Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Ти, татенце, си без колан...

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Ти, татенце, си без колан...

    Ти, татенце, си без колан...

    В катастрофа умираме за седем десети от секундата, коланът се закопчава за 7 секунди



    Коланите - възможност за спасяване на живота или прищявка на пътните полицаи?
    Ако сте от хората, които все още си задават този въпрос, то задължително продължавайте да четете. За другите - четенето е препоръчително.
    Само за 1 година 300 души щяха да бъдат спасени от смърт в катастрофи.
    3000 души пък нямаше да получат тежки и трайни увреждания.
    Други 2000 нямаше да получат различни по-леки наранявания....
    ...само ако бяха направили най-елементарното нещо – поставяне на предпазния колан.
    Поставянето на колана отнема от 3 до 7 секунди. Шансът за оцеляване е 30%. Ще се възползвате ли?
    От утре до 11 ноември "Пътна полиция" започва превантивна кампания под наслов "Да спасим 300 човешки живота! Да поставим предпазните колани!"

    “Важно е хората да бъдат мотивирани да поставят коланите по собствено убеждение, като рефлекс за собствената си сигурност и за сигурността на пътниците в колата, а не от страх от глобите”, заяви на пресконференция днес главен инспектор Красимир Костов от "Пътна полиция".

    В момента в България обезопасителните колани се ползват от около 85% от водачите и пътниците на предни седалки при пътувания извън населените места и от около 65% - в населени места.
    Въпреки разпоредбите на Закона за движението по пътищата, коланите не се използват от пътуващите на задните седалки в автомобилите.

    Във всички държави-членки на ЕС законът изисква задължително ползване на обезопасителни колани на всички седалки, при всички пътувания.
    Изследванията на Европейския съвет за безопасност на транспорта показват, че всяка година в Европа, благодарение на използването на обезопасителни колани, от сигурна смърт се спасяват над 11 500 души.
    В европейските държави обезопасителните колани се ползват от близо 95% от пътуващите на предните седалки в автомобилите и от 85% - на задните седалки.
    От Пътна полиция са убедени, че ако насочат усилията си към децата, кампанията ще стигне по-лесно до родителите.
    Затова инициативата е придружена от песен, написана от композитора Русалин Наков и изпълнена от актьора Христо Чешмеджиев и малкия Краси: „Семейството се готви да пътува
    в колата празно място не остана.
    На мен обаче ми се струва,
    че някой забравил е колана
    Ти, татенце, си още без колан!...“ и т.н.

