Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Офроуд по принуда, колегиалност и прочие...

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Офроуд по принуда, колегиалност и прочие...

    Едно от хобитата ми е спелеология. Та в хубавата неделна утрин(12.11.2006 г.) с още 9 приятели и два автомобила - едно рено клио и моя рено сеник се запътихме към пещерата Голямата темното край село Дреново (между Костинброд и Годеч). Казаха ми, че пътя почти до там е асвалт и има още съвсем малко приличен черен път, 10 човека сме и трябва да носим и багаж и за това не тръгнах с Ферозата. Пристигнахме в селото... съответно карахме на спомени от преди години и се залутахме из махалите. Питайки хората накрая намерихме един човек, който знаеше къде е пещерата и предложи да ни заведе. Качих го в колата и потеглихме... ама вместо да се движим по асвалтовите пътища и да отбием накрая той ни прекара през рани черни пътчета между махалите и крайния резултат беше спукан бензинопровод на сеника... Останахме няколко човека да оправяме колата, а другите отидоха към пещерата. Подходящи за ремонт материали нямахме. Близките махали бяха или безлюдни или вилни зони отново без хора из тях. С много мъка, тръбичка от химикалка, маркуч с неподходящ диаметър и парченце отрязана от ограда бодлива тел бензинопровода беше позакърпен почти на магия. Колата естествено беше на пътя, защото до преди това не можеше да се движи, а да се избута на ръка от коловозите не е най-лесното нещо. Изтичах за малко да кажа на хората при пещерата, която беше на около 50 метра през зверски храсталаци, че ще тръгваме и да видим кой идва с мен и кой остава... В това време чухме шум от двигатели. Изтичах към пътя и видях една колона офроудъджии(не знам от кой клуб, но определено бяха офроудъджии на разходка) да заобикаля колата ми през полянката. Затичах се с идеята да ги спра да питам дали имат нещо с което да направя по-надежна кръпка или поне да ги питам как е пътя нататък, защото се чудех дали да се върна или да продължа към Ломското шосе направо. Не успях да се провра много бързо през храстите и не съм сигурен дали първите коли ме видяха, че махам с ръце, но вратата на последната машина се отвори и докато махах с ръце и виках на човека вътре, че съм закъсал той просто ме напсува в движение, че съм бил спрял на пътя, затвори врата и продължи...

    Както и да е. Кръпката все пак се оказа доста издържлива, но проблемите започнаха после... Попитах дядката дето ни беше довл до там как най-бързо и лесно да стигна до асвалтов път, за да мога да викам пътна помощ или някой да ме тегли, ако пак потече бензина. Той каза, че няма смисъл да се връщам към селото, защото, ако продължа направо след няма и километър излизам направо на шосето към Лом... Не знам с кой акъл му се вързах при условие, че точно от там дойдоха офроудъджиите и потеглих с още 4ма вървящи пеша покрай мен... Пътя постепенно се скофтяше все повече и повече, но място за объщане нямаше. Накрая се стигна до места дето биха озорили и уаз-ак... Странични наклони по около 40 градуса с 4ма подпиращи колата да не се катурне, кал, дълбоки коловози, каменисти наклони, всичко това покрито с килим от есенни листа и т.н. Общо взето пътя се изроди в мечтата на всеки офроудър... но не и когато е с лека френска кола . Накрая стана съвсем непроходимо за мен, но славо богу намерих място на което да обърна с хиляда маневри... и се върнах през целия този ужас. Кръпката слава богу издържа до София. Цялата кола обаче е доста надрана...

    Та разказвам тази история, за да се похваля с неимоверната проходимост, която демонстрира реното(там където беше скъсан маркуча някога е имало защитна ламарина и принципно не би трябвало да се случи, но защо вече я няма си нямам и идея) и да се оплача от колегиалноста на въпросните офроудъджии. Не ги знам кои бяха, но някой от вас сигурно ще се досети кои са се разхождали на 12.11.2006 г. в този раьон.
    Грамотността е прозорец към интелекта, ако човек не може да усвои дори майчиния си език, то потенциала му за нещо повече е под въпрос.

  • #2
    Ми,ако влезеш в ''разходки'' ще видиш че не е някой от нас.Ние там си споделяме преживяното от преходите.На този ден и аз бях навън,в гората,но на съвсем друго място(Плана,Рила).Съжалявам,че си попаднал на такива хора.За жалост ги има навсякъде,и по off,и по drag,rallie и къде ли още не Такива случки и действия,извършени от определени индивиди,опорочават и най-красивите моменти,заради които сме излезли сред природата.И,за жалост,поставят под общ знаменател различните групи,любители на екстремните спортове,като нас,със всякакъв род простаци Но,както предполагам знаеш,и една капка катран в кацата с меда...
    0885 477 440 "Чибуратор-тЕАм"

    Коментар


    • #3
      Съжелявам за неприятната случка. Както писа Соти ние бяхме в друга посока ( Плана , Рила) и обикновенно където минеме спасяваме или закъсали коли или трактори и виетнамки. Случвало се е да превозваме обикновенни туристи изостанали в планината. Случаят е неприятен и за съжаление показателен за общото ниво на култура в България.
      LZ1VMH

      Коментар


      • #4
        колега, твоя сценик е сигурно от по-старите и "нов внос", а не купен от БГ...
        моя /бивш/ меган беше като танк отдолу - целата предница с предпазна ламарина отдолу... отделно е /стандартно/ с 18/20см просвет (отпред/отзад) минавал съм пред доста гадни места без никакви щети /изключая бурени в решетката отпред и дребни драскотини...
        помогнете да открием откраднатите двигатели http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=59117

