Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Каране в снега

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Каране в снега

    Почерпих вдъхновение от едно изказване на колегата Solenoid, и пускам тема за карането на сняг.
    Да започна-много съм доволен, като успея да изкача "Боньовия баир" у наше село, това сие сериозно изкачване, макар и късо (80-100м) но е с постепенно увеличаващ се наклон, и последните метри са предизвикателство. Преди години, като карах москвич, се е случвало да го изкачвам и с незимни гуми, но сега с астрата, с добри зимни, е истинско удоволствие да се опитам, и да се кача. Но тук има значение и двигателя. С москвето, и да исках повече от втора не можех да включа, а с астрата спокойно излизам на трета. Та освен засилката(тя не беше проблем и с москвича) мога да карам нагоре и на по-висока предавка, та въртящия момент на колелата да не е много голям, но все пак да е достатъчен да не се затормозва излишно двигателя. Но мисля, че главното се дължи на гумите. За пример-едно комшийче с БМВ, със сини габарити и летни гуми не можа да тръгне на равното, та се наложи да го бутаме.
    Но мисля, че най-важното е в главата на шофьора. Далеч съм от мисълта, че съм мнооого добър шофьор, просто дадох пример в който съм се справил, да поведа хорото, дет съ вика.
    Та вие сте, казвайте кой как се справя, плюсове и минуси на различните марки, и шарки гуми, въобще всичко, което би било от полза в дни като сегашните.
    Има ли желание-има и начин!

  • #2
    До: Каране в снега

    Гумите, днес се убедих за пореден път.

    Коментар


    • #3
      До: Каране в снега

      Коле за много години,
      Астрата е с предно, двигателя е отпред и за това ти е по лесно.Еле пък ако е дизел без газ сама се качва.
      Аз мога доста опит с различни коли да споделя, но дълго за разказване.
      За последното прибиране се чудех дали да блокирам междинния диф на витарата ,но ми направи впечатление ,че с блокиран по остро влиза в завоите и го оставих така.Само с газ, без спирачка с блокаж си беше без проблем Пампорово- Асеновград 1 час.Имах късмет ,че нямаше движение.

      Коментар


      • #4
        До: Каране в снега

        Днес в най-големият сняг естествено излизах с Реното (не е да нямам Две Тойоти, ама едната е при Боби, а на втората и е паднал акомулатора - от миналата година в гаража и аз не я вадя) и се убедих че си трябва много Мерак да се кара лека кола в моят забравен от Кмета квартал, лед отдолу, отгоре сняг колкото си искаш, всички улици са Разкопани (за допълнителен разкош), жената е в паника как ще ходи утре на работа.
        Но со кротце со благо и с малко газчица и спортното рено минава навсякъде, както се казва като яма 4х4 и ренцето е 4х4

        Коментар


        • #5
          До: Каране в снега

          Първоначално публикуван от FLY_FREE Преглед на мнение
          Коле за много години,
          Астрата е с предно, двигателя е отпред и за това ти е по лесно.Еле пък ако е дизел без газ сама се качва.
          Аз мога доста опит с различни коли да споделя, но дълго за разказване.
          За последното прибиране се чудех дали да блокирам междинния диф на витарата ,но ми направи впечатление ,че с блокиран по остро влиза в завоите и го оставих така.Само с газ, без спирачка с блокаж си беше без проблем Пампорово- Асеновград 1 час.Имах късмет ,че нямаше движение.
          Витара с междинен диф
          Я сподели по-подробно.

          Коментар


          • #6
            До: Каране в снега

            Първо, мерси за темата, колега. Мисля, че има нужда от подобна дискусия, още повече, че гледам хората ходят по "зимни експедиции" и могат да споделят челен опит, та дори да е само 4х4 приложим.

