С уговорката, че има много хора тук с много повече стаж зад волана от мен, но се надявам тая тема да е полезна на някого. Практиката ми показва, че повечето шофьори не ги знаят тези неща.
Всеки знае примигването къси-дълги е за полицаи или за опасност напред на пътя. Когато някои тръгне да ви изпреварва и ви светне това може да означава "виж ме", но ако е камион или автобус най-вероятно ви моли да му помогнете и да го пуснете. В такава ситуация или му давате десен мигач за да му покажете, че го пускате (съответно ляв ако прецените че не може да ви изпревари). За да му покажете, че ви е изпреварил и може да се прибере святкате къси-дълги. Това е особено полезно за водачите на дълги машини при изпреварвания на двулентов натоварен път, но е хубаво да се прави дори на магистрали, за да се освобождава максимално бързо лявата лента.
Един от сравнително безопасните начини да изпреварите камион или автобус, който ви скрива видимостта е да му се покажете наполовина в огледалото да му мигнете с фарове последвано за кратко от ляв мигач и да разчитате, че е разбрал намека и ще ви пусне при първа възможност.
Както повечето знаят десният мигач се пуска, за да покажете на човека зад вас, че пътят е свободен и може да ви изпревари (ако много припира). Левият за кратко понякога се ползва при изразяване на благодарност, когато ви светнат за полицаи примерно, но това е рядко и само ако не се виждат катаджиите. Левият се ползва и за да покажете на някой състезател да не бърза да ви изпреварва.
Няколко последователни включвания ляв-десен мигач се използва за благодарност ако някой ви е пуснал или е проявил колегиалност по някакъв друг начин. За благодарност се използват и аварийните. Освен за благодарност тези знаци се използват и за извинение ако сте засекли този зад вас или се включвате от път без предимство и той е принуден да намали.
Друг случай на използване на аварийните е за сигнализиране на тези зад вас ако рязко се наложи да намалите скоростта (поради ПТП, бавнодвижеща се машина или нещо друго). Секунда преди да започнете рязкото сваляне на скоростта пускате аварийните, за да не влезе някой при вас. Аварийни се използват и за да покажете на човека зад вас, че ви заслепява.
Общо взето мигачи и аварийни се използват за сигнализиране на колите зад вас.
Ако се сетя още за нещо ще пиша. Надявам се съм бил полезен!
Всеки знае примигването къси-дълги е за полицаи или за опасност напред на пътя. Когато някои тръгне да ви изпреварва и ви светне това може да означава "виж ме", но ако е камион или автобус най-вероятно ви моли да му помогнете и да го пуснете. В такава ситуация или му давате десен мигач за да му покажете, че го пускате (съответно ляв ако прецените че не може да ви изпревари). За да му покажете, че ви е изпреварил и може да се прибере святкате къси-дълги. Това е особено полезно за водачите на дълги машини при изпреварвания на двулентов натоварен път, но е хубаво да се прави дори на магистрали, за да се освобождава максимално бързо лявата лента.
Един от сравнително безопасните начини да изпреварите камион или автобус, който ви скрива видимостта е да му се покажете наполовина в огледалото да му мигнете с фарове последвано за кратко от ляв мигач и да разчитате, че е разбрал намека и ще ви пусне при първа възможност.
Както повечето знаят десният мигач се пуска, за да покажете на човека зад вас, че пътят е свободен и може да ви изпревари (ако много припира). Левият за кратко понякога се ползва при изразяване на благодарност, когато ви светнат за полицаи примерно, но това е рядко и само ако не се виждат катаджиите. Левият се ползва и за да покажете на някой състезател да не бърза да ви изпреварва.
Няколко последователни включвания ляв-десен мигач се използва за благодарност ако някой ви е пуснал или е проявил колегиалност по някакъв друг начин. За благодарност се използват и аварийните. Освен за благодарност тези знаци се използват и за извинение ако сте засекли този зад вас или се включвате от път без предимство и той е принуден да намали.
Друг случай на използване на аварийните е за сигнализиране на тези зад вас ако рязко се наложи да намалите скоростта (поради ПТП, бавнодвижеща се машина или нещо друго). Секунда преди да започнете рязкото сваляне на скоростта пускате аварийните, за да не влезе някой при вас. Аварийни се използват и за да покажете на човека зад вас, че ви заслепява.
Общо взето мигачи и аварийни се използват за сигнализиране на колите зад вас.
Ако се сетя още за нещо ще пиша. Надявам се съм бил полезен!
Коментар