Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Умен светофар

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    От: Умен светофар

    Първоначално публикуван от Kozzzec Преглед на мнение
    Не, бе, човек, просто е хубаво да се изясни темата на темата. Предполагам пускането на темата е свързано с нещо конкретно, а не опознаване на светофарните уредби за обща култура. В София има система за управление на трафика, другаде има пак с датчици в настилката, които при определено натоварване само сменят програмата. За някои и зелената вълна е умен светофар.
    Така е по-разбираемо

    То може и за конкретно да е, но не вярвам автора да е задал случайно по-общо въпроса си.
    Обща информация за тези неща никога не би била излишна в автомобилен форум.
    Ако имаш желание и възможност, разкажи поне обобщено кое как и къде... Вярвам, че ще е интересно за доста хора.
    А ако автора прецени, вероятно ще ни запознае и с конкретния случай(ако има такъв), провокирал въпросите му.
    Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

    Коментар


    • #17
      От: Умен светофар

      Първоначално публикуван от cecoa1 Преглед на мнение
      Така е по-разбираемо

      То може и за конкретно да е, но не вярвам автора да е задал случайно по-общо въпроса си.
      Обща информация за тези неща никога не би била излишна в автомобилен форум.
      Ако имаш желание и възможност, разкажи поне обобщено кое как и къде... Вярвам, че ще е интересно за доста хора.
      А ако автора прецени, вероятно ще ни запознае и с конкретния случай(ако има такъв), провокирал въпросите му.
      Ето една презентация от 2018 г. за системата в София:

      http://www.bbars.bg/storage/pdf/Hisa...n-D_Petrov.pdf

      Коментар


      • #18
        От: Умен светофар

        Доколкото знам системата в София все още не е напълно завършена! Отделно в сградата на Лукойл на Тодор Александров има диспечерски център и понякога от там разбъркват трафика ! За задръстванията много помага наличието на бела капела на някои ключови кръстовища!

        Коментар


        • #19
          От: Умен светофар

          Като видите преемиера и повечето около него, колко умни светофари очаквате ? А правоосъдният министър ?
          Преди тези светофари Пловдив се минаваше целият за 15 мин.
          0 8 9 8 4 8 1 3 3 0

          Коментар


          • #20
            От: Умен светофар

            Първоначално публикуван от santaclash Преглед на мнение
            Това в кой град? Ако имаш предвид софийските, работят с индукционни датчици в асфалта. На всяко кръстовище с такова управление има индукционен датчик на всяка лента точно пред стоп линията и още един, двайсетина метра по-назад. Ако спре кола на светофара, задейства първия датчик. Ако стане 20 метра колона, се задейства втория и подава сигнал на системата, че трябва да се удължи зеления сигнал, защото там са се събрали коли.
            С колко точно може да удължава сигналите, не ми е ясно, чувал съм тероии, че е до 50%, ама не знам дали е толкова.
            А пешеходните "уми светофари" при нас си бяха гербаджийска кражба на пари. Ако пешеходците не се сетят да натиснат бутона, просто не се включва пешеходния светофар, макар да се пускат колите в същата посока. Т.е. нищо умно няма.
            Ако горното е вярно, това означава, че "умните светофари" са обречени още в идейна фаза. 20 метра са 4 коли. Означава, че през повечето време, на въпросните светофари им се налага да решават непосилна за решаване от тях задача. Дойде ли ситуацията до само 4 коли зад стоплентата, това означава интензитет на движението, който, на практика, не изисква светофар. При така зададени параметри, тези светофари само могат да затруднят движението в 95% от случаите и да го улеснят в 5%. Да, последното ми се случи на "Чифте баня", нейде след 21 ч. "Зеленото" за направо само премигна (нямаше никой за направо) и ми даде "зелено" за ляв завой почти веднага. Ама, това е 1/1000 и е по време, когато, ако не съм много пиян, мога и сам да се справя със ситуацията, само със знаците.

            Първоначално публикуван от Kozzzec Преглед на мнение
            И ако някой ти отговори - какво?
            Ми, ей така, питам си. Нещо против?
            Прави каквото щеш, ама да стане както трябва.