    Никой не вярва, че ще катастрофира. Смята, че това става с други, които са некадърни зад волана, обясниха още пътните полицаи.
    Шофьор и пътник, които са си сложили коланите, в очите на неосведомените изглеждат като песимисти, подготвили се да катастрофират.
    Който не поставя колана, се смята за щастлив оптимист. Но не трябва да се забравя, че песимистът е добре информиран оптимист, пише в брошурата на кампанията на КАТ.
    Какво не знаят „щастливите оптимисти“? Нека развенчаем митовете:
    Мит 1: Ако се хвана здраво с ръце за кормилото и се запъна с краката, при сблъсък с кола или дърво няма да пострадам!
    Грешка! Човек може да се задържи с ръце и да не излети към стъклото при удар със скорост до... 15 км/ч. При удар със скорост 40 км/ч шофьорът и пътниците му без колани се изстрелват със сила, 12 пъти по-голяма от собственото им тегло, равна на падане от петия етаж.
    Мит 2: Няма смисъл да се ползват колани в населените места. Скоростите са малки.
    Грешка! Коланите са най-ефективни при скорости до 60 км/ч.
    Мит 3: Ако колата се обърне по таван, ще съм вързан и няма да изляза от купето.
    Грешка! При преобръщане пътниците без колан излизат от купето и биват премазани от търкалящата се кола. Коланите пазят от травми почти 100% в случаите на преобръщане на автомобила.
    Мит 4: Майки вярват, че детето е в безопасност, ако й е под око на предната седалка, дори без предпазно столче с колани!
    Грешка! Дори при рязко спиране детето излита и се блъска в предното стъкло. Ако е в скута на възрастен на задната седалка, то бива премазано от неговата тежест в облегалките на предните седалки.
    Мит 5: Тактика „Ако няма полицаи, нямам колан!“
    Грешка! Коланът се слага заради собствения живот, не заради полицаите, глобите и точките!
    Мит 6: Коланът ме притеснява и шофирам по-лошо.
    Грешка! Явно рядко го ползвате. Ако в продължение на седмица го слагате редовно, после ще чувствате дискомфорт, когато сте без него. Въпрос на свикване.
    И така нататък, и така нататък...
    За заключение прочетете следното: При катастрофа човек умира само за седем десети от секундата!
    Коланът се закопчава само за 7 секунди.
    Ще инвестирате ли при всяко потегляне 7 секунди от живота си?
    ......................................................
    Ето и малко информация за тези, които се интересуват как точно протича едно челно сблъскване на автомобил, пътуващ с 90 км/ч.
    Седем десети от секундата, казахме:
    - първа десета: Автомобилът се блъска в препятствието. Челните му части се смачкват. Започва деформация и на частите между предната решетка и блока на двигателя. Тялото на водача полита напред със сила 170 кг/см.
    - втора десета: Предният мост и двигателят вече достигат преградата на купето. Задната част на автомобила още има по-висока скорост от предната, затова започва да се деформира купето и рамата.
    Теглото на водача се увеличава на 420 кг и продължава да лети напред и нагоре с увеличаваща се скорост. Краката му вече са счупени от удара в педалите или от смачкването на пода на купето и са отхвърлени назад, като преди това връзките им към тялото са скъсани.
    - трета десета: Тялото на водача се откъсва напълно от седалката. Гърдите му се удрят в кормилото.
    - четвърта десета: Предната част на автомобила вече е смачкана около 60 см, а задната продължава да се движи със скорост около 60 км/ч. Блокът на двигателя влиза в купето, а задната част се повдига нагоре във въздуха.
    - пета десета: Тялото на водача, поради кинетичната енергия, тежи вече 1,5 тона и продължава движението си напред и нагоре със сила, 20 пъти по-голяма от земното притегляне.
    Кормилото разкъсва кръвоносните съдове и белите дробове. Ако то се счупи, кормилната колонка причинява още по-тежки травми.
    При този челен удар, човешкият черен дроб, който тежи 1,7 кг, придобива кинетична енергия, равна на 46,7 кг/см; сърцето, което е 300 гр - 8,4 кг/см, а мозъкът от 1,5 кг достига натоварване 42,5 кг/см. При това връзките на тези органи към тялото се разкъсват.
    - шеста десета: Подът и купето продължават да се нагъват в средата. Водачът вече е мъртъв. Главата му се е разбила в предното стъкло и в рамката на тавана.
    - седма десета: Задната част на автомобила вече не се движи. Автомобилът е напълно разрушен. Всички, пътували без колани, са мъртви.
    Край.

    източник: Днес.бг
    "Ако не бях дошъл на този свят, вина нямаше да имате, но Аз дойдох и оправдание - НЯМАТЕ!" Св. София

  • #2
    До: Ти, татенце, си без колан...

    Първоначално публикуван от Dushevadeca Преглед на мнение
    [B]...

    “Важно е хората да бъдат мотивирани да поставят коланите по собствено убеждение, като рефлекс за собствената си сигурност и за сигурността на пътниците в колата, а не от страх от глобите”, заяви на пресконференция днес главен инспектор Красимир Костов от "Пътна полиция".
    ...

    Ето това е ВАЖНОТО!!!
    А това че Коланите се превърнаха в Хранилка за Бюджета или не точно
    Ме вбесява

    Коментар


    • #3
      До: Ти, татенце, си без колан...

      Еми то си е до навик, да ти кажа. Аз вече, ако не си сложа колана и по завоите се чувствувам все едно се клатя едно гадно и нестабилно в седалката и ми е направо некомфортно. Докато иначе се усещам все едно съм едно цяло с колата и тя си ме слушка
      "Ако не бях дошъл на този свят, вина нямаше да имате, но Аз дойдох и оправдание - НЯМАТЕ!" Св. София

      Коментар


      • #4
        До: Ти, татенце, си без колан...

