Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Измъкни се сам (Питане към знаещите)

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Измъкни се сам (Питане към знаещите)

    Условие на задачката: Пътувате сами и попадате в следната ситуация:






    Пита се:
    1. Какво бихте направили за да се измъкнете САМИ от това положение? (Абстрахирайте се от това какво оборудване НЯМА на конкретната джипка. )

    2. Какво мислите за следния вариант (предполагащ наличието на хай-лифт):
    а) Колан за теглене се връзва за булбара, а другия край - за едно от дърветата, растящи на скаличка от другата страна на пътя вляво и леко пред джипката (За съжаление, не се виждат на снимките, но имаха вид като да са достатъчно здрави.)
    б) С хай-лифта (закачен за булбара, макс близо до излязлото от пътя дясно предно колело) се вдига предницата докато увисналата гума се вдигне над нивото на камъка.
    в) В стил "Бурлаки на Волге" предницата се издърпва с колана на пътя.
    Ние не сме неутрални!

  • #2
    Ами колега , ти сам се въртиш около верния отговор : ХАЙ-ЛИФТ!
    Вариантите с нега са разнообразни - повдигане и отстраняване на виновния камък , повдигане и подлагане на инертни (камъни)материали под гумите и и т. н. Ако неможеш да се върнеш на пътя поради липса на сцепление , тогава можеш да го иползжаш като лебедка! HI-LIFTа , не може само св...и да прави
    Извън майтапа , но с този уред щеше да се имъкнеш сам за 15 мин.
    А и още нещо ,има даже тема някъде тук - НИКОГА САМ В ГОРАТА !!!
    PATROL 2.8TD КЪСА БАЗА -МАЛКО ПИПНАТ
    КТМ 990 ADVENTURE , SUZUKI DRZ400-E,YAMAHAYZ250F
    0899187766

    Коментар


    • #3
      Забелязвам, че имаш желание за сериозно скитане из горите. Замислял ли си се да смениш тая кола с джип? Хубавото на джипа е, че в тази ситуация се оправя само с едно включване на задния ход и връщане на пътя.
      http://ftp.domainbg.com/ymk/1/11.jpg

      Коментар


      • #4
        Първоначално публикуван от Yordan Kolev
        Забелязвам, че имаш желание за сериозно скитане из горите. Замислял ли си се да смениш тая кола с джип? Хубавото на джипа е, че в тази ситуация се оправя само с едно включване на задния ход и връщане на пътя.
        Ти направо го уби
        Чуров е напълно прав.Вдигаш колата,махаш камъка и готово.Елементарно.Друг вариянт е като вдигнеш колата да я бутнеш в твоя случай назад за да се освободи булбара и готово,но това е по-трудното.Все се въртим олколо хай лифта

        Коментар


        • #5
          Аз не съм от ЗНАЕЩИТЕ, но от скромния опит , който имам с моя хай лифт ми се струва, че на тази кола в това положение крика може да се сложи само на предна лява гума ако имаш и необходимата приставка. Отпред (на бронята или булбар) май няма да може да се сложи крика....
          Nissan Patrol Y61

          Коментар


          • #6
            1 Вече ти писах варианта с тръгване от крик, обикновен
            2 може и да "стройш" около и под пропадналата гума подбираш плочести камъни и започваш с 5 см напред 5 назад докато не я вдигнеш така съм вдигал Тойота80 40см.
            3 ако стандартния ти крик не позволява да скочиш от него вдигаш и подлагаш резервната гума под проблемното колело тръгваш от нея. Друг вариант застопоряваш стабилно джипа и хващаш чука и щангата; секач шило и др. бои докато камъка стане на парчета обикновенно това не е толкова трудно само трябва да огледаш къде да го подкараш но трябва да внимаваш с наклоните да не увисне и после лебедката да е задължителна.
            Варианти много, фантазия трябва.
            Разбира се най-добре е да си подходящо екипиран но преди 10-15 години за съвременната Off-road екипировка даже и книжки нямаше. Дори и да нямаш професионална екипировка тръгнал си с джип в гората все си предвидил някое желязо. Да си призная 1/3 от багажното пространство при мен е пълно с "подходящи" железа въпреки че имам и Hi-lift и лебедка още си возя два маслени крика и ръчната лебедка. Отдавна съм усвоил тактиката да свалям корите на багажника и в кухините под тях да редя разни хитрини дето може би, не дай боже, ще ми потрябват някога. Не знам дали си представяте колко полезно място има под разните пласмаси и кори. Разбира се всичко там трябва да добре смазано и пакетирано защото иначе като ти потрябва вадиш буца ръжда. И това ми се е случвало, а неволята учи.

            Коментар


            • #7
              Първоначално публикуван от Yordan Kolev
              Забелязвам, че имаш желание за сериозно скитане из горите. Замислял ли си се да смениш тая кола с джип?

              Въпросната кола в онзи ден ме прекара без проблеми по маршрут, който не е от най-леките и за който местни хора рекоха "Ми то там пътят е отнесен и е непроходим"

              Първоначално публикуван от churov
              Ами колега , ти сам се въртиш около верния отговор : ХАЙ-ЛИФТ!
              Това ясно. Просто исках да видя какви други варианти биха предложили хората.

