Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Формат на Разходките - Размисли

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Формат на Разходките - Размисли

    Първоначално публикуван от alex_markov
    П.С. Групата беше толкова голяма и разкъсана, че аз за 20-30мин каране така и не видях ни Маркан, ни Кики, ни Боби к, абе никой от челото на групата Може би не би било лошо при толкова големи групи да се разделяте на "групи по интереси" от по макс. 5 коли, придвижването ще е много по-бързо, "лесно" и интересно - Мисля си
    Проблемът с разкъсването и мотаенето идва не толкова от това, че групата е голяма, а от наличието на хора, които държат непременно да се забият и да закъсат във всеки един дълбок коловоз или блато, който се мерне пред очите им. В резултат на което или трябва да бъдат чакани да се измъкнат сами или (както става доста често) да бъдат вадени.
    Не знам дали някой забеляза, но в неделя след един определен момент движението стана доста по-гладко. Защото нямаше (почти) кой да се мята по хендеците ...

    Разделяне в движение "по интереси" на веднъж събрала се група не ми се струва реално възможно. Това би означавало просто да няма една група, защото една част ще отпраши напред по набелязания маршрут, а другите ще останат там, където са се закопали. А ако не могат да се самоизвадят? Вярно е, че сами ще са си виновни, но все пак ...

    Друга причина (като че ли по-рядка) е наличието на различно подготвени джипки и хора. Една машина да има с неподходящи гуми в тежък терен и ...

    Но това ми се струва малко трудно за избягване. Трудно може да се очаква някой да се появи на първа "разходка" с напълно оборудван джип и с натрупан опит за каране извън пътя. В повечето случаи започваме без да сме много наясно къде и в какво точно се набутваме и ни трябва известно време да узреем ...
    А по-добър начин за узряване от каране заедно с хора с опит аз не се сещам.
    Ние не сме неутрални!

  • #2
    Първоначално публикуван от V93
    Първоначално публикуван от alex_markov
    П.С. Групата беше толкова голяма и разкъсана, че аз за 20-30мин каране така и не видях ни Маркан, ни Кики, ни Боби к, абе никой от челото на групата Може би не би било лошо при толкова големи групи да се разделяте на "групи по интереси" от по макс. 5 коли, придвижването ще е много по-бързо, "лесно" и интересно - Мисля си
    Проблемът с разкъсването и мотаенето идва не толкова от това, че групата е голяма, а от наличието на хора, които държат непременно да се забият и да закъсат във всеки един дълбок коловоз или блато, който се мерне пред очите им. В резултат на което или трябва да бъдат чакани да се измъкнат сами или (както става доста често) да бъдат вадени.
    Не знам дали някой забеляза, но в неделя след един определен момент движението стана доста по-гладко. Защото нямаше (почти) кой да се мята по хендеците ...

    Разделяне в движение "по интереси" на веднъж събрала се група не ми се струва реално възможно. Това би означавало просто да няма една група, защото една част ще отпраши напред по набелязания маршрут, а другите ще останат там, където са се закопали. А ако не могат да се самоизвадят? Вярно е, че сами ще са си виновни, но все пак ...

    Друга причина (като че ли по-рядка) е наличието на различно подготвени джипки и хора. Една машина да има с неподходящи гуми в тежък терен и ...

    Но това ми се струва малко трудно за избягване. Трудно може да се очаква някой да се появи на първа "разходка" с напълно оборудван джип и с натрупан опит за каране извън пътя. В повечето случаи започваме без да сме много наясно къде и в какво точно се набутваме и ни трябва известно време да узреем ...
    А по-добър начин за узряване от каране заедно с хора с опит аз не се сещам.
    Тази идея (за разделянето) не е нова, просто през 2005г. на "Ком-Емине" се видя че групите трябва да са >2 и <6-7 коли, подбрани по интереси, ние напримеор имахме:
    1."екстремисти" - бързо движещи се "състезатели", който минаваха през всички препиятствия;
    2."средни" - група която също минаваше от всякъде, но по-бавничко;
    3."по-предпазливи/не толкова подготвенпи" - група която не минаваше всички препиятствия;
    4."разходка" - често минаваха и по пътища до точката на събиране;

    Интересното е че групите динамично се променяха през дните на пътуването, като хората се ориентираха къде им е най-интересно и са се чустват на място, така "екстремистите" си се Забавляваха на спокоиствие, а хората с по-нормалните коли не се натоварваха излишно. Минаваха се доста големи разстояния, хората си помагаха и нямаше излишно "висене".

