Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Шофиране в Близкият Изток и САЩ.

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Шофиране в Близкият Изток и САЩ.

    Колеги, понеже все повече българи пътуват и шофират по света ( а това е едно от най опасните неща дето правим ежедневно) ми се ще да споделим опита от характерните особености на шофиране, правила и организация на движение по пътищата на отделните региони.

    Започвам с шесте страни от Залива - обединени с общи закони( не изцяло разбира се) Кувейт, СА, Бахрейн, Оман, Катар, ОАЕ. Страните са под американска опека и съответно значителна част от организацията по безопастноста на пътя е взаимствана от Щатите. Има и разлики.

    Първата особеност е кръговото движение. Първият кошмар за всеки чужденец.



    Влизането в кръговото е без предимство - навсякъде. Преди кръстовището има 3 знака на всеки 50-60 метра за преустрояване. Тук на снимката за завиващите на дясно е отделено по рано от кръстовището с бордюр само за дясната лента ( не се вижда), колата е за направо, лявата лента е за на ляво. Много често трите ленти са в едно платно и десният трябва да завие на дясно - задължително, защото лентите в кръга стават две - за направо, ляво или обратен завой.

    Второ, виждате че няма знак Стоп. Почти не се спира а се намалява за да пропуснеш колите които се движат по кръга и бързо да се "вклиниш" в круговото. Спреш ли да се оглеждаш - трудно се набира скорост от 0, става задръстване и отзад почват клаксоните дискретно да подсещат за следващото действие.


    Мой съвет. При три ленти стремете се да карате в крайна лява или дясна. Така имате една подсигурена страна. Правилото е пазиш колата пред тебе и гледаш и в 3те огледала. Не приятното е че пазиш ли дистанция, при натоварено движение, задължително някой ще се вклини пред тебе но безопастността е най важна. Рязко не спирайте. При 60 км/ч на 1-2м дистанция от зад - ще ви ударят задължително, нищо че няма вие да сте виновни. Следват дълги разправии.

    http://www.youtube.com/watch?v=sF7HGhdHF7c

    А там където няма кръгово - почват да го търсят.И поздрав на Нисанаджиите.

    http://www.youtube.com/watch?v=oqQuZoeBu0M


    http://www.youtube.com/watch?v=dD8SuZnHfho
    Последно редактирано от Жоро Байкушев; 06-05-10, 11:28.
    В наши дни Вазов щеше да напише " Под Егото", а Алеко само "До Чикаго".
    В. Иванов

  • #2
    До: Шофиране в Близкият Изток и САЩ.

    Преди да завърша в кръговото, искам да допълня - там където бордюрите са оцветени жълто - бяло или черно - бяло, спирането е забранено. Това е едно от любимите места при изпит да карат курсиста да спре за малко.

    Ето малко снимки направени с телефон преди малко.



    При такова положение ако има кола в дясно направо ще мине пред вас, влизането и излизането в малки пряки е скосено за да не се спира. Ако пропуснете пряка връщането е невъзможно, кара се напред, обратен завой и пак обратен за да се върнете на предишното място. Всички основни и по голями пътища са еднопосочни.





    При каране в кръгово, следенето на другите коли е само в страничните огледала. Обръщане поглед през рамо, при изпит -късат веднага. Защото лесно може да се изгуби кривата на завиване, или ако спрат внезапно пред вас няма време за реагиране.


    Следва бърза отсечка. Ако сте с малка кола , не се увличайте. Големите джипки и пикапи имат сериозни спирачки и има риск да се "залепите" зад някой.


    В далечината пак идва кръгово.







    Този ме подсети че бирата е студена вече.
    В наши дни Вазов щеше да напише " Под Егото", а Алеко само "До Чикаго".
    В. Иванов

    Коментар


    • #3
      До: Шофиране в Близкият Изток и САЩ.

      Мерси за инфото !
      Благородно завиждам . Вечерите в Близкия изток са като от приказките.

      Коментар


      • #4
        До: Шофиране в Близкият Изток и САЩ.

        Не съм писал за глоби и полиция.

        Преминаване на червен светофар - 10 000 евро глоба.

        Употреба на алкохол и управление на МПС - 10 000 евро плюс екстрадиране от страната.


        Говорене по телефон-от 500 до 1000 евро - Сигурно е от значение да ли си говорил с камилата си ( смекчаващи обстоятелства ) или жена си - ( кво и обръщаш толкова внимание)

        Колан -500 евро.

        Полицаите са два вида:

        - със сини лендкрузери -общинска полиция - със тях може и да се спори
        - червени лендкрузери - охраната на Емира, Президента, Краля - подчиняваш се и изпълняваш. Единствено те имат патрони в патлаците и не се шегуват. Виждал съм ги в действие ....като във филм е. Имат и специални коли пригодени за преследваме. Интересното е че при залавянето на нарушителя веднага обезопасяват мястото на задържане за да не предизвикат катастрофа. При най малкият инцидент задължително идват на място линейка, пожарна и полиция.

        Случвало се е пред мен да стане тежка кастрофа. Района се отцепва, полицаите дърпат вериги, носят на бегом знаци и почват да отбиват движението. Идвали са при мен да ме питат знам ли как да се оправя след като пренасочват движението по други улици Били мързеливи арабите ? Трудни са за разбиране.


        Следват втората особеност - нормално кръстовище и специфичните светофари и завой на дясно.
        В наши дни Вазов щеше да напише " Под Егото", а Алеко само "До Чикаго".
        В. Иванов

        Коментар


        • #5
          До: Шофиране в Близкият Изток и САЩ.

