Колеги, понеже все повече българи пътуват и шофират по света ( а това е едно от най опасните неща дето правим ежедневно) ми се ще да споделим опита от характерните особености на шофиране, правила и организация на движение по пътищата на отделните региони.
Започвам с шесте страни от Залива - обединени с общи закони( не изцяло разбира се) Кувейт, СА, Бахрейн, Оман, Катар, ОАЕ. Страните са под американска опека и съответно значителна част от организацията по безопастноста на пътя е взаимствана от Щатите. Има и разлики.
Първата особеност е кръговото движение. Първият кошмар за всеки чужденец.

Влизането в кръговото е без предимство - навсякъде. Преди кръстовището има 3 знака на всеки 50-60 метра за преустрояване. Тук на снимката за завиващите на дясно е отделено по рано от кръстовището с бордюр само за дясната лента ( не се вижда), колата е за направо, лявата лента е за на ляво. Много често трите ленти са в едно платно и десният трябва да завие на дясно - задължително, защото лентите в кръга стават две - за направо, ляво или обратен завой.
Второ, виждате че няма знак Стоп. Почти не се спира а се намалява за да пропуснеш колите които се движат по кръга и бързо да се "вклиниш" в круговото. Спреш ли да се оглеждаш - трудно се набира скорост от 0, става задръстване и отзад почват клаксоните дискретно да подсещат за следващото действие.
Мой съвет. При три ленти стремете се да карате в крайна лява или дясна. Така имате една подсигурена страна. Правилото е пазиш колата пред тебе и гледаш и в 3те огледала. Не приятното е че пазиш ли дистанция, при натоварено движение, задължително някой ще се вклини пред тебе но безопастността е най важна. Рязко не спирайте. При 60 км/ч на 1-2м дистанция от зад - ще ви ударят задължително, нищо че няма вие да сте виновни. Следват дълги разправии.
http://www.youtube.com/watch?v=sF7HGhdHF7c
А там където няма кръгово - почват да го търсят.
И поздрав на Нисанаджиите.
http://www.youtube.com/watch?v=oqQuZoeBu0M
http://www.youtube.com/watch?v=dD8SuZnHfho
Започвам с шесте страни от Залива - обединени с общи закони( не изцяло разбира се) Кувейт, СА, Бахрейн, Оман, Катар, ОАЕ. Страните са под американска опека и съответно значителна част от организацията по безопастноста на пътя е взаимствана от Щатите. Има и разлики.
Първата особеност е кръговото движение. Първият кошмар за всеки чужденец.

Влизането в кръговото е без предимство - навсякъде. Преди кръстовището има 3 знака на всеки 50-60 метра за преустрояване. Тук на снимката за завиващите на дясно е отделено по рано от кръстовището с бордюр само за дясната лента ( не се вижда), колата е за направо, лявата лента е за на ляво. Много често трите ленти са в едно платно и десният трябва да завие на дясно - задължително, защото лентите в кръга стават две - за направо, ляво или обратен завой.
Второ, виждате че няма знак Стоп. Почти не се спира а се намалява за да пропуснеш колите които се движат по кръга и бързо да се "вклиниш" в круговото. Спреш ли да се оглеждаш - трудно се набира скорост от 0, става задръстване и отзад почват клаксоните дискретно да подсещат за следващото действие.
Мой съвет. При три ленти стремете се да карате в крайна лява или дясна. Така имате една подсигурена страна. Правилото е пазиш колата пред тебе и гледаш и в 3те огледала. Не приятното е че пазиш ли дистанция, при натоварено движение, задължително някой ще се вклини пред тебе но безопастността е най важна. Рязко не спирайте. При 60 км/ч на 1-2м дистанция от зад - ще ви ударят задължително, нищо че няма вие да сте виновни. Следват дълги разправии.
http://www.youtube.com/watch?v=sF7HGhdHF7c
А там където няма кръгово - почват да го търсят.

http://www.youtube.com/watch?v=oqQuZoeBu0M
http://www.youtube.com/watch?v=dD8SuZnHfho
Коментар