        Първоначално публикуван от alex_markov Преглед на мнение
        Ето това е ВАЖНОТО!!!
        А това че Коланите се превърнаха в Хранилка за Бюджета или не точно
        Ме вбесява
        За мен това е една от най-смислените глоби в държавата. След като хората сами не могат да мислят за себе си, трябва явно някой друг да го прави. Щото после пак КАТ са виновни, че някой е загинал, щото не си е сложил колана, или пък правителството е виновно, че пътищата ни са кофти. Ми не... не са те само виновни..
        Той хубаво го беше казал м-р Костов - ние се опитваме да контролираме по малките населени места, когато пияни и неправоспособни хора се качват на колата. Но тези, които най-много пречат на това - са близките им. Защото те първо позволяват на този човек да се качи на колата, а после се опитват да го "оправят" с връзки, като сгази лука.
        Вярата в конспирации е опростяване, което ни помага да обясняваме всичко.

        Коментар


        • #5
          До: Ти, татенце, си без колан...

          Приятел загина поради изпадане от кола при преобръщане,останалите останаха живи,защото са били с колани.
          Слагайте колани.
          Аз знам че нищо не знам,но други и това не знаят.

          Коментар


          • #6
            До: Ти, татенце, си без колан...

            Първоначално публикуван от imageo Преглед на мнение
            За мен това е една от най-смислените глоби в държавата. След като хората сами не могат да мислят за себе си, трябва явно някой друг да го прави. ....
            Добре, че не всички (все още) мислят като теб защото в противен случай очаквам Бързо въвеждане на Глоба "Не миене на зъби" (вредно е - развалят се), следват една камара "Полезни" глоби свързани с ЛИЧНИЯТ ми Живот и навици
            Нещо не ми се Живее в тези "Прекрасни" Времена

            Коментар


            • #7
              До: Ти, татенце, си без колан...

              Аз пък мисля,че ако не са задължителни въобще,ще е по-добре.
              Аз лично ги ползвам винаги(коланите),защото се чувствам некомфортно без тях.Въпрос на навик.
              В крайна сметка,всеки залага собствения си живот(и здраве),и не мисля че някой има право да задължава(и санкционира).
              Все едно да ме глобят,че ходя на въже,щото,виждате ли,било опасно
              Въпрос: Защо превозните средства необорудвани с колани не се спират от движение?
              Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

              Коментар


              • #8
                До: Ти, татенце, си без колан...

                Първоначално публикуван от alex_markov Преглед на мнение
                Добре, че не всички (все още) мислят като теб защото в противен случай очаквам Бързо въвеждане на Глоба "Не миене на зъби" (вредно е - развалят се), следват една камара "Полезни" глоби свързани с ЛИЧНИЯТ ми Живот и навици
                Този спор, ако не се лъжа, го има и в една друга тема. Тук не става дума ти какво искаш, а че не си сам на пътя. Ако аз нацеля челно с 90км/ч някой, който е без колан, и той се пресели във вечните ловни полета, а аз остана жив, нали се сещаш, че в някаква степен после аз ще нося лична наказателна отговорност, за неговата безотговорност. Е не искам. Ако приемат закон, че при произшествие, при което има загинал, но той не си е бил сложил колана, другия не носи вина - ок, тогава бих се съгласил.
                П.С. От твоето неползване на четка за зъби аз лично няма как да пострадам, така че примера не е точен.
                Вярата в конспирации е опростяване, което ни помага да обясняваме всичко.

                Коментар


                • #9
                  До: Ти, татенце, си без колан...

                  Първоначално публикуван от Dushevadeca Преглед на мнение
                  Мит 6: Коланът ме притеснява и шофирам по-лошо.
                  Грешка! Явно рядко го ползвате. Ако в продължение на седмица го слагате редовно, после ще чувствате дискомфорт, когато сте без него. Въпрос на свикване.
                  Абсолютно вярно!!!
                  Вече ми е дискомфортно без колана и за една маневра да е.
                  SUBARU LEGACY 2.2 4WD GX
                  0878299791

                  Коментар


                  • #10
                    До: Ти, татенце, си без колан...