          Първоначално публикуван от Жоро Байкушев Преглед на мнение
          ...Този ме подсети че бирата е студена вече.
          Извинявам се, че не пиша по темата, ама там нали бяха "безалкохолни"? Каква бира?
          Не чета коментари и не отговарям на такива.

          И коментаторите...

          Коментар


          • #6
            До: Шофиране в Близкият Изток и САЩ.

            Първоначално публикуван от ittso Преглед на мнение
            Извинявам се, че не пиша по темата, ама там нали бяха "безалкохолни"? Каква бира?
            В Дубай и Бахрейн алкохолът май не е забранен.

            Коментар


            • #7
              До: Шофиране в Близкият Изток и САЩ.

              Като поживял в този регион нека да споделя и моето мнение...

              Движението в Катар е доста интензивно , само в Доха...
              Местните имат предимство ВИНАГИ..
              Слаби шофери...Мисленето не е силна черта...
              Много мощни и огромни машини....страшни маневри, още по-страшни катастрофи..., особено след лек дъждец, или пясъчна буря...
              Много бедни и мизерни пакистанци, индиици, шри ланци...с очукани таратайки пречат на местните гъзари....
              Там гъзарията е пъти над родната..., щото си имат огромни пари, та с тях се купуват предимно глупости...и уникални глезотии...

              Глобите важът САМО за чужденците!!!Може и затвор...
              Местните рядко отнасят по нещо, само ако са засегнали или утрепали местен...
              ПРАВА там ИМАТ ПО-БОГАТИТЕ и МЕСТНИТЕ!!!
              Масово се говори по мобилни, нарушават се тотално правилата на движение...и шофирането е екстремно...иска опит и решителност..

              ИДЕАЛНИ пътища...
              Рингово движение, опасващо на няколко кръга градовете, от центъра , та до покрайнините..
              На правите....гонки в реално време, то това е нормално с такива коли..,лошото е, че няма тротоари, почти никъде... и често пресичането е руска рулетка....
              Полицията е за чужденците!!!Там работят само местни....с ниво на Английски под средното, и самочувствие на шейхове...
              Там само бедните Араби работят!!!
              Министрите са БРАТЯ, а татко им е ЕМИР
              Излизането от страната....при проблем с някой местен е МНОГО, МНОГО ТРУДНО!!!Така , че мислете, ама много....и не вярвайте , че лукса и богатството прави хората великодушни....
              Американците и Англетата са с протекции, и с тях не се закачат..., щото посолството близо...
              Има Алкохол, има и дрога , има и компанионки...
              Пие се повече от тук, но е по скъпо...40 долара най-евтино уиски...Всеки чужденец от ЕС и Нормалните държави може да си купи...
              Бирата по суперите е безалкохолна...
              Пък и местните, през ден летят на шопинг до Европа и Щатите....Каквото им липсва , си го внасят от там...Митница за тях няма!!!
              Последно редактирано от pe4en; 07-05-10, 08:53.
              СИЛНИТЕ КРАДАТ ОТ ЧУЖДИ ДЪРЖАВИ, СЛАБИТЕ - ОТ СВОЯТ НАРОД !

              Коментар


              • #8
                До: Шофиране в Близкият Изток и САЩ.

                Страните без СА са на лицензионен режим за алкохол. Лиценз за покупка и консумация се издава по определен ред. Отнема максимум 2-3 часа. Издава се лична магнитна карта с която се пазарува от специализирани магазини и с месечен лимит ( предостатъчен)

                Подобно на САЩ и Канада, някъде по строго, някъде по либерално, но не като в Европа без контролно .
                В наши дни Вазов щеше да напише " Под Егото", а Алеко само "До Чикаго".
                В. Иванов

                Коментар


                • #9
                  До: Шофиране в Близкият Изток и САЩ.

                  Основни светофари. Втори проблем за не свикналите.

                  1. Поставени са след кръставището. Когато се кара с макс. разрешената скорост от 80 или 100 км.час е трудно да се даде оценка скорост - разстояние за спиране.

                  2. Реда за смяната на сигналните цветове:
                  - От зелено, три бързи мигания на зеленото, жълто точно за секунда и червено.
                  - От зелено, три бързи мигания на жълто, две секунди задържане на жълтото, червено.
                  - На малки кръстовища доста често от зелено, три - бързи мигания на зеленото, червено.

                  Когато движението не е натоварено, често се пуска продължително мигащо жълто.

                  3. Спира се точно пред бялата хоризонтална маркировка, а не на нея или след нея. Има сензори в асфалта преди и след бялата линия, които задействат камерите и определят и скороста с която е пресечена. Ако сте в задръстване, никога не пресичайте линията ако не сте сигурни че ще я пресечете докато светофара все още е зелен. Сензорите на пътя се задеистват да "дебнат" веднага с включването на червеният сигнал на светофара.


                  Съвет: Наближите ли зелен светофар - намалявайте скороста все едно ще спирате, непосредствено преди бялата линия, ако все още е зелено ( затова светофара е изнесен на 50-60 метра след кръстовището -да се вижда) подавате газ да пресечете линията.
                  Дори и да се смени в този момент имате от 3-4 секунди да сте минали кръстовището -времето е предостатъчно.








                  Прореза в асфалта си личи там където са поставени датчиците. Преди и след хоризонталната маркировка.




                  Има и чудесни тротоари, бордюрите на пешеходноте пътеки задължително са скосени до нивото на пътя.

                  Друг е въпроса че когато температурата е 42-45 градуса а влажността почти 100 % , кислород в минималки количества и 100-150 метра пеша да се минат си е трудно.
                  В наши дни Вазов щеше да напише " Под Егото", а Алеко само "До Чикаго".
                  В. Иванов

                  Коментар

                  Активност за темата

                  Свий

                  В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                  Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                  Зареждам...
                  X