    Не казвам че това е единственият начин, но си струва да се обмисли

    Коментар


    • #3
      Първоначално публикуван от alex_markov
      Не казвам че това е единственият начин, но си струва да се обмисли
      Този начин определено е добър и върши работа. В конкретния случай обаче аз имам следните НО:

      1. Преходът се осъществява по ясен и предварително проработен маршрут. И по-точно маршрутИ, защото, доколкото си спомням, Събин ги беше направил на 3 "цвята" по степен на трудност.
      Т.е. дори и с допуск за настъпили изменения по трасето, все пак има ясна представа откъде се минава и какво се очаква.

      При "разходките" положението е доста по-дезорганизирано. Сравнително рядко има яснота къде точно ще се ходи, а често пъти плановете се оформят и в движение.

      2. При прехода има предварително уточнен списък на участниците, а освен това към тях мисля, че бяха предявени и определени изисквания за оборудване и подготовка на колите.
      При разходките сравнително рядко се знае предварително точният брой участници и степента на подготвеност на джипките. Понякога е възможно да дойдат хора, които са тотално неподготвени - ни опит, ни гуми като хората, ни въженце за теглене, за радиостанция да не говорим. Ама някакси не върви някой да посочи с пръст и да каже "Пич, без тебе, защото не си подготвен". Въпреки че понякога това може би да е най-разумното.

      3. Преходът е с голяма продължителност и по-голямо времетраене. Т.е. участниците имат възможност да коригират преценката си по колко труден маршрут искат/могат да карат.
      При еднодневна разходка това трудно може да стане.


      Разходките, освен чистото каране, са си и начин за запознаване и общуване с хора със сходни интереси. Те са и начин човек да се научи и да придобие опит. И това става много по-бързо по трудния начин, когато караш с хора, които вече имат опит и те набутват по места, по които иначе и през ум не би ти минало да се пъхнеш.
      Ей виж ме мене как само една разходка из гадната лозенска кал ми стигна да си сменя акъла и да сложа МТ-та!
      Ако бях тръгнал да ходя само на чисто "паркетни" разходки, при които се кара по места, където "може и боята да не си одраскаш" положението далеч нямаше да е същото ...

      По мое мнение, разделението при разходките би било добре да се направи само на 2 групи - "екстремисти" и "други". При това, с уговорката, че по мои наблюдения "екстремистите" изобщо не се движат по-бързо. Просто няма как да го направят при положение, че се мятат във всяко блато и всеки противотанков ров, който им се изпречи на пътя. В резултат на което закъсват много повече и много по-солидно, отколкото всички останали. А "всички останали" се принуждават да стоят (някой път и по час и отгоре) и да се прозяват от скука, докато героите се наиграят, а някой си пали за пореден път лебедката за да ги извади ...

      Дори тези с неподготвените джипки често пъти се движат по-стегнато, защото повече внимават откъде карат. Поради това закъсват най-вече там, където маршрутът минава през засадни места, на които просто няма как да не закъсат.

      Отделно ще е добре все пак да си въведем някакви минимални изисквания за участие. Примерно: ПОНЕ читави АТ гуми, задължително наличие на достатъчно здрави куки за теглене, задължително наличие на качествен колан и шекели с подходящ размер, силно желателно наличие на радиостанция PMR 446.

      Все пак заниманието, с което се забавляваме, може да бъде и опасно за живота, здравето, а и за кесията. Така че наистина няма да е зле да се подхожда достатъчно сериозно и отговорно към практикуването му.
      Ние не сме неутрални!