            Коментар


            • #21
              От: Умен светофар

              Първоначално публикуван от Тропчо Преглед на мнение
              Ако горното е вярно, това означава, че "умните светофари" са обречени още в идейна фаза. 20 метра са 4 коли. Означава, че през повечето време, на въпросните светофари им се налага да решават непосилна за решаване от тях задача. Дойде ли ситуацията до само 4 коли зад стоплентата, това означава интензитет на движението, който, на практика, не изисква светофар. При така зададени параметри, тези светофари само могат да затруднят движението в 95% от случаите и да го улеснят в 5%. Да, последното ми се случи на "Чифте баня", нейде след 21 ч. "Зеленото" за направо само премигна (нямаше никой за направо) и ми даде "зелено" за ляв завой почти веднага. Ама, това е 1/1000 и е по време, когато, ако не съм много пиян, мога и сам да се справя със ситуацията, само със знаците...
              Датчиците са за да регистрират и движещи се автомобили. И обикновено са на 50 м след тези при стоп линията.
              Последно редактирано от Kozzzec; 15-10-19, 20:04.

              Коментар


              • #22
                От: Умен светофар

                Първоначално публикуван от Kozzzec Преглед на мнение
                Датчиците са за да регистрират и движещи се автомобили.
                А, случайно да броят? Имам предвид, след набиране на достатъчно голяма база данни, на някой, някъде да му светне лампата, че от 7:30 до 9:30 ч. основният поток е в едикояси посока, а от 16:30 до 18:30 е в една друга посока, а от 10:00 до 15:25 е едиквоси... а от 20:00 до 21:45 е нещодругоси... като въпросните наблюдения да се правят (по възможност) когато няма значими ремонти по съседните пътни артерии? И т.н. и т.н.
                Прави каквото щеш, ама да стане както трябва.

                Коментар


                • #23
                  От: Умен светофар

                  Първоначално публикуван от Тропчо Преглед на мнение
                  А, случайно да броят? Имам предвид, след набиране на достатъчно голяма база данни, на някой, някъде да му светне лампата, че от 7:30 до 9:30 ч. основният поток е в едикояси посока, а от 16:30 до 18:30 е в една друга посока, а от 10:00 до 15:25 е едиквоси... а от 20:00 до 21:45 е нещодругоси... като въпросните наблюдения да се правят (по възможност) когато няма значими ремонти по съседните пътни артерии? И т.н. и т.н.
                  Ествествено, че броят. В София системата отчита натоварване в реално време. И според това изчислява колко време да е зеления сигнал за дадено направление.

                  Коментар


                  • #24
                    От: Умен светофар

                    В София системата работи изключително малоумно и няма как да е случайно. Нарочно е направена така.
                    Понеже минавам един и същ маршрут и в делнични, и в почивни дни, ми прави впечатление за почивните-имам разкошна "зелена вълна" до самия център на града, минавам 8 км за 10 минути.
                    В делнични дни по същия маршрут си отвисявам по светофари. Толкова, че ако тръгна с колелото, на пракитика пристигам не повече от 3-4 минути по-бавно, в сравнение с колата.
                    Съботата ми вървеше добре докато не осъзнах, че е понеделник.

                    Коментар


                    • #25
                      От: Умен светофар

                      Първоначално публикуван от Тропчо Преглед на мнение
                      А, случайно да броят? Имам предвид, след набиране на достатъчно голяма база данни, на някой, някъде да му светне лампата, че от 7:30 до 9:30 ч. основният поток е в едикояси посока, а от 16:30 до 18:30 е в една друга посока, а от 10:00 до 15:25 е едиквоси... а от 20:00 до 21:45 е нещодругоси... като въпросните наблюдения да се правят (по възможност) когато няма значими ремонти по съседните пътни артерии? И т.н. и т.н.
                      За в България не знам, но има такива системи. Къде е границата между умни светофари, умни светофари с камери, и умни системи за трафик си е въпрос на маркетинг. Майката на умните светофари са ниско натоварените кръстовища, при които от коя страна ще дойде кола е въпрос на късмет, се слага датчик, който се опитва да светне зелено, колкото се може по-бързо за по-голямата част коли.
                      Другата форма е твърдо програмиране на вълните, въз основа на замервания. Замерването се извършва на ръка, с механична джиджавка, по схема с дни, и часове. Въз основа на резултата се прави средно ниво, и светофара се настройва на различни времена, според време в денонощието.
                      Последното са цели системи, които наблюдават трафика, и обикновено са комбинация от камери, датчици в земята, датчици в мантинелите и светофари. Това може да преобрази движението. Има сутрешно натоварване и следобедно, обаче това натоварване в петък е по-различно, или през лятото или преди почивни дни, или е имало катастрофа. Тези системи са изключително ефективни, когато има и динамично ограничение на скоростта. Със сигурност е по-надеждно и ефтино, от един шапкар, който размахва объркан палка, вместо за заема правилните пози, защото нито той, нито останалите участници в движението са съвсем наясно какво точно значеше това.

