Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Екскурзията Дакар 2012.

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Екскурзията Дакар 2012.

    В тази тема аз- Руси Русев и Руслан Трифонов разказваме своите преживелици по време на Дакар 2012. Разказът е от първо лице единсвено число, но преди да пиша, Руслан е чел и одобрил написаното. Опитвам се да се придържам към фактите (дни , часове и имена) на 75%.
    Снимки ще качвам колкото да има.
    Карам ден по ден. Оказва се че да се пише нещо такова си е труд и то не малък. Иска се и мисловна дейност и свободно време. И двете са ми дифицит, особенно първото , както ще се убедите...

    27.12.2011
    Излитаме от София в 13,45 часа. Не много изпращачи, половината журналисти дощли за репортаж другата половина приятели дошли заради нас. Отбелязвам присъствието на Цецо и Валтера от Троян. Нашия Злати е там ....и други.
    Аз единствен не съм с риза на отбора въпреки настояванията на Ценков, за когото представянето пред журналистите е повече от важно.Така демонстрирам , че аз съм си аз и не се вписвам в търсеното представяне. До този момент винаги съм казвал, че не са ми приятни медиините представяния и съм призовавал първо за добро представяне на ралито , а после за пресконференции и интервюта. Все пак присъствам на почти всички медийни представяния, защото разбирам стремежа на Ценков да "разлае кучетата" и да се опита да привлече спонсори, защото той се е нагърбил с голямите разходи по начинанието Дакар 2012.Но пък и той е този който ще кара.
    Давам си сметка, че аз не бих дошъл до летището за да изпратя някой по такъв повод.
    Кратък полет до Франкфурт, където има повечко престой- около 6 часа. За първи път всички сме заедно и има време за приказки по всякакви теми свързани с Дакар.
    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC00071.jpg
Прегледи:4
Размер:112.8 КБ
ID:5960594

    Ценков е в настроение и черпи обяд (или вечеря по-точно) в летищен ресторант, което не е евтино начинание.

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC01953.jpg
Прегледи:4
Размер:140.3 КБ
ID:5960597

    През цялото време се говори колко трудно е на Дакар и как трябва да се мобилизираме докрай.
    Излитаме за Буенос Айрес в 22,45 часа.

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC01962.jpg
Прегледи:4
Размер:126.0 КБ
ID:5960600

    До Младен стои участник от отбора на МИНИ (жена е!) и през целия полет чете една книга, която се оказва вътрешния правилник на отбора на МИНИ!
    Предстои ни 14 часов полет което си е много дори и за нас с Руслан. Свикнали сме с 10-11 часови полети до Китай, но 14 часа си е много.
    От опит знам как се чувства човек след такъв полет, а сега с пристигането започва веднага екшън без никва възможност за почивка през следващите 12-15 часа след кацането.

    Очаква ни следното:
    1.Пътуване до Делта док на 150км от летището.
    2.Оформяне на документи и получаване на четирите машини.
    3.Стартиране на двигателите , което е под въпрос след дългия престой.
    4.Натоварване на двете АТВта в камиона с помоща на приготвени от Бг тракове и лебедката на тойотата.
    5.550 км преход по роудбук до Мар дел Плата.
    6 . Намиране на парк фермето, асистънс парка и хотела.

    Аз решавам за себе си, че ако стинем до Мар дел Плата преди сутринта на 29.12.2011 ще е успех.
    Последно редактирано от Венци- малкия; 14-02-12, 17:20. Причина: уголемяване на снимките
    Garage 31 Ltd - Classic Land Cruisers restoration

  • #2
    От: Екскурзията Дакар 2012.

    28.12.2011
    Кацаме в Буенос Айрес около 9.00 часа.
    Измъкваме се едни от първите от самолета(огромен, стар и претъпкан Джъмбо джет), бързо намираме лентата за багаж, но там чакаме доста време да дойде багажа.Сменяме пари,както се оказва после по много дървен курс.

