Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Телефон 112

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    До: Телефон 112

    Първоначално публикуван от nickbochev Преглед на мнение
    Колега, вероятно не сте запознат с работата на Националната система за спешни повиквания с Единен европейски номер за спешни повиквания 112.

    Важно е да знаете, че:
    "Звъним на 112, когато се нуждаем от помощ при:
    • Пожари
    • Наводнения
    • Спешни медицински случаи
    • Смерч (ураганни ветрове)
    • Земетресения
    • Катастрофи
    • Промишлени аварии и други замърсявания
    • Радиация
    • Зимни бури
    • Съмнения за антракс или други биологични агенти
    • Други произшествия и инциденти" (http://www.mes.bg/kis/koga-zvnim-na-112/)

    Ако желаете малко повече подробности, прочетете тази презентация.

    Ето и нормативна база:

    ПОСТАНОВЛЕНИЕ № 192 ОТ 9 АВГУСТ 2007 Г. ЗА ВЪВЕЖДАНЕ НА НАЦИОНАЛНА СИСТЕМА ЗА СПЕШНИ ПОВИКВАНИЯ С ЕДИНЕН ЕВРОПЕЙСКИ НОМЕР ЗА СПЕШНИ ПОВИКВАНИЯ 112

    ПРАВИЛНИК ЗА ОРГАНИЗАЦИЯТА И ДЕЙНОСТТА НА ЦЕНТРОВЕТЕ ЗА ПРИЕМАНЕ НА СПЕШНИ ПОВИКВАНИЯ КЪМ ЕДИНЕН ЕВРОПЕЙСКИ НОМЕР ЗА СПЕШНИ ПОВИКВАНИЯ 112

    Когато прочетете съответната информация, ще научите нещо повече от общите представи, придобити от филмите с емблематичните обаждания на телефон 911 (в САЩ ).
    На 112 вероятно няма да получите решение на въпроса с паднало птиче от гнездото, например, както и други подобни.
    NIK уникален си,аз толкова я търсих тая наредба...но не успях,благодаря ти.

    Коментар


    • #17
      От: Телефон 112

      Младежо,явно не сте наясно с функциите на спешния телефон.Направо не е за вярване,че очаквате от там да пратят някого да поправя светофара.Има си фирми,които ги поддържат и наистина не им е било преоритет.Вярно има опастност от ПТП,но това не прави вашето обаждане по-специално.Просто тя Ви е дала телефон,на който да се обадите,за да си свършат работата онези от поддръжката.
      Друг е въпроса,Вие какво сте очаквал. Взела е служителката отношение показала
      ви е пътя какво повече искате?

      Коментар


      • #18
        От: Телефон 112

        Първоначално публикуван от asen765 Преглед на мнение
        Младежо,явно не сте наясно с функциите на спешния телефон.Направо не е за вярване,че очаквате от там да пратят някого да поправя светофара.Има си фирми,които ги поддържат и наистина не им е било преоритет.Вярно има опастност от ПТП,но това не прави вашето обаждане по-специално.Просто тя Ви е дала телефон,на който да се обадите,за да си свършат работата онези от поддръжката.
        Друг е въпроса,Вие какво сте очаквал. Взела е служителката отношение показала
        ви е пътя какво повече искате?
        Искаме шпацийки след препинателните знаци, шпацийки...
        Не чета коментари и не отговарям на такива.

        И коментаторите...

        Коментар


        • #19
          От: Телефон 112

          Току що майка ми е звъняла на 112, защото дядо ми на 90 г. паднал и си ударил крака в тазобедрената става. От Бърза помощ и казали че трябва да го свали сама от 6 етаж до първия те НЕ МОЖЕЛИ да се качат.

          Не знам дали е за тази тема и дали е удобно, но ако има колеги от Варна дали мога да разчитам, аз съм в Пазарджик в момента и до утре не мога да стигна.