                    Първоначално публикуван от imageo Преглед на мнение
                    Този спор, ако не се лъжа, го има и в една друга тема. Тук не става дума ти какво искаш, а че не си сам на пътя. Ако аз нацеля челно с 90км/ч някой, който е без колан, и той се пресели във вечните ловни полета, а аз остана жив, нали се сещаш, че в някаква степен после аз ще нося лична наказателна отговорност, за неговата безотговорност.
                    Много подходящ пример,няма що.При такава скорост винаги ще има загинали,независимо от коланите.А ще те осъдят само ако си виновен.(за правосъдието да не говорим).
                    Всеки сам си носи отговорност за непоставянето на колан!
                    И всеки сам носи отговорност за действията си на пътя спрямо останалите участници в движението!
                    Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                    Коментар


                    • #11
                      До: Ти, татенце, си без колан...

                      Първо, слагам колан редовно. Дали и кога има смисъл е друг въпрос.

                      Обаче, има "няколко" интересни нещица в цитата.

                      1. Например, AIRBAG-овете липсват. Системите за сигурност в един автомобил съвсем не се състоят само в коланите, и да се слагат всички под общ знаменател е най-малкото несериозно.
                      2. Тотална мешавина на мерни единици за енергия, тегло, ускорение, разбирай тотална неграмотност на превелия статията, ако не и на писалия я. Дори само по тая причина лично аз гледам крайно несериозно на цялото това писание.

                      Журналюги, какво да ги правиш...
                      Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                      Коментар


                      • #12
                        До: Ти, татенце, си без колан...

                        Отдавна си мисля за правилната и безопасна позиция на водача и спътника в колата. Пише, че почти веднага и първи го отнасят краката. Аз винаги настройвам седалката така, че при напълно натиснат съединител кракът ми да е максимално разтегнат без да напрягам кръста. Да имам добра опора в облегалката и при нормалната позиция на седалката да имам добра видимост лесен достъп до волана и уредите.
                        Но имам приятели на двете крайности - едни карат прекалено близо, други пък от тежкарлък гътат седалката назад и за да натискат педалите се изправят на седалката..
                        Изводът е, че заедно с колана трябва да си нагласите и седалката разумно, нещо което в повечето случаи не го виждам в моите приятели.
                        Естествено, не откривам топлата вода, ама тя и темата е със напомняща цел, та затова..

                        Коментар


                        • #13
                          До: Ти, татенце, си без колан...

                          Първоначално публикуван от imageo Преглед на мнение
                          Този спор, ако не се лъжа, го има и в една друга тема. Тук не става дума ти какво искаш, а че не си сам на пътя. Ако аз нацеля челно с 90км/ч някой, който е без колан, и той се пресели във вечните ловни полета, а аз остана жив, нали се сещаш, че в някаква степен после аз ще нося лична наказателна отговорност, за неговата безотговорност. Е не искам. Ако приемат закон, че при произшествие, при което има загинал, но той не си е бил сложил колана, другия не носи вина - ок, тогава бих се съгласил.
                          П.С. От твоето неползване на четка за зъби аз лично няма как да пострадам, така че примера не е точен.
                          А как ще пострадаш от моят колан в моята кола?????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????? ???????????????????????????????????????????????

                          Примера ти е неправилен
                          Ако ме е страх, няма да возя никого, ако си мисля, че коланите ще го спасят, ще го накарам да си го сложи или няма да го возя

                          Не ме разбирай погрешно, Аз си карам с колан, защото мисля че е добре за мен, Но Мразя Изнудването и Бъркането в Личният Живот от страна на Държавата!


                          Първоначално публикуван от cecoa1 Преглед на мнение
                          Много подходящ пример,няма що.При такава скорост винаги ще има загинали,независимо от коланите.А ще те осъдят само ако си виновен.(за правосъдието да не говорим).
                          Всеки сам си носи отговорност за непоставянето на колан!
                          И всеки сам носи отговорност за действията си на пътя спрямо останалите участници в движението!
                          +1

                          Коментар


                          • #14
                            До: Ти, татенце, си без колан...

