Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Категория Б+Е, кога се изисква?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #91
    От: Категория Б+Е, кога се изисква?

    Аз не бих бързал с изпита. По всички точки от чл. 155 пише точно каква категория се изисква, а в тази точка пише "съответния изпит" и "съответния код", та "съответно" не пише нищо май. А се обърках с чл. 150, защото там все още си е указано:
    "6. категория В - моторни превозни средства с допустима максимална маса, която не надвишава 3500 kg, проектирани и конструирани за превоз на не повече от 8 пътници плюс водача; моторните превозни средства от тази категория могат да образуват състав с ремарке с допустима максимална маса, която не надвишава 750 kg; без да се нарушават разпоредбите на правилата за одобряване на типа за съответните превозни средства, моторни превозни средства от тази категория могат да образуват състав с ремарке с допустима максимална маса, надвишаваща 750 kg, при условие че допустимата максимална маса на състава не надвишава 4250 kg;"
    С две думи си пише "категория В" без нищо "съответно".

    Първоначално публикуван от Тедо /LJ73/ Преглед на мнение
    ...Сърбия ... и си го глобиха, че няма ВЕ.
    А какво пише в сръбския закон?
    Седя и си мисля... по едно време усещам, че само седя...

    Коментар


    • #92
      От: Категория Б+Е, кога се изисква?

      Общо влекач+ ремърке 4250 важеше само за Бг извън България над 750 кг искат Е навсякъде.


      08854467O8
      LZ1YDA
      Hundai Terracan 2.9 CRDI
      Suzuki Samurai 1.1

      Коментар


      • #93
        От: Категория Б+Е, кога се изисква?

        **
        Последно редактирано от santaclash; 01-02-18, 01:56.
        Съботата ми вървеше добре докато не осъзнах, че е понеделник.

        Коментар


        • #94
          От: Категория Б+Е, кога се изисква?

          **
          Последно редактирано от santaclash; 01-02-18, 01:57.
          Съботата ми вървеше добре докато не осъзнах, че е понеделник.

          Коментар


          • #95
            От: Категория Б+Е, кога се изисква?

            Тази тема я няма много подробно развита навсякъде, за това ще се опитам да я изясня. Ако не се справя и остане нещо неясно-питайте. Та...всяка държава си има някакви правила, които трябва да спазите. Това какво пише в българския закон, дори нашите полицаи не винаги знаят точно. Наистина повечето държави ще ви искат В+Е за каравани и големи ремаркета.Т.е. каквото пише в местния закон-спазвате него и по тая точка няма много какво да се коментира.

            В БГ случаят е мааалко по-друг. Нашият закон дава предимство на типовото одобрение! Това е много важно да го запомните. Забравете за момент какво пише в закона за килограмите и си вижте какво пише срещу позиция F3 в големия талон. Това е максималната маса на състава. На повечето коли категория В тя е по-малка от 4250 кг. Т.е. това, дето пише в закона, няма да важи. Важи само в случай, че масата на състава по талон е по-голяма или равна на 4250 кг. Спазва се по-ограничителното условие между данните от производителя и текста на закона.
            Заради чисто местни особености при регистрацията на МПС, в повечето талони срещу F3 нищо не пише. Това значи, че трябва да се видят данните на производителя, набити на металните табелки с ВИН-а. Т.е. законът пак не важи автоматично! Ако там примерно пише максимална маса на МПС 2500кг и маса на състава- 3200, това значи, че ремаркето ви трябва да има максимална маса (собствено тегло + товар), равна на разликата между 2500 и 3200.
            И едва ако там ги няма тия данни или полицаят на пътя не знае къде да гледа/не му се занимава...важи разпоредбата на закона за масата на ремаркето и масата на състава.
            Това е защото типовото одобрение има предимство.

            При мен на леката кола F3 ми е 2995кг. Това е по типово одобрение-много по-малко от 4250кг.
            Бусчето ми е по табелки от производителя 2460кг максимална маса на МПС и 3960кг маса на състава. Т.е. позолено ми е ремарке тон и половина(750 собствена маса +750 товар) Ако ме налази някой шапкар с ремарке над тон и половина спокойно може да ми съдере гащите с една сочна тлъста глоба и...нищо не мога да му кажа...
            На предната кола (едно комби) беше 4200 маса на състава...
            На А6 Куатро е 4220....

            ВИнаги си гледайте първо заводските данни какво можете да закачате и едва тогава закона. Понеже има МПС-та, които се водят категория B, но по данни от производител могат да правят състави по над 6 тона (става дума за микробуси с повишена товароносимост, двойни гуми, опция за 2 и повече съчленени ремаркета и т.н. редки в практиката случаи), тогава ще важи ограничението в закона-4250кг. За повече трябва категория B+E.
            Друг вариант, който също трябва да съобразите и за който има съдебна практика (за съжаление)-без данни за маса на състава в талона, полицаят на пътя може да прецени, че нищо не можете да теглите. Това е защото тегличът подлежи на технически контрол като агрегат на колата, има си го записан в наредбата за прегледите и ако го няма в талона, то този теглич може да се смята за незаконно монтиран, непреминал преглед. Нещо подобно като с АГУ. Понеже у нас големият талон не е задължителен за носене, това е малко вероятно да ви се случи ако сте със старите талони. В новите, тези двойните обаче има F3 и тоягата е факт.

