Обява

Свий
Няма добавени обяви.

TUTORIAL: Изгоря ми автомобиля!!! Ами сега?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • TUTORIAL: Изгоря ми автомобиля!!! Ами сега?

    Не, не питам какво да правя аз, а по-скоро споделям опита си.
    Преди около 2 месеца ми изгоря почти нов автомобил Hyundai i10.



    Според пожарната, в резултат на самозапалване. Качествена ел. система, това е то.

    Какво да правите за да не ви се случи.

    1. Не си купувайте Азиатски автомобили с необявено от дистрибутора местопроизводство!!!
    2. Ако сте давали колата за ремонт поради ПТП или каквото и да е събитие, трябва да отидете и да ДОЗАСТРАХОВАТЕ колата - това ще рече, че ако са ви изправяли калник или някаква драскотина, при тотална щета ще редуцират сумата която плащат с цената на този ремонт, която е минимум 500лв - те си нагласят фактури и всичко. Затова се дозастрахова - плащате 10-15 лева и ви издават добавка към полицата.
    Ако сте застраховали на 10000лв и ремонта струва 500 лв, вече застр. сума е 9500лв. Ако искате да стане пак 10000 - отивате и дозастраховате.
    Какво става по нататък, и какво да правите ако ви се случи.
    1. Ако имате Пълно каско, най важното е да се обадите на застрахователя до 24 часа. Това е много важна стъпка. Отивате в офиса им и им носите
    талон, голям талон, картонче с ГТП и Полицата за застраховката. Носите ги с вас, те ще ги снимат. И лична карта естествено.
    2. Отивате в пожарната и подавате молба за справка за произшествието - извадка от протокола на експерта он ПБС, който е бил на мястото.
    -- След 3-4 дена ви дават заветната бележка. Направете и 1-2 нотариални копия. Задължително. Това е много важен документ.
    3. Сега почва ходенето по мъките и много много врътки.
    4. След като сте завели щетата, застрахователите идват на оглед. До този момент не местете колата.
    5. Ако е нова и в гаранция, обаждате се на съответния официален представител от който сте я купили, и им заявявате, че колата ще бъде стоварена при тях с Пътна Помощ. Ако се опъват, им вдигате скандал и им казвате, че колата е в гаранция и ако се наложи ще уведомите комисията за защита на потребителя за нарушения, а то винаги може да се намерят такива. Пазете си и фактурата от Пътна Помощ и я дайте на застрахователя - те трябва да ви я платят.
    6. Взимате си номерата и големия талон. Като ви се обадят от застрахователите и ви кажат, че е тотална щета, отивате и в отписвате от КАТ. Не я предавайте за скрап!!! От КАТ освен надупчен талон трябва да поискате и документ, удостоверяващ че сте били собственик на возилото. Правите му нотариално заверено копие.
    7. Носите бележката на Застр. да знае че е отписана от КАТ. До 15 дена трябва да ви дадат пари.
    8. Не очаквайте да ви платят много. Би трябвало да ви дадат най-много 80% от застрахователната сума. Но не по-малко от 70%
    9. После отивате и МПС на някоя автоморга за 500 лева.
    Прикачени файлове
    Александър

  • #2
    До: TUTORIAL: Изгоря ми автомобиля!!! Ами сега?

    The Hyundai i10 (called the Inokom i10 in Malaysia[1]) is a city car (hatchback) produced by the Hyundai Motor Company, launched on 31 October 2007, manufactured only in India, at Hyundai's Chennai Plant — and sold globally. Replacing the Atos/Atos Prime/Amica/Santro (except in India, where the lower-priced Santro Xing is still being sold below it), it is marketed below the Getz and i20 (which replaces the Getz in most countries).
    Това казва wiki за i10... Сглобява се само и единствено във фабриката на Hyundai в гр. Ченай, Индия!


    Имам въпрос - когато щетата ти е тотал, колата (това, което е останало от нея) не става ли собственост на застрахователя при условие, че ти е изплатил тотална щета?

    Коментар


    • #3
      До: TUTORIAL: Изгоря ми автомобиля!!! Ами сега?

      Остава сега всички да си направят изводите как на тези суперкачетвени корейски возила се "дава" 5 години гаранция?
      Какво покрива тази гаранция?
      Явно самозапалване не покрива.
      И акумулатор не покрива.
      И съединител не покрива.
      И какво ли покрива?