            1.Поставям гумите на първо място, защото те действително играят много важна роля. Марки и модели в други теми са разисквани. Само ще кажа, че според мен и най-евтиния зимен регенерат е по-добър зимата на сняг от всесезонна и каква да е лятна гума.
            2.При потегляне или движение на ниска предавка, стремежа е гумата по възможност да не превърта. За целта се ползва по-висока предавка, и игра със съединителя. Прекалено голям въртящ момент към колелата без необходимото сцепление, ги кара да превъртат, а веднъж тръгнат ли да се въртят ще зацепят по-трудно, особено на заледен участък. За буксуването може да се мисли, като за поднасяне. Не трябва да се позволява да се губисцепление с пътя. Много често при зверско буксуване, колата става неуправляема, предницата олеква и тръгва на където си иска. Толкова въртящ момент към колелата, колкото позволява сцеплението с пътя. В редки случаи от дълго буксуване на едно място, може да се стигне до асфалт и колата да тръгне, но в повечето случаи тя така се е окопала, че пред гумата седи доста висок и стръмен слой полиран сняг и лед и дори да се качим на него, пак сме в изходна позиция. Само дето сме изхарчили едно кило бенз за 10 см. от пътя и сме на път на прегреем колата в зимни условия
            3.Когато попаднем в засада и ни напред, ни назад, можем да използваме ефекта на махалото. Подаваме газ през полусъединител, докато колата леко трепне и се опита да тръгне напред. Стремим се да стъгнем в "предна мъртва точка", тоест до там , докъдето вече губим сцепление и и колата забуксува и тръгва назад. Точно там пускаме рязко газта и когато колата стигне "задна мъртва точка", подаваме газ и така залюлявйки колата в окопа, постепенно го преоколяваме отгоре, или разбиваме борда му от ударите на гумите.
            4.Когато сме в окопа и не ще, ни напред ни назад, подаваме леко газ и въртим волана. Въртейки го търсим позиция в която, колата има най-голям успех да излезе.
            5.Понякога излизането назад е по-лесно за коли с предно предаване, особено в дълбок сняг без коловози.
            6.Зимно време спирачките се ползват по-рядко и по-леко. Не изключвайте от скорост дори при спускания. От критични ситуации се излиза по-скоро с газ, отколкото със спирачки.

            Само съм нахвърлял няколко точки за начало..
            Подозирам, че има още много неща, които могат да се кажат по темата.

            Коментар


            • #7
              До: Каране в снега

              Имах Голф Синхро той най ме кефеше как се въртеше на място нямам думи.Но първата му зима с летните гуми бая зор видях да се прибера, като залепна за снега и това си е де четири де две въртят но той не помръдва.,но после си го обух както трябва и по пътя за Шилигарника си правех майтап със джиповете.

              Коментар


              • #8
                До: Каране в снега

                Първоначално публикуван от FLY_FREE Преглед на мнение
                Коле за много години,
                Астрата е с предно, двигателя е отпред и за това ти е по лесно.Еле пък ако е дизел без газ сама се качва.
                Аз мога доста опит с различни коли да споделя, но дълго за разказване.
                За последното прибиране се чудех дали да блокирам междинния диф на витарата ,но ми направи впечатление ,че с блокиран по остро влиза в завоите и го оставих така.Само с газ, без спирачка с блокаж си беше без проблем Пампорово- Асеновград 1 час.Имах късмет ,че нямаше движение.
                Благодаря, за много години и на теб.(То и на всички колеги, де)
                Защо да не разкажеш, нали това искаме да прочетем, да почерпим опит, да споделим кое, как...

                Астрата е1.4 бензин, върви си на газ, и въпросният баир го качва с умерено натиснат педал на газта. Направи ми впечатление, че на горния край имаше следи от кола буксувала на зиг-заг, и накрая се отказали, и се върнали, а аз се качих.
                Пампорово -Асеновград е надолнище, не е толкова трудно, особено ако имаш опит, а и добра кола с добри гуми, я се пробвай нагоре
                То много участъци не са проблем, но има и такива, дето понякога е страшно. Особено участъка между бензиностанцията на Лукоил и входа на курорта.
                Не, че е невъзможно да се качи, но си е изпитание. Особено ако не си подготвен за зимно каране.
                Има ли желание-има и начин!

                Коментар


                • #9
                  До: Каране в снега

                  Асеновград,Добростан,Марциганица и обратно с нови зимни Нокиан с включване на предния мост при необходимост.Никакъв проблем.
                  Eдинственото и достатъчно условие за да повярваш на нечии глупости е ти да си по-тъп от този който ги е казал.

                  Коментар


                  • #10
                    До: Каране в снега

                    90-та си купих първата кола: Москвич 21412 с предно предаване и руски гуми........ сигурно са били всесезонни, щото ги карах 4 години.......пътувах си едва ли не всяка седмица до Троян.....петък вечер натам, неделя насам.......а на колко състуденти съм карал багажите..... нерде Сливен, нерде Банско.... и все зимата.... а сняг имаше здраво.... доста повече от сегашните 10см., дето предизвикват национално бедствие......но като че ли не съм му обръщал толкова внимание.. просто си карах....