              А хай-лифт досега нямам поради необходимост да се решат 2 проблема:
              а) къде да го закача при необходимост (с тия стандартни брони няма да стане, а и джантите ми не са от тип, който ми се вижда достатъчно подходящ за целта) и
              б) къде и как да го закрепя в багажника за да не ни строши главите.
              Ние не сме неутрални!

              Коментар


              • #8
                Първоначално публикуван от V93
                Първоначално публикуван от Yordan Kolev
                Забелязвам, че имаш желание за сериозно скитане из горите. Замислял ли си се да смениш тая кола с джип?

                Въпросната кола в онзи ден ме прекара без проблеми по маршрут, който не е от най-леките и за който местни хора рекоха "Ми то там пътят е отнесен и е непроходим"
                Лоша работа, попаднал си на грешните хора. На мен местните хора онзи ден ми спестиха около 40км безмислено лутане. Това е нещо което GPS-a не спести на останалата част от групата.
                http://ftp.domainbg.com/ymk/1/11.jpg

                Коментар


                • #9
                  Първоначално публикуван от Yordan Kolev
                  Лоша работа, попаднал си на грешните хора. На мен местните хора онзи ден ми спестиха около 40км безмислено лутане. Това е нещо което GPS-a не спести на останалата част от групата.
                  В случая беше без значение какво ми казват за пътя. Защото този път вече го бях минал донякъде с джипа, а останалата част бях изтепал пеша и се бях убедил, че за мен е достатъчно проходим.
                  Ние не сме неутрални!

                  Коментар


                  • #10
                    1.Не знам на този асфалтиран път,какво правиш в/у този камък сигурно си имал нещо до теб,но това е друга тема.Ти ще поясниш.
                    2.Връзваш колана от зад за най-близкото дърво и с включени блокажи на задна ,ти стоиш от вън и натягаш с тресчотката.
                    3.Режеш или намираш някое по-дебело дърво и го слагаш......
                    Абе кажи какво стана

                    Коментар


                    • #11
                      Първоначално публикуван от inko
                      1.Не знам на този асфалтиран път,какво правиш в/у този камък сигурно си имал нещо до теб,но това е друга тема.Ти ще поясниш.
                      2.Връзваш колана от зад за най-близкото дърво и с включени блокажи на задна ,ти стоиш от вън и натягаш с тресчотката.
                      3.Режеш или намираш някое по-дебело дърво и го слагаш......
                      Абе кажи какво стана
                      Казал съм какво е станало.
                      А камъните (пред джипката) на "асфалтовия" път бяха с надрани следи от диференциали ...
                      Ние не сме неутрални!

                      Коментар


                      • #12
                        Първоначално публикуван от V93
                        А камъните (пред джипката) на "асфалтовия" път бяха с надрани следи от диференциали ...
                        Това не може да стане ако си с редукторни мостове
                        http://ftp.domainbg.com/ymk/1/11.jpg

                        Коментар


                        • #13
                          Първоначално публикуван от V93
                          Първоначално публикуван от inko
                          1.Не знам на този асфалтиран път,какво правиш в/у този камък сигурно си имал нещо до теб,но това е друга тема.Ти ще поясниш.
                          2.Връзваш колана от зад за най-близкото дърво и с включени блокажи на задна ,ти стоиш от вън и натягаш с тресчотката.
                          3.Режеш или намираш някое по-дебело дърво и го слагаш......
                          Абе кажи какво стана
                          Казал съм какво е станало.
                          А камъните (пред джипката) на "асфалтовия" път бяха с надрани следи от диференциали ...
                          Това не го бях видял,но като че ли трябваше да свалиш имитацията на булбара.И не се сърди,че е асфалт си е асфалт всички го виждаме.Карал съм Галопер достатъчно.Камъните може да са надрани от диференциали от леки коли.Щом обичаш да ходиш по пещери ела в Пещера,над града се намира една от най-хубавите пещери в България "Снежанка" и да не забравиш да се обадиш.

                          Коментар


                          • #14
                            Първоначално публикуван от Yordan Kolev
                            Първоначално публикуван от V93
                            А камъните (пред джипката) на "асфалтовия" път бяха с надрани следи от диференциали ...
                            Това не може да стане ако си с редукторни мостове
                            няма невъзможни неща! разликата е, че ти ако се забиеш някъде може и да не се измъкнеш толкова лесно...

                            аз преди 2-3 години така се присмивах на едни хора, че са затънали с Патрол в един язовир и... 2 часа по-късно бях в почти същата ситуация... Самоувереността не е добър съветник...
                            помогнете да открием откраднатите двигатели http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=59117

                            Коментар


                            • #15
                              Аз не се присмивам на никого, а в трудна ситуация отивам и помагам без значение дали познавам човека или не. Самоувереността е лош съветник, минах отдавна през този етап.
                              Добре е да се познават възможностите на машината но, в този вариант в който вие двамата ги карете тия Хюндай те не са големи. И аз съм бил в такива ситуации когато съм бил извън пътя с кола и за да не ми се случват постоянно си построих джип.
                              http://ftp.domainbg.com/ymk/1/11.jpg

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X