                            Първоначално публикуван от cecoa1 Преглед на мнение
                            Всеки сам си носи отговорност за непоставянето на колан!
                            И всеки сам носи отговорност за действията си на пътя спрямо останалите участници в движението!
                            Пред кого носи отговорност? Пред човека загинал или тежко увреден заради това че другия не си е сложил колана ли? Щото има и такъв вариант!
                            Досега имам 2 опита за излитане през предното стъкло седейки до шофьора. При първия случай в момента на удара скоростта беше около 60км/ч (засече ни пиян и без книжка). Въпреки че се бях запънал и с ръце и с крака в таблото, главата ми разби сенника и се отпечата на тавана, астрата се сплеска почти до предните врати. На главата нищо и нямаше (надарен съм с изключително дебела глава) ама вратъ ме боля почти 3 месеца.
                            Втория случай окончателно ме убеди че е задължително да слагам колан! Удара беше в потеглила от кръстовище кола, която спря внезапно докато возещия ме шофьор блееше нанякъде. Значи колата пред нас тръгва, ние след нея, завиваме, предната кола спира и ние я удряме. Имали сме време за засилка от спряло положение не повече от 2-3 м. и то си потеглихме съвсем бавно и нормално. Видях че предстои удар, подготвих се запъвайки едната си ръка в рамката на страничния прозорец а другата в таблото и въпреки това пак се треснах с глава, този път в стъклото и пак ме боля вратъ 1 месец.
                            При горните 2 случая пострада наистина този дето не си беше сложил колана, ама мога да опиша още 2 случая които доказват че несложилия си колана застрашава и чужди животи:
                            1. Возех се на задната седалка зад шофьора. Аз без колан и шофьора без колан. Блъснахме се челно ,отстрани в задната гума на трактор, който ни пресече пътя излизайки отстрани и пресичайки главния път , по който се движехме. От удара аз със стоте си килограма отпрах шофьорската седалка (по точно облегалката и) и размазах шофьора във волана. Шофьора остана жив макар и със натъртвания на гръдния кош благодарение на ниската скорост при удара. Иначе сега щеше да ми тежи на мене на съвестта.
                            2. Във втория случай не съм пряк участник! Случва се на мое приятелско семейство. Колата е с еърбеци, шофира приятеля, до него седи майка му (възрастна жена над 60г.) и двамата с колани. На задната седалка детето с колан и съпругата на приятеля (млада жена около 50кг.) без колан. Виждат че пред тях става катастрофа между две коли. Приятеля успява да отбие плътно до мантинелата и да спре, но едната от двете блъснали се коли долита и го блъсва челно. Младата жена седяща отзад без колан, в резултат на удара, чупи облегалката на предната седалка, на която седи отпред възрастната жена с колан и я притиска към колана. В резултат единствения пострадал (въпреки еърбеците и колана) е възрастната жена - счупени ребра, наранен бял дроб, разкъсани черва. И това защото на гърба и са се стоварили допълнителни 50 кг. увеличени многократно от скоростта на сблъсъка.
                            Та колана си трябва - отпред пазиш себе си, а отзад освен себе си пазиш и предния!
                            "Do not correct a fool, for he will hate you;
                            Correct a wise man, for he will appreciate you."

                            Коментар


                            • #15
                              До: Ти, татенце, си без колан...

                              С колан или без колан, винаги има доста условности. Все пак, статистически погледнато, в повечето случаи коланите помагат.
                              Сами по себе си, тяхната ефективност не е чак толкова за величаене. В комбинация с въздушни възглавници, обаче, положението е съвсем различно.
                              Същото е и с въздушните възглавници - самостоятелно работещи (без колан) са почти толкова животоспасяващи, колкото Майк Тайсън да ти излезе насреща. Комбинирани с колани, ефективността им е в пъти повече. Ето и една малка илюстрация:
                              Прикачени файлове

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X