      За мен ако е доказано самозапалване това е проблем на гаранция а не на застраховател.И клиента не бива да си хаби времето и нервите заради производител на автомобили , който му се иска да произвежда добри коли ама не може и на дилър , който иска да забогатее по-бързо от нормалното....
      Последно редактирано от rusev; 13-11-09, 12:18.
      Garage 31 Ltd - Classic Land Cruisers restoration

      Коментар


      • #4
        До: TUTORIAL: Изгоря ми автомобиля!!! Ами сега?

        Малко да поспамя .... но според гаранцията и за други марки нови автомобили съединител и т.н. са консуматив, а бонус-а е смяната в оторизираня сервиз ...

        и по темата - запали се как - паркирана в движение

        Коментар


        • #5
          До: TUTORIAL: Изгоря ми автомобиля!!! Ами сега?

          Сто процента ли е сигурно, че е самозапалване?
          През последните месеци са зачестили случайте на умишлено запалване на автомобили от тази марка. И то точно предницата!
          Ferrum dum ignis candet cudendum est.

          Коментар


          • #6
            До: TUTORIAL: Изгоря ми автомобиля!!! Ами сега?

            Първоначално публикуван от Ковача Преглед на мнение
            Сто процента ли е сигурно, че е самозапалване?...
            Отдавна не си писал приятелю Ако ми дойдеш на гости ( че и с фотоапарат ) ще ти покажа как се раждат пожарите имам си една кутийка в която си складирам "автопатологиични образци", най-общо притриване изолацията на основен + около някой ръб на каросерията, и после "БАУ"
            0877 17 07 27 Понеделник - ден за почивка

            Коментар


            • #7
              До: TUTORIAL: Изгоря ми автомобиля!!! Ами сега?

              Умишлените са най-често поради това, че са на лизинг и собственика му писва да плаща вноски и драска клечката. Това е. Тук обаче нито аз имах сметка да го правя, нито имам "приятели" на които съм сторил нещо лошо.
              А и експертите си казаха мнението, пък и аз го гледах заедно с един полицай комшия - както казва колегата - нарушена изолация на кабелите и после... Абе изобщо, незнам дали е само защото е корейска-индийско производство, но сега на всички приятели и познати казвам - не си купувайте Hyundai , защото нито гаранцията им е гаранция, нито сервиза им е сервиз. А иначе колата не беше лоша никак даже като замисъл, ама калпаво изпълнение и безумно некадърна поддръжка. За ХДИ не искам да отварям темата, защото те всички застрахователи са такива.

              Надявам се да съм полезен на всички, защото ви казвам неща, които по принцип всички застрахователи и дилъри си премълчават.
              Александър

              Коментар


              • #8
                До: TUTORIAL: Изгоря ми автомобиля!!! Ами сега?

                Първоначално публикуван от rusev Преглед на мнение
                Остава сега всички да си направят изводите как на тези суперкачетвени корейски возила се "дава" 5 години гаранция?
                Какво покрива тази гаранция?
                Явно самозапалване не покрива.
                И акумулатор не покрива.
                И съединител не покрива.
                И какво ли покрива?

                За мен ако е доказано самозапалване това е проблем на гаранция а не на застраховател.И клиента не бива да си хаби времето и нервите заради производител на автомобили , който му се иска да произвежда добри коли ама не може и на дилър , който иска да забогатее по-бързо от нормалното....
                Така е колега, но реално погледнато нямам нерви и време да се разправям със съдилища. Те на това и разчитат, защото в Замунда законите са така направени. Затова, ако попаднете в такава ситуация, гледайте да са ви изрядни всички документации за да си вземете парите от застраховката, защото ми разказаха за няколко случая в които са се съдили по 2-3 години за да им изплатят щети. Единствено се чудя дали да не ги обадя в КЗК, но не мисля, че ще има смисъл.
                Александър

                Коментар


                • #9
                  До: TUTORIAL: Изгоря ми автомобиля!!! Ами сега?

                  А застрахователите имат една тънкост при щетата-остатъчна стойност. Не искат колата, а просто ви намаляват изплащането с толкова, колкото бихте(според тях) получили след предаване за скрап. Ако сте имали нещастието да сте чукнали калник и не сте дозастраховали, намаляват още стойността. И накрая-дърво!

                  Коментар


                  • #10
                    До: TUTORIAL: Изгоря ми автомобиля!!! Ами сега?