        Коментар


        • #5
          Да, така е . Не е от новия модел и единственото място под 20 см е предната броня. Отпред е целия зашитен с ламарина. Резервоара е пластмасов и доста еластичен. От ляво си седи предпазната ламарина на бензинопровода и другите тръби, но като поправях бензинопровода установих, че дясната такава липсва. Ще трябва и това да се поправи . Ако имаше и едно 4х4, за да мога да минавам спокойно през локвите(че сега половината драскотини бяха, защото не смеех да вляза в 2 см. кал и заобикалях през храстите) нямаше да отстъпва на доста СУВ-ове. Като се има в предвид още един куп генялни и супер удобни решения по купето се замислям дали следващата ми лека кола да не е един Сеник RX4... 4х4, не така висяща педна броня и още 2 - 3 сантиметра просвет.
          Грамотността е прозорец към интелекта, ако човек не може да усвои дори майчиния си език, то потенциала му за нещо повече е под въпрос.

          Коментар


          • #6
            хубави са, но докато са по-нови... не бих си купил по-старо от 4-5г...

            и кво, напсуваха те офроудерите и си заминаха

            пък аз веднъж реших да помогна на един младеж с един ескорт, че не можеше да запали на бензиностанцията на 4-ти км, а той ме измуфти да го затегля с джипа чак до Младост 3 Бил сигурен, че няма да запали с дърпане... Скоро преди това теглих един голф 2 от Радиото до х-л Москва... Чак ми се разсърди, че съм карал много бързо /с 50кмч нагоре към ТВ кулата /...
            помогнете да открием откраднатите двигатели http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=59117

            Коментар


            • #7
              Първоначално публикуван от Тедо /LJ73/
              хубави са, но докато са по-нови... не бих си купил по-старо от 4-5г...

              и кво, напсуваха те офроудерите и си заминаха

              пък аз веднъж реших да помогна на един младеж с един ескорт, че не можеше да запали на бензиностанцията на 4-ти км, а той ме измуфти да го затегля с джипа чак до Младост 3 Бил сигурен, че няма да запали с дърпане... Скоро преди това теглих един голф 2 от Радиото до х-л Москва... Чак ми се разсърди, че съм карал много бързо /с 50кмч нагоре към ТВ кулата /...
              поне почерпиха ли (или поне да си направят устата) по въпроса или ?
              на мен рекорда ми беше 3 коли за 45 минути на пистата на Чепеларе. Като върха на наглостта беше един суек, със Пони и ЛЕТНи гуми .. на пистата .. и ми вика ..еййй, тамън да видиме дали Диското е най-добрия джип както говорят .. идеше ми да си прибера въжето и да оставя тази мистерия неразгадана ..

              Коментар


              • #8
                остана да почерпят "следващия" път

                да не си кривя душата - и на мен са ми помагали за Тойотата... особено като ми се бъзикаше стартера /3 пъти съм го правил/ и периодично отказваше, особено на топъл мотор...
                помогнете да открием откраднатите двигатели http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=59117

                Коментар


                • #9
                  Първоначално публикуван от Тедо /LJ73/
                  и кво, напсуваха те офроудерите и си заминаха
                  Ами не съм сигурен за първите 3 машини дали са ме видели въобще като излизам от храстите докато заобикаляха колата, но двамата в последната определено ме видяха. Шофора си отвори врата и докато минаваше покрай мен ме наруга, че съм бил "спрял" на пътя . Извиках му, че съм закъсал, а той си затвори вратата и продължи.

                  Чудя се дали да не са били ловци, ама си спомням изнесени метални брони, лебетки, гофрирани ламарини и табелки с имена имитация на автомобилни номера та ми заприличаха повече на офроудери.
                  Грамотността е прозорец към интелекта, ако човек не може да усвои дори майчиния си език, то потенциала му за нещо повече е под въпрос.

                  Коментар


                  • #10
                    Първоначално публикуван от Zaarin
                    ...табелки с имена имитация на автомобилни номера та ми заприличаха повече на офроудери.
                    така като ги описваш повече ми приличат на заблудени тираджий, аз от тоя форум не знам нито един дето има табелка с името си на колата.
                    no signature no problems

                    Коментар


                    • #11
                      Да помогнеш на закъсал си е привилегия и най вече култура, която не е за всеки. На мен винаги ми е доставяло удоволствие, най малкото че с това се доказва че съм избрал правилния автомобил, за който не е никакъв проблем да тегли дори и 4-5 тонен камион. ЖАЛКО! В такива моменти човек го е срам че се нарича сънародник със същите тези хора които са те напсували.
                      ВѢРНОСТЬ И ПОСТОЯНСТВО

                      Коментар


                      • #12
                        Тия са били МЪЖЕ
                        А от личен опит да ти кажа тия наи-много ревът
                        Боли тъ

                        Коментар


                        • #13
                          Не сме били и ние, защото на 12.11 чупехме карета и хъбове в Люлин планина Съмнявам се някой от този форум да направи такава простотия.
                          Газ69- създаден във времена, в които мъжете не са си бръснели краката.

                          Коментар


                          • #14
                            Съмнявам се да е някой който познавам ТУК от този форум, при наши разходки дори за удоволствие сме изваждали закъсали автомобили дори без собствениците да са били там и дори трактори който са дошли да изваждат закъсали автомобили
                            https://htftp.offroad-bulgaria.com/buldog/%d2%d1%d1/

                            Коментар

                            Активност за темата

                            Свий

                            В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                            Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                            Зареждам...
                            X