Акумулаторът е замръзнал, какво да правя?
Защо акумулаторът замръзва? Ако устройството не е достатъчно заредено, а навън е много студено, то лесно може да замръзне.
Замръзването се провокира от електролита в батерията. Когато батерията започне да се разрежда, на плочите се образува оловен сулфат. Реакцията увеличава консумацията на киселина. В резултат на това зарядът намалява, както и плътността на електролита. Този процес завършва след превръщането на електролита в обикновена вода. Обикновено плътността на електролита достига 1,11 g / cm3. Такава една стойност е предостатъчна, за да успее електролитът да замръзне, когато температурата стане под нулата.
Съвременните акумулатори се пълнят с електролит, който след зареждане достига плътност от 1,20-1,22 g / cm3. Това никак не е достатъчно, особено когато ства въпрос за шофиране в градски условия, когато печката работи непрекъснато и са включени допълнителни устройства. Става така, че токът, генериран от генератора, не достига напълно апарата и той тръгва да се разрежда. Резултатът от това е, че акумулаторът бързо замръзва.
Какво да правя със замръзналия акумулатор?
На първо място, не се паникьосвайте. Акумулаторът следва да се извади и да се прибере у дома. За да се стопи, той се поставя в подходящ контейнер, например голям басейн. Ако се появи пукнатина в корпуса, киселината ще излее. Ако попадне на пода, подовата настилка ще има нужда от ремонт. Затова пазете корпуса много.
След като електролитът в акумулатора замръзне, със сигурност ще настъпи късо съединение в банката, където плочите са силно деформирани. Основната причина се счита за повреда на сепаратора, който разделя плочите с различни полярности. Замразяването на електролита поврежда сепаратора и причинява късо съединение. Много трудно би било да поправите такъв акумулатор, затова направо търсете да закупите друг.
При липса на визуални повреди след размразяването, пуснете акумулатора да се зареди. Необходимо е редовно да проверявате процеса на зареждане, като следите напрежението, появяващо се на клемите на акумулатора. Стойността му е желателно да бъде над 12,6 волта.
Защо акумулаторът замръзва? Ако устройството не е достатъчно заредено, а навън е много студено, то лесно може да замръзне.
Замръзването се провокира от електролита в батерията. Когато батерията започне да се разрежда, на плочите се образува оловен сулфат. Реакцията увеличава консумацията на киселина. В резултат на това зарядът намалява, както и плътността на електролита. Този процес завършва след превръщането на електролита в обикновена вода. Обикновено плътността на електролита достига 1,11 g / cm3. Такава една стойност е предостатъчна, за да успее електролитът да замръзне, когато температурата стане под нулата.
Съвременните акумулатори се пълнят с електролит, който след зареждане достига плътност от 1,20-1,22 g / cm3. Това никак не е достатъчно, особено когато ства въпрос за шофиране в градски условия, когато печката работи непрекъснато и са включени допълнителни устройства. Става така, че токът, генериран от генератора, не достига напълно апарата и той тръгва да се разрежда. Резултатът от това е, че акумулаторът бързо замръзва.
Какво да правя със замръзналия акумулатор?
На първо място, не се паникьосвайте. Акумулаторът следва да се извади и да се прибере у дома. За да се стопи, той се поставя в подходящ контейнер, например голям басейн. Ако се появи пукнатина в корпуса, киселината ще излее. Ако попадне на пода, подовата настилка ще има нужда от ремонт. Затова пазете корпуса много.
След като електролитът в акумулатора замръзне, със сигурност ще настъпи късо съединение в банката, където плочите са силно деформирани. Основната причина се счита за повреда на сепаратора, който разделя плочите с различни полярности. Замразяването на електролита поврежда сепаратора и причинява късо съединение. Много трудно би било да поправите такъв акумулатор, затова направо търсете да закупите друг.
При липса на визуални повреди след размразяването, пуснете акумулатора да се зареди. Необходимо е редовно да проверявате процеса на зареждане, като следите напрежението, появяващо се на клемите на акумулатора. Стойността му е желателно да бъде над 12,6 волта.