            Текстът на 155 е за това как се отбелязват категориите в книжките и няма общо в случая.
            МПС, на което производителят е дал маса на състава 4000 кг, не може да тегли 4250 с никаква категория. Просто не може-нарушава правилата за типовото му одобрение.
            Съботата ми вървеше добре докато не осъзнах, че е понеделник.

            Коментар


            • #96
              Категория Б+Е, кога се изисква?

              При мене F3 е 5390 кг.
              08854467O8
              LZ1YDA
              Hundai Terracan 2.9 CRDI
              Suzuki Samurai 1.1

              Коментар


              • #97
                От: Категория Б+Е, кога се изисква?

                Много кратко и елементарно от мен . Всяко едно ремарке над 750 кг обща маса се тегли с основната категория ( Б , Ц или Д ) + допълнителната категория Е . Така че поглеждайте основното превозно средство колко максимално голямо ремарке може да тегли и закачайте само ако имате Е . Успех !
                По Ясенски : Истинският МОДЕРАТОР (полицай ) винаги може да намери нарушение.

                Коментар


                • #98
                  От: Категория Б+Е, кога се изисква?

                  Ф3 над 5 тона е добре- машината има товароносимост. Но ти трябва категория. И ремаркето трявба да е по правилата на неговата си категория-О.
                  Съботата ми вървеше добре докато не осъзнах, че е понеделник.

                  Коментар


                  • #99
                    От: Категория Б+Е, кога се изисква?

                    Първоначално публикуван от santaclash Преглед на мнение
                    ...Понеже има МПС-та, които се водят категория B, но по данни от производител могат да правят състави по над 6 тона (става дума за микробуси с повишена товароносимост, двойни гуми, опция за 2 и повече съчленени ремаркета и т.н. редки в практиката случаи)...
                    НИ дей тъй Убижда - ни е бус, нито е с повишена товароносимост, нито е с двойни гуми
                    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:jeep.jpg
Прегледи:1
Размер:434.6 КБ
ID:5780067
                    Вече съм неактивен в този форум и не го следя.
                    Но съм насреща през алтернативни средства за комуникация (други форуми, телефон), ако има въпроси по обсъжданите тук теми.

                    Коментар


                    • От: Категория Б+Е, кога се изисква?

                      Като го писах това, съвсем изключих, че съм във форум за 4х4 и доста машини ще превъзхождат ЗиЛ и по кубатура, и по товароносимост.
                      Съботата ми вървеше добре докато не осъзнах, че е понеделник.

                      Коментар


                      • От: Категория Б+Е, кога се изисква?

                        Изчитайки цялата тема до момента и преглеждайки ЗДвП, все още не мога да достигна до отговора на въпроса, който и други хора си задават, а той е: "Можем ли да управляваме МПС с ремарке с категория В, ако ремаркето е над 750 кг?".

                        Ако разгледаме тези два абзаца,

                        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1.JPG
Прегледи:1
Размер:80.1 КБ
ID:5783794

                        то отговорът на въпроса по-горе би бил "Да.".

                        Ако, обаче, разгледаме този абзац,

                        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:2.JPG
Прегледи:1
Размер:35.1 КБ
ID:5783795

                        то отговорът на въпроса по-горе би бил "Не.".

                        Проблемът, в случая, е, че и двата абзаца са част от ЗДвП, като същевременно и двата взаимно си противоречат.

                        Ще дам пример за моя случай и как аз разсъждавам.

                        Съдейки по част от талона,

                        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:3.jpg
Прегледи:1
Размер:124.1 КБ
ID:5783800

                        позовавайки се на първите два абзаца, би трябвало да мога да тегля каравана с допустима максимална маса от 1600 кг.

                        Но, позовавайки се абзаца от втората снимка, би трябвало да не мога. Някой ще ми обясни ли, дали аз изпускам нещо?

                        Също така, видно от снимката на част от талона. полето F3 липсва. Имайки желание да тегля каравана, трябва ли да закупя оригинален теглич за съответния автомобил и трябва ли да ходя в КАТ, за да го узаконя и да ми сменят талоните? Също така трябва ли да им казват да попълнят необходимите полета, за да нямам разправии при проверки?

                        До кого би било по-добре да се допитам, за да разреша подобен казус? До началника на КАТ-Варна, до адвокат или до друго вещо лице?

                        Благодаря!

                        Коментар


                        • От: Категория Б+Е, кога се изисква?

                          Каравана с максимална маса 1600 кг, не е като 750 . Сериозна като размер , и като килограми . Не мога дори да си представя как си мислиш да я ползваш без съответния курс - категория . Естествено че е задължително да имаш категория . Теглича също трябва да е отговарящ за съответния модел МПС . В кат може да си смениш талона , за да впишат позволените килограми , не за узаконяване на теглича. Всяко такова има позволена от закона маса която може да тегли .

                          П.п Паджеро дълга база ползвах за теглене на голямо ремарке и каравана . Разхода определено не отговаряше на това което предоставя 16-18 дизел .

                          Коментар


                          • От: Категория Б+Е, кога се изисква?

                            То паджерото едвам себе си бута, та остава и каравана да тегли... шегичка!!!
                            помогнете да открием откраднатите двигатели http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=59117

                            Коментар

                            Активност за темата

                            Свий

                            В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                            Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                            Зареждам...
                            X