От: Пътуване до Мюнхен/Виена БЕЗ ЦИГАНИ?(И за без пари, но с претенции)
Примерът беше образен, за дългите полети (презокеанските основно).
При вътрешно европейските кратки полети не знам как е, там не помня като съм пътувал въобще да е имало истинска първа класа. Бизнес класата НЕ Е първа класа (но е по-близо до първата, отколкото до икономика).
При презокеанските полети често даден самолет разполага или с бизнес класа, или с първа класа. Понякога има и двете.
До колкото често икономик класата е пълна с хора които са си купували билетите подготвени, овреме, с огромни отстъпки и намаления, а на първа класа едно че намаления по принцип няма и второ че е пълна с хора които са се сетили да пътуват вчера или тая сутрин, или с такива на които друг плаща билета - разликата буквално може да удари десеткратно. В икономик класата си намерил билет за 400$, оня в първа класа е платил 4000$. Удобството не е само в по-комфортното пътуване, но и в предимството при слизане от самолета. Първа класа слиза първа, по принцип е първа на опашката при проверката на паспортите (ако въобще минат от там а не през вип-а) - едно в друго това са ти спестени до два часа, а ако се засечеш с един-два самолета от Шанхай при слизането - и повече. Ако те чака жизненоважна среща или събрание - едно в друго спестеното време и факта че кацаш свеж а не смачкан като маруля може да се изплатят за нула време.
Но това са технически подробности без отношение към темата. Говорех по принцип. Продадената стока е еднаква за всички, и ползвайки я се ползваш със същите права и задължения като другите.
Конкретно за автобусните превози от България до Западна Европа - сега не знам как са, но на времето това беше прекрасна, буквално животоспасяваща, или поне променяща съдбата услуга. Само тези които помнят времето преди да се появят могат да ги оценят по достойнство.
Това е услуга която при появяването си промени живота най-малкото на хиляди български студенти в чужбина за които беше единствената реална възможност за придвижване от и до България, за доста дълъг период от време.
Почти никой не помни че преди появата на тази услуга единственото възможно прибиране в България беше с автомобил или със самолет. Влаков превоз (пряк) през Сърбия нямаше през целия период на различните югославски войни, влак през другаде (с безброй прехвърляния) се връзваше на цена колкото самолет, а самолета беше едни пари дето сега може кола да се купи с тях.
Първоначално публикуван от sonda
Преглед на мнение
При вътрешно европейските кратки полети не знам как е, там не помня като съм пътувал въобще да е имало истинска първа класа. Бизнес класата НЕ Е първа класа (но е по-близо до първата, отколкото до икономика).
При презокеанските полети често даден самолет разполага или с бизнес класа, или с първа класа. Понякога има и двете.
До колкото често икономик класата е пълна с хора които са си купували билетите подготвени, овреме, с огромни отстъпки и намаления, а на първа класа едно че намаления по принцип няма и второ че е пълна с хора които са се сетили да пътуват вчера или тая сутрин, или с такива на които друг плаща билета - разликата буквално може да удари десеткратно. В икономик класата си намерил билет за 400$, оня в първа класа е платил 4000$. Удобството не е само в по-комфортното пътуване, но и в предимството при слизане от самолета. Първа класа слиза първа, по принцип е първа на опашката при проверката на паспортите (ако въобще минат от там а не през вип-а) - едно в друго това са ти спестени до два часа, а ако се засечеш с един-два самолета от Шанхай при слизането - и повече. Ако те чака жизненоважна среща или събрание - едно в друго спестеното време и факта че кацаш свеж а не смачкан като маруля може да се изплатят за нула време.
Но това са технически подробности без отношение към темата. Говорех по принцип. Продадената стока е еднаква за всички, и ползвайки я се ползваш със същите права и задължения като другите.
Конкретно за автобусните превози от България до Западна Европа - сега не знам как са, но на времето това беше прекрасна, буквално животоспасяваща, или поне променяща съдбата услуга. Само тези които помнят времето преди да се появят могат да ги оценят по достойнство.
Това е услуга която при появяването си промени живота най-малкото на хиляди български студенти в чужбина за които беше единствената реална възможност за придвижване от и до България, за доста дълъг период от време.
Почти никой не помни че преди появата на тази услуга единственото възможно прибиране в България беше с автомобил или със самолет. Влаков превоз (пряк) през Сърбия нямаше през целия период на различните югославски войни, влак през другаде (с безброй прехвърляния) се връзваше на цена колкото самолет, а самолета беше едни пари дето сега може кола да се купи с тях.
Коментар