      Коментар


      • #4
        Първоначално публикуван от V93
        ...
        1. Преходът се осъществява по ясен и предварително проработен маршрут. И по-точно маршрутИ, защото, доколкото си спомням, Събин ги беше направил на 3 "цвята" по степен на трудност.
        Т.е. дори и с допуск за настъпили изменения по трасето, все пак има ясна представа откъде се минава и какво се очаква.

        При "разходките" положението е доста по-дезорганизирано. Сравнително рядко има яснота къде точно ще се ходи, а често пъти плановете се оформят и в движение. ...
        Разходките Обикновенно имат Замисъл - Маркан дори рисува маршрута понякога, плюс не е важен конкретният маршрут, а една две точки по трасето (например начална и крайна)

        Първоначално публикуван от V93
        ...

        2. При прехода има предварително уточнен списък на участниците, а освен това към тях мисля, че бяха предявени и определени изисквания за оборудване и подготовка на колите.
        При разходките сравнително рядко се знае предварително точният брой участници и степента на подготвеност на джипките. Понякога е възможно да дойдат хора, които са тотално неподготвени - ни опит, ни гуми като хората, ни въженце за теглене, за радиостанция да не говорим. Ама някакси не върви някой да посочи с пръст и да каже "Пич, без тебе, защото не си подготвен". Въпреки че понякога това може би да е най-разумното.
        ...
        Именно затова са и различните групи, според подготовката, а е МНОГО добре да се намира и по някой "добър самарянин" от "спецовете" да води и помага с неподготвените?

        Първоначално публикуван от V93
        ...

        3. Преходът е с голяма продължителност и по-голямо времетраене. Т.е. участниците имат възможност да коригират преценката си по колко труден маршрут искат/могат да карат.
        При еднодневна разходка това трудно може да стане. ...
        А вие Често правите разходки с доста стабилно представяне, хората могат да се настроят след един - два опита


        Първоначално публикуван от V93
        ...

        Разходките, освен чистото каране, са си и начин за запознаване и общуване с хора със сходни интереси. Те са и начин човек да се научи и да придобие опит. И това става много по-бързо по трудния начин, когато караш с хора, които вече имат опит и те набутват по места, по които иначе и през ум не би ти минало да се пъхнеш.
        Ей виж ме мене как само една разходка из гадната лозенска кал ми стигна да си сменя акъла и да сложа МТ-та!
        Ако бях тръгнал да ходя само на чисто "паркетни" разходки, при които се кара по места, където "може и боята да не си одраскаш" положението далеч нямаше да е същото ...
        ...
        Вярно! Но аз именно затова казах че в неделя просто НЕ Видях по-голямата част от групата В по-малката група (а казахме че групите са динамични) не просто се запознавате, а си ставате направо приятели

        Първоначално публикуван от V93
        ...


        По мое мнение, разделението при разходките би било добре да се направи само на 2 групи - "екстремисти" и "други". При това, с уговорката, че по мои наблюдения "екстремистите" изобщо не се движат по-бързо. Просто няма как да го направят при положение, че се мятат във всяко блато и всеки противотанков ров, който им се изпречи на пътя. В резултат на което закъсват много повече и много по-солидно, отколкото всички останали. А "всички останали" се принуждават да стоят (някой път и по час и отгоре) и да се прозяват от скука, докато героите се наиграят, а някой си пали за пореден път лебедката за да ги извади ...

        Дори тези с неподготвените джипки често пъти се движат по-стегнато, защото повече внимават откъде карат. Поради това закъсват най-вече там, където маршрутът минава през засадни места, на които просто няма как да не закъсат.
        ...
        2 групи ОК ако колите са десетина, ако са 20 си е по-добре групите да са 3-4, защото 3-5 коли си е оптимума (IMHO)

        Първоначално публикуван от V93
        ...

        Отделно ще е добре все пак да си въведем някакви минимални изисквания за участие. Примерно: ПОНЕ читави АТ гуми, задължително наличие на достатъчно здрави куки за теглене, задължително наличие на качествен колан и шекели с подходящ размер, силно желателно наличие на радиостанция PMR 446.

