеуческо искал максимално бърз достъп до планините евентуално ако СССР опитат същия план с Румъния. Следователно пътят е бил построен основно от военните с огромна икономическа и човекочасова стойност - около шест милиона килограма с експлозив с били използвани на северната стена и около четиредесет войника губят своя живот в строителни инциденти. Докато траело изграждането му, много често Transfagarastan бил наричан "Глупостта на Чеуческо".

Пътят се изкачва на 2034 м.н.в, като най-интересна е посоката Север-Юг. Представлява път с много вятър, огромни S-образни завои, големи стръмни завои и остри спускания. Transfagarastan е едновременно, както атракция така и предизвикателство не само за туристите, но и за колоездачите, шофьорите и мото-ентусиастите. Според неговата топография средната скорост е около 40км/ч. Пътят дава достъп и до езерото Балея, както и до водопада със същото име.

Обикновено пътят бива затварян през късния Октомври до късния Юни. Но в зависимост от времето може да остане отворен най-късно до Ноември. Също така може да бъде затварян по всяко време когато метерологичните условия не са подходящи за преминаването му - обикновено заради снеговалежи през Август. На входа на Курта де Агрес има пътен знак с информация за пасажа. Туристите могат да намерят храна и подслон по пътя.

Transfagarasan също има и тунели. Ако трябва да сме точни - пет на брой, както и мостове - повече от всеки друг в страната. Близо до най-високата точка - езерото Балея, пътят преминава и през най-дългия тунел в цяла Румъния - 884м.

От южната страна на пътя също не липсват атракции. В близост до село Арефу е крепостта Пойенари. Тя е служила за резиденция на Влад III Цепеш, принцът, който вдъхновил Брам Стокър за Граф Дракула.
По едно време се бях зарибил да гледам разни неща на Top Gear в Youtube и от там научих за въпросния път:
Transfagarasan(в превод "през Фагарас") или DN7C е най-високият и най-драматичен асфалтиран път в Румъния. Построен като военен път със стратегическа цел, той представлява 90 километра шантави завои прекосяващи от Север на Юг най-високите части на Карпатите между най-високият връх в страната - Молдовяну(2544м.) и вторият по височина - Негою(2535м.). Пътят свръзва историческите региони на Трансилвания и Валачия, както и градовете Сибю и Питещи.
Пътят е построен между 1970 г. и 1974 г., по време на управлението на Никола Чеуческо. Той се появява в нещо като отговор на инвазията на Чехословакия през 1968 г. от Съветския съюз. И за това Н. Чеуческо искал максимално бърз достъп до планините евентуално ако СССР опитат същия план с Румъния. Следователно пътят е бил построен основно от военните с огромна икономическа и човекочасова стойност - около шест милиона килограма с експлозив с били използвани на северната стена и около четиредесет войника губят своя живот в строителни инциденти. Докато траело изграждането му, много често Transfagarastan бил наричан "Глупостта на Чеуческо".

Пътят се изкачва на 2034 м.н.в, като най-интересна е посоката Север-Юг. Представлява път с много вятър, огромни S-образни завои, големи стръмни завои и остри спускания. Transfagarastan е едновременно, както атракция така и предизвикателство не само за туристите, но и за колоездачите, шофьорите и мото-ентусиастите. Според неговата топография средната скорост е около 40км/ч. Пътят дава достъп и до езерото Балея, както и до водопада със същото име.

Обикновено пътят бива затварян през късния Октомври до късния Юни. Но в зависимост от времето може да остане отворен най-късно до Ноември. Също така може да бъде затварян по всяко време когато метерологичните условия не са подходящи за преминаването му - обикновено заради снеговалежи през Август. На входа на Курта де Агрес има пътен знак с информация за пасажа. Туристите могат да намерят храна и подслон по пътя.

Transfagarasan също има и тунели. Ако трябва да сме точни - пет на брой, както и мостове - повече от всеки друг в страната. Близо до най-високата точка - езерото Балея, пътят преминава и през най-дългия тунел в цяла Румъния - 884м.

От южната страна на пътя също не липсват атракции. В близост до село Арефу е крепостта Пойенари. Тя е служила за резиденция на Влад III Цепеш, принцът, който вдъхновил Брам Стокър за Граф Дракула.

Коментар