          Ако някой може да помогне нека ми звънне на 0885 228 014 Стефан

          ПС.Майка ми е звъняла в пожарната и те са обещали да го свалят до Бърза помощ.
          Последно редактирано от Стефан ШОПОВ; 22-01-11, 22:00. Причина: допълнение

          Коментар


          • #20
            От: Телефон 112

            Като за начало привет на всички.
            Днес, 1-2 минути след като изпратих приятелката си, си извадих телефона, за да погледна колко е часът. Видях колко е часът, тръгнах да го прибирам обратно в джоба и в този момент 2 лица от ромски призход се озоваха пред мен и 1-ния ме удари в корема, аз изтарвах телефона си, тои го взе от земята и избяга заедно с неговия приятел. Станах от земята, настигнах приятелката ми и звъннах на 112 от неиния телефон . Сега започва тоталното разочарование - там ми вдигна една лелка. Обясних и ,че са ми откраднали телефона ,мястото на местопрестаплението ,моите имена и лелката ми каза да отида до районното полицейско управление на моя град и да подам писмена жалба ... Честно казано аз не получих никаква помощ от телефон 112 ... Вече не мога да разчитам на тях .. Ако се бяха отзовали да се свържат с рпу-то и да изпратят патрулка можеше и да хванем извършителите но уви ...

            Коментар


            • #21
              От: Телефон 112

              Колега, направи си труда да прочетеш цялата тема или да се осведомиш кога да звъним на тел. 112 .
              По-добре в Хайлукса, отколкото в хайлайфа...

              Коментар


              • #22
                От: Телефон 112

                Миналата година на бул,Сливница в София става катастрофа с трагичен край ( за съжаление познавах човека) обаждане към 112 и съобщаване че има катастрофа с точно място и час, пострадалия е още в съзнание....след 1 час отново на 112 и накрая след още 40мин. направо на кат и като дойдоха констатираха смъртта. Полицая кажа че са научили от нас. 112 не са предали сигнала. В момента се води дело и естествено по техни разпечатки са предали сигнала на 3-та минута и кат са дошли на 5-мин. А нашите разпечатки че сме звъняли на номера в определен диапазон били фалшифицирани. Къвто ни съда такъв ни и телефона, пък такава ни ****** държавата.....

                Според мен и мои познати имали досег със 112 това е просто пародия и типична БГ черта- взели парите и казали ще видим....на 1 помогнали други 1000 прецакни
                Последно редактирано от nickbochev; 25-03-11, 00:08. Причина: неподходящ език
                Който оцелее ще закусва!

                Коментар


                • #23
                  От: Телефон 112

                  От една страна, уж са определени спешните случаи, при които се звъни на 112.
                  От друга, никой не си прави труда добре да информира хората кои са те. Телефонът масово се рекламира като "спешен телефон" и е нормално хората да го възприемат като вездесъщия 911, точно какъвто ни го представят и по филмите. Оказва се, че реалният 911 много повече прилича на този от филмите, отколкото нашият 112 - на този от новините.
                  Плюс това, нормално е като и без това има изградена такава мрежа, тя елементарно да бъде разширена и да има връзка и с други институции. Защото е безумно да чакаме да стане наистина ПТП, вместо да уведомим отговорната инстанция, че даден светофар не работи. Не по-малко безумно е и да очакваме човек, който има известно желание да помогне, да седне да записва 15 телефона и да търпи да го препращат от един на друг, вместо просто тази "централа" да предаде на когото трябва. И това наистина е въпрос на приемане на такъв протокол, няма да иска нито кой знае какви допълнителни средства, нито нищо. Също безумно ми се вижда да съобщиш на 112 за престъпление (описаната от колегата кражба) и да те посъветват да идеш до районното. А дали пък не може патрулката да дойде?! И най-вече как един диспечер решава това? А ако на местопрестъплението има улики? Изтървано оръжие например? Да не се разпростираме.
                  Друга основна разлика м/у българския вариант на 112 и побратимите му в по-развитите страни (която за съжаление много по-трудно ще се реши) е квалификацията на диспечерите. От нашия 112 не можем да очакваме абсолютно никакви съвети какво да правим. За съжаление, от 150 също не можем да го очакваме. На 160 обаче дежурят пожарникари, така че ако случаят е такъв, докато все още работи тел. 160, звънете на него, за да ви дадат адекватни указания какво да правите, докато пристигне екипът им.

