Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Моля като начинаещ, малко да ме понаучите.....

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Моля като начинаещ, малко да ме понаучите.....

    Така, като новобранец в карането на 4Х4 ме извинете, ако темата е вече разглеждана, но имам нужда от напътствия в уменията за управление!!!
    Дайхатсуто ми е от варианта не FULL TIME 4WD, а по-простия- с постоянно задно предаване и ръчно включване на 4H и 4L, както и ръчно завъртане на хъбовете /муфите/ на предните колела. Значи очевидно аз съм от варианта без междинен диференциал между двете оси и когато съм на 4H и 4L, връзката между двете оси е твърда. Това предполага най-общо казано равни моменти и скорости на двете оси, които в остри завои предизвикват приплъзване на някои от гумите. Този проблем при кал и пясък, явно отсъства и е ясно. Оттук идват и следващите въпроси:
    1.Обичам ските!!!! Как да управлявам и използвам комбинациите на 4Х4 в снега и леда, по нормалните пътища да речем до и в Пампорово? В книжката пише, да използвам 4Х4 в мокро, хлъзгаво и заснежено време?! Ама това приплъзване на гумите, нещо ме притеснява!!!
    2. Наистина ли мога да използвам варианта 4Х4 по-продължително време в гореспоменатите условия и по нормалните пътища, безпроблемно за трансмисията, или трябва само в оффроуд?
    3. Проблем ли е включване на 4L /а то става след включване на 4Н естествено/ за кратко, без обаче да "заключвам" отпред и муфите /хъбовете/. Просто наистина ми се налага да имам бавни за кратко разстояние при остро завиване. Обяснявам веднага- при излизане от подземния ми гараж, където е много стръмно и с много остър завой. Когато е наистина 4Х4, завиването е много трудно, тежко, неефективно и не по кривата, по която ми се иска!?
    Дано съм бил ясен, но за начинаещи като мен е необходим един "курс" по умения и особености на каране!!
    Благодаря предварително!!!
    JEEP KJ 3.7 V6

  • #2
    Там би трябвало да има блокировка, която не позволява да се включи понижената в раздатката ако не е включен предния мост. Това е за да не скъса задните попуоски. Не знам как ти е направена РК, може да може това дето го искаш, може и да е опасно.
    4х4-то е тъкмо за мокро и хлъзгаво, на твърдо и сухо само троши трансмисията и рамата. Тогава може да го включваш само по малко, на стръмно например. Ти си класически парттайм, нормално си със задно предаване. Като включиш всичко, тогава се занася много по-късно. Т.е. по-трудно, защото все се намира някое колело, което не е загубило сцеплението. Но ако влезе в занос, се овладява много по-трудно, защото се пързалят ту едни, ту други колела, и няколко пъти в секундата имаш кола ту с предно, ту със задно предаване.

    Коментар


    • #3
      Можеш да си ползваш и 4LO без да включваш хъбовете. Е, трябва да внимаваш да не насилиш много полоските и дифа отзад, но при внимателно боравене няма проблеми. Иначе за сняг няма проблем да си го караш с 4Х4, аз имах Вранглер, нищо страшно няма, стига пак повтарям да караш мислейки. Единственното което не трябва да правиш е да караш на двойно на асфалт, било и мокър от дъжд, защото ще съсипеш всичко.
      Веднъж влюбен в американски автомобил след време с ужас установяваш че всичко най-прекрасно на този свят е или неикономично, или неекологично, или не се побира в гаража.

      Коментар


      • #4
        Първоначално публикуван от quadra
        Можеш да си ползваш и 4LO без да включваш хъбовете. Е, трябва да внимаваш да не насилиш много полоските и дифа отзад, но при внимателно боравене няма проблеми.
        Как да съсипя полуоски и диференциал отзад- та нали те поначало са си основни водещи на 2Н? На 4Н и 4L тръгва да се върти и преден диференциал с предни полуоски, а чрез хъбовете се зацепват и предните колела към предните полуоски. Мен по-скоро ме притеснява да не съсипя самите хъбове при положение, че се въртят предните полуоски с незацепени хъбове. А по въпроса за движението по асфалт с 4Х4, ме учудва написаното в книжката. Положение 4Н го дават, като нормален режим при мокро, стръмно, заледено и заснежено. Единствено за положение 4L, го дават ненормален режим и е посочено изрично да се използва в пресечени терени и не за дълго?!
        JEEP KJ 3.7 V6

        Коментар


        • #5
          Ако таралежите са изключили напълно, нищо няма да стане. Ако някой не е слязъл съвсем от полуоската, тогава може да надъвче и смаже края на шлиците и сам да се скапе. Но като види зор все едно ще изплюе.
          4L е понижаващата. Тогава е включена още една понижаваща степен на много мощен редуктор, колелата се въртят бавно, но със страшна сила. Моторът хвърля през трансмисията на тях каквото хвърля, а съгласно третият принцип на Нютон пътят им го връща със същото, но с обратен знак. Така всяко препятствие което срещат вкарва обратно в трансмисията много тежък удар, явлението е известно като паразитна циркулация на мощност. Ако терена не е хлъзгав та колелото просто да се изпързаля по него, натоварванията стават много големи, затова и такъв режим минава за лош по сухото, и допустим кратковременно.

          Коментар

          Активност за темата

          Свий

          В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

          Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

          Зареждам...
          X