                    или пък 8-ми декември на Боровец...с трабант...гуми незнайни..... каквито е имало.....88-ма трябва да е било отидохме и се върнахме.... даже минахме през Бяла вода (май така се казваше, не през Самоковско) сутринта едвам го намерихме под снега.... отринахме, запалихме и се прибрахме....

                    после Голфа .....6 годинки редовно из цяла България при всякакви условия.... чат пат до Прага (леле на влизане в Белград какво е гаднооо зимата) веригите в багажника (повече за кураж, 2 пъти съм ги слагал)и газ.........

                    а сега вчера, например: караме си колоната в Кладница и после в Чуйпетльово.... сняг да има , да има, 10-15 см..... отъпкан, няма лед.... па се чудя . па вкарвам 2-ра бавна. па по едно време 1-ва по нанадолнището, че да не натискам спирачките............


                    абе направо ужас, как ли тия хора си карат колите само с един лост и без вълшебни копчета
                    ________________________________________________
                    Subaru OUTBACK 2,5
                    Hyundai TUCSON 2.0

                    Коментар


                    • #11
                      До: Каране в снега

                      Да допълня казаното от соленоида за ефекта на махалото-по добри резултати съм постигал, като включа задна в момента в който колата вече не иска да мръдне напред, и тръгне назад, така се засилва повече, и стига със сантиметър-два по-назад, в това положение пак на някоя предна, обикновено втора, и по познатия механизъм докато излезе.
                      Да споделя още нещо.
                      Това същото комшийче, със сините габарити, миналата зима се беше набутал странично в една пряспа, и се мъчи да излезе, но само върти на място. бяха се събрали хора да го бутат, но и отпред и отзад има рохкав(неутъпкан) сняг, и БМВ-то не мърда. Бих го подминал, че е в село, и няма да замръзне ако не може да излезе, като помаа с лопатата може и да му дойде на ума да си вземе зимни гуми, поне за отзад, но ми беше препречил пътя, та трябваше да го измъкнем някак си. Отодох да помагам, и след два-три напъна да го избутаме напред, или назад, видях решението. Росене, влез и почни да боксуваш, а ние ще те избутаме настрани. Някои се опитаха да се правят на умни, но като ги срязох, че техните деца са в къщите, а моите чакат в колата да освободим пътя, се подчиниха. И о, чудо, тежката 5-ца като, че ли сама се плъзна встрани, и се намери на пътя. Оня отпраши и замина по работата си...
                      Това го казвам за олицетворение на боксуването-колко е сцеплението на бъксуващо колело, и доколко трябва да го избягваме. А най-правилното решение ми се струва, че са верните гуми!
                      Има ли желание-има и начин!

                      Коментар


                      • #12
                        До: Каране в снега

                        Както е ставало и на друго място дума - през зимата "обувам" джипа с Я-569 Медвед:



                        И понеже раздатката му е "парт тайм", си карам само на задно почти през цялото време. Предният мост идва на помощ едва в по-екстремни случаи.
                        proud founder of Anna Veith fan club Bulgaria
                        NISSAN Terrano II R20 2.7 TDi [A1 Rh+]
                        Заедно в борбата срещу злокачествените мозъчни тумори

                        Коментар


                        • #13
                          До: Каране в снега

                          Първоначално публикуван от nikito776 Преглед на мнение
                          Витара с междинен диф
                          Я сподели по-подробно.


                          Нищо не каза,имаш ли витара с междинен диф,или нямаш?
                          Ако имаш,дай повече инфо....

                          Коментар


                          • #14
                            До: Каране в снега

                            Първоначално публикуван от IvanIvanovi Преглед на мнение
                            90-та си купих първата кола: Москвич 21412 с предно предаване и руски гуми........ сигурно са били всесезонни, щото ги карах 4 години.......пътувах си едва ли не всяка седмица до Троян.....петък вечер натам, неделя насам.......а на колко състуденти съм карал багажите..... нерде Сливен, нерде Банско.... и все зимата.... а сняг имаше здраво.... доста повече от сегашните 10см., дето предизвикват национално бедствие......но като че ли не съм му обръщал толкова внимание.. просто си карах....

