Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Трябва ли колата да почива ?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    До: Трябва ли колата да почива ?

    Първоначално публикуван от droba Преглед на мнение
    Благодаря !Бях леко притеснен защото при последното ми пътуване Барселона - България с Диско 300 тди , се получи фал . При потдържане на скорост около 100 км/ч и без кой знае какви почивки , в Румъния започна да грее . Наложи се смяна на гарнитура след това. Явно му беше дошло времето.
    Зависи от колата и от зора. Преди година направих 2500 км за 24 часа с няколко спирания за естествени нужди и митнически проверки. С МБ 190 2,0 Д, дето е 75 кончета. Някъде по сръбско му изби предния семеринг на коляновия вал и долях към кило масло до София. Ама той си е пълнолетен отдавна, даже по американските закони, та може и просто да му е дошъл момента тогава. Не и давайте прекалено много зор и ако е наред колата, няма да имате ядове.
    "Законите са много хубаво нещо, ама когато важат само за другите..."
    Неизвестен мъдрец

    Коментар


    • #17
      До: Трябва ли колата да почива ?

      Първоначално публикуван от kuzdov Преглед на мнение
      Зависи от колата и от зора. Преди година направих 2500 км за 24 часа с няколко спирания за естествени нужди и митнически проверки. С МБ 190 2,0 Д, дето е 75 кончета. Някъде по сръбско му изби предния семеринг на коляновия вал и долях към кило масло до София. Ама той си е пълнолетен отдавна, даже по американските закони, та може и просто да му е дошъл момента тогава. Не и давайте прекалено много зор и ако е наред колата, няма да имате ядове.
      Това дава средна скорост над 100км/ч,значи на моменти скоростта е била далеч над 100км/ч,а на тая колица максималната и е 160км/ч,при идеални условия.
      Щом е пълнолетен и по-американските закони,то трябва да е бил и с четиристепенната кутия,но това не е проблем,щото тя е съпоставима с петстепенната,по общо предавателно число.
      И като сметнем,че след протичането на маслото,скоростта вероятно е понижена,от съображения за сигурност,то средната скорост,преди повредата става още по-висока,а и митници и нужди...
      Абе с две думи,да се повреди баш тоя мотор е трудна задача,за която се иска търпение и талант.
      Кажи си направо,газта беше до ламарината и дизеловия Бенц се предаде след "само" 20-22 часа
      Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

      Коментар


      • #18
        До: Трябва ли колата да почива ?

        Първоначално публикуван от cecoa1 Преглед на мнение
        Това дава средна скорост над 100км/ч,значи на моменти скоростта е била далеч над 100км/ч,а на тая колица максималната и е 160км/ч,при идеални условия.
        Щом е пълнолетен и по-американските закони,то трябва да е бил и с четиристепенната кутия,но това не е проблем,щото тя е съпоставима с петстепенната,по общо предавателно число.
        И като сметнем,че след протичането на маслото,скоростта вероятно е понижена,от съображения за сигурност,то средната скорост,преди повредата става още по-висока,а и митници и нужди...
        Абе с две думи,да се повреди баш тоя мотор е трудна задача,за която се иска търпение и талант.
        Кажи си направо,газта беше до ламарината и дизеловия Бенц се предаде след "само" 20-22 часа
        Издребняваш,нуждите и митниците няма как да са му объркали времето за път.Имах 124-ка с тоя мотор,та си знаех-тухла на газта,слизаш,п@каеш,качваш се и продължаваш.
        А че е корав,може би само петака би го загробил/пак атмосферния/.Такъв един на бус 209Д го продадох на 1 500 000 и палеше на -17 на първи подгрев.Аз за 4 години не бях сменял свещи и пипал помпа...

        Коментар


        • #19
          До: Трябва ли колата да почива ?

          Първоначално публикуван от droba Преглед на мнение
          Благодаря !Бях леко притеснен защото при последното ми пътуване Барселона - България с Диско 300 тди , се получи фал . При потдържане на скорост около 100 км/ч и без кой знае какви почивки , в Румъния започна да грее . Наложи се смяна на гарнитура след това. Явно му беше дошло времето.
          Не е лошо да провериш маслото като пристигнеш. Нишо чудно да имаш нужда от доливане. 3 000 км е дълъг пробег и макар и за двигателя по принци да не е проблем - нивото на пръчката ще се усети. За стара кола - аз бих сменил всички масла на които им е близо времето преди да тръгна на такъв път. Успех!

          Коментар


          • #20
            До: Трябва ли колата да почива ?