                      Коментар


                      • #26
                        От: Умен светофар

                        Първоначално публикуван от nikkola Преглед на мнение
                        За в България не знам, но има такива системи. Къде е границата между умни светофари, умни светофари с камери, и умни системи за трафик си е въпрос на маркетинг. Майката на умните светофари са ниско натоварените кръстовища, при които от коя страна ще дойде кола е въпрос на късмет, се слага датчик, който се опитва да светне зелено, колкото се може по-бързо за по-голямата част коли.
                        Другата форма е твърдо програмиране на вълните, въз основа на замервания. Замерването се извършва на ръка, с механична джиджавка, по схема с дни, и часове. Въз основа на резултата се прави средно ниво, и светофара се настройва на различни времена, според време в денонощието.
                        Последното са цели системи, които наблюдават трафика, и обикновено са комбинация от камери, датчици в земята, датчици в мантинелите и светофари. Това може да преобрази движението. Има сутрешно натоварване и следобедно, обаче това натоварване в петък е по-различно, или през лятото или преди почивни дни, или е имало катастрофа. Тези системи са изключително ефективни, когато има и динамично ограничение на скоростта. Със сигурност е по-надеждно и ефтино, от един шапкар, който размахва объркан палка, вместо за заема правилните пози, защото нито той, нито останалите участници в движението са съвсем наясно какво точно значеше това.
                        С повечето съм съгласен,но един така пренебрежително наричан от вас "шапкар" е по добър от всеки "умен"светофар!
                        Дизелов Jeep, не е Jeep.

                        Коментар


                        • #27
                          От: Умен светофар

                          Първоначално публикуван от Krelion Преглед на мнение
                          С повечето съм съгласен,но един така пренебрежително наричан от вас "шапкар" е по добър от всеки "умен"светофар!
                          Има ли някъде необичайно задръстване то задължително е свързано с присъствието на бела капела !

                          Коментар


                          • #28
                            От: Умен светофар

                            За умни светофари е необходимо две неща- умни (не корумпирани) управници и умни хора.
                            Първото не може да го променим. Като дойде инВеститура, кмета целива ръка и турга светофар. ( забавен пример е симеоновско кауфланд и фантастико са на обща ограда но входовете са от две различни улици с два светофара общо са 4 за 200м .) а правилото е минимум 500м между тях.
                            Второто е още по нерешимо, от Алеко насам , Културна особеност на бг обществото е "да намерим място на точния човек, а не да намерим точния човек за даденото място."
                            Но за това вината си е наша , още си живеем в средновековието и думата наука е мръсна и обидна,. Общо взето некакви старчоци в БАН който нищо не правят.
                            Общоприето е - Баща ми е пасъл 500 овце и ги е управлявал без да правят пакост. Що синето да не управлява трафика в софето, завърши задочно икономиката ей , а на избори цялата рода заедно ще подкрепим...

                            Управлението на трафика не е уникално за София, съществува цяла наука и учени хора, математици, информатици, архитекти и инженери работят по темата. Правят се математични модели, тестват на симулатори и т.н flexsim, sumo, anylogic. . Реда е статистика, модели, архитектура и накрая управление.
                            Най-доброто кръстовище в София е на Околовръстното и Европа. А проблема на кръговото на 4км , може да се реши с отделяне на трафика между съседните улици и изолирането му.

                            Просто решение ,ама не е за прости чиновници.

                            "Шапкара" е важна част от управлението, при извънредни ситуации, но не е решение.

                            Коментар


                            • #29
                              От: Умен светофар

                              Стане ли някаква беля в обсега на кръстовището, бялата капела е незаменима. Но те са малко като бройка хора и обикновено докато стигнат до мястото на проблема, там вече цари адски хаос.
                              Пример за това колко са безполезни ако стоят цял ден някъде и се намесват без нужда в трафика, е кръстовището пред Народното събрание.
                              Съботата ми вървеше добре докато не осъзнах, че е понеделник.

                              Коментар


                              • #30
                                От: Умен светофар

                                Първоначално публикуван от biol Преглед на мнение
                                ...Най-доброто кръстовище в София е на Околовръстното и Европа...
                                Естествено че ще е добро - светофара е на 20 метра от него, а малко преди това има постепенен преход от по 3 ленти в посока на 2. И "зелената вълна" е настроена така че за да я хванеш трябва да караш с 80+. Карайки по ограничение те хваща всеки светофар. И не само там е така с "вълната". По Борис III е в частта му от Овча купел към Перник е същото например - карай с 50 и хващаш не зелената, а червената вълна.
                                Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X