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC00073.jpg
Прегледи:1
Размер:123.4 КБ
ID:5347233

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC01969.jpg
Прегледи:1
Размер:131.1 КБ
ID:5347234

    Имаме платен към АСО транспорт до Делта док-място на около 150км от летището от където след някаква процедура сравнима според мен с внос трябва да си вземем машините.
    Започва търсене на транспорта, но скоро се оказва, че този транспорт(платен по 70 евро на човек на АСО) всъщност е автобус който ще тръгне след часове, след като кацнат самолетите от Лондон и Мюнхен.
    Ценков решава да наемем две таксита, по 120 долара и да отиваме към Делта док.Докато той търси таксита някой се сеща, че така или иначе АСО пускат в дока по един човек на машина.Ние сме 6 човека и решаваме да останат Драев и Младен да чакат платения транспорт, а другите с едно такси да отидем на Делта док.
    Така и става.Ценков наема едно пежо партнер, което след бойнга ни се вижда като лимузина.
    С обичайните за нашия ръководител безсмислени телефонни разговори намираме дока.

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC00099.jpg
Прегледи:1
Размер:138.4 КБ
ID:5347235

    Идваме едни от първите, няма други състезатели и за минути минаваме процедурата по приенмане на машините. Тъй като сме очаквали големи проблеми всички сме много доволни.
    Камиона и Тойотата палят веднага!!! Няма спаднали гуми.
    От двете АТВ та пали едното. На другото даваме ток.Натоварваме АТВ-тата на камиона за 20 минути с лебедката на тойотата.Илизаме от дока и се оказва, че трябва да чакаме Драев и Младен, които още не са пристигнали. Разбира се Ценков се хваща веднага за телефона .
    Докато се огледаме идват двамата , качваме се на колите и тръгваме.
    Спираме на първия ШЕЛ, зареждаме камиона и колата догоре, хапваме набързо.Топло е. Пускам климатика в тойотата.
    Решаваме да не пътуваме заедно, тойотата да избърза за да намерим хотела и парк фермето в Мар дел Плата.В Тойотата сме аз , Драев, Ценков и Младен.Движението е интензивно, но се движим бързо. С едно спиране за кафе и ядене пристигаме в Мар дел плата в .....часа.
    Драев въвежда името на хотела в неговия гармин той ни води точно до хотела!Настаняваме се и се връщаме в бивака.Там МД рали ни пазят място и заставаме до тях.
    Камиона идва два часа по-късно. Руслан е притеснен, че камиона грее! Карал го е на 100 градуса почти през цялато време. Това е странно, защото в България при предишни карания никога не е загрявал повече от 80 градуса.
    Французите от „МД рали” са там от предния ден –пътували са 2 дни от Буенос Айрес, защото едното им бъги е скъсало съединител и са спали на сред пътя за да го правят.Качваме се всички 10-12 човека на тойотата(четирима франсета са на покрива) и минаваме десетината колометра до хотела.

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC02089.jpg
Прегледи:1
Размер:121.7 КБ
ID:5347236

    Часът е около 22.00 Оправили сме се доста по-бързо от очакваното.
    Последно редактирано от Венци- малкия; 14-02-12, 17:23. Причина: размера на снимките
    Garage 31 Ltd - Classic Land Cruisers restoration

    Коментар


    • #3
      От: Екскурзията Дакар 2012.

      Едно голямо благодаря, от мен
      Павел Викторов - 0 осем 7817878 три

      Коментар


      • #4
        От: Екскурзията Дакар 2012.

        БЛАГОДАРЯ!

        Сигурно не само аз очаквам продължението.
        Човешко е да се греши... Но това че грешиш, още не означава, че си станал ЧОВЕК!

        "Когато някой не може да направи нещо, поради недостатък на сили, той вини за това случая."

        Коментар


        • #5
          От: Екскурзията Дакар 2012.

          Прав си. Сигурно е.
          За заеми и кредити поискани от лица с които нямам кръвна връзка не отговарям.