                  Коментар


                  • #24
                    От: Телефон 112

                    На 22 март, дядо ми претърпя повторен инцидент със счупен крак,но този път за разлика от предния на мястото на произшествитео бях аз а не майка ми, позвъних на 112 те приеха обаждането, като 10 мин след това някаква неидентифицирана лелка, ми се обади и със истеричен глас ми съобщи че Бърза помощ не разполога с носачи за да свалят пострадалия, аз и натъртих че не е това начина да разговаря с мен и шофьора на линейката ще се качи даго свалим, тя отново закрещя по телефона истерично че не е работа на шофьора да сваля който и да било.След което аз я помолих да се представи и тя ми затръшна телефона.Аз свалих дядо ми на ръце от 6-тия етаж до линейката, ако някой не е свалял 60 кг човек със счупен крак, който вика, охка и пъшка със сигурност не знае за какво говоря.
                    Аз оцених действията на служителката кати нехуманни, груби и противоречащи на Закона за здравето.
                    Резултата от моя страна беше следния

                    На вниманието на :
                    ИЗПЪЛНИТЕЛНИЯ ДИРЕКТОР
                    на ИЗПЪЛНИТЕЛНА АГЕНЦИЯ „МЕДИЦИНСКИ ОДИТ”
                    бул.Георги Софийски № 3, 1606 София

                    Министър на здравеопазването
                    Площад Света Неделя 5, 1000 София
                    ЖАЛБА
                    От Стефан Димитров ШОПОВ , живущ 9000 ВАРНА , бул.Христо БОТЕВ 4 вх.В ап.9
                    тел.0885 228 014.
                    Уважаеми г-н Директор, г-н Министър,
                    На основание чл.6 ал. 2 от Наредба № 14 от 20 Април 2010 за условията и реда за извършване на проверка на лечебните заведения, желая да бъде извършена проверка на Центъра за спешни повиквания – гр.Варна.
                    На 22.Март.2011 г подадох сигнал чрез номер за спешни случаи 112 за възможен счупен крак на дядо ми Митю Минков КАКАМОВ. Десет минути след приключване на разговора ми бе върнато обаждане от Спешния център, че не могат да ми съдействат със свалянето на дядо ми от 6 етаж, защото живеем в сграда строена през 60-те години на миналия век без асансьор.Работа на спешната помощ и специално на Министерство на здравеопазването е да осигурят необходимите условия за качествено обслужване на пациентите чл.86 ал.1 т.1-13, категорично не може да бъде изисквано от мен да осигурявам носачи на Бърза помощ.Служителката от Центъра за спешни повиквания също така се държеше непристойно по телефона с мен и не се представи, когато и поисках имената.
                    На основание чл.18 ал.3 Наредба № 14 от 20 Април 2010 за условията и реда за извършване на проверка на лечебните заведения, настоявам да бъде извършена проверка на Центъра за спешни повиквания във Варна,да бъде установена самоличността на служителката дежурна на +359 882 296 914 на 22.03.2011 и да ми бъдат предоставени резултатите от извършената поверка в писмен вид за завеждане на граждански иск срещу служителката на Центъра за спешни повиквания за овъзмездяване на всички нанесени морални щети.
                    Няма да приема формални и клиширани оправдания, по факта че Министерство на здравеопазването няма средства да осигури качествено здравеопазване, защото е негово задължение да го направи, ако Министъра във въпросното ведомство търси оправдания вместо решения значи е крайно време да бъде сменен.
                    Дата : С уважение:
                    23.03.2011 г. /Стефан Димитров ШОПОВ

                    Коментар


                    • #25
                      От: Телефон 112

                      Дано да има резултат проверката. За хилядите гафове и неуредици, свързани с Бърза помощ, не ми се коментира; предполагам, че въпросната служителка е била тяхна, а не на 112. (Затова и безкрайно се зарадвах, че вече има и частна Бърза помощ.) Но най-вече бързо оздравяване на дядо ти!