            Първоначално публикуван от cecoa1 Преглед на мнение
            Това дава средна скорост над 100км/ч,значи на моменти скоростта е била далеч над 100км/ч,а на тая колица максималната и е 160км/ч,при идеални условия.
            Щом е пълнолетен и по-американските закони,то трябва да е бил и с четиристепенната кутия,но това не е проблем,щото тя е съпоставима с петстепенната,по общо предавателно число.
            И като сметнем,че след протичането на маслото,скоростта вероятно е понижена,от съображения за сигурност,то средната скорост,преди повредата става още по-висока,а и митници и нужди...
            Абе с две думи,да се повреди баш тоя мотор е трудна задача,за която се иска търпение и талант.
            Кажи си направо,газта беше до ламарината и дизеловия Бенц се предаде след "само" 20-22 часа
            Наистина газта беше до ламарината през повечето време. Даже накрая имах усещането, че имам мазол на дясното ходило, без майтап. Но не се е предал още... Смених семеринга и си е "пушка". Средната скорост беше към 120 км/ч, като в Германия и Сърбия беше около 140. И е с 5 степенна кутия ....
            "Законите са много хубаво нещо, ама когато важат само за другите..."
            Неизвестен мъдрец

            Коментар


            • #21
              До: Трябва ли колата да почива ?

              Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
              С нищо не е вредно постоянното каране. Даже ако не я гасите - най-добре. Така карано возило обикновено живее до 2-3 пъти по-дълго от караните предмно на градско, с чести гасенета и паленета, особено на студено.

              Виждал съм кола на над милион километра, карана предимно така. Не и личеше грам. С едно връщане на километража спокойно можеше да я продадат като такава на 120000км, например. И е твърде вероятно да се окаже по-читава от доста екземпляри по автокъщите.
              Точно така. Постоянното каране в нормален режим е най-доброто за автомобила. Точно на това се дължи и дългия живот на агрегатите и възлите при ТИР-овете. Обратно - най-разбитите коли са такситата, градско каране, постоянно спиране и тръгване, често палене и гасене.
              Ако ще нафтата и без пари да я направят, пак че краднем!
              Само DIESEL !!!

              Мечтата на всеки леопард е да има гащи от курвенска кожа.

              Коментар


              • #22
                До: Трябва ли колата да почива ?

                Досега по сериозните ремонти на колите които съм имал са били винаги след продължително стоене в бокса. Включително и Москвича.
                Де да знам може и съвпадение да е било................
                Бе май си е така по правило.
                Тази земя, по която тъпча сега,
                тази земя, която пролетен вятър пробужда,
                тази земя – не е моя земя,
                тази земя, простете, е чужда.

                Коментар


                • #23
                  До: Трябва ли колата да почива ?

                  Първоначално публикуван от vladstudio Преглед на мнение
                  Досега по сериозните ремонти на колите които съм имал са били винаги след продължително стоене в бокса. Включително и Москвича.
                  Де да знам може и съвпадение да е било................
                  Бе май си е така по правило.
                  Разбира се , че е правило . То затова не случайно има един мохабет : "Кола и жена искат каране."
                  Топлата вода е открита случайно само първия път . Всички последващи опити за нейното преоткриване са умишлени , упорити и целенасочени.

                  Коментар


                  • #24
                    До: Трябва ли колата да почива ?

                    Както казаха колегите по- горе - продължителното каране не е проблем за изправна кола, даже напротив.

                    Само една забележка:
                    като карате дълго, особено по магистралата и решите да спирате на бензиностанция - не гасете ДВГ-то веднага. Оставете го да се поохлади малко и тогава. Това е особено важно, ако има и турбина.
                    Зима иде

                    Коментар


                    • #25
                      До: Трябва ли колата да почива ?

                      Първоначално публикуван от мишоци Преглед на мнение
                      Точно така. Постоянното каране в нормален режим е най-доброто за автомобила. Точно на това се дължи и дългия живот на агрегатите и възлите при ТИР-овете. Обратно - най-разбитите коли са такситата, градско каране, постоянно спиране и тръгване, често палене и гасене.
                      Това за такситата е частично вярно. Отнася се за българските таксита и е свързано с пътищата и съответно с окачването и управлението на автомобила. За сметка на това те рядко истиват и двигателите им обикновено карат доста километри, а и трябва да се има предвид, че рядко карат на висока предавка, което на практика означава още по-дълъг моторесурс в часове.
                      Със съдържащи ламелен или сферичен графит над 2,14% не разговарям.

                      Коментар

                      Активност за темата

                      Свий

                      В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                      Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                      Зареждам...
                      X