          Работя бързо, евтино и качествено. Можеш да избереш две от трите опции.

          Коментар


          • #6
            От: Екскурзията Дакар 2012.

            29.12.2011

            Ранно ставане, закуска в хотела и тръгваме към асистънс парка.

            По план аз и Драев трябва да се акредитираме , да си оправим документите за тойотата, което включва минаването и на технически преглед . Според Драев това е дребна работа и едва ли не само трябва да идем до офиса на АСО и да си кажем имената.Даже него го познавала Мари Лакомб.

            Руслан има да си оправя камиона, който при пътуването до Франция е управляван от професионалисти-шофьори и има доста щети. Ауспуха му е за правене, кабината не се вдига, има да се монтират стойка за трипи, GPS, радиостанция и други дреболии. Към това се добавя и сериозния проблем с загряването. Руслан решава, че е заседнал термостата и възнамерява да го отвори и да види дали е така.Камионът е на технически преглед на 30.12.2011.

            Ценков , Младен и Омбре имат да се подготвят за техническият преглед на АТВтата, който за тях също е на 30.12.2011.На предварителния преглед в Льо Хавър двете АТВта са допуснати до товарене на кораба с условия, с които Ценков е запознат от Владо и Петка(те минаваха този преглед).

            Характерното за Дакар е , че всеки си има отреден час за прегледа и трябва да се яви на точния час. Иначе следва глоба.
            Ценков намира мотокар, който за дребни пари разтоварва двете АТВта от камиона.

            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC02163.jpg
Прегледи:1
Размер:174.1 КБ
ID:5347486

            За първи път разпъваме шатрите и правим бивака.

            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC02166.jpg
Прегледи:1
Размер:161.8 КБ
ID:5347487

            Разбира се е пълно с патриоти и тук.

            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC02171.jpg
Прегледи:1
Размер:139.0 КБ
ID:5347488

            Към 10 часа с Драев се отпавяме към офиса за журналисти. Намираме офиса и с изненада установявам, че трябва да стоим на силното слънце и търпеливо да си чакаме реда заедно с още много такива като нас.Офиса е един контейнер, в който стоят две девойчета и един младеж, които си личи, че много искат да свършат работа, но не знаят как. Едната дама е с азиатски черти и е шефката. Известната Мари Лакомб е със счупен крак и си е в Франция.Драев страда от този факт.

            Започва няколко часово чакане, през което получаваме със Стоян хубав селскостопански тен (на фанелка). Чакането е съпроводено с бутане и настъпване, защото иначе възпитаните чужденци нагло се пререждат. Французите дори се пререждат и без да се бутат...

            Идва ни редът най-после, азиатката ни дава някакви листове и книжката с жълт цвят за колата. Часът вече е 14, а ние сме до никъде и с акредитацията и с прегледа. Изнервям се пределно. Все пак в България работя директор и не съм свикнал с подобни процедури. На всичко отгоре сме и почти слънчасали- температурата на слънце е не по-макло от 35 градуса.

            Връщаме се в асистънс парка. Там кипи труд. Руслан и Ценков са омазани с масло- ремонтират камиона.Омбре и Младен човъркат АТВ тата.

            В отчаянието си моля Омбре да ми помогне да се оправя с регистрацията- той знае отличен английски.
            Като разбира какво се случва изненадващо Ценков предлага да отидeм заедно и да приключим регистрацията. С облекчение се съгласявам.
            Връщаме се и след два часа приключваме всичко заедно с Ценков. Заедно минаваме всички постове за регистрация. Без него нямаша да се оправя! Тойотата вече е участник в Дакар 2012. Минала е прегледа без никакви забележки. Все пак има пропуски по нея, но дакарските служители не ги забелязват.

            Успявам да разбера каква е логиката при записването на Дакар (да има такава) и вече знам ,че ще прекарам камиона през процедурата без проблеми на другия ден.

            Междувременно Руслан е разглобил термостата и е установено, че е в ред. Някой ни казва, че на тези камиони е възможно да се фиксира твърдо перката на охлаждането, което и правим.