                      Коментар


                      • #26
                        От: Телефон 112

                        Да да тяхна е била, току що ми се обади Д-р Касабова от Бърза помощ - Варна започнали проверка и беше изключително любезна, аз им обясних че така или иначе със служителката ще се видим в съдебна зала, защото смятам че ако крака на дядо ми беше обездвижен едва ли щеще да се налага операция сега.Считам че допълнителните увреждания са по вина на Бърза помощ - Варна,защото не осигури носилка и хора за свалянето на дядо ми.
                        Също така и предложих (съвсем безплатно) вместо студентите по медицина да се шибат като зайци по общежитията(това и го казах в прав текст по телефона), да се включат като санитари в работата на Бърза помощ, това учи на самодисциплина, търпение и със сигурност ще се научат и на лекарска етика.
                        Аз в последно време съм силно настроен срещу лекарското съсловие, защото по същия повод инициирах още една проверка в МБАЛ"Света Анна"-гр.Варна, защото установих че лекарите там са образували организирана престъпна група и злоупотребявайки със служебно положение има системен рекет на пациентите за закупуване на скъпоструващи консумативи, НО НЕ НА КАСАТА НА БОЛНИЦАТА, а на хвърчащо листче с банкова сметка на световно неизвестна фирмичка.
                        Също така помощния медицински персонал, те гледа в ръцете ще пуснеш ли нещо, за да си свършат работата за която получават заплата.
                        Освен МЗ и ИА"медицински одит" включих в играта и Прокуратурата, а копие от жалбите ми съм пратил до масмедиите.
                        ПИСНА МИ ОТ ЕВТИН РЕКЕТ, не ми е за парите които ще дам, но по важно е те да си ги заслужат, да си ги изработят с хуманно отношение към болните и любезно отношение към техните близки.Да научат лекарската етика яде ли се пие ли се какво се прави.
                        А не хирурга да си разхожда НАДУТОТО ЕГО по коридорите на болницата и да гледа на теб като на бърз източник на доходи от комисионни.

                        Коментар


                        • #27
                          От: Телефон 112

                          Една случка от миналата година. Малкия вдига над 40 градуса температура. Обаждам се на 112, приемат сигнала. Ще ви спестя грубото отношение на мръсника отсреща.
                          След час и половина дойде доктор и като започна да преглежда, познайте какво.......Извади си една тетрадка и в нея записано как и какво да преглежда при определени симптоми. Как си сдържах нервите, още се чудя. Та щом от такива некадърници зависи живота на хората, за каква помощ въобще става дума.
                          И после - "Ама не всички лекари са така, не слагайте всички под общ знаменател." Обикновено се съди за нещо не по малцинството, а по мнозинството.

                          Коментар


                          • #28
                            От: Телефон 112

                            Едва ли е бил лекар, но като цяло отразява състоянието на здравната ни система. Един лекар, специалист по вътрешни болести поема от хирургия до очни. Няма лекари, това е...
                            Имаше идея и волно или неволно се води към нея - в "Спешна помощ" да не "хабят" лекари, а фелдшери. Както е в САЩ, например. В тяхното "Emergency" са парамедици, а не лекари.
                            По-добре в Хайлукса, отколкото в хайлайфа...

                            Коментар


                            • #29
                              От: Телефон 112

                              Tашак другарко пълен- идва доктора и в тетрадката е записал че дошъл на адреса на 7-минута от приемане на сигнала.....и чак ме кара да се подписвам че било така. Смях в залата. Доктори на разтрел

                              Обичам родината, мразя държавата
                              Който оцелее ще закусва!

                              Коментар


                              • #30
                                От: Телефон 112

                                Първоначално публикуван от VHS Преглед на мнение
                                ...
                                Имаше идея и волно или неволно се води към нея - в "Спешна помощ" да не "хабят" лекари, а фелдшери. Както е в САЩ, например. В тяхното "Emergency" са парамедици, а не лекари.
                                Всъщност имате ли информация къде (освен тук) с линейките ходят лекари? Едва ли това е съвсем наш роден патент, но от белите държави за които аз се сещам никъде не "хабят" доктори за това.
                                Technical Rescue Direct - life lies in courage
                                http://www.offroad-bulgaria.com/show...60#post3258660

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 9,962 в 11:28 на 09-12-25.

                                Зареждам...
                                X