                    Първоначално публикуван от axlastro Преглед на мнение
                    Така е колега, но реално погледнато нямам нерви и време да се разправям със съдилища. Те на това и разчитат, защото в Замунда законите са така направени. Затова, ако попаднете в такава ситуация, гледайте да са ви изрядни всички документации за да си вземете парите от застраховката, защото ми разказаха за няколко случая в които са се съдили по 2-3 години за да им изплатят щети. Единствено се чудя дали да не ги обадя в КЗК, но не мисля, че ще има смисъл.
                    Точно за това е добре , че си писал тук за да разберат повече хора.После те да си правят изводите от къде да си купуват автомобили.
                    Аз също съм ял дърво от тази фирма и за това вземам отношение.
                    Garage 31 Ltd - Classic Land Cruisers restoration

                    Коментар


                    • #11
                      До: TUTORIAL: Изгоря ми автомобиля!!! Ами сега?

                      Да. Точно така. Изобщо с новите автомобили в момента си е една набутвация. Качеството е паднало трагично. Но специално за Hyundai просто нямам думи. Явно ще си останат евтина имитация на Хонда и това е.
                      Аз пък за представителя им в БГ IND Commerceнямам думи просто. Лъжат те в очите и толкова.

                      Надявам се повече колеги да прочетат тази тема за да могат поне да избегнат някои от хватките на застрахователи и продавачи на автомобили (особено споменатите тук).

                      Истината е , че те не правят нищо незаконно, или поне нарушенията им са минимални. Такава системата у нас.

                      Всичко ще е довреме, ще се прекарат още няколко души и повече няма да им купуват боклуците. За съжаление шарани като мен винаги ще се намерят.

                      Ако имате конкретни въпроси или сходни проблеми пишете в темата и ЛС
                      Ще обменяме опит.
                      Александър

                      Коментар


                      • #12
                        До: TUTORIAL: Изгоря ми автомобиля!!! Ами сега?

                        Хюндая сие завотски калпаво бушонно табло.Винаги има стопени минимом поне 4 гнезда.

                        Коментар


                        • #13
                          До: TUTORIAL: Изгоря ми автомобиля!!! Ами сега?

                          Първоначално публикуван от todor georgiev Преглед на мнение
                          Хюндая сие завотски калпаво бушонно табло.Винаги има стопени минимом поне 4 гнезда.
                          Ами аз нямам такива! На 3 хюндая! И не съм имал никакви проблеми нито със сервиза нито с качеството! Явно въпрос на късмет!
                          Според мен не трябва заради един случай да се оплюва цялата марка! Всяко стадо си има мърша, включително и елитните стада!
                          А на автора на темата моите съчувствия! Дано не се случва на друг!
                          יעבור
                          «И това ще мине»

                          Коментар


                          • #14
                            До: TUTORIAL: Изгоря ми автомобиля!!! Ами сега?

                            [QUOTE=axlastro;920885]
                            Аз пък за представителя им в БГ IND Commerceнямам думи просто. Лъжат те в очите и толкова.

                            [COLOR="DarkRed"]
                            ще е довреме, ще се прекарат още няколко души и повече няма да им купуват боклуците. За съжаление шарани като мен винаги ще се намерят.


                            Съгласен съм с теб, просто когато човек купува нова кола за първи път е склонен да си въобразява някои неща.
                            При повторна покупка трудно ще се излъже, най малкото ще си прочете договора за покупко-продажба(там са описани гаранционните условия) и застрахователната полица.
                            Всички производители имат проблеми с качеството колкото и малки да са.Проблема при нас е в дилъра!Неговата работа не е само да прибере комисионната.Тя започва след продажбата на автомобила и в крайна сметка оформя отнощението на клиента към марката.
                            Жалкото е , че тази проста истина не могат да я проумеят точно те-дилърите.
                            Вече започнаха производителите да се допитват до крайния клиент за това как дилъра си върши работата.Въпрос на време е да отпаднат от играта мошенниците.
                            Garage 31 Ltd - Classic Land Cruisers restoration

                            Коментар


                            • #15
                              До: TUTORIAL: Изгоря ми автомобиля!!! Ами сега?

                              Сега ще наруша правилата на форума и добрия тон
                              Първоначално публикуван от todor georgiev Преглед на мнение
                              Хюндая сие завотски калпаво бушонно табло.Винаги има стопени минимом поне 4 гнезда.
                              Може би изречението трябва да изглежда :
                              Хюндая си.е завоДски С калпаво бушонно табло..Винаги има стопени минимУм поне 4 гнезда.
                              Е ако правописа е брутално недъгав, как да повярвам на съдържанието
                              0877 17 07 27 Понеделник - ден за почивка

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X