            Монтираме стойката за трипи и GPS в камиона.

            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Ruslan trifonov.jpg
Прегледи:1
Размер:116.7 КБ
ID:5347489

            Вечерта Раул- нашия бъдещ приятел от Чили ни води на ресторант. Там се запознаваме с него и Ана. Ана ще пътува с мен и Драев в тойотата и също е акредитирана като журналист от България. Сметката си плащаме ние, а ресторанта е хубав и претъпка с такива като нас.

            В тойотата ще пътува и още едно лице- американеца Джон. Ценков се е свързал с него по интернет и му е взел пари за да го возим. Но за тази светла личност по-късно...

            Междувременно с тойотата съм обиколил Мар дел Плата няколко пъти. Това са си доста километри. Става ясно, че вървенето не е най-силната и страна, но за сметка на това изразходва значителни количества бензин. С неудоволствие започвам да си припомням маниера си на каране от студентските години – опитвам се да карам икономично. Скоро ще се разбере, че усилията не си струват. Пътните знаци и правилата за движение не са съвсем като при нас. В колата често спорим дали дясния е с предимство и дали тази или онази улица е еднопосочна. Споровете са ожесточени. Има и обидени дори. Но колата е голяма и почти всички ми правят път....
            Последно редактирано от rusev; 16-02-12, 23:04.
            Garage 31 Ltd - Classic Land Cruisers restoration

            Коментар


            • #7
              От: Екскурзията Дакар 2012.

              Най после разказ от първо лице ,който много ме кефи!!!!!!!!!!!!!!!!!

              Коментар


              • #8
                От: Екскурзията Дакар 2012.

                И аз благодаря много за разказа и ще очаквам продължението.
                Абонирам се за темата.

                П.С. А защо никой не знае за Ана, акредитиран журналист от България ?
                .

                Коментар


                • #9
                  От: Екскурзията Дакар 2012.

                  Няма ли да има продължение скоро

                  Коментар


                  • #10
                    От: Екскурзията Дакар 2012.

                    Човека има да наваксва с бачкането

                    Коментар


                    • #11
                      От: Екскурзията Дакар 2012.

                      Първоначално публикуван от darkrose Преглед на мнение
                      И аз благодаря много за разказа и ще очаквам продължението.
                      Абонирам се за темата.

                      П.С. А защо никой не знае за Ана, акредитиран журналист от България ?
                      Както някой беше споменал в една друга тема,доста интересни неща ще излезат наяве.Ще следя темата с интерес и едно благодаря на автора!

                      Коментар


                      • #12
                        От: Екскурзията Дакар 2012.

                        Първоначално публикуван от darkrose Преглед на мнение
                        П.С. А защо никой не знае за Ана, акредитиран журналист от България ?
                        Ана е годеницата на Раул Даниньо - този дето е спасил миньорите и дето участваше с кола, беше и в България през декември. Ана я акредитирахме като журналист, по същата причина по която и Руси - бюджетна , щото трябваше иначе да плаща като за асистенция в отбора на мъжа си...

                        Коментар


                        • #13
                          От: Екскурзията Дакар 2012.

                          Първоначално публикуван от sabin Преглед на мнение
                          Човека има да наваксва с бачкането
                          Да имам да наваксвам, но не точно с бачкането.
                          Garage 31 Ltd - Classic Land Cruisers restoration

                          Коментар


                          • #14
                            От: Екскурзията Дакар 2012.

                            Много интересно, ще чакам продължението!!!!Мерси колега "rusev"
                            За Лада НиВа--->Имам СаМо ДвЕ ДуМи---->НяМаМ ДуМи....!!
                            Honda Dominator 650
                            088ЧЧ93979-->Борис
                            0878956Ч38-->Борис

                            Коментар


                            • #15
                              От: Екскурзията Дакар 2012.

                              До тук супер, ще дочакаме ли още ?
                              Поздрави.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X