                            или пък 8-ми декември на Боровец...с трабант...гуми незнайни..... каквито е имало.....88-ма трябва да е било отидохме и се върнахме.... даже минахме през Бяла вода (май така се казваше, не през Самоковско) сутринта едвам го намерихме под снега.... отринахме, запалихме и се прибрахме....

                            после Голфа .....6 годинки редовно из цяла България при всякакви условия.... чат пат до Прага (леле на влизане в Белград какво е гаднооо зимата) веригите в багажника (повече за кураж, 2 пъти съм ги слагал)и газ.........

                            а сега вчера, например: караме си колоната в Кладница и после в Чуйпетльово.... сняг да има , да има, 10-15 см..... отъпкан, няма лед.... па се чудя . па вкарвам 2-ра бавна. па по едно време 1-ва по нанадолнището, че да не натискам спирачките............


                            абе направо ужас, как ли тия хора си карат колите само с един лост и без вълшебни копчета
                            Колега, извинявай за въпроса, все пак не си дама но на колко години си? Щото преди 10+ и аз карах без да се замислям много-много, и все с гуми "квито има". А сега май и аз все включвам на най-малката скорост като се спускам. Но това не е правилно. Ако силата с която гравитацията ни дърпа надолу е по-голяма от силата на триене (това, дето му викаме сцепление) колата пак започва да се пързаля, и тогава е по-лошо отколкото да забоксуваш по нагорнището. Изхода е да се спускаш на по-висока предавка, па ако ще и с мааалко спирачка, колкото да не се засилва колата по надолнището, но така не се допуска "блокирането", не знам как да го кажа иначе, и спускането е сравнително под контрол.


                            ПП На астрата най-вълшебното копче е това за вентилатора на парното, все се чудя къде германците са забутали лоста за включване на задния мост. Хеле пък за блокажите съвсем ги няма
                            Има ли желание-има и начин!

                            Коментар


                            • #15
                              До: Каране в снега

                              Първоначално публикуван от Кольо Преглед на мнение
                              Колега, извинявай за въпроса, все пак не си дама но на колко години си? Щото преди 10+ и аз карах без да се замислям много-много, и все с гуми "квито има". А сега май и аз все включвам на най-малката скорост като се спускам. Но това не е правилно. Ако силата с която гравитацията ни дърпа надолу е по-голяма от силата на триене (това, дето му викаме сцепление) колата пак започва да се пързаля, и тогава е по-лошо отколкото да забоксуваш по нагорнището. Изхода е да се спускаш на по-висока предавка, па ако ще и с мааалко спирачка, колкото да не се засилва колата по надолнището, но така не се допуска "блокирането", не знам как да го кажа иначе, и спускането е сравнително под контрол.


                              ПП На астрата най-вълшебното копче е това за вентилатора на парното, все се чудя къде германците са забутали лоста за включване на задния мост. Хеле пък за блокажите съвсем ги няма

                              на 41 съм, ако има някакво значение..... но нямам никакви претенции да съм шофьор, карам някак си и съм отворен да се уча винаги.....

                              но аз знам следното..... за леките коли тръгваш и караш на максимално възможна висока предавка по равно и нагоре, за да не пробуксува и спускаш на максимално възможна ниска (колкото позволява) за да използваш моторна спирачка.... естествено според зависи е, дали ще е 2-ра или 3-та.... баланса си го търся според ситуацията...... и карам толкова бавно, колкото да не ме е страх, независимо, че може да се мине и с два пъти по-висока скорост....
                              прав си , че трябва да се търси баланс винаги и основния стремеж е да не пробуксува, съответно да не блокират колелетата....

                              сега като се замисля, ония коли нямаха АБС, да не говорим за по-сложни системи.....

                              астра имах 4 години 1.8 бензинка.... с хубави зимни гуми, но не съм я карал много - много..... едва ли има разлика от Голфа...

                              а това за 1-ва бавна беше за джипа вчера..... понеже ми е първа зима с него, още се чудя как точно да го карам.... но на много стръмен наклон се чувства отлично и слизам без да докосвам спирачките...... който е ходил в Банкя например, знае какви пресечки има там и колко е наклона им......... казвайте ако нещо бъркам, да се коригирам навреме, макар че обясненията тук са малко като аборт по телефона.....


                              Алекс, какво стана с прекрасната идея за леки разходки, с елементи на обучение?
                              ________________________________________________
                              Subaru OUTBACK 2,5
                              Hyundai TUCSON 2.0

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X