Така, като новобранец в карането на 4Х4 ме извинете, ако темата е вече разглеждана, но имам нужда от напътствия в уменията за управление!!!
Дайхатсуто ми е от варианта не FULL TIME 4WD, а по-простия- с постоянно задно предаване и ръчно включване на 4H и 4L, както и ръчно завъртане на хъбовете /муфите/ на предните колела. Значи очевидно аз съм от варианта без междинен диференциал между двете оси и когато съм на 4H и 4L, връзката между двете оси е твърда. Това предполага най-общо казано равни моменти и скорости на двете оси, които в остри завои предизвикват приплъзване на някои от гумите. Този проблем при кал и пясък, явно отсъства и е ясно. Оттук идват и следващите въпроси:
1.Обичам ските!!!! Как да управлявам и използвам комбинациите на 4Х4 в снега и леда, по нормалните пътища да речем до и в Пампорово? В книжката пише, да използвам 4Х4 в мокро, хлъзгаво и заснежено време?! Ама това приплъзване на гумите, нещо ме притеснява!!!
2. Наистина ли мога да използвам варианта 4Х4 по-продължително време в гореспоменатите условия и по нормалните пътища, безпроблемно за трансмисията, или трябва само в оффроуд?
3. Проблем ли е включване на 4L /а то става след включване на 4Н естествено/ за кратко, без обаче да "заключвам" отпред и муфите /хъбовете/. Просто наистина ми се налага да имам бавни за кратко разстояние при остро завиване. Обяснявам веднага- при излизане от подземния ми гараж, където е много стръмно и с много остър завой. Когато е наистина 4Х4, завиването е много трудно, тежко, неефективно и не по кривата, по която ми се иска!?
Дано съм бил ясен, но за начинаещи като мен е необходим един "курс" по умения и особености на каране!!
Благодаря предварително!!!
Дайхатсуто ми е от варианта не FULL TIME 4WD, а по-простия- с постоянно задно предаване и ръчно включване на 4H и 4L, както и ръчно завъртане на хъбовете /муфите/ на предните колела. Значи очевидно аз съм от варианта без междинен диференциал между двете оси и когато съм на 4H и 4L, връзката между двете оси е твърда. Това предполага най-общо казано равни моменти и скорости на двете оси, които в остри завои предизвикват приплъзване на някои от гумите. Този проблем при кал и пясък, явно отсъства и е ясно. Оттук идват и следващите въпроси:
1.Обичам ските!!!! Как да управлявам и използвам комбинациите на 4Х4 в снега и леда, по нормалните пътища да речем до и в Пампорово? В книжката пише, да използвам 4Х4 в мокро, хлъзгаво и заснежено време?! Ама това приплъзване на гумите, нещо ме притеснява!!!
2. Наистина ли мога да използвам варианта 4Х4 по-продължително време в гореспоменатите условия и по нормалните пътища, безпроблемно за трансмисията, или трябва само в оффроуд?
3. Проблем ли е включване на 4L /а то става след включване на 4Н естествено/ за кратко, без обаче да "заключвам" отпред и муфите /хъбовете/. Просто наистина ми се налага да имам бавни за кратко разстояние при остро завиване. Обяснявам веднага- при излизане от подземния ми гараж, където е много стръмно и с много остър завой. Когато е наистина 4Х4, завиването е много трудно, тежко, неефективно и не по кривата, по която ми се иска!?
Дано съм бил ясен, но за начинаещи като мен е необходим един "курс" по умения и особености на каране!!
Благодаря предварително!!!
Коментар