        Все пак заниманието, с което се забавляваме, може да бъде и опасно за живота, здравето, а и за кесията. Така че наистина няма да е зле да се подхожда достатъчно сериозно и отговорно към практикуването му.

        Ето още едим признак за принадлежност към дадена група, макар и да е необходимо (както вече споменах по-горе) поне една-две подготвени коли в група, но като имат връзка групите и проблема със закъсванията се решава по лесно

        Пак казвам това са си мой Размисли

        Коментар


        • #5
          Отделно ще е добре все пак да си въведем някакви минимални изисквания за участие. Примерно: ПОНЕ читави АТ гуми, задължително наличие на достатъчно здрави куки за теглене, задължително наличие на качествен колан и шекели с подходящ размер, силно желателно наличие на радиостанция PMR 446.
          Като абсолютно начинаещ, се съгласявам с цитираното мнение. След дълго четене във форума и аз се сдобих с 4х4, но не смятам че е редно да го вкарам в гората, преди да съм направил поне минимална подготовка. Има достатъчно информация за начало. Преминаването от "виртуален" към "реален" Off road за мен не е само придобиването на джипка. С съвсем неподходяща кола рискувам не само да разваля собствения си и на останалите КЕФ, както застрашавам физическата безопасност на хора!
          Най- добре ако ако има вариант, преди първото излизане с собствена джипка, "начинаещия" да се повози в реални условия с някой по - опитен
          VARADERO SD2

          Коментар


          • #6
            и да рискува да му се види лесна работа, което не е сървем така...


            или да се повози с някой като Вушев и после да не иска да помирише офроуд...


            просто за неопитните е добре така да си подбират компанията, та да могат малко по-малко да навлизат в нещата... макакр и мойто сефте, че и без книжка да беше 1 ходене до хижа академик завършло със спукан преден диф... е не се стреснах достатъчно и ето на, още си карам без асфалт, че и с все по голям хъс...

            Коментар


            • #7
              При всеки "разболял се" от Off road има нещо "нередовно" и едва ли ще се стресне лесно, също навлизането "малко по-малко " ще е проблем.
              VARADERO SD2

              Коментар


              • #8
                Първоначално публикуван от Насов
                или да се повози с някой като Вушев и после да не иска да помирише офроуд...
                що бе, толкова ли му е миризлив офроуда на Вушев...

                аз като ходех по разходки не беше толкова зле
                помогнете да открием откраднатите двигатели http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=59117

                Коментар


                • #9
                  eee миризлив, та аз не съм се возил, но идеята беше, че той е улицетворение на истинското каране . а комбинацията от скорост и офроуд не е поносима за всеки. идеята е, че като начинаещ трябва кротичко и бавно май, а

                  Коментар


                  • #10
                    Re: Формат на Разходките - Размисли

                    Като гледам скорошмото развитие на "разходките", май естествено се стигна до идеята за по малки и Хомогенни групи

                    Коментар


                    • #11
                      Re: Формат на Разходките - Размисли

                      Първоначално публикуван от alex_markov Преглед на мнение
                      Като гледам скорошмото развитие на "разходките", май естествено се стигна до идеята за по малки и Хомогенни групи
                      Както казах, учим се от опита на умни хора ...
                      Ние не сме неутрални!

                      Коментар


                      • #12
                        Re: Формат на Разходките - Размисли

                        Първоначално публикуван от V93 Преглед на мнение
                        Както казах, учим се от опита на умни хора ...
                        по-добре недейте много да се учите, че да не си накупите СУВчета накрая... човек ако много вземе да се замисля кое е най-добре...
                        помогнете да открием откраднатите двигатели http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=59117

                        Коментар


                        • #13
                          Re: Формат на Разходките - Размисли

                          Първоначално публикуван от Тедо /LJ73/ Преглед на мнение
                          по-добре недейте много да се учите, че да не си накупите СУВчета накрая... човек ако много вземе да се замисля кое е най-добре...
                          Аааа, няма страшно! То човек е хубаво да се учи, но трябва да внимава от кого ...
                          Ние не сме неутрални!

                          Коментар

                          Активност за темата

                          Свий

                          В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                          Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                          Зареждам...
                          X